@bisw
Aktywny 1 miesiąc, 3 tygodnie temu-
bsw opublikował nowy komentarz aktywności 8 lat, 1 miesiąc temu
Nie – tak w skrócie:
Pierwszym powojennym motocyklem był Sokół 125 montowany w SHL, Później z tym silnikiem 125 montowano motocykle WFM, a od polowy lat 50-tych równolegle (na początku identyczne) motocykle w WSK. I pierwsza, nieudana wersja silnika 150 powstała dla WSK (ok. 8 tys sztuk w…Rozwiń -
bsw opublikował nowy komentarz aktywności 8 lat, 1 miesiąc temu
To sensu nie ma – te motocykle to zabytki i ich fizyczna reaktywacja nie ma sensu. Natomiast moja prośba do administratorów:
W imieniu licznej myślę grupy użytkowników i sympatyków tych prawdziwie polskich motocykli proszę o utworzenie w katalogu Pozycji: Polskie|Dwusuwowe|WSK M06 125
ora…Rozwiń -
bsw opublikował nowy komentarz aktywności 8 lat, 1 miesiąc temu
Nie zapomniałem, ale to forum o 125 🙂 MZ 150 były znacznie popularniejsze w Polsce od 125. MZ 125 powstawały głównie na eksport na zachód europy gdzie 125 miały już wtedy inną kategorie prawa jazdy. ETZ 125/150 różniły się zasadniczo tylko średnicą tłoka. W Polsce też próbowano powięk…Rozwiń
-
Silnik 150 był najpierw w WFM i SHL, później w WSK.
Kwestie dostosowania pod Euro, to odpowiedź na pytanie Sebastiana, dać się da max na Euro2, wyżej bezsens, poza tym stracimy cały sens WSK-i, czyli taniego i prostego motocykla. Swoją drogą to jakby wstawić w ramę WSK silnik z K125? -
Nie – tak w skrócie:
Pierwszym powojennym motocyklem był Sokół 125 montowany w SHL, Później z tym silnikiem 125 montowano motocykle WFM, a od polowy lat 50-tych równolegle (na początku identyczne) motocykle w WSK. I pierwsza, nieudana wersja silnika 150 powstała dla WSK (ok. 8 tys sztuk w…Rozwiń -
Widziałem tabliczki WFM 150 z 1958 i SHL 150 z 1959. Zresztą OSA M50 była produkowana w WFM i miała przekonstruowany silnik S06
-
Silnik S01 – 125ccm,
Silnik S06 – 150 cm,
Silnik S32 – 175 cm
Wszystkie bazują na konstrukcji DKW, ale faktycznie SHL i WFM miały je przed WSK. Ale te 150 montowane w WSK były tak wadliwe – że WSK na 10 następnych lat poprzestała na podstawowym silniku S01…
Uznałem że S06 z WSK musiały…Rozwiń -
Apropo’s Osy to kilka miesięcy temu kupiłem sobie taką oto książeczkę : http://www.empik.com/tbiu-historia-motoryzacji,p1135874245,prasa-p
Świetna lektura na te nasze ciemne wieczory.
W ówczesnym czasie czyli geneza powstania Osy, przypadała na takie konstrukcje zagraniczne jak CEZETA C…Rozwiń -
To jak już reklamujemy książki to ja rekomenduje dwie:
1.
„Polskie motocykle 1946-1985”
https://www.wkl.com.pl/polskie-motocykle-1946-1985,1,1,323?
O powojennej produkcji jednośladów w Polsce (jest też tom pierwszy o przedwojennych). -
2.
„Ilustrowana historia motocykla WSK”
http://samter.pl/koszyk/product/view/5/638
Bodaj najpełniejszy leksykon wszelkich motocykli z fabryki w Świdniku (seryjnych, sportowych, prototypowych a nawet tylko rysunkowych koncepcji).
