Rieju Aventura 125

Dodaj do porównania
Rieju Aventura 125

Jeszcze kilka lat temu, gdy zaczął się boom na klasę 125, z turystyków polecana byłą jedynie Honda Varadero. Nie miała, podobno, sobie równych. Duży motocykl , z 15 konnym silnikiem w układzie V. Jakie to były ochy i achy, a jakie były ceny za używki? Głowa mała!.

W międzyczasie pojawiło się kilka ciekawych alternatyw, choćby Malaguti Dune, Junak ADV FI Pro. Długo oczekiwany Keeway  TX Adventure, mimo że, pokazany na Targach EICMA w 2017 do dziś nie został wprowadzony do sprzedaży (2022).

I wreszcie do grona turystyków dołączyć ma Hiszpańska Aventura. 13,5 konny turystyk, który może przypaść do gustu przede wszystkim niższym kierowcom, a to za zasługą niewysoko położonego siedziska. Położone na wysokości 780mm znajduje się wyżej niż siedzisko w motocyklu typu chopper, jednak na tyle nisko że, również drobniejsza kobieta spokojnie będzie mogła postawić nogi na ziemi. Dla porównanie Malagutii Dune ma siedzisko na wysokości 820mm.

Zawieszenie motocykl w połączeniu z szerokim siedziskiem powinno zapewnić komfortowe podróżowanie. Przednie, 18 calowe koło, resorowane jest amortyzatorem typu upside-down.   Z tyłu mamy amortyzator typu monoshock, zapewniający stabilność w zakrętach. Za zatrzymanie pojazdu odpowiada ukłąd hamulcowy z systemem ABS, oparty na dwóch tarczach hamulcowych.

Smaczku dodają szprychowane felgi, oraz opony typu crossover. Motocykl nada się zarówno do śmigania po mieście, jak również w lekkim terenie. W komfortowych warunkach przewiezie nas także w dalszej trasie.

Mom zdaniem ten produkt Rieju powinien nieźle namieszać na rynku jeżeli tylko zostanie rozsądnie wyceniony.

Motocykl produkowany będzie w Hiszpanii. Rozpoczęcie sprzedaży zapowiedziano na drugą połowę roku 2022, cena jest na razie nie znana.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
9.93
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
13.5
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
138 bez płynów
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.072
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
800
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2070
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

9 komentarzy

  1. Szczerze to siedzenie i bagażnik przypominają mi którąś konstrukcję z Azji, ale jeszcze nie doszedłem którą.

    Odpowiedz
  2. Nie sądziłem, że to powiem o chińskim motocyklu, ale powiem. Fajny.

    Odpowiedz
    • Będzie produkowany w cHinszpanii.

      Odpowiedz
  3. @jas13 rama jest z rometa adv125fi pro, siedzenie też itd… Silnik to też znany już zongshen i innymi deklami.
    Od cała tajemnica hiszpańskiej konstrukcji.

    Odpowiedz
  4. Ekhem…. bardzo fajny motocykl to po pierwsze,po drugie to z uwagi na gabaryt i stosunek mocy do masy nadal przegrywa w klasie 125 z tym, wyczuwalnie znienawidzonym przez autora, Varadero 125. Wiaderko wyższe,większe, ma większy baczor, podobne spalanie,lepszy stosunek mocy do masy no i jest hondą.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>