Voge R 125

Dodaj do porównania
Voge R 125

Większość Chińskich marek chcąc powalczyć o kawałek Europejskiego rynku zaczynało od małych pojemności. Można tutaj wymienić na przykład Jinluna czy Lifana, ale było  ich o wiele więcej. Wszystkie one zaczynały sprzedaż w Europie pod własnymi nazwami. Model sprzedaży motocykli Chińskich pod ich markami nie był bardzo udany. Dlatego też niezliczona ilość producentów Chińskich motocykli sprzedawała na eksport motocykle z nieswoimi „naklejkami”. Tak łatwiej było sprzedać i jak się okazuje zaistnieć w głowach konsumentów. Nie tak dawno jeszcze trzech naszych głównych importerów kupowało motocykle w co najmniej ośmiu różnych chińskich fabrykach. Podobnie też, na naszym rynku pojawił się Loncin, w Polsce motocykl Loncina sprzedawał Zipp, był to model Nitro 250.

Jednak czasy się zmieniają, czołowi producenci Chińskich motocykli zaczęli współpracować z europejskimi markami, a po pewnym czasie zapragnęli wejść do Europy z własnymi markami. Niektóre marki Chińskie zdecydowały się na kupno znanych marek Europejskich, a inne powołały do życia własne nowe marki. Taką marką jest Voge. Voge to marka należąca do grupy Loncin. Ta ostatnie produkuje dla BMW silniki od 2005, a od 2019 współpracuje aktywnie z MW Augusta.

Voge jednak wszedł na nasz rynek nietypowo, jak na Chińską firmę motoryzacyjną, bo zaczął od zaprezentowania średnich pojemności 300cc i 500cc. A dopiero po trzech latach zaprezentował dwa motocykle o pojemności 125 i jednego „potwora” 900cc. Voge do tej pory pokazał dobrą jakość motocykli i zaczyna się przebijać w świadomości Polskich motocyklistów.

Voge 125 R to nowoczesny naked bike. W związku z tym iż, na targach w Mediolanie pokazano bardzo dużo motocykl i o futurystycznym wyglądzie nie dziwi fakt że i Voge 125 R jest stylizowany w tym samym trendzie. Patrząc na przednią lampę możemy odnieść wrażenie że, spoglądamy na jednookiego robota. Oczywiście motocykl wyposażono w pełne oświetlenie LED, więc i tylna lampa może mieć oryginalny kształt.  Nie zabrakło też kierunkowskazów o ostrych kształtach.

Silnik zastosowany w tym motocyklu osiąga 14,1 KM przy 9500 obr/min, to znaczy że, mamy do czynienia z silnikiem średniobrotowym. Największy moment obrotowy 12,1 Nm mamy do dyspozycji od 7500obr/min. Ten motocykl lubi więc być kręcony dosyć wysoko.  Inżynierowie z Voge powalczyli o kilogramy, niczym u skoczków narciarskich i uzyskali 128kg w stanie suchym. Dodając  paliwo i inne płyny eksploatacyjne motocykl będzie warzył około 137kg, co w klasie motocykl o tej mocy jest bardzo dobrym wynikiem. Producent podaje prędkość maksymalną na 110kmh, w połączeniu z wiadomością o tym iż, motocykl ma 6 biegów, całkiem prawdopodobne będzie utrzymywanie prędkości podróżnej na poziomie 85-95kmh bez katowania silnika. Ale to doprecyzuję jak tylko dostanę go w swoje ręce na testy.

Jeśli ta 125tka ma być nowoczesna to nie mogło też zabraknąć wypasionego kolorowego wyświetlacza LED. Mamy tutaj wszystkie potrzebne informacje, oprócz podstawowych prędkości i obrotów silnika, mamy zegarek, wskaźnik aktualnie zapiętego biegu i temperaturę cieczy chłodzącej. W standardzie dostajemy też gniazdo USB do ładowania telefony komórkowego. Na dodatek dostępne są dwa zestawy kolorów, prezentowany czarny i drugi jasnoniebieski.

Jak do powyższych zalet motocykla dodam jeszcze fakt że, mamy tutaj zawieszenie up-side-down z przodu i monoshock z tyłu to aż boję się myśleć jak ten model zostanie wyceniony. Na pewno jeśli chodzi o stylistykę i wyposażenie może konkurować z czołowymi przedstawicielami segmentu 125cc. Jedynym minusem który mi się nasuwa to brak jakiegokolwiek bagażnika. Na dalsze wycieczki trzeba będzie się spakować w plecak.

Motocykl ma pojawić się w sprzedaży na początku roku 2023.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
10.5
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.28
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
137
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.077
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
110
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
795
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
790
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1940
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/60 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

2 komentarze

  1. Mogę się nie znać, ale CF Moto nie zaczynało ekspansji z małymi pojemnościami raczej dużymi, jeżeli nie od Quadów

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>