-
-
bsw opublikował nowy komentarz aktywności 8 lat, 1 miesiąc temu
Miałem kiedyś WSK – model M06L z 1959 roku. W bardzo głupich okolicznościach się jej pozbyłem… (teraz ogromnie żałuję tej decyzji)
-
bsw opublikował nowy komentarz aktywności 8 lat, 1 miesiąc temu
Silnik WSK – 051 to była kopia przedwojennego niemieckiego DKW RT 125. To był udany silnik – w oryginale generował ok. 5 KM mocy i po wojnie był chętnie kopiowany przez wielu producentów (również japończyków – Yamaha YA-1). W polskiej wersji zamiast prądnicy prądu stałego i zapłonu bate…Rozwiń
-
Niesamowita wiedza merytoryczną. Gratuluję i dzięki za odpowiedź.
-
Miałem kiedyś WSK – model M06L z 1959 roku. W bardzo głupich okolicznościach się jej pozbyłem… (teraz ogromnie żałuję tej decyzji)
-
-
bsw, zapomniałeś o MZ150, ten silnik to też modyfikacja RT125
Kwestia wyrzucenia aku i prądnicy jest prosta do wyjaśnienia, SHL,WFM, WSK, to miały być pojazdy proste, bez części trudno dostępnych elementów, które mogły zawieść jak ówczesne akumulatory. Produkcje WSK przerwano m.in.…Rozwiń-
Nie zapomniałem, ale to forum o 125 🙂 MZ 150 były znacznie popularniejsze w Polsce od 125. MZ 125 powstawały głównie na eksport na zachód europy gdzie 125 miały już wtedy inną kategorie prawa jazdy. ETZ 125/150 różniły się zasadniczo tylko średnicą tłoka. W Polsce też próbowano powięk…Rozwiń
-
Silnik 150 był najpierw w WFM i SHL, później w WSK.
Kwestie dostosowania pod Euro, to odpowiedź na pytanie Sebastiana, dać się da max na Euro2, wyżej bezsens, poza tym stracimy cały sens WSK-i, czyli taniego i prostego motocykla. Swoją drogą to jakby wstawić w ramę WSK silnik z K125? -
Nie – tak w skrócie:
Pierwszym powojennym motocyklem był Sokół 125 montowany w SHL, Później z tym silnikiem 125 montowano motocykle WFM, a od polowy lat 50-tych równolegle (na początku identyczne) motocykle w WSK. I pierwsza, nieudana wersja silnika 150 powstała dla WSK (ok. 8 tys sztuk w…Rozwiń -
Widziałem tabliczki WFM 150 z 1958 i SHL 150 z 1959. Zresztą OSA M50 była produkowana w WFM i miała przekonstruowany silnik S06
-
Silnik S01 – 125ccm,
Silnik S06 – 150 cm,
Silnik S32 – 175 cm
Wszystkie bazują na konstrukcji DKW, ale faktycznie SHL i WFM miały je przed WSK. Ale te 150 montowane w WSK były tak wadliwe – że WSK na 10 następnych lat poprzestała na podstawowym silniku S01…
Uznałem że S06 z WSK musiały…Rozwiń -
Apropo’s Osy to kilka miesięcy temu kupiłem sobie taką oto książeczkę : http://www.empik.com/tbiu-historia-motoryzacji,p1135874245,prasa-p
Świetna lektura na te nasze ciemne wieczory.
W ówczesnym czasie czyli geneza powstania Osy, przypadała na takie konstrukcje zagraniczne jak CEZETA C…Rozwiń -
To jak już reklamujemy książki to ja rekomenduje dwie:
1.
„Polskie motocykle 1946-1985”
https://www.wkl.com.pl/polskie-motocykle-1946-1985,1,1,323?
O powojennej produkcji jednośladów w Polsce (jest też tom pierwszy o przedwojennych). -
2.
„Ilustrowana historia motocykla WSK”
http://samter.pl/koszyk/product/view/5/638
Bodaj najpełniejszy leksykon wszelkich motocykli z fabryki w Świdniku (seryjnych, sportowych, prototypowych a nawet tylko rysunkowych koncepcji).
