Lambretta V-Special 125

Dodaj do porównania
Lambretta V-Special 125

Lambretta V-Special 125 to skuter, który nie tylko służy do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Lambretta jako jeden z niewielu skuterów na polskim rynku, wnosi także coś do twojego życia w sensie mentalnym. Za każdym razem kiedy wsiądziesz na kanapę lambretty, zapomnisz o obowiązkach, i pilnych sprawach. Ten skuter pozwala poczuć się po prostu dobrze. Z czego to wynika?

Po pierwsze Lambretta V-Special 125 to dość drogi motocykl. Dla wielu to wada, dyskwalifikująca zakup tego motocykla. Ale są tacy, dla których to wcale nie jest wadą, a wręcz przeciwnie. Są tacy, którzy absolutnie nie chcą być wrzuceni do jednego worka z ludźmi, których nie stać na zakup samochodu dlatego poruszają się skuterami nabytymi za kasę z zasiłku. Niestety to częsty widok na polskich ulicach. Widzimy wiele zaniedbanych brudnych skuterków, z jeszcze bardziej zaniedbanymi kierowcami. Lambretta daje srogiego kopniaka takiemu wizerunkowi. Z daleka widać, że jedzie gość z klasą i o to tu chodzi. Nie jest to też „wydmuszka”, tzn nie jest to skuter, który z wierzchu wygląda zacnie, a w środku tandeta. Takie uczucie niestety nieco towarzyszy przy chińskich skuterach w stylu retro. Mimo wszystko wcale nie jest to najdroższy motocykl. Porównajcie cenę z Vespą.

Po drugie mamy tu do czynienia z prawdziwą kontynuacją stylu i tradycji firmowych. Lambretta ma solidny włoski rodowód, który niestety został nieco nadszarpnięty różnymi perturbacjami, ale dzisiaj wraca na właściwe tory. Firma od niedawna wpadła w ręce Chinczyków, którzy jak wiemy, potrafią zrobić tandetę, ale potrafią też zrobić solidne i przemyślane konstrukcje. Wszystko zależy od tego ile zapłacimy. Nie jestem znawcą marki, ale wydaje mi się, że ten trudny do osiągnięcia kompromis, między szanowaną legendą marki a srogą rzeczywistością dzisiejszej ekonomi, się tutaj udał.

Myślę, że nie zobaczymy na naszych ulicach całej masy tych motocykli, ale chyba też nie o to chodzi w modelu biznesowym tej marki. To nie jest sprzęt, który kupuje się na kilogramy a potem rzuca się w krzaki po przejechaniu kilku tys km. Ten skuter zasługuje na to by mieć swoje wyznaczone miejsce garażu, z dodatkowym przykryciem na zimę. Powinno się go traktować, jak zegarek Rolexa mający swoją półkę w garderobie. Gdy tak będziemy go traktować, wtedy z dumą będziemy też na niego wsiadać i będziemy to traktować jako nagrodę za trud życia. Co nie oznacza, że ten skuter nie nadaje się do zwykłego codziennego użytku, wręcz przeciwnie. Posiada sporo praktycznych elementów jak chociażby hak na torbę z zakupami, sygnalizator dźwiękowy kierunkowskazu, czy zegarek na wyświetlaczu.

Do skutera można nabyć akcesoria typu wysoka przednia szyba, co sugeruje, że znajdują się klienci, wybierający się w dłuższe trasy. Tak, można, ale jak dla mnie, Lambretta posiada nieco zbyt twarde siedzenie i zbyt małe koła, aby jechać nią 2 koniec Polski. Przyczepię się także do wyświetlacza. Trochę mu brakuje stylówy. Posiada też nieco zbyt mały zbiornik paliwa co oznacza częste wizyty na stacji benzynowej.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.5
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.2
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
117
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.064
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,8
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
105
Prędkość maksymalna GPS
95
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
800
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
695
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1890
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R12
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/70 R12
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

9 komentarzy

  1. Fajny skalniak 🙂

    Odpowiedz
    • Dzięki 🙂 sporo pracy w niego włożyłem, ale nadal nie jest skończony i chyba nigdy nie będzie bo praca przy tym jest lepsza niż siłka :P.

      Odpowiedz
      • Kolego nie martw się tym. Na emeryturze będziesz mięć duuuuużo czas – jak dożyjesz 😀

        Odpowiedz
  2. Fajne…
    BTW: Kiedyś jeździłem na takim:
    https://media0.7x.cz/images/media0:50fe1e336d918.jpg/100_1703.JPG
    Sorki – ale takie miałem pierwsze skojarzenie :-]

    Odpowiedz
    • Kiedyś marzyłem, by taką Jawę ujeżdżać. Marzenia się (czasem) spełniają, ale to konkretne niestety nie. Właściwie do tej pory jestem zafascynowany bardziej skuterami niż biegówkami (żeby nie było- też używam). Może to pokłosie tego mojego młodzieńczego marzenia?

      Odpowiedz
      • Jawka nie była moja tylko wujka, ale jeździł nią też mój starszy kuzyn i zabierał mnie na przejażdżki (byłem jeszcze smarkiem wtedy). Pozwalał mi się przejechać – ta Jawka i komarek ojca kolegi to były pierwsze motorki jakie ujeżdżałem. A marzyłem wówczas o Simsonie Enduro…
        Ale sentyment do tego pierwszego skuterka pozostał 🙂

        Odpowiedz
  3. Gdy patrzyłem na ten wynalazek, miałem wrażenie, że gdzieś już coś takiego widziałem. Dzięki wpisowi bsw – wiem już gdzie.
    To nawet miły powrót do przeszłości….

    Odpowiedz
  4. Wracając do tematu, czyli Lambretty – V125 Specjal na dziś dostępna jest w kolorze grafitowym. Sprzedawany w identycznej cenie V125 Flex dostępny jest w kolorze czarnym, białym, brązowym i czerwonym.

    Odpowiedz
    • E… tylko pomarańczowa. Pomarańczowe są najszybsze 😉

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>