Keeway MBP T125X

Dodaj do porównania
Keeway MBP T125X

Mimo, że od wyprodukowania ostatniej sztuki Hondy Varadero 125 minęło już kilka lat, nadal model ten cieszy się niesłabnącą popularnością.  Model ten jest też dosyć wysoko wyceniany na rynku wtórnym. Honda jednak uparcie nie prezentuje żadnego turystyka w klasie 125. Nie powinno więc dziwić, że co rusz pojawiają się motocykle, które chcą zostać pogromcami legendy Varadero. My sami, na naszym portalu ogłaszaliśmy już potencjalnych następców tego modelu – Malaguti Dune, Rieju Aventura czy Junaka ADV 125. Mimo zaklinania rzeczywistości Varadero 125 nadal jest niekwestionowanym królem turystyków w klasie 125.

Kolejnym motocyklem chcącym powalczyć o tę koronę, będzie niewątpliwie MBP T125X.  Varadero młodsza nie będzie, a coraz więcej motocykli oferuje pełne 15 KM – choć trzeba tutaj szczerze przyznać, że silnik hondy z cylindrami w układzie V trudno będzie pokonać.

Opisywany model MBP T125X  napędza silnik o mocy 15 KM co w połączeniu z 6 biegową skrzynią biegów zapowiada komfortowe podróżowanie. Producent podaje prędkość maksymalną aż 120 km/h. Pamiętajmy jednak, że prędkość maksymalna nie jest prędkością, którą można utrzymywać stale.  Myślę jednak, że jeżeli podana prędkość maksymalna się sprawdzi to stała prędkość podróżna na poziomie 105 km/h nie będzie problemem. Zapowiada się więc porządny turystyczny motocykl na kat.B.

O komfort podróżowania zadba również spora owiewka i szyba. Tak jak i w innych modelach MBP w standardzie otrzymujemy przednie amortyzatory up-side-down, świetnie wybierające nierówności drogi. Na tyle zastosowano amortyzator monoshock który, w połączeniu z solidnym wahaczem będzie zapewniał stabilne pokonywanie zakrętów. Oświetlenie drogi zapewnią lampy w technologii LED.

Gabarytowo prezentowany model turystyczny, ze stajni MBP, również nie odbiega od Varadero, jest tylko 3 cm krótszy. Przy tym jego masa bez płynów wynosi 140 kg, co jest wynikiem o 12 kg lepszym od modelu Hondy. Przy długości 2120 mm, nawet wyższe osoby powinny, na nim w miarę dobrze wyglądać. Na pochwałę zasługuje też podwyższona ładowność motocykla. Większość 125tek ma maksymalną ładowność konstrukcyjną w okolicach 140-150kg, MBP T125X ma tę wartość podniesioną na 170 kg. Możemy więc spokojnie pakować się w daleką podróż.

Jak wszystkie modele MBP, producent wyposażył opisywany motocykl również w możliwość podłączenia się telefonem komórkowym z systemem GPS Motwi M-link. Pełne możliwości tego systemu nie zostały przez producenta opisane, na razie na stronie możemy wyczytać, że system umożliwia obserwowanie położenia motocykla na żywo, zapis tras oraz korzystanie z czatu.

Do prawdziwego ideału turystycznego brakuje tutaj niewątpliwie bagażnika w standardzie oraz układu hamulcowego z ABS.

Czy motocykl przyjmie się na polskim rynku? Tego nie wiem, wiem natomiast, że konkurencja staje się z roku na rok coraz większa, niestety ceny wcale nas nie rozpieszczają.

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
160
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.069
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
120
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
105
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
835
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
900
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2120
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

34 komentarze

  1. O predkosci 105 przelotowo zapomnij, zwłaszcza w turystyku. Chyba że będzie bezwietrznie trochę z górki. Ale silnik niezapomni Ci tego. Ten tutaj nawet niezły, im cięższy tym lepiej, nie będzie nim tak rzucać na ulicy. Wygląda interesująco bym nawet powiedział pod względem parametrów, niezła ładowność. Ten ABS to ja wiem czy taki potrzebny w 125? Ciekawy jestem ceny.

    Odpowiedz
    • Generalnie muszę też coś powiedzieć o wyglądzie ostatnich nowości. Trochę się przyglądam tym pojazdom i w tym roku coś się stało, design jest wręcz tragiczny. Tegoroczne 125 są tak paskudne że nie wiem czy nie trwa jakiś konkurs kto zrobi najgorsze stylistycznie dzieło. Dla mnie narazie bezapelacyjnym liderem jest Benelli BKX, ale linia 125 od MBP niewiele mu ustępuje. Niestety nawet w wyższych pojemnościach kole oczy, Suzuki ze swoim S8 to taka porażka że nawet nie wiem jak ją skomentować, Honda Hornet broni się ceną i osiągami, dalej paskudna ale nie tak jak ta Suzuki, poza tym szybsza i dużo tańsza opcja.

