Zipp Raven Lux 125

Strona główna Fora Opinie Zipp Raven Lux 125

  • This topic has 35 odpowiedzi, 3 głosy, and was last updated 1 month temu by MS-garage.
Przeglądają 36 wpisy - 1 przez 36 (z 36 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #2225 Reply
    Wojciech
    Gość

    nie wiem dlaczego fajna 125-ka jest pominięta w katalogu mimo że w salonach motocyklowych cieszy się dość dużym zainteresowaniem , ja kupiłem ten motocykl w maju dotychczas przejechałem ponad 1500 km i jestem zadowolony z tego zakupu

    #2227 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Jest pominięta ponieważ Zipp nie chce udzielić żadnych informacji na temat tego motocykla za wyjątkiem tych które są na ich stronie. Tak samo jak nie ma możliwości wykonania jazd testowych.
    Pracujemy nad tym intensywnie bo sam jestem ciekawy tego motocykla.
    Jeżeli podasz mi pierwsze trzy znaki numeru VIN postaram się powiedzieć coś więcej, poszukać opinie w Chinach i napisać artykuł.

    POzdrawiam

    #2232 Reply
    Wojciech
    Gość

    Dzięki za zainteresowanie tematem,chętnie podzielę się swoimi wrażeniami z eksploatacji tego motocykla jednak uprzedzam że moje uwagi będę subiektywne ponieważ to jest pierwszy mój motocykl i dopiero teraz zdecydowałem się na rozpoczęcie przygody motocyklowej.początek VIN-u mojego ZIPP-a :LBD
    pozdrawiam

    #2233 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Dziękuję za VIN :-). Wreszcie mogę szukać dalej.

    Benda

    Benda nie łapie się do pierwszej 50tki eksporterów ani producentów, ale to jeszcze o niczym nie świadczy.Poczytam jeszcze i postaram się opisać.

    #2234 Reply
    Wojciech
    Gość

    przejechałem już tym motocyklem 1600 km i jedynym problemem technicznym w początkowym okresie była nie równa praca silnika ale szybko zorientowałem się że to wina świec które były zamontowane fabrycznie i po wymianie ich na porządniejsze problem znikł teraz jazda jest przyjemnością ,motocykl jest dobrze wyważony łatwy w prowadzeniu,wygodny natomiast dwucylindrowy silnik zapewnia dobrą dynamikę i nie ma nieprzyjemnych wibracji które powodują jednocylindrowe silniki na wysokich obrotach niestety nie poszalejemy na nim bo prędkość maksymalna jaką zaleca producent to 90km/godz ,a prędkość przelotowa to 70-80km/godz (ale to chyba problem większości 125).Mankamentem jest dość ubogie wyposażenie ponieważ pojazd nie posiada wskażnika poziomu paliwa, obrotomierza żadnego bagażnika ani nawet małego schowka na najpotrzebniejsze narzędzia czy dokumenty

    #2244 Reply
    zaczek
    Gość

    Witam,

    Wiadomo coś na temat tych motocykli BENDA?? Kiedyś były dostępne w Polsce i sam kupiłem nowy skuter BENDA HUNTER 4T 50ccm. Użytkuje go już 3 sezon i nie mam z nim większych problemów.

    Pojawią się jeszcze w Polsce ?? Patrząc na ich motocykle to model fire strike i thunder wyglądają bardzo ciekawie.

    #2245 Reply
    zaczek
    Gość

    BENDA HUNTER 4T 50ccm BD50QT-15

    #2357 Reply
    Wojciech
    Gość

    Wielkie dzięki dla Benjamina za artykuł z garścią informacji o tym motorku zamieszczonym w katalogu ja jazdą swoim Zippem cieszyłem się do ok 2200 km przebiegu a teraz jestem coraz bardziej zirytowany gdyż podczas jazdy nastąpiło uszkodzenie mocowania kolektora w gnieżdzie głowicy lewego cylindra (prawy też chyba zaczynał się psuć) w związku z powyższym odstawiłem pojazd do serwisu w celu naprawy gwarancyjnej mięło już 5 dni i w serwisie nie są w stanie stwierdzić jak długo to jeszcze potrwa(myślę że dla średnio rozgarniętego mechanika naprawa zajęła by ok 2-3 godz) , takie traktowanie właściciela motocykla który zaufał firmie nie wystawia dobrego świadectwa tej marce i niech skłoni przyszłych nabywców motocykli ZIPPA do refleksji- o dalszych swoich doświadczeniach będę informował na forum

