Keeway X-light 125

Dodaj do porównania
Keeway X-light 125

Na targach w Mediolanie w 2022 roku pokazano całe mnóstwo motocykli o futurystycznym wyglądzie . Wystarczy wspomnieć Kymco supernex czy revonex, jak również nowości ze stajni Benelli BKX 125 S i Benelli BKX.

Nie zabrakło jednak i klasków, widać że, moda na retro nie ustaje. Keeway X-light jest właśnie takim ukłonem w stronę miłośników klasycznych lini w motocyklach. Wydawać by się mogło że, to nowość w stajni Keeway, ale model ten pokazano już w 2017 roku, również na targach w Mediolanie.

Keeway X-light 2017r z silnikiem K157FMI.

Model pokazany w roku 2017 w odróżnieniu od modelu na rok 2023 był napędzany silnikiem K157FMI – czyli klonem silnika Suzuki GN125.  Nowy X-light będzie wyposażony w zmodyfikowany silnik kopiowany z Hondy CB 125. Silnik z wałkiem wyrównoważającym, z rozrządem opartym na łańcuszku ma generować 11KM.

Już widzę miny tych którzy chcieliby aby wszystkie 125-tki miały 15KM i były tanie. Oczywiście ja też bym tak chciał, niestety silnik 15-konny jest droższy w produkcji. Należałoby się jednak zastanowić czy 11-konne motocykle należy od razy skreślać z listy zakupowej. Moim zdaniem nie, znając ograniczenia motocykla którym się jeździ można bezpiecznie się nim poruszać, szczególnie w warunkach miejskich. Po za tym motocykle z prostszymi silnikami są też wyraźnie tańsze.

Patrząc na ramę i szprychowane koła można odnieść wrażenie że, motocykl ten będzie lekki, niestety waży 143kg na sucho. Licząc 16 litrowy bak paliwa i olej silnikowy motocykl gotowy do jazdy powinien ważyć około 156kg. Nie jest to więc superlekki motocykl, powiedziałbym że, w stosunku do tego jak wygląda ma lekką nadwagę.

Motocykl Keeway X-Light, oprócz minusów w postaci lekkiej nadwagi oraz średnio mocnego silnika ma sporo plusów. Siedzisko umieszczone na wysokości 766mm pozwoli na wygodną jazdę również niższym osobom. Przednie 18 calowe koło będzie bardzo dobrze wybierało nierówności drogi. Motocykl zamiast bagażnika, który mógłby zepsuć linię motocykla, ma orurowanie które pomoże w przymocowaniu motocyklowej torby gdy tylko najdzie nas ochota na podróże.

Pojazd będzie oferowany zarówno z układem hamulcowym CBS jak i ABS. Na pierwszy montaż trafiły opony typu Crossover wyprodukowane przez CST – to średniej klasy opony, które z tym bieżnikiem zachęcają do zjechania w lekki teren. Mimo że, są chińskie to oferują dostateczną przyczepność, nie są to wbrew pozorom śliskie plastiki.

Zarówno lampy przednia i tylna jak i kierunkowskazy wykonane są w technologii LED, co oznacza dobrą widoczność i dobry efekty wizualny. Pomyślano również o porcie USB do ładowania telefonu komórkowego, kamerki lub nawigacji. Możemy też włączyć oświetlenie ostrzegawcze – popularnie nazywany awaryjnym.

Producent podaje maksymalną prędkość na 93 km/h, trudno się dziwić, motocykl nie jest opływowy, kierowca będzie tutaj pracował za żagiel. Nie brałbym jednak tej prędkości za pewnik, trzeba poczekać na pierwsze testy bo może się okazać ze 11 konny silnik potrafi jednak wykrzesać z tego motocykla troszeczkę więcej. Zwykle dane dotyczące prędkości podawane na stronach importerów są nieco zaniżone żeby nikt nie mógł im zarzucić że, motocykl jest za słaby.

Moim zdaniem motocykl będzie mocno konkurował z motocyklami Brixton, które również oferują klasyczną linię. Bardzo dużym atutem Keewaya jest też to że, to w Polsce znana z dobrej jakości marka, obecna na naszym rynku od wielu lat.

Keeway dał palec, a my chcemy całą rękę?

Pewnie że tak, popatrzcie na ten model Keewaya który znalazłem w archiwalnych materiałach prasowych Keewaya w Hiszpanii. Motocykl jest  aktualnie oferowany z silnikiem 152cc, tylko w niektórych krajach Azji. Chcielibyście taką 125tkę w Polsce? Czy może wystarczy wam model X-light?

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.2
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.15
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
156
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.053
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
766
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
850
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2046
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/90 R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

3 komentarze

  1. Klasyki takie lubię. Nie musi mieć te 15KM, nie robi różnicy, może nie zwalnialby tak na wzniesieniach. Jak będzie w granicach 6-7 tys. to dla niskiej osoby, która chce zacząć to będzie opcja. Powyżej gorąco nie polecam. Na pewno największe minusy to gabaryty i wąziutkie opony które sprawiają że bliżej mu do roweru niż do motocykla, co do fabrycznych przez pierwszy rok może i będą trzymać coś tam, ale o plastikowosci to po czasie się można przekonać, więc jak najbardziej do wymiany niedługo po zakupie. Tyle w kwestii uzupełnienia co do artykułu, trzeba mówić też o wadach moi drodzy koledzy redaktorzy i stawiać sprawę jasno.

    Odpowiedz
    • 7tyś. to teraz nawet na Rometa K125 nie wystarczy, a przecież jakość Keewaya jest lepsza od motocykli z Senke. Za jedną średnią krajową to można było w Marcu 2010 roku kupić średni jakościowo motocykl Rometa i to z wyprzedaży rocznika 2008!

      Odpowiedz
  2. Taki M06B1 ma tylko 6,2KM i V-max 80km/h, a rzesza motocyklistów dałaby się za niego pokroić, aby tylko stanął w garażu. Tu mamy motocykl wyraźnie mocniejszy i szybszy, ale jeszcze nie wszedł na rynek, a już ma zagorzałych przeciwników.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>