Junak X-Ray 125

Dodaj do porównania
Junak X-Ray 125

Po Junaku SC 125, Almot sięgnął po kolejny motocykl ze stajni Hanway. Motocykl oferowany pod nazwą Junak X-Ray oferowany jest w Polsce dwóch wariantach kolorystycznych.

Kolor czerwony to wersja supermoto z oponami szosowymi. Montowanie felg i opon szosowych do motocykli o ramie przystosowanej do jazd terenowych wywodzi się z serii wyścigów super moto. Wyścigi te zakładają ściganie się na torze mieszanym, asfaltowo-terenowym. Na początku ścigały się na tych torach motocykle różnych klas, po czasie okazało się, że najlepiej radę dają sobie motocykle terenowe z oponami szosowymi. Junak X-Ray w tej wersji oferowany jest z oponami 17 cali. Motocykl taki świetnie nadaje się również do jazd w mieście, opony szosowe dobrze trzymają się asfaltu, a wysoko umieszczone siedzisko zapewnia doskonałą  widoczność nad dachami samochodów.

 

Wersja typowo terenowa, jest oferowana w kolorze czarnym. W wersji przeznaczonej do pokonywania trudnego terenu producent nie poszedł na kompromis i oferuje 21-calowe koło z przodu i 18-calowe z tyłu. Wśród motocykli importowanych z Chin standardem terenowym było 19 cali z przodu o 16 z tyłu. Nie zapomniano również o amortyzatorach przednich w układzie up-side-down. Rozwiązanie to w połączeniu z dużym kołem przednim powinno dać komfort podczas pokonywania dziur.

Motocykl napędzany jest 15 konnym silnikiem. Pamiętacie jak wszyscy najbardziej narzekali, że Chińczycy nie robią tak mocnych silników?  Już się nauczyli! Junak na swojej stronie podaje, że motocykl waży jedynie 135 kg. Maksymalna moc na kategorię  B (lub A1) i niska maska własna daje nam bardzo dobry stosunek masy do mocy. To wróży świetną zabawę.

.

Motocykl na aktualne warunki rynkowe, ma moim zdaniem bardzo dobrą cenę 15.000 zł (2023 r.). To chyba najtańszy 15 konny motocykl na rynku. Oczywiście musiano tutaj pójść na pewne kompromisy. Przykładem może być przednia lampa z żarówką halogenową czy opony nieznanej marki na pierwszy montaż.

Junak X-Ray 125 wyposażony jest w kierunkowskazy w technologii LED.

 

Oglądałem ten motocykl na Warsaw Motorcycyle Show 2023. Zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie a cena wydawała się adekwatna do oferowanej jakości. Na rynku brakowało takiego typu motocykla w tej cenie, i Junak wykorzystał tę szansę.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
135
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.081
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
840
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2120
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70-17 54H (SZOSOWE) /3.00-21 51P (TERENOWE) R
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70-17 62H (SZOSOWE) /4.10-18 59P (TERENOWE) R17 lub 18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

48 komentarzy

  1. Czarna wersja terenowa wygląda fajnie. Ten silnik 15km na pewno daje radę ale cena jakby była niższa o 10-15% to byłby hit sprzedaży. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  2. Nawet niezły, ale cena zabija. Chińskie to tak, ale w dobrej cenie. Tutaj kosztuje prawie tyle co klasa 250-300.

    Odpowiedz
    • Przeczytaj raz jeszcze opinię autora: ten motocykl jest NAJTAŃSZĄ piętnastokonną ,,125”. Jak najtańsze ma być jeszcze tańsze?

      Odpowiedz
      • Langer co z tego, generalnie nieźle to wygląda bo niska masa do mocy, ale dla mnie większość 125 jest bez sensu cenowo skalkulowane, dlatego zmieniłem pojemność. Nie lubię dostawać malucha w cenie czegoś większego. 125 to nie jest jakaś przygoda na lata, tylko do sprawdzenia czy mi ten sport leży albo jak nie masz takiego wieku aby jeszcze A zrobić, kiedyś myślałem że może być dobre też do nauki, ale teraz zdaje sobie sprawę że jak już chcesz jeździć to lepiej odrazu uderzać na A. Generalnie z tym oto ulepem nie jest tak źle, tylko jak ma takie przełożenia jak typowe maszyny na off-road to się lekko użytkownik zdziwi że go bierze użytkownik z motocyklem o niższej mocy. Takze przy tej mocy do podróży to się nie nada, też pewnie niewygodne, za lekkie na większe prędkości, w wersji off-road ma to jakiś sens jak ktoś po lekkim terenie hasa, a w wersji supermoto do bardziej dynamicznego latania po mieście w zakresie 0-60. Ale ładny chociaż, i kanapa wysoko.

