Peugeot Satelis 125

Dodaj do porównania
Peugeot Satelis 125

Nowy skuter w cenie nowego samochodu? Taka właśnie jest propozycja firmy Peugot. Naprawdę chcielibyście zapłacić takie pieniądze za skuter o pojemności 125? No dobra, może w krajach starej Unii, taki pieniądz to nie pieniądz, ale u nas to już całkiem spora kasa. Ale nauczyłem się już,  że  o gustach i cenach się nie dyskutuje.

Satelis nie jest skuterem o sportowym zacięciu, projektowany jest z myślą o wygodzie podróżującego. Silnik jest dosyć elastyczny jeżeli chodzi o prędkości typowo miejskie 50-70km/h, natomiast rozpędzenie go do jego prędkości maksymalnej potrafi „chwilkę” potrwać. Zresztą przy prędkości 110 km/h to ten mały silniczek będzie krzyczał aby go nie zarzynać a i apetyt na paliwko zdecydowanie przekroczy 3,8litra/100km.

R E K L A M A

Nadwozie jest bardzo dobrze spasowane i solidnie wykończone. Użytkownicy meldują tylko słabą klapę bagażnika, która łatwo się ugina na zawiasach. Duża szyba oraz owiewki skutecznie chronią przed zimnym wiatrem, a także częściowo przed deszczem.

Przy takiej cenie nowego egzemplarza warto przyjrzeć się dostępnym na rynku używkom. Tutaj można znaleźć w miarę zadbany egzemplarz już za 7-10 tyś. PLN.  W używanych egzemplarzach spotkać się możemy z zawieszonym pływakiem stanu paliwa, wskazującym stały stan paliwa niezależnie od zawartości baku. Lekko trzeszczące zawieszenie, czy brzęczący tłumik. Nie są to na szczęście awarie częste. Nie warto też pakować się w wersję 125 kompressor, owszem póki wszystko działa prawidłowo dysponujemy bardzo dobrym przyspieszeniem i dobrymi osiągami,  jednak koszty naprawy tego elementu potrafią być bardzo duże.

 

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
4000 - 23490
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11.02
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.98
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
160
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.069
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3 do 4
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
110
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
784
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
765
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
14
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
14

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

37 komentarzy

  1. Witam,
    mam zapytanie..
    Ile on tak naprawdę spala?
    Mam zamiar kupić ten model używany.
    Sprzedający twierdzi, że niecałe 4litry przy jeździe miejskiej 0-80 km/h. Czy to prawda?

    Odpowiedz
    • Spala 4, czasem mniej, zależy od sposobu jazdy.

      Odpowiedz
  2. Z tym spalaniem jest bardzo różnie. Wiem na pewno, że mój spala w cyklu miejskim od 4,1 do 4,5 l/100km i nie jest to spowodowane żadną awarią, po prostu tyle bierze i już. Na forach znajdziesz różne wartości – większość się chwali, że jest to wartość w okolicach 3,5l, a spotkałem się nawet z 3,2l! Dla równowagi są tacy, którym Satelis bierze 5l/100km. Myślę, że powinieneś się przygotować, że w mieście mniej niż 4l/100km na pewno nie będzie, a raczej więcej.

    Odpowiedz
  3. Mam satka 125 bez kompresora, spalanie 3.5-4.5 litra. Zależy od tego gdzie i jak się jeździ. Jak jechałem na mazury ze stałą licznikową prędkością 90 km/h to spalił mi 3.5 litra. Ale to była jazda non stop z jednym przystankiem na kawe i papierosa. Po mieście przeważnie koło 4 łyka sobie, przy w miarę spokojnej jeździe i hamowaniu silnikiem, a jak jeździ się trochę szybciej i nie hamuje silnikiem to spalanie wzrasta do około 4.5 litra. Przeważnie na zbiorniku robie jakieś 280 km zanim zacznie mrygać rezerwa.

    Odpowiedz
  4. Cześć chciałem zapytać czy ktoś zna rozmiar rolek do warto satek125

    Odpowiedz
  5. mam pytanie czy ten skuter jest na prawo jazdy A1 ?

    Odpowiedz
  6. brakujące dane: Długość 2,152 mm

    Odpowiedz
  7. witam jestem posiadaczem tego skuterka super jazda

    Odpowiedz
  8. przesiadłem sie z fad bayka yamahy 125 i bez porownania prowadziem na kołach z warszawy na kołach do łodzi zero zmeczeni polecam

    Odpowiedz
  9. Oj ten skuter sporo pali jak na tę pojemność i ta prędkość (90km/h). Takie wyniki mam 650 Suzuki vstrom.

