Suzuki Van Van 125

Dodaj do porównania
Suzuki Van Van 125

Suzuki Vanvan wygląda jak mały szczeniaczek, to za sprawą nieproporcjonalnych kształtów do których przywykliśmy oglądając inne motocykle. Jednak któż z nas nie lubi szczeniaczków? Są słodkie, ten Suzuki też jest słodki. Odrazu rzuca się w oczy duża tylna opona ponieważ producent wymyślił sobie, że tym motocyklem, będziesz mógł wjechać sobie na plażę i przy tym nie zakopać się w piasku. Swoją szczenięcą urodę Vanvan zawdzięcza także niewielkiemu zbiornikowi paliwa. Do tego ten tłumik przypominający maczugę powoduje że ten motorek naprawdę ma charakter. To taki sprzęt do załatwiania spraw na mieście, bez większej dbałości o splendor wokół siebie. Mamy tu prosty 2 zaworowy silnik 4T, który generuje moc niecałych 10 koni. Jak na szczeniaczka mógłby mieć więcej wigoru. Na szczęście nadrabia niewielką wagą 120kg i 6 stopniową skrzynią biegów. Siedzenie kryje w sobie wygodę i ciekawostkę. Dzięki temu że jest długie i płaskie można wybrać jaką pozycję chcesz zająć. Przesuwając się do tyłu, będziesz przypominał kierowcę choppera, natomiast gdy zbliżysz się do zbiornika paliwa, przyjmiesz pozycję jaką zajmuje się dosiadając enduro. Ten bajer z siedzeniem producent nazywa jazdą relaksacyjną. Gdziekolwiek usiądziesz, wyglądasz cool. Duże baloniaste opony świetnie radzą sobie z polskimi dziurami, wystarczą też aby powygłupiać się trochę w terenie. Nie jest to cross, zatem nie ma co porównywać go do tego typu, ale możemy go nazwać lekkim enduro. Vanvan to solidny, bezawaryjny, osobliwy motocykl którego z całą pewnością możemy polecić. Niestety puki co na rynku wtórnym niewiele jest sztuk.

Wydawać by się mogło, że takie maleństwo nie jest w stanie zabrać nas w przygodę życia. Nic bardziej mylnego. Zapytajcie o to Weronikę Kwapisz, która objechała VanVanem całą Europę

Film

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
14 500 Nowy
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.5
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.56
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
128
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.066
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
115
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
770
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
860
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/80 R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
180/80 R14
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie
T-shirts gifts for motorcyclists

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

19 komentarzy

  1. Póki co, w moim egzemplarzy nic nie puka 😉
    Fajny, oryginalny motorek. Coraz więcej sztuk na rynku wtórnym, ale ceny „ekskluzywne”.

    Odpowiedz
    • I do dziś nie poprawiono „póki” … Nie taki wstyd popełnić błąd, jak pozostać w błędzie. Obudź się redaktorze i popraw! 🙂

      Odpowiedz
      • 2019 – i dalej to samo… Niestety, autor chyba prezentuje mentalność typu „przecież wiadomo o co chodzi”, typową dla Sebiksów.

        Odpowiedz
  2. Bardzo przyzwoity motorek.
    Doskonały materiał na przeróbki.
    Jest to idealny sprzęt na miasto,nad wodę , do lasu .
    Nie powala mocą ale można dodać sobie animuszu montując akcesoryjny wydech-brzmi pięknie (i podnosi moc :))) ).
    Przejechałem nim 3 tyś – jestem zadowolony.
    Polecam – wygląda naprawdę oryginalnie .
    Do spokojnej jazdy maks.110 km w sam raz.

    Odpowiedz
    • Adi, a na 184cm wzrostu to nie za mały pojazd? A na dwie osoby sie nada?

      Odpowiedz
      • Van Van to ma ciekawą budowę – sam w sobie jest niski jednak kanapa pozwala na przyjęcie różnych pozycji na niej więc myślę że dla twojego wzrostu nie jest za niski.
        Najlepiej jak siądziesz o dilera Suzuki i sam zobaczysz czy kolanami nie sięgasz brody.
        Co do jazdy z pasażerem nie ma problemu.
        Kanapa jest komfortowa dużo miejsca dla drugiej osoby.Mocy też wystarczy żeby pojechać bez odpychania się nogami;)

        Odpowiedz
        • chciałem wsiąść u dealera Suzuki, ale nie ma, na stanie tylko 600ki

          Odpowiedz
      • Czolem, mierzylem sie dzis na moto i z moim wzrostem 185 i 105 kg wagi bylo w sam raz, az dziwne. Na mt125 bylo juz troszke gorzej a na ybr125 zdecydowanie zle. Swietnie wygladalem tez na wr125r. Polecam.

        Odpowiedz
    • Akcesoryjny wydech?? Podaj nazwe

      Odpowiedz
    • Jaki wydech polecasz ? Chciałabym zmienić z oryginału , o ile tez podnosi moc ? Dzięki

      Odpowiedz
  3. Wiem że opisujemy dostepne w polsce sprzęty, ale tutaj jest kopia Van Vana (z silnikiem klonem z hondy cg125) w ciekawej cenie:
    http://www.x-atv.de/Zweiraeder-und-Zubehoer/SKyTEAM-Motors/SKyTEAM-125-ccm/SKyTEAM-V-Raptor-125-im-Trail-Look-fahrbar-ab-16::831.html

    Odpowiedz
    • Uważam że to nieudana kopia Van Vana
      Znam każdy jego szczegół i patrząc na wytwór Sky Team cofa mi się wigilijnym barszczem.
      Sam silnik wywołuje swoim widokiem obrzydzenie.
      Paskudztwo bez duszy.

      Odpowiedz
  4. Adi, dziękuję. Cena faktycznie powala, ale to chyba jednak lepsze wyjście niż Kymco 🙂

    Odpowiedz
    • Tak,cena nowego modelu jest przesadzona – to oczywiście zagrywka dilerów.
      Przed wprowadzeniem ustawy nowy chodził w granicach 12-13 tyś.
      Co do Kymco ,rometów i.t.p mam wyrobioną opinię na ich temat 🙂
      Jak kupisz daj znać jak pierwsze wrażenia.
      Pozdrawiam

      Odpowiedz
  5. Pytanie kto i z jakiego powodu odradza.
    Może ma w tym interes ?
    Może ma być taki jak na nauce jazdy ?

    To bardzo lekki i zwinny motocykl , jest niski zapewnia pewne podparcie.Nie widzę żadnych przeciw wskazań.
    Nie wielka moc – co z nim nie tak?
    Jedna wielka bzdura – nie słuchaj głupot .
    Użytkuję Van Vana drugi sezon – służę pomocą w razie wątpliwości.

    Pozdrawiam
    Masz pytania pisz na priv:

    radzicki.a@gmail.com

    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  6. Najlepiej zaświadcza o vanvan-ie to, że przejechał się nim i filmik postawił u siebie na YT kultowy motocyklista londyński royaljordanian. Cenny tekst, dziennikarzu. Pozdrawiam!

    Odpowiedz
  7. 665827231 zamienię pan european 98r na suzuki van van

    Odpowiedz
  8. Jakieś opinie na temat vanvanów z 2018 roku, po kilku sezonach? 😉

    Odpowiedz
    • też jestem ciekaw

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>