Voge SR 125

Dodaj do porównania
Voge SR 125

Marka Voge po raz pierwszy pokazał swoje motocykle w 2019 roku na targach „IR Bikefest” na Filipinach, trzy lata później już masowo „kolonizuje” Europę. Voge to marka stworzona przez Chińską firmę Loncin. Firmę która od 2005 roku produkuje silniki dla BMW oraz od 2019 aktywnie współpracuje z MV Augustą.  Marka ta do niedawna oferowała motocykle średniej klasy pojemnościowej 300cc i 500cc. To zmieniło się wraz z targami w 2023 roku w Mediolanie. Zaprezentowano zarówno motocykl o pojemności 900cc jak i aż trzy motocykle klasy 125cc. Nakeda Voge R 125, Skuter elektryczny Voge Real 5 oraz opisywany tutaj Skuter SR 125.

Wprowadzenie skutera o pojemności 125cc do gamy modelowej Voge nie powinno być zaskoczeniem. Już w czerwcu w Chinach zadebiutowała wersja 150cc tego motocykla.

Premiera modelu SR150

Maxiskuter o pojemności 150cc osiąga maksymalną prędkość 110km/h i to przy mocy 14,2KM. Wersja oferowana w Europie osiąga moc 10,88KM i prędkość maksymalną 105 km/h (według danych producenta). Yamaha N-max ma koni 12,2, ciekawe tylko jaka różnica cenowa będzie dzieliła te modele.

Skuter Voge SR125 zaskakuje wyposażeniem. Otóż wyposażony jest na przykład w układ ABS oraz elektroniczną kontrolę trakcji. Mogłoby się wydawać że, kontrola trakcji w 125-tce to zbędny dodatek, ale przecież uślizg koła na mokrej nawierzchni nie zależy od pojemności motocykla. Zresztą układ taki oferuje również nowa Yamaha N-max. Tak samo jak i Yamaha, Voge SR 125 posiada bez kluczykowy system uruchamiania silnika – to szalenie wygodne, bo pozwala na trzymanie kluczyka w kieszeni lub plecaku cały czas. Dodatkowym udogodnieniem jest schowek z portem USB do  ładowania telefonu komórkowego.

Spoglądając na wyświetlacz zauważamy że, mamy wszystkie potrzebne informacje. Aktualny czas, przebieg, stan paliwa w baku a także aktualne spalanie paliwa. Na zdjęciu pokazano wyświetlacz skutera 150cc, producent podaje spalanie dla 125tki na poziomie 2,2litra na 100km. Bak pomieści 8 litrów paliwa, łatwo więc policzyć że, zasięg tego skutera wynosi 360km.  Taki zasięg zarówno w warunkach miejskich jak i podczas podróży turystycznej jest wystarczający.

Motocykl Voge SR 125, według producenta najlepiej nadaje się do poruszania po mieście, ale jeśli uwzględnić dużą pojemność schowka pod siedzeniem (Podobno pomieści kask integralny i jeszcze zostanie miejsce) oraz bagażnik, to można spokojnie wybrać się nawet w kilkudniową podróż. Komfort podróżowania znacznie poprawi szyba, którą tutaj mamy już w standardzie. Gorąco polecam Czechy na wypad skuterem, tam również na kategorii prawa jazdy B można poruszać się 125tką, ale tylko z automatyczną skrzynią biegów.

Silnik oferujący 10,88KM, może nie jest demonem mocy, za to jest oszczędny. Chłodzenie cieczą zapobiegnie przegrzaniu silnika podczas powolnego przeciskania się przez korki. Skuter wyposażony jest także w znany już z Yamahy czy Hondy system Start&Stop – silnik zostaje wyłączony na czas postoju na światłach, załącza się automatycznie podczas ruszania. Motocykl wyposażony jest również w kamerę nagrywającą co dzieje się przed pojazdem.

Stylistycznie motocykl przypomina miejskie maxiskutery innych marek. Jak na nowoczesny pojazd przystało posiada pełne oświetlenie LED, jak również światła do jazdy dzienniej. Jeśli chodzi o mnie to jest stylistycznie poprawny, ale umówmy się niewiele da się artyzmu w skuterze wyeksponować. Nie wyróżnia się z tłumu, ale ukrywa cenne dodatkowe wyposażenie.,

Ciekaw jestem jak Polski importer marki Voge, wyceni ten skuter. W Chinach za wersję z pełnym wyposażeniem należy zapłacić 16tyś. Juanów, to przy kursie z listopada 2022 wynosi około 10 250 PLN. Niestety jeszcze się nie spotkałem żeby ceny w Juanach były wyznacznikiem cen sprzedaży w Polsce. Zwykle były to kwoty większe, wiadomo transport, cła i koszty pracownicze są inne. Myślę jednak że, jeśli cena będzie zbyt zbliżona do skuterów Japońskich to ciężko się będzie temu motocyklowi przebić.

Zdjęcia: https://baijiahao.baidu.com/ oraz materiały dostarczone przez importera.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.88
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
142
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.056
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,2
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
105
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
775
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
740
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1945
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R14
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R13
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

Jeden komentarz

  1. Konkurent PCX, z wielu miejscach nawiązujący do Hondy, w troszkę innaczej narysowanej budzie, ale to jest konkurent dla PCX. PCX stoi w cenniku 14500-14900, gorzej znaleźć go w salonie.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>