Honda Pop 110i

Dodaj do porównania
Honda Pop 110i

Czy Honda musi być droga? W Europie musi, na świecie nie koniecznie. Honda Pop 110i to motocykl, dostępny w Brazylii za około 5700 PLN.

Trzeba by zacząć od tego że, patrząc po gabarytach raczej bliżej mu do motoroweru niż motocykla. W tym przypadku to jednak plus, motocykl jest lekki, waży zatankowany 96kg, oraz dosyć wąski. Obie te wielkości sugerują iż, będzie się on świetnie sprawdzał w zakorkowanych miastach – przeciśnie się wszędzie, a manewrować nim będzie tak łatwo jak rowerem.

Silnik Hondy to sprawdzona jednostka, wyprodukowana już w milionach egzemplarzy, jest znana na przykład z legendarnej Hondy CUB, lub choćby Hondy Monkey. Ten silnik ciężko jest zajechać, daje radę sobie świetnie z upałami. Przy jednoczesnym zastosowaniu układu wtryskowego zamiast gaźnika motocykl powinien być bardzo ekonomiczny.

Rozmiar przedniego koła nie jest może wielkościowo przystosowany do typowej terenowej jazdy, ale 18 calowe przednie koło bardzo dobrze pokona nierówności polnej drogi.

No dobrze, skoro jest tak super to czemu jest taki tani? Przede wszystkim motocykl nie powala mocą, kierowca ma dospozycji 7,9 KM. Zawieszenie oparte jest na tradycyjnych amortyzatorach, nie ma tutaj mowy o up-side down, czy monoshocku. Pojazd jest hamowany archaicznymi hamulcami bębnowymi uruchamianymi za pomocy linek (cięgieł).  Skoro jest wtrysk, to zapewne producent mógłby łatwo dostosować motocykl do wymogów Uni Europejskiej, tak samo wyposażenie tego modelu w hamulce tarczowe i układ CBS nie byłoby zbyt kosztowne.

Ale…w Europie Honda musi być produktem premium, Honda CUB musi nazywać się SUPER CUB i kosztować ponad trzy razy tyle co prezentowany POP, podobno gdyby była za tania, to prestiż marki mógłby spaść. I jak twierdzą marketingowcy nawet wykoszenie chińskich, najtańszych konstrukcji z rynku nie dałoby odpowiedniego zysku. Zapewne dysponują Oni solidnym badaniem rynku.

Mnie ciekawi coś innego, kupilibyście taki motocykl za powiedzmy 8,000 PLN?

 

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
5.81
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
7.9
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
96
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.061
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 4 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
749
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
745
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1843
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
60/100 R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
80/100 R14
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

9 komentarzy

  1. Coś takiego czasami widzę na drogach, ale to nie honda. Czy za 8000 zł, no pewnie że nie bo za tyle to litra można mieć. A tak poważnie, to sytuacja zależy od kraju, w brazyli nikt by nie kupił ten motor za 8000 zł bo ich nie stać, u nas chyba by się zabijali o nie go za taką cenę, ale też zależy jakie są gusta konsumentów, druga sprawa podatki, dla przykładu w polsce telefon appla kupisz za 5000 zł, w Turcji za dwa razy tyle po tam mają taki śmieszny podatek od elektroniki wynoszący 50%, poza standardowymi podatkami. Także na cenę bardzo dużo czynników się składa i jest silnie od regionu uzależniona.

    Odpowiedz
  2. Lepiej byś powiedział co polecasz w przedziale, pojemności 600 – 1000. Moje typy na ten teraz:
    Bandit, Fazer 600, 800. Bandit jeszcze w jakimś roczniku się młodym wyrwie, Fazer 600 to mi się podoba ale przed 2003, chociaż rocznik to nie jest problem, 800 młodsza. A no i Honde oddam w dobre ręce, zadbana, ale wolna, więc jak ktoś nie potrzebuje mocy to polecam. Zalety, bezobslugowa, ekonomiczna no i ładna, taka klasyczna i ponadczasowa.

    Odpowiedz
    • Przy Twoich wymaganiach to: Blackbird, Fireblade, Hornet 900, Hayka, FZ1, Z1000, XJR1300, Daytona, Buell X1itp.

      Odpowiedz
      • Tyle mocy mi nie trzeba, nie umiem szybko jeździć, ani tak dobrze składać się w zakrętach. Pozatym na sporta nie wejdę, niewygodne strasznie są te motocykle. Słucham dalej 🙂

        Odpowiedz
        • To duży CBF albo Bandzior. FZS600 jest fajny ale miejsca tam za wiele to nie ma.

          Odpowiedz
  3. Sprawdź sobie średnie zarobki w brazylii a u nas i od razu dowiesz się dlaczego tyle tam to kosztuje a ile u nas super cub i wyjdzie na to samo

    Odpowiedz
    • Ale ze co chcesz powiedzieć? Że honda dopłaca do tego motocykla w Brazylii?
      Przecież koszt wytworzenia jest niezależny od miejsca sprzedaży.
      Inne podatki, jakieś cło.

      Zakładając wysoką sprzedaż. I wykoszenie chińskich sprzętów z rynku, można na ilości zrobić zysk.

      Zresztą jakość Chińskich Motocykli się już tak poprawiła ze nie długo będzie za późno na konkurowanie Japonii z Chinami… Jak tylko zabezpieczone będą części i serwisy kumate to wybór będzie łatwiejszy.

      Odpowiedz
  4. https://www.honda.com.br/motos/street/city/cg-160-start Wersja podstawowa (bęben nawet z przodu) – najbardzaiej popularna, ma 15KM, prosta konstrukcja, chłodzenie powietrzem (upały ponad 30 C nie stanowią problemu. Koszt to około 8300PLN. W Manaus (Amazonia) jest utworzona specjalna strefa ekonomiczna dlatego koszty są niższe. Tak samo Yamaha, Samsung…. W większych miastach 10% zarejestrowanych pojazdów to motocykle (motorowerów tam nie widziałem).

    Odpowiedz
  5. Chyba siostra Hondy Innovy, którą chyba miał BlueMoon.
    W ofercie Hondy obecnie najtańsza jest Vision 110 za 9900

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>