Shineray XY 125 Sport

Dodaj do porównania
Shineray  XY 125 Sport

Firma Shineray kojarzy się na całym świecie głównie z produkcją quadów oraz lekkich motocykli terenowych. Ostatnio zakupiła fabrykę od firmy KTM i ma zamiar produkować enduro.

Tym razem jednak proponowany nam jest motocykl typowo szosowy, „prosty jak budowa cepa”, bez wydumanej elektroniki, świetnie nadający się do miejskiego gąszczu. Jest wąski,lekki i zwinny. Warto zwrócić uwagę że w proponowanej przez Wilmat wersji* mamy kompletną obudowę łańcucha. Rozwiązanie szalenie praktyczne w codziennym użytkowaniu. Zestaw napędowy odizolowany jest od warunków pogodowych co oznacza rzadsze smarowanie oraz czystą felgę tylną. W normalnych warunkach należy smarować łańcuch olejem przekładniowym co 400km, tutaj myślę że wystarczy raz na sezon dobrze „zalać”. 

Najprawdopodobniej pojazd ten napędzany jest sprawdzonym silnikiem OHV 156FMI kopiowanym z Hondy CG. Co wróży spalanie około 2,7litra na każde przejechane 100km oraz raczej średnią moc, w granicach 10KM. Niestety prezentowany tutaj motocykl ma dosyć delikatną ramę (proszę zwrócić uwagę również na „rurkowy” wahacz i przednie amortyzatory), więc raczej przeznaczony jest do przemieszczania się solo bez większego obciążenia. Przewożenie pasażera na dalsze odległości może nie być zbyt komfortowe.

Importerem tego motocykla jest znana Polska firma Wilmat,  warto tutaj zauważyć, że jako jedna z nielicznych nie mydli nam oczu powrotem legendy czy kultowego motoroweru. W przystępnej cenie oraz w rozsądnym stosunku ceny do jakości, sprzedaje nam chinola w czystej postaci na pewno nie wolnego od typowych wad chińskich motocykli.

*zdjęcie przedstawia wersję 150 ccm bez osłony łańcucha

 

 

Zapraszamy również do obejrzenia zdjęć przesłanych nam przez zaprzyjaźnionego motocyklistę Andrzeja.

 >>>GALERIA<<<

 

 

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
3499!
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.83
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
12
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
110
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.08
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
120
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
710
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

12 komentarzy

  1. W tą prędkość maksymalną 120 km/h raczej nie wierzę. Chyba że prowadzi bardzo lekka osoba. Na plus dla tego modelu to osłona łańcucha i silnik zdaje się z wałkiem wyrównoważającym. Jeżeli ten Shineray XY 125 jest tak zrobiony jak Shineray XY 150 cross, to jakość użytych części i montaż, jest lepszy niż Rometów. Cena też jest bardziej atrakcyjna moim zdaniem.

    Szkoda że ta marka jest tak mało popularna w Polsce. Importerzy Shineray’a przespali pierwszy okres, jak te motorki chińskie zaczęli sprowadzać do Polski i się nie utrwaliło w świadomości ludzi, bo o tej marce mało kto wie.

    Odpowiedz
    • Firma Wilmat zajmuje się innym rodzajem działalności, motocykle Shineray, czy wcześniej CPI sprzedaje jakoby przy okazji kontaktów z Chinami.
      Ogólnie handlują częściami. Od jakiegoś czasu próbuje ich namówić na udostepnienie nam motocykla testowego, ja widzę, jak i ty duży potencjał w tej marce. Cena do jakości powali na kolana Rometa czy Junaka. Shineray, obok keewaya, to jedna z najbardziej znanych na świecie marek chińskich motocykli. Zwykle Enduro i Cross. Sam jestem ciekaw tego sporta.
      Tyle że w Polsce liczy się jednak znaczek na baku, sory taki mamy klimat i mentalność.

      Odpowiedz
  2. Z całym szacunkiem, ale jak ktoś kupuje najtańszego chińczyka 125, to znaczek na baku ma minimalne znaczenie przy wyborze motocykla. Pierwszorzędne znaczenie ma cena i wygląd, bo osiągi chińskich 125-tek są bardzo wyrównane.

    Jak tam idzie testowanie Benyco BR 125. Napisz coś więcej na blogu, jak się sprawuje i jakie osiągi.

    Odpowiedz
  3. Ciśnij ich kolego niech udostępniają sprzęt testowy. Jestem bardzo ciekawy twojej opini jak sie bliżej przyjrzysz temu motorkowi.