    #2365 Reply
    pysiu
    Gość

    Co do jakości materiałów użytych do produkcji moto mam pierwszy wpis. Wczoraj po demontażu kierunkowskazu tylnego i w trakcie ponownego przykręcania śruby do uchwytu ( z wyczuciem ), gwint rozlazł się jak zrobiony z plasteliny. Ponadto plastikowe kierunkowskazy, patent demontażu odbłyśnika, niemożność wyjęcia żarówki spowodowało to, iż dzisiaj jadę do sklepu po nowy komplet, najchętniej metalowy.
    Ponadto zaczyna parcieć guma na manetce.
    To dopiero początek. Mam jednak nadzieję, że to wszystkie niemiłe niespodzianki, bo zakochałem się w tym moto.

    #2366 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Czyżby sławetne szpilki wydechu przeniosły się z Rometów na Zippy?
    W przypadku Rometa k, czy Z zalecana była wymiana szpilek wydechu na markowe, tam pasowały szpilki z Hondy CG. Jakie tutaj pasują nie wiadomo.

    Jeżeli to ta awaria była to prosze daj znać, bo może przyszli nabywcy od razy każą wymienić te szpilki, koszt dwóch szpilek to 20zł (tutaj potrzeba jednak cztery)

    #2367 Reply
    Jankiel
    Gość

    Przeciez Zipp to Romet więc czemu tu się dziwić że jakość części kiepska.. Tym bardziej że Zipp Raven to wersja na rynek chiński a nie eksportowa.. Obstawiam że wykupienie Zippa prze Rometa spowodowało obniżenie jakości i tym samym części i elementów wyposażenia.. ale to moja prywatna opinia majstekowicza 😉 Bardzo podobny motocykl produkuje Almot ( wbrew pozorom nie jest to klon) ale tu mamy nawet inną ramę silnik czy podzespoły.. Mimo wszystko Raven po dopieszczeniu jest dobrym motocyklem i jednym z największych i ładniejszych cruiserów na rynku.

    #2368 Reply
    Grzesiu
    Gość

    Co do jakości części Routera.. Masz rację. Jest 5:10, a ja od 17 mordowałem się z głowicą i rozrządem przy Ws50/110 brata. Przy mojej Aprilii Rs 125 w nowej budzie sam tłok(pierścienie, tłok, sworzeń) kosztuje 230zł +/- zależy gdzie. Kupując cylinder i głowicę do Ws50-tki sprzedawca zażądał ode mnie niecałe 190zł. Także.. Moim zdaniem Router może i ma w Polsce największy popyt spośród innych marek, ale niestety mam przeczucie, iż części Routera są robione z puszek po piwie itp. W Apce miałem dosłownie 10 minut roboty przy wymianie skrzyni biegów a Ws… Szkoda gadać :/

    #2369 Reply
    Wojciech
    Gość

    jutro tj 10 08 br minie tydzień jak mój ZIPP RAVEN LUX stoi sobie w serwisie i nie wiadomo jak długo jeszcze postoi a mnie cierpliwości zaczyna już brakować i chyba zrezygnuję z gwarancji i sam zajmę się porządną naprawą bo nie po to wybuliłem pieniądze żeby w taką pogodę motocykl stał i czekał na zmiłowanie firmy ZIPP-moje doświadczenia dedykuję tym którzy zastanawiają się nad zakupem produktów tej marki(nie wiem czy serwisy innych marek tez są tak opieszałe i lekceważące w stosunku do swoich klijentów)

    #2370 Reply
    Wojciech
    Gość

    jutro tj 10 08 br minie tydzień jak mój ZIPP RAVEN LUX stoi sobie w serwisie i nie wiadomo jak długo jeszcze postoi a mnie cierpliwości zaczyna już brakować i chyba zrezygnuję z gwarancji i sam zajmę się porządną naprawą bo nie po to wybuliłem pieniądze żeby w taką pogodę motocykl stał i czekał na zmiłowanie firmy ZIPP-moje doświadczenia dedykuję tym którzy zastanawiają się nad zakupem produktów tej marki(nie wiem czy serwisy innych marek tez są tak opieszałe i lekceważące w stosunku do swoich klijentów)
    P.S Benjamin dzięki za podpowiedz ws szpilek ale w moim Zipp-ie coś się działo z pierścieniami na kolektorze (nie wiem jak one fachowo nazywają się) szpilek oczywiście nie było nie wiem czy urwały się czy odkręciły bo nie sprawdzałem o dalszych doświadczeniach poinformuję na forum

