Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl
Pojęcia / Porady

Jaki silnik wybrać? 2T (2-suwowy) czy 4T (4-suwowy)

Rozglądając się za motocyklem 125ccm, na pewno zetkniemy się z modelami, które posiadają zarówno silniki 2T (dwusuwowe) i 4T (czterosuwowe). Czym się różnią te silniki i który lepiej wybrać?

Czym się różnią
Nie należy mylić suwów z tłokami czy cylindrami. To są zupełnie inne rzeczy. Silnik 2-suwowy może mieć 1 lub więcej tłoków, tak samo jak silnik 2-suwowy. Ilość suwów definiuje sposób pracy silnika.

Two-Stroke_Engine2-suw
Przedstawiony na diagramie silnik ma dwa suwy:

  • Suw sprężania – w pierwszej fazie suwu sprężania następuje płukanie przestrzeni roboczej silnika. Wtedy to spaliny powstałe w poprzednim cyklu pracy są wytłaczane przez kanał wydechowy napływającym świeżym ładunkiem.
  • Suw pracy – Przed dojściem do górnego martwego położenia tłoka następuje zapłon paliwa, które gwałtownie rozprężając się powoduje ruch tłoka w dół do dolnego skrajnego położenia. W końcowej fazie tego suwu może mieć miejsce początek cyklu płukania.

W tym silniku nie znajdziemy ani pompy, ponieważ mieszanka jest zasysana przez tłok, ani typowych zaworów czyli rozrządu. Rozrząd w takich silnikach najczęściej jest przeprowadzany poprzez odsłanianie i zasłanianie przez tłok odpowiednich kanałów w cylindrze, co upraszcza konstrukcję. Przepływ ładunku przez skrzynię korbową, umożliwia smarowanie silnika wtryskiem oleju do układu dolotowego. Przykładem motocykla który posiada taki wtrysk oleju jest Aprilia RS 125. Jeżeli takiego wtrysku Twój motocykl nie posiada, lub jest uszkodzony, będziesz musiał dolewać oleju do paliwa w odpowiednich proporcjach.

4-suw
4StrokeEngine_Ortho_3D_SmallW silniku 4-suwowym praca (czyli iskra powodująca eksplozję mieszanki – spalanie), następuje raz na 2 obroty wału. Wyróżniamy 4 suwy pracy silnika.

  • wpływu powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej,
  • sprężenia,
  • pracy,
  • wydmuchu spalin.

Silnik czterosuwowy musi być wyposażony w zawory, a co za tym idzie, rozrząd, który odpowiednio zamyka i otwiera, zawory. W takim silniku część w której następuje, praca i wymiana ładunku (okolice cylindra), jest szczelnie oddzielona od części w której pracuje wał korbowy. Tę szczelność zapewniają pierścienie na tłoku. Dzięki temu można zastosować miskę olejową, która jak się domyślacie, służy do smarowania silnika. Gdy pierścienie lub gładź cylindrowa są nadmiernie zużyte, olej przedostaje się do komory spalania. Potocznie na takie zjawisko mówimy „bierze olej”.