        Odpowiedz
    • Co ja gadam, chińskie 250 po 7 latają, a ten tutaj po 15. Ciekawa proporcja cenowa, dwa razy mniejsza pojemność, dwa razy większa cena 😀 logika odwrotna 😀

      Odpowiedz
      • Nowe, Chinskie 250 za 7tys.zl? Dawaj namiar, sam pomyślę nad takim zakupem…

        Odpowiedz
      • @Sa, najpierw przeczytaj sprawdź czego dotyczy ta cena, a potem pisz. Bo piszesz o Crossach i pitbike-ach 250, bez dopuszczenia do ruchu ulicznego.
        Biorąc pod uwagę, że Rysiek Maraton kosztuje drobne 25tys., to 15 jest niemal okazją. Inna inszość, że 136kg na szosę ok, ale w teren to gumówka w dłoń i odcinać zbędne kilogramy

        Odpowiedz
    • Drogo? W cenie roweru szosowego. Giant defy czy tcr potrafia byc drozsze. A rowery tej klasy widuje regularnie.

      Odpowiedz
  3. Zgadzam się z przedmówcą, że ceny są skalkulowane trochę za wysoko i cena za 125 powinna oscylować w granicach max do 10.000 zł, Ale niestety tak nie jest. Jest popyt i jest podaż. Sam chciałbym kupić dobrą 125 do 10.000, ale wybór jest dość skąpy, jeśli chodzi o moc. Więc albo kupię słabszą opcję w granicach od 10 km do 13 km, albo kupie droższą i mocniejszą opcję powyżej kwoty 10.000 zł. Mnie nie opłaca się robić prawo jazdy kat. A. Ale oczywiście, jeśli złapię, bakcyla to tego nie wykluczam.

    Odpowiedz
    • Bierz co najtańsze, 15 konna i tak Ci niewiele zmieni, ludzie TRK500 (czytaj fora, opinie) oddają lub są niezadowoleni bo to nie jedzie, to co mają powiedzieć125-kowicze?, a nie chodzi przecież żeby po 300 pruć tylko w miarę bezstresowo wyprzedzać i włączać się do ruchu, przelotowo mieć jakieś sensowne prędkości. Nie wiem czemu ceny takie duże się zrobiły, napewno nie przez jakość, chyba transport i kurs dolara. Ale ja i tam będę polecał zrobić A (czemu Ci się nie opłaca?), z doświadczenia wiem że jest jedyny słuszny wybór jak wiesz że będziesz jeździć, nie jest to przesadnie duży koszt i nie gryzie, a już możesz pojeździsz czymś normalnym na kursie. Teraz jest na produktach PRC bardzo niekorzystny stosunek cena, jakość, możliwości i to raczej też w większych pojemnościach. Też się mam z zamiarem zmiany motoru i patrzyłem na nowe chińskie, ale jak czytam opinie i realacje użytkowania nawet z niewielkim przebiegiem to mi się odechciewa, chociaż są marki które jakieś tam zaufanie jeszcze u mnie wzbudzają. Ktoś kiedyś powiedział że chińskie motocykle to przyszłość, a ja widzę że one dobrze wyglądają na półce i już niekoniecznie dobrze po kilku miesiącach użytkowania. Jeszcze im daleko do konkurencji za wielkiej wody, ale może w przyszłości coś tam pokażą.

      Odpowiedz
      • @Sa, znowu piszesz o jakiś forach, gdzie dla odmiany TRK ma kiepską prasę, poprzednio wspominałeś o Vogu. Wszędzie, gdzie trafiam zarówno na greckich stronach, jak i francuskich obie marki mają dobre opinie, ale poproszę o takie, gdzie na tych markach psy wieszają.

        Odpowiedz
        • I Jasiu się nie unoś, to są moje subiektywne odczucia, więc nie namawiam tylko wyrażam zdanie. Dalej nie wiem czym jeździsz.

          Odpowiedz
          • Ja się nie unoszę, tylko pytam o źródło twierdzeń, że te marki są awaryjne.
            Z tym zachęcaniem na A bierz pod uwagę, że ceny kursów i egzaminów wzrosły. Ceny używanych motocykli większych pojemności również poszły w górę, np. niemal 20-letnie CBF 600S są powystawiane za 10-12tys.pln, to jak doliczymy do tego koszt kurs+egzamin na A (2800-3000pln), to mamy cenę takiego Junaka X-Ray.

          • Jeśli patrzysz pod kątem ceny tym bardziej powinno Cię skłaniać A. Ja też dlatego zmieniłem pojemność, przez cenę. No ale czym Ty jeździsz teraz?