    #2412 Reply
    Wojciech
    Gość

    wczoraj nareszcie odebrałem (po 14 dniach roboczych czyli maksymalnym terminie gwarancyjnym – nie wiem czy to złośliwość ale brak dobrej woli na pewno) w motocyklu urwały się szpilki mocujące kolektor wydechowy naprawa polegała na wymianie głowicy ,niestety po krótkiej przejazdce stwierdziłem że że silnik gaśnie na wolnych obrotach i jakoś nie równo pracuje ale myślę że to wina świeć bo w serwisie zamontowali oryginalne LG które są badziewiaste

    #2413 Reply
    pysiu
    Gość

    Mój znajomy, właściciel ravena lux również ma ten problem. Jego moto stoi w serwisie z powodu wyłamania szpilek w głowicy. Będzie miał wymienianą głowicę no i oczywiście szpilki. Serwis dokona naprawy z użyciem szpilek wykonanych ze specjalnych śrub ( stal 8,1 ). Sadzę,że jest to sposób na tę bolączkę, bo chińskie szpilki są chyba z plasteliny. Żartuję, bo moje po przebiegu 400 km jeszcze się trzymają.Sądzę, że problem leży w sposobie przykręcania wydechu do głowicy. Wg mnie należy go przykręcać równocześnie z przykręcaniem wydechu do wahacza, układając jednocześnie pierścień przy głowicy.Nie należy dokręcać na ostro i pozwolić by pierścień ułożył się sam na na ciepło ( 100 km ) i dopiero wtedy dokręcić z wyczuciem.
    Dzisiaj powoziłem trochę dupsko i dochodzę do wniosku, iż jeżdżąc w większości solo można by było zmienić zębatkę na 1 lub 2 zęby mniejszą z korzyścią dla prędkości. Kto wie jaką , to proszę o info.Ponadto z korzyścią dla elastyczności można by było usunąć układ recyrkulacji spalin. Na stronie fabrycznej widać ten silnik z oryginalnymi zaślepkami na cylindrze. Jak je kupić lub zrobić poradźcie ?
    Tymczasem mój biały raven ubrany w sakwy i wałek pomyka z gracją a ja rozwalony na kanapie ze stopami opartymi na spacerówkach, odpowiadam gestem uniesionej lewej ręki kolegom z dużo poważniejszych maszyn. Gdyby tylko wiedzieli, że ten dobrze wyglądający pierdzipęd to niepozorna 125. Dla zabawy mam w planie wyprucie wydechów, bo do średnich obrotów moto naprawdę nieźle brzmi.
    Tyle na dzisiaj. Wychyliłem na dobranoc dwie szklaneczki i idę spać.
    Może przyśni mi się się piękna, niebieska honda fury 1300.
    Szerokości.

    #2416 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Ja osobiscie wsadziłbym szpilki z jakiegoś japońca. Drugim rozwiązaniem jest zastosowanie sprężyny ze sprzęgła motocyklowego,nalożyć ją po prostu pod nakrętkę.

    #2427 Reply
    Wojciech
    Gość

    Beniamin dzięki za podpowiedż , po tej nieszczęsnej naprawie gwarancyjnej mam problem bo silnik pracował nie równo ciężko odpalał więc wymieniłem świece które zamontowali w serwisie (LG) na japońskie pomogło ale teraz jest problem bo gaśnie na wolnych obrotach – same kłopoty z tym motocyklem ….