      Odpowiedz
    • Wiesz lepiej jak laik ma abs, niż ma nie używać hamulca, lub hamować tylko tyłem, w deszczu w obawie przed poślizgiem.

      Odpowiedz
      • Nie no dobrze ja jest, chociaż ja całe życie bez ABS-u jeżdżę ale nie przeczę że to spoko wynalazek. Polecalbym również dobre markowe opony.

        Odpowiedz
  2. Naszła mnie też pewna refleksja, bo w sumie sprzęty chińskie troszkę tańsze niż Japonia i się zastanawiam czy to ma sens. No i tak sobie czytałem jeden taki artykuł porównawczy cfmoto650 i Versys. Po dwóch miesiącach jazdy Versys jak z fabryki a CF Moto już styrany życiem, o prowadzeniu to nawet nie wspomnę bo nie ma o czym, CF Moto bardziej nerwowe, mniej stabilne, ehh. Kompletnie redaktor nie polecał mimo że cena sporo niższa. Opłacalność drastycznie spadła, dlatego moto PRC 125 tak ale w dobrych pieniążkach aby szkoda na złom nie było potem dać. Aha no i niedługo znowu fire!

    Odpowiedz
    • W Japonii biuro, złożono w Tajlandii albo w Brazylii,
      CFMoto przynajmniej biuro w Chinach i fabryka też. Jakiś czas temu Kamil z FotoMotoBlog miał na serwisie kilkuletniego Junaka NK 650, czyli ER6 od CFmoto i jakoś tragedii nie było.

      Odpowiedz
      • Bo on zakochany jest w chińskich sprzętach, ja nie mówię że tragedia jakaś jest, tylko odstają te sprzęty od Japonii jeszcze a już kosztują tyle prawie. Kwestia opłacalności do możliwości (większe pojemności), PRC wskaźnik mocno nie korzystny, niektóra Japonia (nie wszystka) mocno korzystny.

        Odpowiedz
        • Wystawił TRK, ciekawe na co zmiana?

          Odpowiedz
    • Ten rynek jest trudny z jednej strony klient ze słabym portfelem, a wybredny, z drugiej strony producenci też traktują ten rynek jako zaścianek, nowości wchodzą późno, brak ciekawszych malowań w niektórych markach (np. Kymco), przedstawiciele na rynku podlegają pod inne rynki (np. SYM, CFMoto), itd.

      Odpowiedz
    • Psioczysz, że chińskie 125 drogie, zobacz na ceny nowych japońskich 125, oczy mogą wyjść z orbit, x max 125 2023 -> 25-27tys.pln, masakra

      Odpowiedz
      • chodziło mi o większe pojemności, a jeśli chodzi o klasę 125 to dla mnie wogóle nieopłacalna, nie ważne czy chińska czy japońska, czy z małej wyspy pikczu pikczu 🙂 teraz jeszcze ten design, już bardziej mi się skutery zaczełu w tej pojemności podobać i nawet w mojej skromnej opinii mają większy sens (nie wierze że mówię że mi się skutery zaczeły podobać).

        Odpowiedz
  3. Prędkość przelotowa 105 w motocyklu 125cc?! Większych bredni jeszcze tutaj nie było, choć z „bajkopisarstwa” ten blog słynie..

    Odpowiedz
    • Czytanie ze zrozumieniem się kłania:

      Producent podaje prędkość maksymalną aż 120 km/h. […] jeżeli podana prędkość maksymalna się sprawdzi to stała prędkość podróżna na poziomie 105 km/h nie będzie problemem.

      Odpowiedz
      • Ciekawe że klient wierzy w te zapewnienia. Ciekawe czy chociaż konie będą te które obiecuje bo do tej pory to nie było takie oczywiste. Ciekawe czy te 120 to GPS czy licznikowo (rowerem kiedyś miałem 300 tak podregurowalem). Jak będzie dostepny weź dotarty na testy, znajdź jakiś płaski odcinek, zamontuj sobie navi i dawaj fire! Zobaczymy co wskaże, kilku testerów już tak sprawdza sprzęty więc można będzie coś konkretnego powiedzieć. Teraz to spekulacja.

        Odpowiedz
        • Ja też podaje zwykle w moich filmach poziom przekłamania licznika do GPS. Korzystam z aplikacji Torque, która tworzy wykres prędkości w zależności od czasu. Staram się wtedy jechać dłuższy odcinek jednostajną prędkością 50 i 80. Warto tutaj też powiedzieć, że UE ma normy dla liczników i tam jest nakaz zawyżania prędkości przez liczniki :-).