    Odpowiedz
    • Który vstrom? stary nieschodził poniżej 6,5l/100km, nowsze mogą się trzymac bliżej 5l/100km. Tylko nie samym spalaniem eksploatacja motocykla żyje, do tego dochodzi serwis i ubezpieczenie, a tu 650-ka nie ma z 125-ką szans, nie wspominając o potrzebie posiadania min A2, na wersje zablokowane 650.

      Odpowiedz
  10. Witam właśnie kupiłem satelisa rs 125 2010r z abs do 80 idzie w miare ale pow 100 słabiutko czemu

    Odpowiedz
  11. witam
    własnie zakupiłem satelis 125 bez kompresora.
    wydawał sie fajny, owszem nie nowy, bo kilka spraw do poprawienia jak to w uzywanej maszynie. ale zastanowiło mnie jedno jak zacząłem szukac speca od skuterów mianowicie….
    dlaczego kilku mechaników z południowych okolic warszawy marszczyło i pukało sie w czoło co ja kupiłem.?
    …ze części nie ma do tego, że co chwile sie psuje jak nie jedno to drugie, ze ostatnio spaliły sie trzy sztuki tego modelu…
    ile w tym jest prawdy, a ile klamstwa…?
    forumowicze doradzcie….

    Odpowiedz
    • Bo motocyklowe mechaniory chętnie grzebią się tylko w japońskich, wszystkie inne lewą zadnią nogą

      Odpowiedz
  12. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Ja ujeżdżałem Satelisa 125 przez ok. 2 lata i z przyjemnością się go pozbyłem. Moc na papierze 15 KM przy jego masie 160 kg to oznacza osiągi nieznacznie tylko lepsze niż daje 8 KM w stukilogramowym Zippie Cosmo, którego teraz najczęściej używam (obok wielu innych motocykli i skuterów).

    Odpowiedz
  13. Chce dokręcić łożysko główki pod kierownicą jak sie dostać co trzeba odkręcić po kolei

    Odpowiedz
  14. Co jest 40 milionów ludzi w polsce i nikt mi nie odp to jakaś lipa

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

      No nie bardzo wiem, co napisać. To tak, jakbyś prosił 40 mln ludzi o instrukcję, jak spuścić wodę w klozecie. Jeśli tego nie potrafisz zrobić, to wołasz do tego służbę. W Twoim przypadku – jedziesz do serwisu.

      Odpowiedz
  15. No to mi pomogłeś czyli pojęcia nie masz ani troche o mechanice jak kupujesz chińczyki dzięki za rade

    Odpowiedz
  16. Najlepiej jak nie znasz odp to nie pisz wcale

    Odpowiedz
  17. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Mój żartobliwy w założeniu komentarz miał na celu zwrócenie uwagi na to, że nie wszystkie czynności serwisowe da się zrobić we własnym zakresie przez osobę, która ma niewielkie w tym doświadczenie.
    Im pojazd jest droższy, a tym samym – bardziej skomplikowany, tym dla laika bardziej problematyczny w ,,samoobsłudze”.
    Przy regulacji łożysk główki ramy zasady są w miarę proste: trzeba zdemontować osłony utrudniające dostęp do górnej półki kolumny kierownicy, zluzować przeciwnakrętkę, dokręcić odpowiednio nakrętkę i skontrować przeciwnakrętką. Luz musi być ani za duży (będzie stukało zawieszenie przy hamowaniu i na dziurach) ani za mały (nie da się kierować ,,dupą”, a właściwie to w ogóle jechać).
    W Satelisie największa trudność z regulacją to demontaż plastików, które to plastiki przy nieumiejętnym postępowaniu mogą popękać albo pourywane zostaną zaczepy. A jak opisać proces ostrożnego demontażu elementów nadwozia? Po prostu we właściwej kolejności odkręcasz wkręty i śruby, ostrożnie zdejmujesz kolejne elementy, regulujesz łożyska, robisz jazdę próbną, jeśli trzeba, to znowu regulujesz, gdy już całe zawieszenie przednie pracuje prawidłowo, skręcasz z powrotem plastiki.
    Brak odpowiedzi ze strony 40 milionów ludzi to znak, że uznano Twoje pytanie za retoryczne.

    Odpowiedz
    • Widzę, że pan Majko9 to kolejna osoba z bólem dupy na „chinole”. Zupełnie nie wiem, co te biedne skuterki zawiniły Polakom, że tak sobie nimi gębę wycierają? Kupiony za 1500 zł Toros el Rio sprawuje się nieźle, jeździ, skręca, trąbi. Wiadomo, komfort na poziomie Cinquecento, ale i cena na poziomie roweru średniej klasy. Czyli 1/4 Kymco. Jeśli ktoś potrzebuje tylko jeździka po mieście i nie ma ambicji na markę to w zupełności wystarczy. Zwłaszcza przy parszywej pogodzie w tym kraju gdzie u progu maja ciągle wraca się pieprzone zimno jak kapusta po melanżu, przyjdzie październik i znowu zimno a jeszcze w te 4-5 miesięcy kiedy jest znośnie co drugi dzień pada.

