Benelli BKX 125

Dodaj do porównania
Benelli BKX 125

Targi EICMA 2022 zaskoczyły mnie ilością nowych 125-tek i futurystycznym wyglądem większości nowych modeli motocykli. Jak zwykle Włoskie marki wydają się najbardziej wyróżniać stylem, od zawsze tak było. W dobie świateł LED projektantów nie ogranicza nawet rozmiar czy wygląd lampy – tu możliwe jest wszystko. Spójrzcie na przód BKX 125 z rocznika 2023.

Naprawdę nie podoba wam się ta lampa? W zestawieniu z owiewkami daje wrażenie motocykla rodem ze świata Star Trek. Jak to w przypadku marki Benelli bywa nie zabrakło też dodatkowego smaczku, nawiązania do historii marki Benelli, modelu BKX 125 produkowanego w Pesaro w 1988 i 1989 roku.

Już na pierwszy rzut oka widać że, konstrukcja została przystosowana do jazdy w terenie. Zaczynając od 19 calowego przedniego koła, poprzez 25centymetrowy prześwit a na handguardach i osłonie silnika kończąc. Duże koło przednie  wraz z amortyzatorami up-side-down będzie bardzo dobrze wybierać nierówności terenu. Osłona silnika ochroni go przed błotem i kamieniami wyrzucanymi przez przednie koło a handguardy ochronią nasze ręce przed wiatrem lub gałęziami. Pomyślano również o porcie USB do ładowania telefonu lub nawigacji.

Motocykl jest napędzany silnikiem o mocy 12,8KM i generującym 10Nm momentu obrotowego. Sądząc po parametrach technicznych jest to ten sam silnik który znamy z modelu Leoncino 125 i Keewaya RKF. Silnik ten jest montowany przez Benelli od kilku lat, jest to sprawdzona dynamiczna jednostka o niskim apetycie na paliwo.

Za zatrzymanie, ważącego jedynie 142kg, motocykla odpowiada układ hamulcowy ABS. Skok zawieszenia wynoszący zarówno dla przedniego jak i tylnego amortyzatora 180mm jest wystarczający do komfortowej podróży poza asfaltem. Jednocześnie motocykl wyposażony został w markowe opony typu Crossover, dzięki którymi można bezpiecznie podróżować również  po drogach asfaltowych.

W standardzie brakuje tylko bagażnika, ale znając Benelli to już niedługo pojawią się w ofercie stelaże marki Shad.

Motocykl ma pojawić się w salonach w drugiej połowie 2023roku. Myślicie że ma szansę zaistnieć na naszym rynku i konkurować na przykład z Junakiem Rx-One Pro?

 

 

 

 

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
9.41
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
12.8
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
142
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.066
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
835
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
970
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2068
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/90 R19
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

8 komentarzy

  1. Najlepsze w tym tekście to jest „dynamiczna”. Ile razy to ja mam mówić że nie ma czegoś takiego w tej klasie, czy to będzie motor 10 czy 15 km. to różnica jest kosmetyczna. Dla reklamy bardziej i nieświadomego konsumenta, któremu można dobrze kit powciskac. Takto nawet fajny pod pewnymi kontami ale pewnie czar pryska jak się nato wisada.

    Odpowiedz
    • Ten blog jest dedykowany motocyklom typu commuter bikes, najczęściej opisujemy motocykle klasy 125cc i jeżeli odnoszę się do dynamiki danego motocykla to ZAWSZE w odniesieniu do tej klasy. Wiadomo że Yamaha R1 będzie bardziej dynamiczna od Yamahy R6.
      Różnica w przyspieszeniach w klasie 125 jest znacząca, zależy od masy motocykla i jeźdźca oraz od mocy silnika. Akurat silnik znany z Keewaya RKF z 6 biegową skrzynią biegów sprawia bardzo dobre wrażenie.
      Gdyby nie było różnicy między 10konnym a 15 konnym motocyklem to te drugie by się nie sprzedawały, wolny rynek weryfikuje wszystko.

      Odpowiedz
      • Chłopie, że też chce Ci się odpowiadać komuś, kto nie ogarnia, że to stronka o maszynkach 125 ccm i od lat pitoli, pitoli i pitoli te same kocopoły ;). Szkoda prądu na takiego delikwenta.

        Odpowiedz
  2. Opony Pirelli STR, wydech SC-project (to raczej nie są tanie rzeczy) ciekawe czy 125 również będzie w to ubrana.

    Odpowiedz
    • Powiem Ci tak, opony markowe to świetna nowina, to najważniejszy element w motocyklu więc są warte dopłaty, ten tłumik raczej przy tej pojemności zbędny, nie poprawi to brzmienia, nie ta pojemność poza tym to jednocylindrowiec, będzie brzeczal głośniej tylko.

      Odpowiedz
    • Ciekawe skąd te Pirelli, z Włoch, czy z Chin? Ciekawe czy mieszanka w gumy w fabrykach w Europie jest taka sama jak w Chinach?

      Odpowiedz
      • Moje Pirelki są z Brazylii 😉

        Odpowiedz
        • Moje z Chin i sobie chwale. Zobaczymy jak sezon 2023

          Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>