          Odpowiedz
          • Beniamin to nie ma sensu. Jedziesz 50 i 80 licznikowo. I sprawdzasz to według GPS.
            Później obliczasz różnice w procentach.
            Do tej pory ma to sen.
            Ale później obliczasz teoretyczną prędkość max i przelotową .
            Czyli tabelka producenta podaje max 120 to Ty odejmujesz 10 % i wychodzi Tobie że max jest 108. Od tego odejmujesz kolejne 10% i wychodzi Tobie teoretyczna przelotowa 97 km.
            Przecież to nie ma sensu .
            Musisz sprawdzić max. Czyli sam rozpędzić motocykl to max prędkości. Oraz musisz sam sprawdzić przelotową. I podać licznikową i GPS.
            Nie mają sensu Twoje teoretyczne obliczenia. A co jeśli ten motocykl nie osiąga większej prędkości niż 80km.
            Wychodzi na to że wszystkie Twoje testy są przekłamane i to poważnie.

          • Anonim, nie za ostro? Wyliczenia teoretyczne, nie znaczy że złe. Więcej GPS Benek w testach poprosimy, chcemy wiedzieć prawdę.

          • Anonim, coś pomieszałeś. W każdym moim filmie na końcu umieszczam video z przyspieszania. Oczywiście jest to subiektywne bo które kto inaczej zmienia biegi może mieć inne wyniki. Natomiast zwykle pokazana tam jest prędkość maksymalna – jeśli prawo o ruchu drogowym pozwala.
            Nie napisałem tez ze na podstawie przekłamania obliczam cokolwiek. Po prostu podaję jaka procentową różnica jest między wskazaniem licznika a GPS.
            Zresztą, w 125tkach testowanie prędkości maksymalnej nie ma większego sensu – one sa bardzo podatne na warunki i wagę kierowcy. Lekki wiatr i nadwagą i już 5 kmh mniej.

          • Beniamin napisałeś: „. Warto tutaj też powiedzieć, że UE ma normy dla liczników i tam jest nakaz zawyżania prędkości przez liczniki :” – czy możesz wskazać (dyrektywa, ustęp, punkt litera itd) tę normę na którą powołujesz się? Ale proszę o konkret nie wydaje mi się, a konktet tak jak podałem w nawiasie.

          • Cześć rawla. Mogę ja odpowiedzieć?
            Jest cos takiego jak:
            DYREKTYWA 2000/7/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
            z dnia 20 marca 2000 r.
            w sprawie prędkościomierzy do dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych i zmieniająca dyrektywę Rady 92/61/EWG w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych
            i do niej Załącznik
            W załączniku jest podana zależność. Choć w punkcie 2.3.7 załącznika jest ona podana w postaci wzoru to niestety punkt 3 tegoż daje jeszcze większe możliwości dla różnicy prędkości.
            https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzienniki-UE/dyrektywa-2000-7-we-w-sprawie-predkosciomierzy-do-dwu-lub-trzykolowych-67452309

      • Przecież ten chiński szmelc nie utrzyma takiej prędkości w trasie (każdy wiatr, minimalne wzniesienie i nie ma szans nawet realnie na 90 km/h i to w żadnej 125cc). Generalnie stałe prędkości przelotowe powyżej 100 km/h to od klasy 500cc w górę. Te twoje wypowiedzi o tych kosiarkach to zawsze najlepszy kabaret w sieci.

        Odpowiedz
        • Czytanie ze zrozumieniem się kłania:

          Producent podaje prędkość maksymalną aż 120 km/h. […] jeżeli podana prędkość maksymalna się sprawdzi to stała prędkość podróżna na poziomie 105 km/h nie będzie problemem.

          Odpowiedz
        • Kolega miał kiedyś Mito 125 w pełnej mocy i stówka nie stanowiła problemu, tylko to nie na A1/B

          Odpowiedz
        • Zgodzę się z Bolo, przelotowo powyżej stówy to faktycznie większe pojemności. Silnik tak nie wyje. Co nie znaczy że się nie da 125. Jak w miarę płasko albo lekko z górki i nie wieje, no i raczej nie na jakieś długie dystanse. Nie ma co z fizyką walczyć Benek i szukać prędkości tam gdzie jej nie ma, sam mówiłeś że to pojazdy commuter city.

          Odpowiedz
  4. Cześć Wojtek_adv , dzięki chętnie zapoznam się z tym tematem, bo akurat tu nie zgłębiałem swojej wiedzy w tym temacie, dlatego wpis Beniamina tak mnie zainteresował. Jeszcze raz dzięki.