    Odpowiedz
  4. Zakupiłem i żałuję. Mam 175 wzrostu. Na przednie siedzenie za dużo na tylne za mało. Siedze w połowie. Przy lekkim pochyleniu tylne koło jak by falowało, orzeskakiwało. Podjechałem do mechanika, który chwyciłza koło i ruszał nim wyginając WAHACZ. Stwierdził że gumowy tytan. Powiedział że koszt wymiany na sensowne wahacze przewyższy wartość moto i zaproponował żeźbiarstwo Elektrody w ruch. Moto ma 6 tygodni /600km dziś naciskając na hamulec urwałem podstopnice i prawie wybiłem zęby o kierownice. Waże co prawda 110kg ale mieszcze sie w homologacji. Nie polecam

    Odpowiedz
  5. Przecież motocykl jest na gwarancji. Nie mogłeś go oddać żeby wymienili co trzeba? Niektóre chinole zaprojektowane są dla azjatów. Oni ważą prawie połowę mniej niż ty i są przeważnie niższego wzrostu od Europejczyka. Romet też miał takie beznadziejne egzemplarze, że się sypało i trzeba było niemal pół motoru wymieniać na przeglądach z wyjątkiem silników.

    Jak z silnikiem, drganiami i spalaniem. Czy się dobrze sprawuje i posiada wałek wyrównoważający? Wizualnie jest podobny do Shineray XY150 enduro. Różnią się pewnie jedynie pojemnością.

    Odpowiedz
  6. NAjgorszy syf jaki miałem w rękach więc tak kupiłem go nowego w salonie za 4200
    pojeździłęm 2 tyg 1 awaria oddali mi go pojezdzilem moze pul godz znów awaria więc go znów dałem i huj po 20 km sie zepsuł będę się starał o zwrot pieniędzy ostrzegam nie kupujcie!!!

    Odpowiedz
  7. Cześć!
    Linki do zdjęć w galerii Andrzeja prowadzą do „Strona nie odnaleziona”.

    Odpowiedz
    • U mnie działają.

      Odpowiedz
  8. Przejechałem już niemal 10 tys. km Shineray’em więc chyba mogę się wypowiedzieć.

    @Agaton 2015-05-07, 18:31
    Ja (90 kg) jechałem maksymalnie licznikowe 105 km/h w sprzyjających warunkach. Cudów nie ma i lepiej uznać, że jedzie uczciwe 90 km/h.

    @dawid 2015-07-07, 08:20
    Wg mnie pozycję na siedzeniu psuje dźwignia biegów „palce-pięta” (aby użyć pięty musiałbym siedzieć z tyłu). Po zmianie dzwigni na zwykłą jest łatwiejszy dosiad, ale nadal jest to lekki motorek o małych rozmiarach. Dla mnie plus, w garażu stawiam w poprzek i w razie potrzeby „nadrzucam” łapiąc za mocowanie bagażnika.
    Z podstopnicą coś było na rzeczy. W moim była niedokręcona (wyczuwalne przy opieraniu stopy). Po dokręceniu ani drgnie. Z tylnym kołem/wahaczem nie miałem problemu.

    olaf 2015-07-07, 11:37
    Spalanie tak jak w artykule (ok. 2,7 l/100 km). Silnik bezproblemowy. Drgania są, moim zdaniem mniejsze niż w 139FMB.

    @kosiarz120 2015-08-20, 15:53
    U mnie uszkodził się ślimak napędzający licznik oraz sygnał dźwiękowy. Nie wytrzymały eksploatacji w zimowych warunkach i spłukiwania błota pośniegowego. Wymieniłem na własny koszt (ok. 50 zł).
    Podstawka centralna jest delikatna i wygięła się. Wymagała spawania i wzmocnienia.

    Wg mnie to pojazd na codzienne dojazdy do pracy czy szkoły. To do tego został stworzony. Nikomu nie zaimponuje, a na trasie każdy samochód go wyprzedzi. W mieście jest lepiej. Łatwo zmieścić się między samochodami, a szybki start z zielonego daje frajdę.
    Osłona łańcucha bardzo praktyczna. Przydałyby się jeszcze gumowe chlapacze z przodu i tyłu (można dorobić). Jest bagażnik więc kufer bez problemu się zamontuje.

    Odpowiedz
  9. Dzień dobry, czy mógłbym prosić o porównanie go z bartonem tz 125? Miał ktoś do czynienia z oboma?

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>