Aprilia RS125

Dodaj do porównania
Aprilia RS125

Na pierwszy rzut oka w czwartej generacji Aprilia 125, dostrzegamy zmiany w owiewkach. To jednak nie koniec. Motocykl ze względy na normy spalania Euro-3 otrzymał katalizator w układzie wydechowym. Jak wiadomo, aby katalizator się nie zapchał, ani aby nie uległ przepaleniu, silnik musi mieć precyzyjną mieszankę paliwowo-powietrzną. Tu z pomocą przychodzi elektronika w którą wyposażono gaźnik. O ile nadal można to nazwać gaźnikiem. Zastosowano bowiem tzw EFI czyli elektroniczny wtrysk paliwa. Elektronika steruje także zaworem w układzie wydechowym. Jest to niezwykłe osiągnięcie, bowiem ujarzmić 2-suwowy silnik, tak aby był ekonomiczny jest wyjątkowo trudno. Jest to ostatnie wcielenie silnika 2T z długoletnim rodowodem o nazwie Rotax. Kolejne wydanie Aprilii RS4 wyposażono już w silnik 4T, o zasadniczo innej konstrukcji.
Czwarta generacja, otrzymuje sporo udoskonaleń, między innymi motocykl otrzymuje nowy układ kierowniczy od Piaggio oraz 4 tłoczkowe, przeciwległe, zaciski hamulcowe.

Również ten model został ograniczony do 15KM, jednak po odblokowaniu i lekkim tuningu, ten motocykl może osiągnąć moc powyżej 30KM. To daje nam prędkości rzędu 160Km/h. Ten motocykl, a także poprzednie generacje z serii RS-125, uznaje się za najszybsze w swojej klasie. Ten fakt bardzo kusi aby oszukać przepisy.

R E K L A M A

14989_1076_2 Jako ciekawostkę możemy potraktować fakt, iż Aktorka, Megan Fox, pozowała do zdjęć na tle tego modelu, przy okazji promocji filmu Transformers – Zemsta Upadłych. Ale fani RS-ki mają dużo więcej powodów do chluby, ze względu na rodowód, mający ścisły związek z najbardziej prestiżowymi wyścigami Moto GP. To z prawdziwych ścigaczy zaczerpnięto takie rozwiązania jak aluminiowa rama czy odwrócone widełki. Prestiżu dodają także tzw Repliki, wydawane na cześć wspaniałych osiągnięć w sportach motorowych, opatrzone nazwiskami zwycięzców.

Filmy

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
od 8000 do 12000
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
137
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.08
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
2 suwowy (2T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
125
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
110
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
805
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
720
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
17
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
17

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

9 komentarzy

  1. Kolega taką miał miło go wspominam…

    Odpowiedz
  2. Posiadam aprilie z 2010 roku, i jak narazie nie narzekam. W opisie można jeszcze dodać ze :

    Od 6 tys do 8 tys trzeba remontować tak zwany „top end”, czyli cylinder, tłok, pierścienie itp

    Od 10 tys do 15 tys, trzeba remontować „bottom end” wał, skrzynka, slrzeglo itp

    Nie zawsze wszystkie te rzeczy sie psują tylko ale po przejechaniu tyle zazwyczaj cos osiąga swój limit. W „top end” przeważnie tylko tłok sie wymienia który można kupic na internecie (cały zestaw z uszczelkami itp)

    I jeszcze chciałbym dodać ze aprilie lubią zmianę olejów, i jeśli ktoś bedzie dbał, to aprilia go nie zawiedzie.

    PS. Dla pragnących większej mocy, jeśli zatankujesz wysoko oktanowa bezyne to pojeździsz jeden dzień (pierścienie z tłuku wtopią sie w cyliner)

    Odpowiedz
  3. Zdjęcie profilowe Dawid Parus

    Mike, dzięki za praktyczne informacje. Podaj proszę jeszcze info jak wygląda średnie spalanie i będzie komplet informacji.

    Odpowiedz
  4. Mike, co ty gadasz, serwisówka SAMĄ WYMIANĘ TŁOKA zaleca przy 15 tys wiec jakie 6-8 tys? Ale zgodzę się że bywają kapryśne jednak jak się dobrze ją zrobi dba i nie paluje ciągle po czerwonym polu to się odwdzięczy 😉

    Odpowiedz
  5. Zdjęcie profilowe Dawid Parus

    Po markowym motocyklu spodziewał bym się właśnie tego że można ją właśnie „pałować po czerwonym polu”. Jak o chińczyka dbasz to też pojedziesz daleko. Więc jaki jest sens kupować markową Apkę? Chyba tylko dla lansu 🙂

    Odpowiedz
  6. Niekoniecznie musi chodzić tylko o lans, ale o tych parę koni mechanicznych więcej niż w chińczyku. Dzięki temu przy jeździe bez pałowania masz osiągi lepsze niż przy pałowanym chińczyku. Pałowanie po czerwonym polu żadnemu sprzętowi nie wyjdzie na zdrowie – właśnie dlatego to pole obrotomierza jest zaznaczone na czerwono!!! Mi w poszukiwaniach motocykla dla siebie chodziło właśnie o to, żeby mieć te 11 kW do dyspozycji – obecnie chińczyki raczej tego nie oferują.

    Odpowiedz
  7. Cześć posiadam apke z 2006 roku i śmigam nią bez żyłowania choś są momenty że można polecieć i pokazać na co ją stać, lecz staram sie żadko to wykorzystywać, wbijam wszystkie biegi i jadę normalnie i po przygotowaniu do sezonu nie mam wcale ochoty coś w niej naprawiać lecz cieszyć sie z jazdy markowym motorem, a po sezonie podziękować maszynie i przygotować ją do odpoczynku w zimę i pozbawić zbednych płynów eksploatacyjnych a w kolejnym sezonie znowu dostanie to co najlepsze na sklepowej półce i apka gotowa do jazdy. Więc proszę nie pisać o dziwnych remontach co ileś tys km bo jak dbasz tak masz. Pozdrawiam aprilie rs 125 🙂

    Odpowiedz
  8. Jak brzmi ta apka ?

    Odpowiedz
  9. Taka uwaga RS jest na gaźniku nie na wtrysku xD

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>