Odpowiedz do: Dysza de Levala w Barton Classic FI

Strona główna Fora Tuning 4T Dysza de Levala w Barton Classic FI Odpowiedz do: Dysza de Levala w Barton Classic FI

#29115
Kamel 555
Gość

Faktycznie wpadłem w pułapkę zastawiona przez trola, zawsze staram się nie dyskutować z trolami, bo to do niczego nie prowadzi,….. rozmowa ze ścianą.
Ja na przeróbkach zyskałem dużo, na początku nie mogłem osiągnąć więcej niż 9 tys obrotów, teraz mam ponad 10.5 i nawet trochę więcej. więc to jest duży sukces, oczywiście zyskałem też na prędkości. Sukcesem jest że mając 6tys obr mam na liczniku prawie 90 km. Sukcesem jest że nie ma modernizacji w silniku, co potwierdza tezę że modernizując po fabryce dolot można dużo zyskać, i nie jest prawdą że fabryka robi wszystko najlepiej na świecie. W przypadku Softa chyba producent założyl z góry że prędkości i moc ma nie przekraczać określonej wartości po drugie tak mu wygodniej w procesie produkcji i taniej, co ma też znaczenie.
Jutro zeskanuję rysunek dyszy do softa.
Co mojego softa spalanie jest na poziomie 2.2 litra co jest dobrym wynikiem gdyż mogę spokojnie jechać z szybkością pomiędzy 80 a 90kmco jest prędkością wystarczającą i przepustnica otwarta jest na 3/4. Przed przeróbką gdy przepustnica była na poziomie 80% do maksa motocykl nie reagował już na dalsze uchylenie przepustnicy, natomiast teraz jest tak, że przepustnica uchylona jest na 95% i jeszcze reaguje zwiększeniem prędkości. Co pozwala mi sie domyślać że jeszcze są możliwości. i te możliwości są w dyszy de Lavala.
Uważam że można jeszcze zwiększyć przewężenie w dyszy.
Zyskałem na prędkości na wszystkich biegach większej elastyczności co jest bardzo ważne gdyż nie przeciąża się silnika przy niskich obrotach.
Idealną sprawą by było aby zrobić nowy króciec dolotowy.
1 jak widać na rysunku gdy jedziemy na 3/4 uchylonej przepustnicy część powietrza ślizga się po ściance
i to powietrze jest ,….puste dlatego proponuję zawirowywacz lub wstawić pochyłą przeszkodę w postaci,…. kierownicy jak w turbinach która by kierowała to powietrze do środka i tym sposobem powstała lepsza mieszanka paliwowa.
Przypuszczam że jeszcze istnieją dalsze możliwości silnika 125 bez uszczerbku na jego żywotność, żeby zwiększyć żywotność silnika należy iść w kierunku większej jego elastyczności.
Jutro puszczam wymiary dyszy