Yamaha Majesty S 125

Dodaj do porównania
Yamaha Majesty S 125

Majesty ma wszystko czego można zapragnąć w skuterze o przeciętnej wielkości. Bardzo duży kufer mieszczący kask, niski i płaski przekrok, ułatwiający wożenie zakupów, wyraźne, dobrze podświetlone zegary oraz dużą szybę która chroni od wiatru i od deszczu. Cichuteńki, chłodzony cieczą, silnik chociaż nie jest najmocniejszy w swojej klasie to. o dziwo. pozwala rozpędzić Yamaszkę do 120km/h. To naprawdę dobry wynik, który pozwoli nam zapuszczać się poza miasto. Spalanie także bardzo dobre. Przy oszczędnej, emeryckiej, jeździe spalimy 2,2L. W
Chociaż to nie jest maszyna o pełnych gabarytach maxiskutera to waży naprawdę dużo, bo aż 148kg, mimo to kanapa zaprojektowana jest raczej dla osób poniżej 180cm wzrostu. Trochę to dziwi. Użytkownicy wymieniają twardość zawieszenia oraz fotela jako wadę w tym skuterze, poza tym nie ma się do czego przyczepić. Design jest bardzo ładny. Mamy piękne zegary w których prędkość odczytamy z cyfrowego podświetlanego wyświetlacza. W oko wpadają trójkątne wloty powietrza, które to stanową osłonę chłodnicy. Innowacją w tym modelu jest wlew paliwa, zlokalizowany w przednim panelu. Dzięki temu nie trzeba otwierać kanapy. Możemy na niej siedzieć i lać paliwo. To nam się podoba!

Cena nowego skutera, jak na Yamahę, jest relatywnie niska. Natomiast jeżeli chodzi o rynek wtórny to można zauważyć, że Majesty jest bardzo popularna. Jest z czego wybierać! Ceny używanych modeli zaczynają się od 1600zł a kończą na 7000zł. Starsze modele mają podobne osiągi, jednak nie posiadają już tak niskiego i płaskiego przekroku.

Film

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.83
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
12
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
148
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.06
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
120
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
100
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
795
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
715
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2030
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/70 R13
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R13
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie
T-shirts gifts for motorcyclists

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

5 komentarzy

  1. Motorek w tej, odnowionej wersji wprowadzano w 2014 roku i tylko w tym roku był oferowany na polskim rynku. Później już nie. Zawieszenie rzeczywiście dość twarde, na polskich dziurach potrafi zacnie wytelepać, jednak silnik wcale taki bardzo cichy nie jest. Cichy owszem, ale bez przesady. Problematyczne jest natomiast siedzisko i oparcie dla nóg. O ile osoby do ok. 180 cm mogą dość swobodnie siedzieć, opierając nogi na przednich podpórkach, to wyżsi kierowcy odczują już pewien dyskomfort. Problem sprawi wyraźnie podzielona kanapa, która ogranicza skutecznie możliwość przesunięcia pośladków do tyłu.
    Do zalet na pewno można zaliczyć dynamiczny silnik i dobrze dobrana charakterystykę przekładni. Nawet przy 70 km/h, odkręcenie manetki powoduje wyraźne przyspieszenie. Można nawet stwierdzić, że w momencie gdy niektóre inne 125-ki zaczynają już lekko mylić, ta Yamaha zdaje się dopiero rozkręcać.
    Dziwna trochę jest też szybka. Wydaje się być jednak nieco za mała, lub przewidziana dla osób stosunkowo niskich.
    Za zaletę należy też uznać świetne hamulce (choć bez ABS) i fabryczne opony, które w połączeniu z twardym zawieszeniem sprawiają sporo frajdy na ciasnych zakrętach.
    Ważna uwaga – większość oświetlenia oparta jest na LED, z wyjątkiem migaczy bocznych i głównego reflektora. Tego ostatniego nie da się wymienić samodzielnie.

    Odpowiedz
  2. Jeżdżę tym skuterem od 2 lat. Super maszynka. Zwinna, cicha i mało pali. To, nic, że to odchudzona wersja „jamaszki” (kierownica z wygiętej rury) – za stosunkowo niewielkie pieniądze masz frajdę jazdy pierwsza klasa. Polecam.

    Odpowiedz
    • Jaka cena jest lub była nowej Yamahy Majesty 125 S kupowanej na Polskim rynku ?

      Odpowiedz
  3. To udany model. Spalanie na poziomie 2,5 litra na 100km. Skuter bardzo zwinny dobrze spasowany. Silnik znakomity mimo że na papierze jego moc nie jest największa. Wady to pozycja kierowcy. Ponieważ zbiornik paliwa jest pod stopami kierowcy zostaje trochę mniej miejsca na nogi. Hamulce tarczowe tak z przodu jak i na tylnym kole są tarczowe, działają bardzo dobrze. Maksymalna prędkość 110km/godz. Bez problemu można jednak podróżować z prędkością 90 km/godz przy długich trasach.
    Skuter jest produkowany w zakładach Yamahy na Tajwanie. W Polsce był sprzedawany przez przedstawicieli firmy tylko przez 1 rok.

    Odpowiedz
    • Jaka cena jest lub była nowej Yamahy Majesty 125 S kupowanej na Polskim rynku ?

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>