Aprilia Extrema RS125 R (1992 – 1998)

Dodaj do porównania
Aprilia Extrema RS125 R (1992 – 1998)

Chociaż ten model nie spełnia wymogów ustawy o motocyklach 125, podajemy te dane jako ciekawostkę
Pierwsza edycja RS’ki, produkowana w latach 1992 – 1995. Prezentowana wersja, która otrzymała dodatkową nazwę Extrema, jest wydaniem specjalnym zwykłej RS 125. Oba modele pojawiały się na rynku równolegle i różniły się kilkoma detalami. Z czasem jednak zrezygnowano z suffixu R w nazewnictwie oraz z dodatkowej nazwy Extrema. W trakcie produkcji model ten doczekał się kilku zmian technicznych oraz restylingów, które inspirowane były zwycięstwami w sportach motorowych.

W pierwszej generacji tego modelu zastosowano, nowoczesną ramę z podwójnym wahaczem, silnik Rotax 123, chłodzony cieczą i uruchamiany rozrusznikiem elektrycznym. Do jego konstrukcji tego motocykla używano lekkiego aluminium oraz włókna węglowe.

W 1995 roku pojawia się 2 generacja Aprilii, która otrzymuje nowy silnik, w miejsce Rotax 123 przychodzi Rotax 122 który ma zupełnie nowy alternator oraz udoskonalony system zapłonu. W śród kilku stylizacji, pojawia się także ta o nazwie „Replica Valentino Rossi”. Tego dżentelmena nie trzeba chyba przedstawiać. To wielokrotny zwycięzca mistrzostw świata Moto GP.

Co możemy powiedzieć o tym modelu? Silnik rotax wykazuje duże zapotrzebowanie na olej. Należy dbać o poziom, gdyż jego niedobór szybko doprowadza do zużycia silnika. Może się to okazać uciążliwe, jeżeli zamierzasz używać motorka do dojazdów do pracy. Trzeba o ten motocykl dbać aby go nie zajechać. Użytkownicy podają, że do przejechania 1000 km, potrzebują od 1 do 2 litrów oleju. Zaś 1 Litr takiego oleju kosztuje ok 30zł. Należy to uwzględnić obliczając koszty utrzymania. Prawdopodobnie jest to najszybszy motocykl w klasie 125, zatem ma też apetyt na paliwo (od 5L do 9L na 100km). Na uwagę zasługują także doskonałe właściwości jezdne oraz ogromne, a co najważniejsze, skuteczne tarcze hamulcowe.

Filmy

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
22.8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
31
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
130
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.175
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
7
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
2 suwowy (2T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
160
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
110
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
805
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
720
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
150/60 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

2 komentarze

  1. Witam. Zastanawiam się nad kupnem aprillki 125 chesterfield replica z 94r. Jako pierwszy motor?

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>