Junak 123

Dodaj do porównania
Junak 123

Junak 123 to flagowy a także jeden z pierwszych modeli, ze stajni Junaka. Jak większość chińczyków także ten zainspirowany jest markowym motocyklem. W tym wypadku wzorodawcą była Honda 125 CBF. Kiedy Junak zdobywał popularność, świat motocyklistów zainteresowany był prywatnym filmem który nagrał Krzysztof Troka – założyciel forum o Junaku. Dzięki temu żółty model Junaka stał się bardziej rozpoznawalny. Posiadacze tego motocykla są w większości zadowoleni ze swojej maszyny. Model ten jednak cierpi na kilka wad. Użytkownicy narzekają na słabe światło. Na nieprecyzyjne wskazania obrotomierza, prędkościomierza i słabej jakości ogumienie.

Model 123 jest spokrewniony z takimi motorami jak GB Husky i Barton FNX 125. Wszystkie te motocykle posiadają niemalże identyczną ramę i stylistykę. Różnią się tylko drobnymi szczegółami i ceną bowiem za Junaka musimy zapłacić kilkaset złotych więcej. Tę nadwyżkę ceny rekompensuje jednak to, że ludzie będą cie zaczepiać i pytać czy to na pewno Junak. Zatem jest to pozycja dla tych dla których lans ma znaczenie.

R E K L A M A

W katalogu na rok 2017 model ten  już nie występuje.

Filmy

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
5699
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.68
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.8
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
120
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.072
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
90
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
810
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2000
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3.00/ R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/80 R17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

23 komentarze

  1. Zuchwle…eeeghhh!!!

    Odpowiedz
  2. Chce kupić taki motorek na raty może.

    Odpowiedz
  3. Przymierzałem się do zakupu, ale w porównaniu z większością chińskich motocykli ma wyjątkowo twardą kanapę

    Odpowiedz
  4. Ktoś wie skąd takie różnice w cenie tego moto? Zamierzam kupić ale zastanawia mnie dlaczego na allegro sa oferty za 3999 (jako zipp vz-2) z dostawą gratis ale też 5300 (również jako zipp i junak). Istnieją różne wersje motocykla?

    Odpowiedz
  5. Niema różnicy (chociaż mi sprzedawca junaka próbował wcisnąć że Chińczycy do junaka dają lepsze podzespoły niż do zippa ) ja kupuje zippa za 4000pln. To są te same motocykle tyko inny znaczek, za znaczek nie będę dopłacał 500zł albo więcej

    Odpowiedz
  6. chodzi o homologacje a konkretnie o włącznik świateł po zamianie dyrektywy UE z XII 2015 r. Handlarzyki sprzedaja taniej bo jeszcze sporo sprzetu jest nie przerobionego. A tak po za tym to junak123, zipp vz2 i jeszcze dwie inne nazwy ktorych nie pamiętam to jest to samo co do jednej śrubki. Różnią się naklejkami.

    Odpowiedz
  7. Mam dylemat. Przymierzam się do zakupu moto 125, tylko nie mogę się zdecydować pomiędzy Junak 123, a Romet ADV. Ktoś miał przyjemność z tymi dwoma modelami ? Który będzie trwalszy? Nie interesuje mnie wyciskanie hiper prędkości a właśnie dobre wykonanie i raczej moc nie prędkość.

    Dziękuję za odp. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Jakość pewnie podobna. Dla mnie ładniejszy junak 123. W adv nie podoba mi się ten zadarty błotnik z przodu. ADV jest podobno głośny i ładnie brzmi.

      Odpowiedz
      • Jakość ADV 125 (Yingang) jest słabsza niż Junaka 123 (Zontes/Tayo).

        Odpowiedz
        • Anonim a co wybrać Junaka 123 czy ZIPP VZ-2?

          Odpowiedz
          • Zdjęcie profilowe Kristo

            Wg administratorów to zupełnie ten sam model. Chyba trzeba kierować się dostępnością i jakością miejscowego serwisu.

    • Polecam Junaka – dobrze skręcony, bez fuszerek. Na razie po 2600 km nie narzekam.

