Chińskie silniki

Silnik 154FMI – kopia Yamahy YBR

To niezbyt popularny silnik w naszym kraju, produkowany w fabryce, w której powstaje także oryginał – silnik od Yamahy YBR.

154FMI

Silnik jest produkcji firmy Jianshe, która jako jedna z kilku fabryk, produkuje dla Yamahy właśnie model YBR 125. Silnik jest wyposażony w łańcuszek rozrządu. To silnik w Polsce dostępny tylko w modelu Junak RS125.

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

8 komentarzy

  1. Ogar caffe zdaje się że taki ma

    Reply
    • Miał mieć, ale jednak ma inny. Zdaje się że kopia hondy CG ale ze średnicą 54mm i dlatego ma takie oznaczenie (1cylinder 54mm średnicy)

      Reply
  2. Występuje również w Barton Travel 125, z tym że oznaczenie silnika w tym przypadku to 156FMI-3 (w materiałach dostępnych w internecie oznaczany jako 156FMI-3 Yamaha YBR type)

    Reply
  3. A Barton travel?

    Reply
  4. ja właśnie kupiłem sobie ten silniczek do adaptacji w WSK B1 z racji na jego wymiary nie muszę ciąć ramy. Chciałbym tylko kupić do niego kompletną instalację elektryczną.

    Reply
    • Świetny pomysł z tą wsk. Widziałem już takie wynalazki ale rama zawsze było sporo przeróbek… Pochwal się jak już coś zdziałasz. Powodzenia!

      Reply
    • Jeśli faktycznie było tak, jak napisał Beniamin, że silnik był montowany w Junaku RS125, to na Motor-X.pl mają dostępną wiązkę do Junaka RS 125

      Reply
      • te wszystkie motorki są na wtrysku ja kupiłem wersje na gaźniku. Przepatrzyłem już neta wraz z instalacjami od motorów które mają ten silnik nigdzie nie ma kompletnej z modułami nawet i przełącznikami żeby to była całość. Same druty są jak już. jakbym ją robił na silniku 156FMI to z takiego Rometa k125 bym kupił instalację kompletną jedną znalazłem. Ale nie chciałem tego silnika bo jest nieco większy i już musiałbym ingerować w oryginalne mocowania bo inaczej nie upchnął bym bo. Z tym zamiennikiem YBR–ki za to wiązka cała instalacja nie jest dostępna gotowa aby tylko podłączyć i w kostki i żeby działo.
        na T/T sylwek049 robi często takie przeróbki właśnie możecie sobie popatrzeć jak to wygląda.

        Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>