Strona główna › Fora › Opinie › Stodzwódziestka piątka Doskonała
- This topic has 15 odpowiedzi, 2 głosy, and was last updated 7 years temu by
Michał.
-
AutorWpisy
-
Dawid Parus
KeymasterMoim zdaniem doskonały motocykl 125 posiadać powinien takie cechy:
1) Produkcja chińska – bo tania za 6000zł
2) Bryła lekka coś ala enduro czy turystyk (nie tam żaden ścig) z wyprostowaną pozycją za kierownicą
3) Moc 14-15 koni silnik V2 4 zawory na jeden cyl (coś jak w Hyosung)
4) Waga max 130kg
5) Opony nie tak grube jak w ścigach ale też nie tak cienkie jak w junakach 121, mięciutkie z kauczuku
6) 1 tarcz z przodu i 1 tarcz z tyłu, przewody w stalowym oplocie
7) Niewielki schowek pod siedzeniem,
8) przednia szyba (na deszczowe dni – bezcenna)
9) skrzynia biegów N-1-2-3-4-5-N-*
10) Duży skok amortyzatorów, miękko zawieszony, monoshockA co Waszym zdaniem było by the best?
Woyciech
GośćTak, byłoby idealnie. Ale takie motory nie występują w przyrodzie. Można tylko pomarzyć 🙁
Gucio
GośćZrezygnuj z silnika V2 i używana Derbi Terra Adventure spełnia Twoje wymogi (nie rozumiem tylko o co chodzi ze skrzynią biegów w punkcie 9). DTA ma 6 biegów.
Dawid Parus
Keymasterpunkt 9 dotyczy układu skrzyni biegów. Większość motocykli ma w dół jedynkę, a bieg jałowy jest między jedynką a dwójką (1-N-2-3-4-5). Mi bardziej przypada do gustu skrzynia, która działa tak że każde naciśnięcie gałki w dół powoduje zmianę biegu na kolejny. Jadąc na 5 biegu dolatujesz do skrzyżowania na czerwonym świetle, naciskasz tylko raz i masz luz. Możesz na chwilę się zrelaksować. Zapala się żółte, naciskasz raz w dół i masz 1. Poprostu wygoda. Do tego wyświetlacz biegu (znany z chińskich moto) i jest baja.
Kozi
GośćPopieram pomysł z tą skrzynią biegów i wyświetlaczem! Bardzo brakuje mi wskaźnika przynajmniej ostatniego biegu! Ciągle go szukam. Redukcja przed skrzyżowaniem do „luzu” też czasami uprzykrza życie. Ciągle trzeba liczyć…W 125-tce miałem wyświetlacz ale większe motocykle niestety rzadko go mają.Tylko Honda nc750, suzuki Gladius i GSR.
pavlak556
GośćKlasyfikacja bliska mojego debeściaka 125…
Tomii
Gośćczyli ? co posiadasz ?
Gucio
GośćZ tą skrzynią to chyba nie do końca rozumiem jak by to miało wyglądać. Bo istnieje ryzyko, że rozpędzasz się, wbijasz kolejne biegi, ale wydaje Ci się że masz dopiero 4 a w rzeczywistości jest już 5, więc wbijasz kolejny bieg – wyskakuje na luz. Lipa. Mi też się wydawało, że wyświetlacz wbitego biegu to konieczność, zwłaszcza przy skrzyni 6 biegowej, ale parę kilometrów spędzonych na motocyklu w jeden sezon powoduje, że wyświetlacz biegu jest zbyteczny. Autentycznie zdarzało mi się, że mając wbity ostatni bieg próbowałem wbić kolejny bieg i się nie dawało, ale odpuszczenie sprzęgła powodowało, że motocykl dalej przyspieszał. Przy proponowanym przez Dawida układzie skrzyni biegów wyrzucałoby na luz. Ktoś kto w takiej sytuacji „spanikuje” może omyłkowo wbić jedynkę zamiast powrócić na ostatni bieg i co wtedy? Inna sprawa jest taka, że ktoś, kto jeździ dużo po mieście w godzinach szczytu komunikacyjnego (jestem tego doskonałym przykładem) nie ma czasu patrzeć na wyświetlacz, który akurat ma wbity bieg, bo trzeba obserwować auta przed sobą, z tyłu i po bokach. Na wyświetlacz zerkam najczęściej tylko czekając na czerwonym świetle i czasami skontroluję prędkość jak mam przed sobą wystarczająco pustego miejsca.