-
-
-
-
bsw opublikował nowy komentarz aktywności 8 lat, 1 miesiąc temu
1. Dla wielu to smutna data – koniec rodzimej motoryzacji motocyklowej w Polsce. Ale trzeba pamiętać że produkowany wówczas model M06B3 miał silnik o konstrukcji z lat 30-tych XXw. – totalne archeo. Nawet gdyby wtedy nie zlikwidowali produkcji to i tak by padła w latach 90-tych – jak cały…Rozwiń
-
bsw commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 8 lat, 1 miesiąc temu
Ja bym wybrał DUKA :-]
Co do EXPO – w przyszłym roku będzie ciekawie – Zapowiada się Starcie Tytanów. Bo w tym roku i markowi i importerzy się przyczaili… -
bsw commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 8 lat, 1 miesiąc temu
Benelli szykuje takie cacko: https://indianautosblog.com/2017/08/benelli-bj150-31-patent-278865
Zmniejszenie pojemności do wymogów ustawy nie będzie raczej problemem. -
bsw commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 8 lat, 1 miesiąc temu
Tak czy siak – spisek z EURO 4 się udał. Chińczyki były 3-4x tańsze od Japońców. Teraz dystans się zmniejszył. Jak doliczyć do tego fatalny serwis to sens zakupu chińczyka z „wyższej półki” będzie mocno wątpliwy[…]
-
bsw commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 8 lat, 1 miesiąc temu
A Suzuki GSX-S125 ABS – też DOHC kosztuje cennikowo dokładnie 15tys.
-
bsw commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 8 lat, 1 miesiąc temu
Nie wiem co masz na myśli ale nowiutki KTM DUKE – 15KM DOHC – jest do kupienia za :
-
bsw commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 8 lat, 1 miesiąc temu
Najtańsze „markowe” zaczynają się od ok. 12tys – dokładnie 2x tyle co Racer czy NKD i w tej cenie są wąskie opony, słaby silniczek i design miejskiego motorowerka. Za markowy motor co ma szersze gumy i mocnie[…]
-
bsw commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 8 lat, 1 miesiąc temu
Poczekaj do nowego roku i kup Japońca w promocji. W styczniu można było kupić Hondę CB125F z 2016 roku za 8900…
-
bsw commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 8 lat, 1 miesiąc temu
Nieprawda – wibracje są upierdliwe. Odkręcają się śrubki i stąd ta opinia o rozsypujących się chińczykach…
-
bsw odpowiedziało na temat Jaka 125-tka do transportu? na forum Opinie 8 lat, 1 miesiąc temu
Brawo – wygraliście konkurs na wykopalisko roku !
-
bsw commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 8 lat, 1 miesiąc temu
1. Z lampą masz rację (w swoim J123 też wymieniłem „oświetlacz” na reflektor z H4). Zarówno Polsar i RKS mają w lamapach halogen – ale jak świeci nie wiem…
2. Że RKS jest mały – zgoda – ale wątek dotyczył m[…] -
bsw commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 8 lat, 1 miesiąc temu
Stosunek mocy do masy jest w 125 b. ważny. Dlatego jak motorek ma standardowy silnik 10-11KM i wazy wiecej niż 120kg to nie ma się co dziwić że mułowaty. A niektóre potrafią ważyć i 160kg. M16 oryginalnie miała duż[…]
-
bsw commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 8 lat, 1 miesiąc temu
RKS ma też „przekombinowaną” lampę przednia i tylną i całe mnóstwo innych smaczków – ale dzięki temu wygląda nowocześniej ale przy tym stylowo nie dyskotekowo. Cenę wziąłem z oferty na alledrogo (-25% -> nie wiem[…]
-
bsw commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 8 lat, 1 miesiąc temu
Które Kymco – Pulsar ?
Sorki ale RKS jest dużo nowocześniejszy, ładniejszy i tańszy – 4 899.
:-] -
bsw commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 8 lat, 1 miesiąc temu
Nie wiem o którym Romecie mowa ale J121 i BC to tzw. soft choppery. Nie każdemu się ten styl podoba.
Wg. mnie chopper to motocykl dla lansu i spacerowych wyjazdów za miasto. Ale chopper 125 to trochę niep[…] - Wczytaj więcej

Tak „jestem za”. Dodatkowo byloby super gdyby można było dodawać niewielkie foty w dyskusjach.