Junak 121

Dodaj do porównania
Junak 121

Junak 121 to wyjątkowo kusząca propozycja na wydanie pięciu tysięcy z hakiem. Fajny wygląd, fajny dźwięk silnika, przyzwoite osiągi, niskie spalanie, kultowa marka, czego chcieć więcej? W salonie gdy dotykasz tej maszyny, trudno jest oprzeć się ekscytacji dlatego warto abyś przeczytał ten artykuł.
Junak 121 to tak naprawdę chiński Haojiang HJ125-3A Tiger – czar prysł? Nie, bo wśród chińszczyzny ten jest całkiem przyzwoity i naprawdę da się go lubić. Na początek, po przejechaniu kilkuset kilometrów będziesz musiał podokręcać kilka śrubek, szczególnie gdy będziesz chciał poszaleć. Przy wysokich obrotach robi się nieprzyjemnie, cała maszyna drży a połączenia śrubowe się luzują. Po ok 10000 km, będzie do wymiany łańcuch, potem masz przed sobą następne tysiące kilometrów bezawaryjności. Jak będziesz miał pecha to przynajmniej jeden wskaźnik padnie przed upływem gwarancji.

Wadą, poza tym że to Chińczyk, jest siedzenie które po 50 kilometrach daje o sobie znać twojej kości ogonowej. Warto też wymienić ogumienie.
Niemalże identyczny, chociaż z innymi zegarami jest Romet Soft Chopper, który jest nieco  tańszy (ale nie ma bagażnika).

R E K L A M A

W katalogu Junaka  na rok 2017 już nie występuje, zastąpił go 121FL, który ma silnik z wałkiem (balancerem).

Film

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
5299
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.24
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.2
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
110
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.075
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna
90
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
750
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
810
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1950
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3.00/ R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R16

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

15 komentarzy

  1. Witam
    Jako że mam zamiar nabyć Janka nurtuje mnie jedna sprawa …
    W opisie skrzynka biegów to „czwórka” natomiast oglądając filmiki dotyczące tego motocykla, mogłem doliczyć się, jak i na wyświetlaczu zobaczyć bieg piąty .
    Szanownych kolegów proszę więc o rozwianie mego dylematu, bo powiem szczerze, piąty bieg byłby dla mnie ważny przy wyborze Janka.
    Z góry dzięki za pomoc
    Pozdrawiam i szerokości życzę
    Rafał

    Odpowiedz
  2. JUNAK 121` MA 5 BIEGÓW

    Odpowiedz
  3. Zdjęcie profilowe Dawid Parus

    Dzięki, poprawione!

    Odpowiedz
  4. Witam!
    Czyżby Junak postanowił coś poprawić w tym modelu?
    Na stronie dealera znalazłem model w wałkiem wyrównoważającym ( http://www.asomot.pl/?show=products&type=1&group=39 ).
    Na stronie importera nie ma czegoś takiego.

    Odpowiedz
  5. U innego dealera też jest z wałkiem: http://www.blackduck.pl/?88,junak-121 .

    Odpowiedz
  6. Zdjęcie profilowe Dawid Parus

    Junak 121 nie posiada wałka wyrównoważającego. To sprawdzona informacja. Zdjęcia wprowadzają w błąd.

    Odpowiedz
  7. Posiadam ten model od X 2015. Rewelacja. Przejechałem 4 tys. km., spalanie 3 / 100 km. Niedawno rozsypał mi się prawu przedni podnóżek. Ważna sprawa to regularne przeglądy. Polecam.

    Odpowiedz
  8. ze zdjęć wynika że rzeczywiście powinien posiadać wałek wyr. ogólnie znalazłem już wersje 2016 FL nieznacznie różni się od np. 2015

    Odpowiedz
  9. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Z patentów usprawniających Junaka 121 polecam (nie lubiącym nurkowania lewą ręką pod bak) zamianę lewego przełącznika na taki z Bartona Classic. Jest z nim zblokowane ssanie ręczne, regulowane kciukiem. Koszty części i robocizny (trzeba też przerobić nieco elektrykę i gaźnik) to max. 150 zł. No i wkurzający przełącznik kierunkowskazów przy okazji stanie się samopowrotny.

    Odpowiedz
  10. uciekly mi kierunki co moge zrobic

    Odpowiedz
  11. Zdjęcie profilowe Langer-Tychy

    Sprawdzić / zmienić przerywacz.

    Odpowiedz
  12. Hej.
    Czy do tego starszego silnika bez wałka można dołożyć wałek balansujący, czy może ten 121FL ma już inny silnik z miejscem na wałek?
    Pozdro.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      121 FL jest napędzana silnikiem TYS, i ma już wałek.

      Odpowiedz
    • wszystkie wałki w silniku obracają się w przewidzianych dla nich punktach korpusu. Praktycznie niemożliwe jest wstawienie wałka, ponieważ nie ma miejsca.

      Odpowiedz
  13. nie znam takich konstrukcji w silnikach bez wałków by dało się w nich ten wałek zamontować. po prostu jeśli silnik ma wałek to go ma a jak nie to na pewno tego wałka nie zamontujesz.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>