Który lepszy?
Teoretycznie silniki dwusuwowe mogą powinny dwukrotnie większą moc jednostkową, niż czterosuwowe bo w dwusuwie jeden cykl „pracy” przypada na jeden obrót wału, a w czterosuwie jeden cykl „pracy” przypada na dwa obroty wału. Wydawać by się mogło, że w czterosuwie jeden obrót wału jest „marnowany”. W praktyce jednak przyrost mocy w 2-suwie, nie jest dwukrotny z uwagi na kwestię słabo wymieszanej, mieszanki paliwowo-powietrznej. Często w dwusuwowych silnikach występują także spore straty ładunku podczas przepłukania, co przyczynia się do wzrostu zużycia paliwa. Krótko mówiąc, w dwusuwie dochodzi do niepełnego spalania i część paliwa dopala się w tłumiku, lub przedostaje się do naszej atmosfery jako czad (niepełne spalanie). Ze względu na tę nieprecyzyjność w konstrukcji dwu-suwa, silnik zawsze będzie nierówno pracował na biegu jałowym. Natomiast w czterosuwie, dzięki dodatkowemu suwowi, który wykonuje sprężanie mieszanki, mamy wyższe ciśnienie w komorze pracy, oraz optymalną mieszaninę paliwowo-powietrzną. Tracimy na 1 obrocie wału, ale zyskujemy na jakości pracy. Właśnie ze względu na ekonomię (oraz normy spalania Euro3), silniki czterosuwowe zdominowały rynek motoryzacyjny. Dwusuwy spotykane są dzisiaj głównie tylko w niewielkich motocyklach takich jak nasze 125-tki. Szczególnie w Crossach. Ze względu na dobre smarowanie, silniki 4T są trwalsze. Istnieją takie motocykle (jak np Honda), które mają przebiegi rzędu 60 tys km, przejechane bez remontu. Silniki 2T wytrzymują ok 20-40 tys km. O ile całkowicie nie zakończą swojego życia, to tracą moc. Wadą 2-suwa, jest także konieczność dbania o poziom oleju w dozowniku. A w modelach bez dozownika, musisz na stacji benzynowej bawić się w alchemika, dozując olej do paliwa we właściwych proporcjach. Proporcje te wynoszą ok 1:50, co oznacza że na 50 litrów benzyny, potrzebujesz 1L oleju. Kupując na stacji benzynowej 5L benzyny, należy dodać do benzyny 100ml oleju. Jednak należy zauważyć że to producent silnika określa te proporcje. Inne proporcje stosuje się przy docieraniu silnika i inne po dotarciu. Natomiast w 4-suwie, po prostu lejesz paliwo tak jak do osobówki i jedziesz. Wymianę oleju dokonuje się okresowo. Który lepszy? Naszym zdaniem 4T, ponieważ jest trwalszy, łatwiejszy w obsłudze i ekonomiczniejszy. Silnik 2T spodoba się tylko maniakom mocy, tuningu i prędkości.

Tuning
Dwusuwy łatwo tuningować, np. poprzez montaż sportowego wydechu, albo nawet zmiany dyszy w gaźniku. Mocno wyżyłowany silnik 2T o pojemności 125 może osiągnąć nawet 40km! Silniki 4T, mający 15 koni, to już dużo. Maksymalna moc w 4t to ok 20 koni. Trudno jest wycisnąć więcej. Odradza się montażu przelotowego tłumika, nie dość że nie zwiększy to mocy, to może doprowadzić do szybszego zużycia silnika. W 4-suwie montuje się wałki rozrządu, posiadające większy mimośród, dzięki temu czas otwarcia zaworu jest dłuższy, a silnik nabiera więcej mieszanki.

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

42 komentarze

  1. Olsniewający blog naprawde – duzo sie dowiedziałem

    Reply
  2. Swietny artykul!

    Reply
  3. Pytanie w sprawie tuningu. Jest możliwe w varadero zwiększyć moc do 20KM?

    Reply
    • tak.

      Reply
  4. I kolejny raz… Tu by trzeba połowę artykułu zacytować i podważyć… Co mają pierścienie do miski olejowej? Słabo wymieszana mieszanka? W przepłukiwaniu zwrotnym mamy 2-3 razy dłuższą drogę paliwa i gorzej się miesza? Silnik dwu suwa zawsze nierównomiernie pracuje na bieg jałowym? A WSK 125 albo komar to co? Tu chodzi o masę koła zamachowego (i moment pędu…) bardziej a nie o wymianę ładunku (chyba, że ktoś nie umie regulować). W czterosuwie mamy wyższe ciśnienie w komorze „pracy”? Od kiedy? To jest niezależne od typu silnika! A tuning? W nowoczesnych czterosuwach wystarczy zmienić mapę wtrysku, nie potrzeba wymieniać pół motocykla… W każdym typie silnika wszystko zależy od tego co chcemy osiągnąć i ile mamy na to kasy. Co do trwałości to istnieją czterosuwy mniej trwałe od dwusuwów a argumentem za danym typem jest głównie charakterystyka pracy silnika. I to nie jest trollowanie, jak się pisze artykuł to wypadało by zasięgnąć odpowiedniej wiedzy w temacie a błędy ortograficzne, składniowe czy interpunkcyjne po prostu nie przystają wykształconym ludziom, szczególnie w erze internetowych „poprawiaczy” w przeglądarkach.

    Reply
    • Cześć, widzę że masz pojecie na temat skuterów. szukam jakiejś maszynki na początek. Mam na ten cel około 3 tyś. Mógłbyś doradzić jakis wybór ?
      Pozdrawiam.