          • Kolega właśnie zmienia Intrudera 750 na coś mniejszego – czym da się normalnie jeździć. Suzuki pali jak smok, w korku ciężko się nim manewruje a na trasie – na drogach 2 kat. – specjalnie zysku czasowego ponad 125 też nie ma. Szuka czegoś 250-300, ale ta klasa jest kiepsko reprezentowana…
            Do wyboru MT03 albo BMW albo chińczyk…

          • To że Intruder pali dużo to nie znaczy że wszystkie palą dużo, jak ktoś chce oszczędne spalanie to są takie w klasie 500 a nawet wyżej co palą podobnie do 125. To że kolega ma Intrudera i mu niby pali dużo to może zmienić na oszczędniejszy ale to nie znaczy że odrazu zostanie mu tylko klasa 125, 250, 300.

          • Ja również mam dobrego kolegę który miał Keeway Cruisera 250 i zamienił go na mało palącą Hondę NC700. Po jednym sezonie wrócił do 250tki.
            Inny miał Kawasaki Versus in zmienił na Bajaj Dominar 400.
            Nie każdy potrzebuje tego co ty.
            Zresztą 250-300 ma też inne zalety niż niskie spalanie. Jest zwykle lżejsze, łatwiej tym manewrować.

          • Haha Sa ale ty sam nie wiesz czym jeździsz .

          • @Sa, jak spora część komentujących na tym blogu jeżdżę 125-ką, czasem 50-ką
            @bsw, seria 310 BMW ma coś w silnikach (zresztą z powodu problemów z silnikiem o rok była przesunięta premiera modelu). W teście magazynu Motocykl, w BMW G310R przy 40tys. km padł wał korbowy. Pod testem grackiego magazynu na youtubie, właściciel G310GS napisał, że w ciągu 50tys. km silnik pożarł 2 wały korbowe.

            @ Beniamin, NC 700/750 mają samochodowy silnik, który kręci się do 6500 obr/min, jak ktoś szuka kręcenia wysoko, ucieka od tej konstrukcji.

          • @jas13 I w ten sposób na placu boju zostaje tylko Leoncino…
            Pytanie: czy ono ma ten sam silnik co BN250 ?

          • @bsw, z tego co wiem BN251, TRK251 i Leoncino 250 to ten sam silnik, ale prośba do Beniamina o 100% potwierdzenie

    • @Robin, wyższe ceny to efekt degradacji złotego, w ciągu 2 lat dolar poszedł z 3.9pln na 4.5pln, transport poszedł w górę, bo w imię ekologii statki nie pływają już na mazucie, tylko na ON, do tego dochodzi inflacja i wzrost kosztów życia, które importerzy i dealerzy muszą przerzucić na klienta. Czepiacie się chińczyków, a Japończycy też poszli z cenami ostro, XMAX125 w wersji Tech Max kosztuje 28500pln

      Odpowiedz
      • Nie widzę tej ostrości w salonach Japan przynajmniej w większych pojemnościach.

        Odpowiedz
        • Ja wiem CBR 650R jedyne 43tys., a jeszcze niedawno był dyche mniej

          Odpowiedz
          • Klasa 500 się cenowo dobrze trzyma. Nie poszalejesz, ale już normalnie pojeździsz, bezstresowo wyprzedzisz itp.

  4. A poza tym jest trochę podobny do Malaguti Dune 125 🙂

    Odpowiedz
  5. bsw a honda,husqa,KTM naprawdę nic nie ma ?

    Odpowiedz
    • Ano tak się składa że tylko cross/enduro…

      Odpowiedz
  6. Tak sobie myślę i patrzę na ten model i muszę chyba powiedzieć że coraz mniej mi się podoba. Chyba sobie muszę zrobić challange kupić coś używanego za cenę tego tutaj, miał być nowy ale nie chcę mi się na przeglądy wydawać kasy niepotrzebnie. A za tą cenę to już można poszaleć.

    Odpowiedz
    • To ja wasz Sa był z tym komentarzem. Challange na klasę 500+ za 15 kloca, roczniki be znaczenia, ważne żeby Japan był. Słucham propozycji, rozgrzejemy to forum trochę, Jaś, BSW, Benek?