    Odpowiedz
    • Już po wstępnym zapoznaniu się ze wskazanym powyżej dokumencie uważam, że Beniamin w swoich powyższych rozważaniach ma rację. -„2.3.7. prędkość pokazywana na prędkościomierzu nigdy nie może być niższa niż prędkość rzeczywista (pomiarowa). Między prędkością V1 odczytywaną na prędkościomierzu, a prędkością rzeczywistą V2 musi zachodzić następujący stosunek między wartościami badania, określonych w ppkt 2.3.5 i między tymi wartościami:

      0 ≤ (V1 – V2) ≤ 0,1 x V2 + 4km/h.
      Lecz z tym porównaniem prędkości wskazanej przez licznik motocykla a GPS , dałbym sobie spokój, takie porównanie nie ma sensu. Proszę nie pytać dlaczego, nie chce mi się walić w klawiaturę.

      Odpowiedz
      • No to już konkret jakiś, ze wzoru wynika że jak lecisz 100 to możesz mieć przekłamanie między 0 a 14. Tej górnej granicy nie chciałbym miec, a w chinczychach widzę że to norma, a niekiedy nawet przekraczaj normę zwłaszcza przy prędkościach bliskich maksymalnej, co też trochę swiadczy o klasie tych pojazdów. Moja Hondzina ma przekłamanie 0, dobra Hondzina chociaż nie kłamie jak jej dalekowschodnie koleżanki. Dobrze sobie przyjąć że jak jedzie się chińczykiem to odejmij sobie 10, a jak już przekraczasz te magiczne 100km/h odejmij sobie 20, da Ci to jakiś wymiar rzeczywistości.

        Odpowiedz
        • Ten wzór dotyczy motorowerów w motocyklach jet +8 I co teraz?
          I drugi pytanie, Powiedz mi czym w warunkach domowych Zmierzysz prędkość V2, bo GPS absolutnie do tego się nie nadaje Czy wiesz dlaczego?.

          Odpowiedz
          • I jeszcze coś: zwróć uwagę, że lewa strona wzoru może być mniejsza LUB RÓWNA prawej. Jakieś wnioski?

  5. Beniamin myślałem że w tabelce są podane zweryfikowane dane. W w tym konkretnym motorku jest w tabelce podana prędkość GPS 120. Więc myślałem że jak GPS to faktycznie przetestowana lub obliczona z testowanej 50 i 80 plus wartość procentowa.
    W każdym razie jest to mylące jeśli kupujący zwraca uwagę na tabelkę i komentarze.

    Odpowiedz
    • Olej te dane, Benek zresztą ma rację, prędkość maksymalna w tej pojemności to oksymoron. Jak chcesz szybciej to… dawaj na A.

      Odpowiedz
  6. T125X jak dla mnie wygląda super. Wizualnie mały turystyk, który moim zdaniem, jak dobrze będzie spełniał swoje zadanie to śmiało konkurować będzie ze wspomnianą w poście Varadero. Przez 4 lata posiadałem Virago 125, ledwo 11km po paru modyfikacjach może było ich 12.5. Prędkość licznikowa maksymalna to 115km/h, GPS podawał 111km/h. Na trasie dało się utrzymywać 95-100km/h. Motocykl ważył 138kg zalany do pełna (zważony na wadze towarowej). Ja wtedy około 80kg. OCZYWIŚCIE, że pod górkę momentalnie zwalniał, ale zrzucenie biegu pozwalało utrzymać 90-95km/h pod górkę. Miałem również okazję jeździć na YZF R125 z początku produkcji z 15km pod siedzeniem, v-max licznikowy wynosił 130km/h, z dłuższej górki odbijałem się od limitera przy 137km/h na 6 biegu. Już nie wspomnę o dwusuwach – w trakcie testów R125 jechał ze mną znajomy na odblokowanej rs125, 150km/h licznikowe.
    Jak czytam wasze wypociny, że 125 to nie jedzie i, że to w ogóle nie ma sensu to zastanawiam się po co wchodzicie na tą stronę? Nazwa już was powinna odtrącać „motocykle125”. Jak chcecie większe pojemności to proszę bardzo, mnóstwo jest innych portali z przedstawianymi takimi motocyklami, gdzie można ponarzekać na milion rzeczy.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę więcej logicznego myślenia.

    Odpowiedz
    • Gusta i guściki. A co nie wolno nam ponarzekać?

      Odpowiedz
  7. Rawka wylazł z dziury . Ale fajnie, znowu będzie beka hahaha

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>