      Odpowiedz
  8. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Motocykl Tayo Lieshou, wersja ZT125-5A, sprzedawany przez Zippa (VZ-2), Junaka (123), Bartona (FNX) i GB (Husky) już wypadł z oferty na rynek polski. Ostatnie sztuki, o ile jeszcze gdzieś są do nabycia, to raczej rarytas i warto szukać. Jest to motocykl o wyjątkowo dobrym stosunku zalet/wad do ceny.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Zgodzę się z tym że to dobry motocykl, ale myślę że skoro silniki były z Tyan, to i następca 157FMi OHC czyli TYS będzie solidny. A ten silnik znajdziemy w nowym Zipp Tracker czy Junak 121 FL. Przypuszczam że silnik TYS projektowany był już pod nową normę EURO 4. Wiadomo że Zontes (Tayo) nie wsadzi go w ramę wojego Tigera, ale konstrukcyjnie myślę że cos podobnego sie pojawi.

      Odpowiedz
      • Beniamin pisałem niedawno z pracownikiem z Junaka (normalne, że nie będzie chwalił innej marki ale) stwierdził, że w Junaku 123 są lepszej jakości części niż w Zipp VZ-2. Podobno jedną z tych części jest lepszej jakości sprzęgło.
        A wg Ciebie jak jest?

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe bsw

          To nieprawda.
          Lepszej jakości sprzęgło trzeba sobie zamontować we własnym zakresie – idealnie pasują tarcze NHC 1119CD od Hondy CG – różnica kolosalna na plus.

          Odpowiedz
  9. Czyli toros ion to też jest dokładnie to samo co zip vz-2 i junak 123?

    Odpowiedz
  10. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Tak, to ten sam model co Zip vz-2, Junak 123, Barton FNX czy GB Husky. Tyle że już te modele już są wycofane z ofert importerów.

    Odpowiedz
  11. jeszcze są w ofercie u sprzedawców. roczniki z 2015 nówki z homologacją dostępne u większości dealerów ,toros ion , junak 123 i zipp vz-2

    Odpowiedz
    • A czy nie robią problemów z rejestracją ?

      Odpowiedz
  12. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Jeśli to sprzedaje diler, to motocykl jest albo zarejestrowany, albo ma dokument KPP, na mocy którego możliwa jest rejestracja. Jeśli nie jest zarejestrowany, a przy tym sprzedawca nie ma dokumentu KPP wystawionego na ten konkretny egzemplarz, rejestracja będzie niemożliwa.

    Odpowiedz
  13. Moto żwawe na starcie, kanapa mega niewygodna po 50km. Piszę jako ktoś kto 20 lat temu jeździł na Simsonie Enduro i zrobił 80 km pierwszy raz od tego czasu na tej maszynie… Polecam szybkę jak się da, bo ponad 80km/h czuć mocno wiatr. Generalnie dobry fan i moc – szczególnie początkową tej maszyny – do 50 km/h . Jest budżetowo, niczego nie udaje, ale fajnie za tą kasę. 3500pln – rocznik 2015 z 3k przebiegu w stanie ledwo dotartym. Z pół godny jeździłem po placu przed pierwszą trasą i dzięki za to, bo można się zabić…. To ma wbrew pozorom dużo mocy na starcie…Widziałem „chinczyki” nowe z rocznika 2016 pordzewiałe na spawach a tu jest ok. po 2 latach użytkowania przez kogoś. Czyli reasumując dobry, prosty sprzęt, który niczego nie udaje i jakościowo się nie rozleci. A czy warto dopłacać kilka tyś. za coś nowego, chińskiego? Wątpię…Nie mówię, że tej Junak 123 zły. Jest pewnie znacznie mnie awaryjne od WSK itp. z dawnych czasów… i co za 2 lata straci połowę wartości? Myślę, że nie. Co miał stracić to już stracił. Teraz zostaje mam nadzieje FUN.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe bsw

      W pełni potwierdzam opinię 🙂
      Kilka małych modyfikacji i można usunąć wszystkie drobne wady konstrukcyjne.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>