A z tą skrzynią, to Dawid musisz jeszcze przemyśleć, czy Twój pomysł jest na pewno dobrym i bezpiecznym rozwiązaniem.Gucio
GośćA jeszcze jedna myśl mi przyszła do głowy – gdyby ten „motocykl doskonały” miał silnik na wtrysku, to dojeżdżanie do skrzyżowania powinno się odbywać wykorzystując hamowanie silnikiem – oszczędzasz wtedy paliwo. Zrzucanie w takiej sytuacji z ostatniego biegu od razu na luz to niedobry pomysł.
Dawid Parus
KeymasterGiuco, aktualnie śmigam motocyklem, który fabrycznie ma taką właśnie skrzynię i nie zamienił bym jej na tradycyjną. Jest tak wygodna że aż miło.
Gucio
GośćCzyli żeby się rozpędzić, a później zatrzymać, to wystarczy cały czas naciskać dźwignię w dół? Załącza biegi w kółko 1-2-3-4-5, później jałowy, a później znowu 1-2-3… cały czas naciskając tylko w dół? W jakim sprzęcie jest takie rozwiązanie, jeśli możesz zdradzić?
RURU
GośćChińczyki z 139fmb 152fmi etc tak mają. Bardzo się cieszę, że przesiadłem się na normalny silnik. Mam tylko kontrolkę N, wystarcza z 5 do N mam 4 szybkie strzały w dół i po problemie, bez zacięć itd, jeśli potrzebuję dojeżdzać na luzie gdzieś, sprzęgło dobrze działa, skrzynia precyzyjna, bez zacięć jak to bywa w chińcach (jeździłem, wiem), a jak się toczę i trzeba ruszać wrzucam 2 i jade, jak musze stanac wrzucam 1 i jade. Po to jest właśnie luz pomiędzy 1 i 2, właśnie dlatego normalne motocykle w 99% mają taką skrzynię. Odchodzi też właśnie ryzyko wbicia 1 przy dużych prędkościach – pal sześć silnik, ale uślizg tylnego koła to porażka przy większych prędkościach. Wyświetlacz biegów, nawet go mając o nim zapominałem. Dajcie ludzie spokój, moto ma małe obroty i nie idzie – redukcja, moto ma duże obroty i nie idzie kolejny bieg. Proste. Po to jest sekwencyjna skrzynia. W skrócie, wiadomo że to ekstremum. Teraz latam na Daelimie, i bardzo gorąco po wcześniejszych przejściach go polecam. Z czystym sumieniem. Moto bardzo dobre, bezawaryjne, świetnie wykonane jak na nie-japońca, konotacje z hondą i dziesiątki lat doświadczeń w innych branżach robią swoje. Wymiary dobre, waga zawieszenie hamulce – bajka. Jakość? Każdy się zdziwi. Trudno mi opisać miny znajomych którzy wiele lat jeżdzą i przejechali się moim maluszkiem – mówią, mało mocy ale prowadzenie jak najbardziej na plus – a ile ma być mocy ze 125 jak siada ktoś kto ma na codzień sześćset, litra czy 1,6… 🙂 Dla nich to mało, mnie wystarcza. Teraz tylko Daelim, jak przyjdzie czas na nieco większy, to Daelim 250. Po moich przejściach na 4 chińskich maszynach 2 pionowy, 2 poziomy silnik, moge powiedzieć jedno – zapomnijcie o serwisie, niewygodzie i przypale. Wiem, ze to co pisze wygląda na bajkę z tysiąca i jednej nocy, ale to są motocykle które warto kupić w klasie 125. Pozdrawiam ciepło.
Grzes
GośćKol Ruru którego Daelima tak zachwalasz. Jak z serwisem i dostępem do części.
maniek
GośćPlotki krążką że Romet będzie kupował od Daelima sprzęty, więc może jakaś szansa jest.
ZiziTop
GośćCzęści? A co chcesz kupować do bezawaryjniaka? Bo jeśli mówisz o ekspoloatacyjnych to jest pełno, jeśli o remontach to mało. Ale kto to widział remont w Daelimie. To jak japoniec. Wbijaj na forum, jeśli masz Daelima. 125daelim fora pl
Znaczy jak ktoś z porządnym moto tu wyląduje to polecam to forum, chłopaki śmigają i bardzo się cieszą. 🙂
Michał
GośćWyświetlacz biegów jako odzdzielny zegar można tanio kupić (nowy poniżej 100 zł) i zamontować do każdego motoru z czujnikiem luzu, więc nikt nie powinien szukać motoru ze względu na taki drobiazg. Ja w swoim moto mam fabryczny i przydaje mi się głównie do szukania luzu. Jedynkę mam w dół , a bieg jałowy jest między jedynką a dwójką (1-N-2-3-4-5).
-
AutorWpisy