      Reply
  5. Trochę mało obiektywny artykuł przez pominięcie jednego faktu. W crosach/enduro producent zaleca wymianę części takich jak tłok, cylinder, korbowód, łańcuch rozrządu.
    W takiej opcji po 3 sezonach 4 suw pożera wszystkie oszczędności paliwa ze sporą górką. Tłok, korba i cylinder dla 125 2T jest tańszy niż dla odpowiednika 250 4T, do tego w 4T dochodzi cały rozrząd i wymiany oleju co max 10 motogodzin.

    Reply
  6. Super opisy i schematy!Można się czegoś nauczyć albo odświeżyć wiedzę ale…no właśnie,jest takie podstawowe pytanie, KTÓRY LEPSZY? 2-takt czy 4-takt? Zależy do czego.Chcąc kupić pierwszy motorower lub skuter a może crossa lub szosowy,,motorek” nasi przyszli koledzy zadają nam(starym wygom)pytanie:co kupić! Osobiście polecam z,,pięćdziesiątki”- dwusuwa, dozownik pomaga dbać o smarowanie,nie ma zaworów,wyregulowany gaźnik nie wymaga obsługi a trwałość około 20tyś.km na chińskim skuterku to niezły wynik za 2-3tyś.złotych.W crosach i drogowych 2-taktach to już inna bajka,szybkie zużycie silnika mierzone w motogodzinach(cros),duże spalanie(wszystkie) a zatem duże koszty to już musi(powinien) być świadomy wybór! Dzisiejsze czterosuwy naprawdę są uniwersalne.Czytam i zgadzam się całkowicie z użytkownikami zarówno skuterków jak i motocykli(motorowerów)50,125 i więcej, że nie mają problemów z obsługą-regulacją(no chyba że plastiki kruche) a i serwis pomoże(nie za darmo) jak by co.Przebiegi powinny być większe niż w,,zadymiaczach”, trzeba tylko bardziej dbać ale frajda z ,,prawdziwego” silnika też powinna być większa. Więc co kupić? Co Kto chce!!! Byle jeździł bezpiecznie, szanował innych ,,motonitów”, dbał o sprzęt a czasem pomógł w trasie…jak komuś braknie paliwka.Starajmy się nie obrzydzać typów pracy silnika, rodowodu pochodzenia pojazdów, nie śmiejmy się z ceny śmiesznie niskiej za nowy pojazd bo to często wszystkie oszczędności kupującego…sam tak kiedyś miałem.Pomagajmy…i DO ZOBACZENIA W TRASIE!Powodzenia.Pawel.

    Reply
  7. Witam czy jest możliwość zmodyfikowania silnika w yamaha xt125x tak zeby miał 20 km ?

    Reply
  8. proponuje silnik do roweru dwu lub czterosuwowy produkowany seryjnie

    Reply
  9. Kurcze! No stronka super. Jako dziewczyna, która nie za bardzo się zna dowiaduje tu się dużo przydatnych rzeczy 🙂 Że też wcześniej o tej stronce nie słyszałam, propsy 🙂

    Reply
  10. Paulino, muszę Cie zmartwić, mam już żonę 😉

    Reply
  11. Dziekuję autorowi,za rzetelnie i fajnie przygotowaną stronę.Też się trochę znam, i miałem parę motocyki 2T i 4T.Pozdrawiam

