Derbi GPR 125 Racing 4T

Dodaj do porównania
Derbi GPR 125 Racing 4T

Rodowód firmy Derbi zaczyna się w małym hiszpańskim garażu, w którym to właściciel zajmował się rowerami. Dzisiaj to potężna firma wchłonięta przez włoski koncern Piaggio.

Pierwsze modele Derbi GPR 125 Racing, produkowane od 2005r, wyposażone były w 2-suwowy, chłodzony cieczą, silnik od Yamahy. Od niedawna jednak, montowany jest w nim silnik 4-suwowy, DOHC, także od Yamahy, a konkretnie od TZR125. Podobnie jak Yamaha i wiele innych sportowych motocykli, także Derbi, jest wyposażony w zawór, który kontroluje ilość wypuszczanych spalin. Dzięki temu w układzie wydechowym panuje optymalne ciśnienie, co daje lepsze osiągi. Szczególnie w silnikach 2T przyrost mocy był znaczący. Niestety w wersji 4T ten zawór nie daje takich efektów jak w 2T. Smutni urzędnicy, wprowadzając normy emisji spalin Euro3, powoli doprowadzają do zakończenia ery 2-sówa. Właściwie to dobrze, bo 15KM, przy tej wadze, to wystarczająca ilość. Z drugiej jednak strony, osoby kochające tuning, będą zawiedzeni, możliwościami rozwoju silnika 4T.

Design stylizowany na superbike’a jest przepiękny. Całkowicie zasłonięty owiewkami silnik powoduje, że na pierwszy rzut oka ten motocykl wygląda przynajmniej jak sześćseta. Ogromne tarcze hamulcowe, aluminiowa rama, wyświetlacz LCD i Monoshock, to gadgety zaczerpnięte z prestiżowych sportów motorowych. Któż by nie chciał przejechać się taką maszyną? Wielka szkoda, że nowe egzemplarze są tak drogie. Ceny nowych sięgają 18 tys zł. W naszych, polskich realiach, mało kto pozwoli sobie na taki wydatek. Co innego europejczycy, którzy mogą nabyć taki sprzęt za równowartość jednej, może dwóch, średnich wypłat. Za to ciekawie wygląda rynek używanych. Ceny mocno spadają.

Film

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
Nowy: od 17 700
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
129
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.085
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
800
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
795
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

11 komentarzy

  1. Wie ktoś od którego roku montuje się w nich 4T?

    Odpowiedz
  2. Ten silnik 4T Derbi montuje w swoich sprzętach od 2008 roku (w Derbi Terra 125), więc jest prawdopodobne, że właśnie od 2008 roku, ale pewności nie mam.

    Odpowiedz
  3. na zdjęciu i na filmie to jest derbi gpr w 2t a nie w 4t. pozdrawiam

    Odpowiedz
  4. Oczywiście na filmie 2t, sprawne 125

    Odpowiedz
  5. Siema, zastanawiam się nad jakimś motocyklem na start, nigdy wcześniej nie jeździłem myślicie ze aprilia jest warta uwagi? Myślałem jeszcze nad kawasaki ninja 250r albo derbi gpr 125. Chciałbym, aby moto miał jako tako przyśpieszenie (jestem z Warszawy więc głównie chodzi mi o wyprzedzanie) i conajmniej 15km. A przy tym myślę ekonomicznie budżet najlepiej 5-6k i spalanie ok. 3 na 100. Co byście mi polecili? Tak żebym mógł więcej jeździć niż inwestować? (student) Raczej celuję w sporty, bardziej mi się podobają

    Odpowiedz
    • Jeżeli ma być na prawko kat B to Używane Derbi, ale raczej Mulhacen niż GPR, nie zmieścisz się w budżecie, jeżeli na kat. A pole do popisu jest sporo większe, jakaś trochę większa „Japonia” celuj w moto mało popularne a trwałe i bezproblemowe w serwisowaniu, w stylu freewind, cebula, ntv/bros/hawk, ewentualnie z europejskich aprilla pegaso, czy bmw F650, te motocykle będą miały spore przebiegi ale nie powinno być z nimi problemu, z tym że spalanie to będzie bardziej 4 litry niż trzy

      Odpowiedz
    • Ja sprawdził bym jeszcze Hyosunga GT 125 R.Albo Hyosunga GT 125 w wersji naked.Rama tego motocykla jest kopią chyba Suzuki 500.Jest naprawdę spory jak na 125.Gabaryty jak 600ccm.Silnik w układzie V.Napewno .mieści się w Twoim budżecie.Sprawdź sobie.

      Odpowiedz
    • Prawko ma być na A, hyosunga z tego co się orientuje ciężko będzie mi dostać przez euro4, rozglądałem się za nimi ale praktycznie nie ma wyboru. a waszym zdaniem jeśli cenę podciągnąłbym już pod 7-9k to lepiej kupić chińską nówkę czy jakąś używke?

      Odpowiedz
      • A to jak się jest z Warszawy, tzn. że już trzeba jeździć na wariata?
        Ninja 250r, CBR250R – ale ciężko będzie znaleźć za te pieniądze. Raczej celuj Suzi GS500, Honda CB500, w tym budżecie powinny się trafić w miarę niezłe.

        Odpowiedz
        • Zaznaczyłem, że Warszawa przez poziom korków i idiotów na drodze… to że ktoś jedzie przed Tobą 30-40km/h tylko dlatego ze odpisuje na smsa to norma (wcale nie przesadzam) no i wszędzie światła a jak nie światła to spowalniacze, więc fajnie byłoby wrócić do prędkości po zatrzymaniu się. Dzięki za ciekawe propozycje rozważe tę opcję

          Odpowiedz
          • Idiotów jest tyle samo wszędzie, na wylotówkach miesza się biegami czasem częściej niż w mieście. Plastik na korki jest średnim pomysłem, raz że ciasno, dwa niska kiera wymusza pochyloną pozycję, co utrudnia obserwację drogi, trzy słabsza zwrotność (wielu się nie zgodzi). Lepszym pomysłem są nakedy (nawet z owiewką np. GS500F), albo Supermoto.
            Tylko w pojemnościach od 500+ z tymi 3l spalania może być trudno

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>