Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Aprilia AF1 (1987 – 1992)

Dodaj do porównania
Aprilia AF1 (1987 – 1992)

Chociaż ten model nie spełnia warunków ustawy o motocyklach 125ccm, podajemy te dane jako ciekawostkę.
Aprilia AF1 pojawiła się na rynku w 3 generacjach, pierwsza w roku 1987. Jak na tamte czasy był to prawdziwy rarytas! Co ciekawe, do dzisiaj jego design nie budzi zastrzeżeń. Włoscy designerzy naprawdę robią ponadczasowe projekty.

Pierwsza generacja Aprilii została wydana z silnikiem Rotax 127 o mocy 27KM. Chłodzony cieczą silnik, posiadał także automatyczny mixer dozujący olej do paliwa. Już pierwsza AF1 posiadała jednostronny wahacz, hydrauliczy amortyzator oraz hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. Jest to jeden z pierwszych motocykli w którym zastosowano siedzisko dla pasażera na wyższym poziomie. Pierwsza seria posiadała prostokątną lampę z przodu.
W roku 1988, na cześć zwycięstwa Loris Reggiani w Grand Prix San Marino, motocykl otrzymał nową stylizację o nazwie Replica. Udoskonalono także silnik co zaskutkowało zwiększeniem mocy do 29KM.

Druga generacja
Podobnie jak „Replica”, także druga generacja AF1 o nazwie „Sintesi” pojawiła się w 1988roku. Tym razem jednak zmieniono wielkość kół z 16 cali na 17 oraz wyposażono w nowy Rotax 123 w miejsce 127. Nowy silnik także posiadał 29KM, jednak posiadał lepszą charakterystykę pracy. Nie tylko pod względem technicznym druga seria się różniła. Dokonano także sporych zmian w kolorystyce oraz designie. Do roku 1990 pojawiło się jeszcze kilka nowych stylizacji, na cześć zwycięstw, oraz drobnych zmian w silniku.

Trzecia generacja
W 1990 roku pojawia się kolejny model Aprilii, o nazwie „Futura”. Zmiany jakie nastąpiły w konstrukcji tej generacji były niewielkie, natomiast motocykl otrzymał nowy design który przypomina późniejszą RS125. Poważniejsze zmiany nastąpiły w roku 1991. Zastosowano 40mm widelce, oraz nowy wahacz. Felgi natomiast otrzymały 5 ramienny wzór. Wszystko po to aby można było zastosować szersze ogumienie. W końcu w roku 1991 AF1 doczekał się ostatniej modyfikacji co dało mu nową nazwę „Futura Pro Sport”. Motocykl otrzymał nowy silnik, Rotax 123 V, który uznaje się za wydajny i niezawodny. W 1992 pojawia się następca AF1, Aprilia RS125 Extrema.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
19.86
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
27
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
140
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.142
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
9
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
2 suwowy (2T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
150
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
100
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R17

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>