    #2432 Reply
    Łukasz
    Gość

    Hej mam pytanie odnosnie skrzyni biegow w rraven lux125 poniewaz mam takie odczucia jakby bieg 4 a 5ty nie mial zadnej ruznicy i zastanawia mnie czy tylko ja tak mam bo w necie nic niema natemat specyfikacji zestopniowania skrzyni biegow i czy ktos rozwiercal tlumik zeby chodzil glosnie jak rasowy choper:)

    #2433 Reply
    pysiu
    Gość

    Do Łukasza.
    Piątka to typowy nadbieg i rzeczywiście przy dużej prędkości prawie tego nie słychać.Na początku wydawało mi się, że nie mam 5 biegu.Można by pomyśleć o zmianie zestawu napędowego ale na razie z tego co wiem krucho z oryginalnymi częściami do tego moto. Po zmianie zębatki zdawczej można byłoby zyskać jakieś 10 km. Może jakiś spec znalazł już coś zastępczego.
    Co do wydechu szukam kogoś kto otworzy wydech a później zaspawa i pochromuje. Będę wdzięczny za ewentualne info. Z tego co da się stwierdzić doświadczalnie, to w tłumiku końcowym są trzy przegrody. W fajce w widocznym zgrubieniu chyba nie ma nic.
    Ponadto moto zyskałoby na elastyczności, gdyby zdjąć układ recyrkulacji spalin. Na stronie chińskiego producenta widać, że te motorki nie ma ją tego układu, a jest tam sprytna zaślepka na cylindrze.
    Może kiedyś uda się ją zdobyć lub zrobić.
    Pozdrawiam.

    #2434 Reply
    Łukasz
    Gość

    Do pysia.
    Hej ja wiem ze 5ty bieg to nadbieg tylko sek w tym ze nie dosc ze jest krotka to jeszcze slabo odczuwalna w luxie, pozatym ppytalem na temat tlumika w sklepie tam gdzie zakupilem motorek i niby nie stracilbym gwarancji na caly motor tylko na wydech a mysle otym zeby chociaz rozwiercic glowna rure nie demolowac calego bo koszty chromowania to dosc kosztowna sprawa.Mam pytanie moj raven miedzy 70a80 ma dziwne wibracje czy twoj tez? moze masz pomysl jak sie tego pozbyc! Przy jakim przebiegu robiles pierwszy przeglad i czy zmieniales zebatke przy silniku o zabek wieksza bo ja mam zamiar jutro to zrobic a z tego co wiem to dobrym dawca jest junak:).

    #2438 Reply
    pysiu
    Gość

    Do Łukasza.
    Cześć.
    Co do 5 biegu, to kręcąc wysoko nie ma żadnej różnicy w jeździe. Bardziej to czuć przy prędkości 50 a właściwie słychać to.
    Po przebiegu 300 km wymieniłem olej na półsyntetyk Motul 10W40.Później po przebiegu 500 + 100 km. później wg książki gwarancyjnej. Co do przeglądu to mam mieszane odczucia bo serwis w którym robiłem wymianę oleju usilnie ze skutkiem negatywnym poszukiwał filtra oleju. W serwisie sklepowym powiedziano mi, że filtra oleju w tym silniku nie ma. Co Ty o tym wiesz.
    Z wydechem to może masz rację, lecz do rozwiercenia przegród będzie potrzebne wiertło 6mm o dł. ok 40 cm. i chyba zrobię to na spokojnie zimą, znajde tylko jakies solidne szpilki.
    Co do drgań to potwierdzam – Są. Moto jest bliską kopią hondy rebel i tam drgania też były. W ravenie czuć je na rękach i widać w lusterkach przy 60 km. To jest urok chopperów.
    Zębatkę mam fabryczną ale jeżeli już masz coś konkretnego to daj mi namiary na typ pasujący. Wg mnie można by było spokojnie założyć 2 zęby+, bo zapas mocy i elastyczności jest, zwłaszcza na solo.
    Pozdrawiam. Lewa w górę.

    #2439 Reply
    Łukasz
    Gość

    Siemka jestem happy bo zalozylem nowa zebatke napendowa i ma 17zabkow oryginal ma 15 i powiem ze teraz to jest bajka jesli chodzi o jazde,moje moto spokojnie jedzie 80-90 i dopiero drgania sie zaczynaja ale nie ma tez problemu z wieksza predkoscia coprawda nie testowalem ale widze i slysze po obrotach wiec polecam 17zabkow bo i tylko tyle sie zmiesci i rozmawialem natemat zaslepiania recyrkulacji spalin czy jakos tak to mi odradzali bo wiele nie zmieni, jedynie to zwiekszyc sprezanie i wyczyscic wydech moge tylko powiedziec ze serwis robili mi fachowcy i podeszli naprawde powaznie bo oprucz wymiany oleju to zostaly wyregulowane zawory no i zebatka ktorej koszt to 15zl (polecam). Pozatym to daj znac kolego jak tam tlumik jak do niego zajrzysz. Pozdrawiam.