    Reply
  12. Witam,
    artykuł niepełny i wprowadzający w błąd i pomijający ważną kwestię 😉 Ja porównałbym tak, z 4T i z 2T w moto jest jak z dieslem i benzyną w puszkach, różnią się jak dzień i noc…
    Po pierwsze 2T jest trwałe jak jest z dobrej firmy choćby silniki minarelli 😉 silniki 2T są duuużo lżejsze od 4T i mają mniej części… Mają wyższe spalanie bo się je ciśnie 😉 , mają zdecydowanie dużo większy moment obrotowy od 4T … Dlatego 2T jest dla ludzi którzy chcą mieć lekką i mocną maszynkę, poddającą się łatwo tiunowi oczywiście kosztem trwałości… Osobiście zamiast chińczyka nowego wolałem kiedyś z synem kupić sobie dwie MBK Booster z wielkimi przebiegami, o dziwo i tak zrobiły więcej kilosów niż skośniaki sąsiadów, a wydałem 2-3 tysie nie 5 ;)… Plus po tiunie na 80cc+ który kosztował około 1500 zł na sztukę objeżdżały jak leci 125cc prócz NSR czy TZR 🙂
    Podsumowując 2T jest lepszy na początek przygody gdyż daje więcej fanu przy mniejszej pojemności, lecz jeśli ktoś kupuje sprzęt na lata i na tanie dojazdy do pracy niech weźmie dychawicznego 4T, ale musi liczyć się z tym iż zrobiony 4T na tym samym poziomie co 2T ma dużo mniej mocy i momentu więc nie ma podskoku i tyle na temat. Ps Powiększanie kanałów idzie w parze z powiększeniem komory spalania 😉 w 2T-dobierając stosunek dla odpowiedniego stopnia sprężania , ale taki aby nie pojawiło się spalanie detonacyjne, gdyż błyskawicznie zakończy się frajda z jego użytkowania… Ps Ja uważam, iż do 200-300cc nie ma frajdy bez dwusuwa 😉 … Dobry dwusuw nie kopci i nie pali dużo przy normalnej jeździe 😉 W 2T 50cc ze stajni Yamki w Roxach, BWS i Boosterach silniki po odblokowaniu fabrycznych blokad bez specjalnego tiunu oprócz rolek np osiągamy prędkości powyżej 75 km/h 🙂 w zależności od wagi latacza i rodzaju gum terenowe czy szosowe 😉

    Reply
    • No i 2T po tiunie idzie na koło jak dzikie więc do stuntu lub wygłupów bije na głowe 4T …

      Reply
      • To prawda ale w segmencie 125 ccm dwusuwów jest niewiele, te które przetrwały, przeważnie są odblokowane i jazda nimi na B jest nielegalna, nie każdy chce ryzykować. Wymogi „ekologiczne” spowodowały zanik dwusuwów i temat sam znika. 50 ccm to inny temat, chociaż przyznam, że jakbym miał pyrkać te legalne 45km/h, to bym się pociął z nerwów, bo nawet pasa normalnie zmienić nie można, 4T skrajnie zamulają i tylko odblokowany 2T gwarantuje bezpieczną jazdę.

        Reply
    • Akurat troszkę się mijasz z prawdą. Silnik 2T ma wyższe spalanie od 4T, ponieważ część mieszanki razem ze spalinami ucieka do wydechu. Efekt ten jest troszkę ograniczany przez zastosowanie wydechu z prawidłowo zaprojektowaną komorą rozprężną, której przeciwstożek powoduje odbicie spalin i paliwa, i ich powrót do cylindra. Jedyne 2T, które może być oszczędniejsze, to jest 2T Diesel.

      Reply
  13. silnik 4 suwowy potrafi zrobic w motocyklu ponad 150-200 tys kilometrów( np Honda NTV 650 ) bez JAKIEGOKOLWIEK REMONTU!co silnik dwusuwowy byłby już 10 razy złomem totalnym!!! SILNIK DWUSUWOWY MAX 20 TYS KM! MAKSYMALNIE! 20 TYS KM A NIE jak autor napisał 30–40 tys? skad te dane ?chyba że ktos 2 suwem jeździł na wolnych obrotach.CHINCZYK ROMETA 4 SÓW POTRAFI ZROBIĆ OD 70 TYS KM (mnich DO 130 TYS KM junak z poziomym silnikiem BODAJŻE 901)TAKŻE ZNAFFFCY NIE PISAC BZDUR. POSIADAM ZETKE SK 125 (SILNIK PIONOWY) NIE DOTKNEŁEM SILNIKA PALCEM (serwis wymiana oleju i regulacja zaworów TYLKO -na poczekaniu)a ma 20 tys km zrobione już! DWUSÓW CHLEJE od 4-do nawet 10 litrów paliwa (wyżyłowane 125 ccm)-przy ostrym traktowaniu.

    Reply
    • Się znawca znalazł. A co jeśli powiem, że ja wolę dwusuwa?
      W dwusuwie naprawy są proste, tanie i rzadkie- w przypadku czterosuwa drogie, częste i trudne.
      Moim zdaniem trwalszy jest dwusuw- tutaj nie ma rozrządu, jest tylko cylinder z „zawartością”, w którym tłok sam zamyka raz kanał wylotowy, raz wlotowy.
      Dwusuwem 20tyś? To chyba go z gliny ulepiłeś..
      Czterosuw bezawaryjny? Gdzie? Jakoś moja yamaha w 4t więcej stoi niż jeździ, a WSK i MZ zrobiły już 80tyś km bez remontu [jak dbasz tak masz :)]

      Reply
      • 4 t jest twarlszy i mniej pali
        2 t jest mocniejszy i pali wiecej i napewno nie dorowna zywotnoscia silnikikowi 4 t taka jest prawda

        Reply
    • 2 takt w VEB 353W robił 70tys. km między remontami, dzięki niskiemu stopniowi sprężania i porządnym łożyskom wału.