      Odpowiedz
      • Jak bym miał brać coś 500+cc za 15 koła, to pewnie szukałbym obecnego modelu SV650

        Odpowiedz
      • @Sa – to nie to forum – może zapytaj na http://www.motocykle500.pl

        Odpowiedz
      • Dzisiaj widziałem 300DS, obejrzałem dokładnie i oto moja opinia. Ujdzie w tej cenie, miał motor już trochę przebiegu i nie wyglądał źle. Kupiłbym może gdybym szukał coś oszczędnego do jazdy na codzien i miał niewiele budżet. Jednak najbardziej co raziło: cały czas działający wentylator, straszny dźwięk z wydechu, jest to singiel i nie wiem czy jakis dominator coś by pomógł, znak zapytania to awaryjnosc, ale jak na roczna maszynę i już jakiś przebieg całkiem wyglądał, wydawał mi się gabarytowo mały no i moc raczej niewielka, ale bym musiał pojeździć. Minusy może do przeżycia, ale szukamy dalej, kolejne będą ze stajni CF Moto, zobaczymy czy jakiś chińczyk czymś potrafi zachwycić.

        Odpowiedz
        • Idź do Harleya, dopiero Ci ręce opadną

          Odpowiedz
          • Nie chodzi o to że ja się krytyki tylko trzymam jednak wielu testerów opowiadało jak to dobrze brzmi a to gorzej chodzi jak 125 (na stoku) no dramat wręcz, odstrasza. Chinczyki potrafią dobrze brzmienie zrobić, a tutaj taki zawód, lepiej chyba AC szukać, też małe wolne, ale brzmi chociaż.

          • Odpal nowego mały japoński 125, to specjalnie daleko nie bedzie odbiegał. Zresztą coś mi się z wiekiem robi, bo za dzieciaka lubiłem sportowe wydechy, w maluchach montowało się wupexy, a obecnie raczej mnie takie wydechy denerwują, z wiekiem człowiek bardziej ceni ciszę.

  7. -/+ to najgłupszy wybór. Ani do miasta dobre, a w trasę za słabe.
    Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

    Odpowiedz
    • Czemu, do miasta rewelecja. Czemu nie dobre?

      Odpowiedz
  8. +/-500

    Odpowiedz
  9. Poziom absurdu chińskich sprzętów osiągnął zenit. Renegade 300 29000 honda rebel 500 30000. Doplacasz tysiąc i masz coś co jest lepsze, szybsze, ładniejsze, masz sprawdzona markę, mnóstwo części, dobry serwis i gwarancję, opony do jazdy, mniej pali… wymieniać dalej? Ciekawi mnie kto kupuje ta chińska jakość w cenie Japończyków. Już mniejsza o jakoś, ale nawet te marne osiągi w porównaniu do uznanych braci.

    Odpowiedz
    • Tak głęboko do Hondy zaglądasz, Hyo Aquila 300 jest do dorwania za 23tys.pln, RE Meteor też koło 24tys.pln, Benelli 502C 27-28tys. pln. Rynek cruiserów i customów z chińskimi korzeniami jest spory, cenowo to efekt dużego dolara w momencie zamawiania. Czas pokaże czy UM znajdzie klienta. Realia polskiego rynku są takie, że głównie schodzą nowe 125-ki, większe pojemności głównie leasing, na kredyt przy tym oprocentowaniu to tylko dla bogatych, albo pracowników bankowości.

      Odpowiedz
      • Bez przesady, gdyby nie to że raczej nowe sprzęty to nie moja bajka (przeglądy) i to że raczej pod blokiem lepiej czegoś cennego nie trzymac to bym polował na nowy SV lub coś od Hondy. UM nie znajdzie klientów, mija się opłacalność tej marki.

        Odpowiedz
  10. Aleś ty monotematyczny! A już wiele razy obiecałeś, że będziesz bawił się w większej piaskownicy, więc po co tu jeszcze zaglądasz? Nikt cię nie zmusza do kupowania tego czy tamtego a innym nie zabraniaj podejmowania swoich decyzji.

    Odpowiedz
    • Proste. Bo mogę. Jutro startuje z sezonem. Zaczynam na pełnej ….

      Odpowiedz
  11. Czyli… sam sobie robisz dupę z gęby, bo obiecujesz że odpuścisz, ale nadal bredzisz…

    Odpowiedz
    • Muszę, czasami jakiś pajac co ma wąty się trafi.

      Odpowiedz
  12. Cena z dupy jak za chińską 125.
    Od razu podaje przykład ; enduro od Rometa o pojemności 250 z homologacja kosztuje w salonie 10000 zł.

    Odpowiedz
    • Może i jest tańszy ale ma przestarzały silnik o mocy ledwo 17 km chłodzony powietrzem i nie wiadomo na czym jeszcze chińczyki przyoszczędziły by był tani. Plus wymaga prawa jazdy na motocykl więc już w przedbiegach przegrywa z 125 która tego nie wymaga. A jak ktoś ma prawo jazdy to i tak nie będzie raczej patrzał na motocykl który jest tylko nieco mocniejszy od 125.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>