      Odpowiedz
  18. Nie mam bólu dupy na chinole posiadam też toros f 16 który całkiem nieźle sie sprawuje ale to forum jak sama nazwa wskazuje powinna być na temat sata a wy piszecie jakieś bzdety było proste pytanie na temat główki ale widze że tu sami filozofowie od siedmiu boleści

    Odpowiedz
  19. 100% racji dla mejko to nie forum dla innych marek

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Polak, Mejko9, nie ma to jak samemu sobie przyznawać rację… 🙂
      naprawdę uważasz że administrator nie zauważy, że napisano z tego samego numeru IP.
      I to nie nasza wina że nie ma tutaj tysiąca użytkowników satelisa, którzy or razu by Ci odpisali.
      Po za tym, nie napisałeś na forum a w komentarzach, tutaj wielu ludzi zostawia komentarze dotyczące artykułu, ale również dzieli się doświadczeniem.
      Ale najlepiej nic nie dać, a żądać informacji.

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe bsw

        Proszę ni karmić trola(i) !
        BTW:
        Myślałem że „dzieci neostrady” już dorosły. Jak widać nie…

        Odpowiedz
      • Z tym numerem IP to nie zawsze jest tak jak się myśli. Nieraz w rodzinie jednego komputera używa 2-3 osoby, siłą rzeczy wchodzą na te same fora internetowe, po historii przeglądania stron. I jeden od drugim nic może nie wiedzieć, że dany komentarz napisał jego brat. A on ma podobne zapatrywania na pojazd, którym też jeździ.

        Odpowiedz
  20. Ja nic od nikogo nie żądam poprostu jak nie znam odp to nie pisze bzdur i tyle pozdrowienia

    Odpowiedz
  21. Witam mam pytanie jaki wymiar pasek napędowy peugeot satelis rs 125 2010
    założony jest 24.3*845 a powinien być 22*836 albo inny sam niewiem
    ???dziękuje za odpowiedz skuter leci ledwo 100km/h zbiera sie w miare do 85

    Odpowiedz
  22. Aby zresetować lampkę serwisową (symbol klucza) na desce rozdzielczej, należy trzymać przycisk trybu przez ok. 5 sekund z wyłączonym zapłonem, a następnie przytrzymać przycisk trybu, włączając zapłon, kontynuuj przytrzymanie przycisku trybu przez dalsze 10-12 sekund, a następnie Powinien po prostu zniknąć

    Odpowiedz
  23. Kupiłem 125 kompresor, iskra jest paliwo wtrysk podaje a on niestety nie odpala… wie ktoś co jeszcze można sprawdzić bo jeden mechanik twierdzi ze może nie mieć kompresji… pomoże ktoś?

    Odpowiedz
  24. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Zmierz kompresję specjalnym manometrem. Jeśli ciśnienie będzie niższe niż 6-7 barów, do wymiany jest kpl. tłok i/lub cylinder, a może to też być objaw problemu z głowicą: źle wyregulowane zawory lub wypalone gniazda zaworowe (z reguły wydechowe) ew. wypalona uszczelka pod głowicą.

    Odpowiedz
    • OK, dzięki. Będziemy sprawdzać i będę meldował…

      Odpowiedz
  25. Satelis rs 2010 rok problem z świecącą kontrolkom abs okazało sie że przekaźnik zepsuty podmieniłem od świateł i działa u mnie pierwszy przekaź od strony kierownicy drugi to pompa paliwa i komputer trzeci oświetlenie pomiar czujnika abs 638 omów trzeba rozłączyć z wtyczki za lampą przednią .Jak wyjołem przekaźnik od pompy to teraz świeci kontrolka efi silnika ale wszystko działa jak ją wyłączyć ?

    Odpowiedz
  26. Cześć!
    Czym różni się satelis 125 od satelisa 125 compressora????

    Odpowiedz
    • Sprężarka napędzana jest z wału korbowego silnika za pośrednictwem przekładni, paska lub łańcucha.wtłacza więcej powietrza przyrost mocy jest liniowy skuter ma więcej koni ale w razie awarii bardzo drogie naprawy

      Odpowiedz
  27. Na co zwrocic szczegulna uwage kupujac ten model?
    Prosze o podpowiedzi.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>