      Reply
      • Nie zgodziłbym się… po 50tyś. odczuwało się już spory brak mocy w stosunku do silnika po szlifie. Miałem takie cudo i wpsominam z rozrzewnieniem. 45 minut i silnik na wierzchu :-).

        Reply
        • Ale tu była mowa o żywotności…remont na niemieckich częściach, dawał dłuższe przebiegi. Trampek na regenerowanym wale około 30tys,, na oryginalnym około 50tys., producent źle zaprojektował wał i obroty krytyczne były w zakresie normalnej pracy.

          Reply
    • złomem to ty jesteś jak zmieniasz tłok na czasz i nie lejesz oleju kujawskiego do mieszanki to poleci ci spokojnie 50k km

      Reply
  14. 1. Przepłukiwanie cylindra zaczyna się w momencie odsłonięcia przez tłok okna dolotowego, a kończy gdy okno dolotu zostanie zasłonięte. Czyli efekt przepłukiwania mamy zarówno w suwie sprężania jak i w suwie pracy. O składzie mieszanki decyduje gaźnik lub układ wtrysku, a nie jakaś pompa.
    2. W każdym silniku są pierścienie uszczelniające, inaczej nie byłoby możliwości sprężania mieszanki w komorze spalania. W sprawnym 4T część filmu olejowego może zostawać na ściankach, mimo sprawnych pierścieni.
    3. To, że w tłumiku dopala się paliwo nie jest efektem niepełnego spalania w komorze spalania, tylko efektu działania rozrządu tłokowego. Dlatego obecność komory rezonansowej w tłumiku wpływa na cofnięcie części mieszanki z powrotem do cylindra i wzrost osiągów oraz czasem niższe spalanie. Gorsze właściwości mieszanki w 2T, to obecność oleju, który przy zimnym silniku kiepsko się spala i wpływa na szybsze pokrywanie komory spalania i świecy nagarem, dlatego 2T trzeba rozgrzać, zanim da się mu w palnik.
    4. Tuning 2T, to jest modyfikacja: dolotu (filtr pow., gaźnik, kanały dolotowe), wydechu, stopnia sprężania, faz rozrządu. W 4T dolot (filtr pow. gaźnik/wtrysk, kanały dolotowe), stopień sprężania, fazy rozrządu.
    5. Korzyści 4T wynikają z lepszego smarowania w całym zakresie obrotów i większej czystości spalin.
    6. Żywotność 2T zależne jest od materiału łożysk wału i smarowania (odpowiednia ilość oleju w mieszance lub sprawny dozownik oleju). 2T przy zamkniętej przepustnicy chodzi na małej ilości oleju i ma gorszą wymianę cieplną, dlatego wymaga umiejętnego operowania gazem.

    Reply
    • Co do smarowania 2t jak mialem skuter to szlag mnie trafial jak trzeba bylo z gorek zjezdzac 2t nie mozna hamowac silnikiem wiec hamulce dostaja po dupie a i przegazowac troche trzeba bo obroty rosna a smatowania nima

      Reply
  15. Oj tak gadamy i gadamy o tym który lepszy 2T czy 4T.
    Powiem tak, chyba większość z nas patrzy na 2T przez pryzmat nader często psujących się bądź z trudem odpalających WSK, JAWA, Rometach (tych starych) itd , czyli rodem z biednego PRL.
    Natomiast gdyby w obecnych czasach (odstawiając na bok normy EURO 4 i inne) zaprojektować porządny silnik 2T o pojemności 50-125 cm3 (z minimum dozownik oraz elektroniczny układ zapłonowy), który z racji charakteru cyklu pracy jest mocniejszy od odpowiednika 4T oraz tańszy i łatwiejszy w obsłudze, to podejrzewam że większość nowo kupujących 125 cm3 kupiła by 2T.