    #2443 Reply
    pysiu
    Gość

    Do Łukasza.
    Daj mi namiary na zębatkę, typ, symbol lub z jakiego moto.
    Pozdrawiam.

    #2444 Reply
    Łukasz
    Gość

    do pysia
    hej jak tylko sie zkontaktuje z tym gosciem z serwisu to dam ci znac ale z tego co pamietam to oni mowili ze to czesci do zippa wiec widocznie raven ma dydykowana druga zebatke po okresie gwarancyjnym i naprawde jestem zadowolony bo teraz spokojnie mozna leciec sobie 80i nie ma odglosu ze silnik jest na wyzszych obrotach i czuc wreszcie ze jest piaty bieg. Pozdrawiam.

    #2445 Reply
    pysiu
    Gość

    Do Łukasza.
    Dzięki za szybką odpowiedź.Będę czekał na info co do zębatki.
    Wydechów na razie nie robię, bo mam w planie polecieć na zlot na zakończenie sezonu.
    Jeżeli miałbym to robić sam, to zrobię to rozwiercając przegrody i wyciągając rurki.
    Znajomy, który również ujeżdża luxa z tego samego salonu miał ustalić gościa, który na naszym terenie bawi się wydechami i kompleksowo robi wybebeszanie, spawanie i chromowanie. Jak tylko będę coś wiedział, to Ci napiszę.
    Jeżeli to nie tajemnica, to skąd jesteś. Jeżeli wysłałbyś mi swojego maila, to podesłał bym Ci kilka fotek mojego moto po dzisiejszej sesji.
    No to na razie.

    #2446 Reply
    Łukasz
    Gość

    Do pysia
    wiesz to nie tajemnica jestem z B.Podlaskiej a email to: lukasbb-82@wp.pl
    co do zebatki to oddali mi opakowanie razem ze stara zembatka tylko troche jest zamazana ale tam jest cos ze to z quada 200 najwazniejsze zeby frezy pasowaly.

    #2466 Reply
    pysiu
    Gość

    Do Łukasza.
    Wysłałem Ci na maila foto mojego moto.
    Cześć.

    #2562 Reply
    pysiu
    Gość

    Do Beniamina.
    Gdzie znajduje się filtr oleju w ravenie 125 lux.
    Pozdrawiam.

    #2720 Reply
    Wojciech
    Gość

    po zawirowaniach z naprawą gwarancyjną i przeprowadzeniu regulacji (wymiana świec na porządne,i regulacji gażnika )zwiększyła się moc wzrosła prędkość i jeżdzi się bardzo przyjemnie

    #5384 Reply
    Andrzej
    Gość

    witam czy ktoś może mi powiedzieć ile oleju orientacyjnie wchodzi do rawena lux mam wymieniać a w książce serwisowej wszystko o jednym cylindrze opisane z góry dzięki i pozdrawiaM

    #5392 Reply
    pysiu
    Uzytkownik

    Coś ok. 1,4 l.

    #5393 Reply
    pysiu
    Uzytkownik

    Lux nie ma filtra oleju. Tak jak w pierwowzorze Hondzie Rebel. Ja po prostu robię częściej wymiany.

    #5594 Reply
    Markossa
    Gość

    Witam. Niedawno stałem się posiadaczem używanego RAVEN-a LUX i mam problem z dostępem do danych (luzy zaworowe , rodzaj świec, itp.). Szukam też dodatków i jakoś pustki w sklepach do tego modelu.

    #36884 Reply
    Andrzej
    Gość

    Nie świeci światło drogowe z przodu długie są

    #38424 Reply
    MS-garage
    Gość

    Witam. Jeszcze tego silnika nie robiłem i podejrzewam że w tym motocyklu a raczej silniku jest filtr oleju odśrodkowy jak w większości chińskich małych silniczkach.
    Najczęściej jest on na wale korbowym od strony sprzęgła, trzeba zdemontować dekiel sprzęgła.

    Podrawiam

Przeglądają 36 wpisy - 1 przez 36 (z 36 w sumie)
Odpowiedz do: Zipp Raven Lux 125
Twoje informacje