    Co do przebiegów, jedni piszą, że 2T wytrzymują maksymalnie 30 tyś km, inni coś koło 70 tyś.
    Jakby nie patrzeć obie te wartości są b. duże jeśli chodzi o przebiegi motocyklowe. Ktoś kto robi przebieg roczny w granicach 5-8 tyś km, to już jest uznawany za „motocyklowego” Voyager-a. W takim przypadku silnik w tym motocyklu zużyje mu się po ok.4-5 latach, ale wówczas nie ma tragedii. Robi się szlifowanie cylindra na tzw 1 + nowy tłok + nowe pierścienie +nowe łożyska i uszczelniacze na wale i to wszystko.
    W ramach pierwszego „remontu” nie robi się regeneracji wału, korbowodów itd. gdyż to się robi przeważnie w ramach drugiego remontu czyli po ok.60 tyś km. lub poźniej.

    Reply
  16. Nie mozna jasno powiedziec ktory lepszy. Kazdy ma swoje wady i zalety a to co wybieramy zalerzy od naszych preferencji ja np nie wyobrazam sobie 50tki na 4t bo to nie jedzie a w 125 mam 4t bo bym na paliwo nie urobił po za tym nie mam kat A

    Reply
  17. można jasno – do użytku komercyjnego 4t
    – do sportu 2t
    i ja bym się nie łudził 2t znikną tak jak znikły dyliżansy.
    adam rób tą kategorie A bo ile się będziesz męczył na tym keeweyu.

    Reply
    • W moim przypadku chodzi glownie o kase mam na glowie remont domu itd a duZe moto to duze wydatki itd moze kiedys 😉

      Reply
  18. Witam wszystkich Fanów tej strony.
    Jestem początkującą kobietą która w tym roku zaczęła swoją przygodę ze skuterami.
    Miałam dwa skutery 2T,owszem super jazda ,dobre przyspieszenie , bardzo dobra i regularna praca silnika . Wszystko zależy od użytkownika jak dba o dany sprzęt !!!
    Dziś kupuję 4T . Wymieniam kolejny skuter ale to tylko z przyczyn bo za małe koła,za krótki itp… Polecam markę Kymco,używane ale bardzo dobrej są jakości.
    Dziś będę testować Cymco AGility 16+50.
    Wiele dowiedziałam się z powyższych wpisów,dziękuję.
    Pozdrawiam Wszystkich Dolores

    Reply
    • Witaj, Ja ze swojej strony polecam Batona B-MAXA. To skuter najlepszy z najlepszych. Komfort, wygoda, szybkość, ekonomika, Jakość tego Bartona już dawno przegoniła XMAXy i inne Forzzy. Tysiące zadowolonych użytkowników i zachwyty testerów potwierdzają tę tezę. U naczelnego handlarza tego forum trwają zapisy na ten model, bo tak jest rozchwytywany. Chińczyki dostali podwójne porcje ryżu, żeby nadążyć z produkcją dla POlskich odbiorców. Kup BMAXa i znajdź się po właściwej stronie mocy!!!

      Reply
      • A ty panie kolego znajdź swoje leki bo widać że masz problem z psychiką. Nic wartościowego nie napisałeś, podaj konkrety jeśli chcesz dyskusję prowadzić. Może chciałeś się popisać swoją inteligencją i poczuciem humoru ale pomyliłeś miejsce.

        Reply
      • Bla, bla kup to bo ja tak mówię, bla, bla, najlepszy i już bla, bla. Do tego jakieś podteksty polityczne. Tu są użytkownicy jednośladów, więc pomyliłeś adres. Jestem pewien, że nawet nie potrafisz wymienić z nazwy wszystkich skuterów a piszesz że „najlepszy z najlepszych”. Z miejsca Cię to dyskwalifikuje jako oceniającego. Następnym razem skup się bardziej na merytorycznym przekazie. Pozdrawiam.

        Reply
        • Ja mam benzer idjana 2t mam 11tys jest okej czy ma ktoś benzer

          Reply
    • 1. Z tego co pamiętam to praca dwusuwa specjalnie regularna to nie jest, chyba, że silnik czwórkuje
      2. To jest strona o 125 a nie 50-kach, chociaż to też fajna pojemność.
      3 Z oferty Kymco to raczej budżetowym rozwiązaniem jest KAC.
      4. Obecnie raczej pójście w nowego dwusuwa nie ma sensu, dla laika lepszy 4-ro takt

      Reply
  19. Gościu masz jechane tylko 2T!!! 4T to do traktorów co najwyżej

    Reply
    • ???

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>