UM Renegade Commando Classic 125

Dodaj do porównania
UM Renegade Commando Classic 125

Renegade Commando Classic to kolejny debiutujący w Polsce motocykl ze stajni UM Motorcycles. Miłośnikom klasycznej amerykańskiej linii cruiserowo – czopperowej trudno oderwać od niego wzrok. Nic dziwnego, firma UM Motorcycles chwali się że, za design ich motocykli odpowiada otwarte przez nich studio we Włoszech. Motocykl nie wydaje się też być klonem jakiejś chińskiej maszyny, wychodzi więc na to że, produkowany jest dla UM-a. To chyba dobra wiadomość że, ktoś chce sprzedawać własne produkty, a nie klony chińskich maszyn.

Kilka słów o marce UM.

Korzystając z danych Niemieckiego  Urzędu Transportu Samochodowego dowiadujemy się że firma UM ma zarejestrowane dwie fabryki. Jedną w Indiach, jest to firma spółka z Indyjskim producentem pojazdów Lohia – UM LOHIA TWO WHEELERS PRIVATE LIMITED. Ta spółka produkowała motocykle dla UM od 2015 roku, od Lipca 2021 jest w likwidacji (według strony rządowej Indii). Motocykle wyprodukowane w Indiach mają numer VIN rozpoczynający się od M6FR. Drugą lokalizacją z możliwością nadawania numeru VIN jest oddział UM MOTORCYCLES LIMITED w Wielkiej Brytanii, motocykle wyprodukowane przez ten oddział mają numer VIN rozpoczynający się od SD5 – tak też oznaczone są motocykle które pojawiają się  w Polskich salonach.

Tyle tytułem wstępu o firmie UM, mam nadzieję że rozbudziłem waszą ciekawość…zachęcam do dalszych poszukiwań, a jest kilka ciekawostek do znalezienia – jak choćby adres firmy w Wielkiej Brytanii.

Sam motocykl niczego nie udaje – ma być cruiserem to jest!

Model Renegade Commando Classic jest krótszy od Harleya Dawidsona Sport Glide tylko o 7cm, waży przy tym 165kg. Można by powiedzieć że to duża masa własna jak na 125tkę, nie zapominajmy jednak że na przykład Junak M15 waży 188kg a ma tylko 10,6KM. Cruiser UM-a ma już 13,6 KM*, więc lekką nadwagę można mu wybaczyć. Silnik przy takiej mocy musi już być chłodzony chłodzony cieczą, to dobre rozwiązanie bo silnik nie będzie się przegrzewał w upalne dni, szczególnie przy spacerowej bulwarowej jeździe. Na dzień publikacji materiału Polski importer motocykli UM nie odpowiedział na pytanie kto jest producentem silnika do tego modelu. W dzisiejszych czasach ekonomicznie nieopłacalna jest produkcja własnego silnika, korzysta się z jednostek oferowanych przez dużych producentów. Przypuszczam że i tak jest  w tym przypadku.

Gdyby ktoś z was dysponował świadectwem homologacji, proszę o informację, chętnie uzupełnię dane – na informację od importera nie liczę.

Za zatrzymanie pojazdu odpowiedzialny jest układ hamulcowy z systemem CBS, wspomagający prawidłowe hamowanie motocyklem. Standardowe duże amortyzatory zadbają o komfortowe przemieszczanie się.

Motocykl podczas przejażdżek po mieście będzie przykuwał uwagę przechodniów także dużą ilością chromowanych detali. Warto również wspomnieć że, motocykl w standardzie wyposażony jest  w oparcie pasażera, gmole oraz kufry boczne, takie wyposażenie jest zwykle dodatkowo płatne. W przypadku opisywanego modelu  dodatkowo płatna jest tylko szyba. Oświetlenie motocykla utrzymane jest w klasycznym stylu, z przodu pojedynczy reflektor z żarówką halogenową, kierunkowskazy na klasycznych żarówkach. Wyjątkiem jest lampa tylna, która wygląda na klasyczną a wykonana jest w technologii LED.

Całość bardzo przypomina Harleya Davidsona, i chyba o to właśnie chodziło – motocykl ma się kojarzyć z USA. Dodatkowym smaczkiem jest nienachalna flaga USA na tylnym błotniku.

Mimo klasycznego wyglądu nie zapomniano o tym że, pojazd będzie używany w 21 wieku, mamy więc gniazdo USB do ładowania smartfonu czy kamery sportowej. Motocykl wyposażono również w elektroniczny prędkościomierz. Wyświetlacz pokazuje również obroty silnika, oraz aktualnie wbity bieg.

Cenowo motocykl niebezpiecznie zbliża się do japońskich 125-tek, wśród nich jednak na próżno szukać tak pięknego klasycznego Cruisera.

 

Jak zwykle na końcu artykułu napiszę że motocykl kupuje się sercem, on ma się wam podobać i macie się na nim dobrze czuć. Usta same mają się wyginać w banan, o to chodzi! Nie zapomnijcie jednak sprawdzić jak jest z dostępnością części zamiennych i serwisem w waszej okolicy żeby później nie było niepotrzebnych stresów.

*Według strony producenta motocykl ma 10kW, według strony Polskiego importera 11kW, skłaniam się do danych producenta.

Popatrzcie jaką wersję kolorystyczną można kupić w Wielkiej Brytanii.

W niektórych krajach oferowana jest też wersja zielona:

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
10
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
13.6
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
165
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.061
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
750
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
780
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2257
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R16
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/60 R15
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie
T-shirts gifts for motorcyclists

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

2 komentarze

  1. cyt:”Silnik przy takiej mocy musi już być chłodzony chłodzony cieczą, to dobre rozwiązanie bo silnik nie będzie się przegrzewał w upalne dni, szczególnie przy spacerowej bulwarowej jeździe'” – nie, nie musi. Przykład: Hyosug GV 125, taka sama masa, taka sama moc i chłodzony powietzrem. Dla smaczku V-ka, a nie singiel

    Odpowiedz
  2. Ps. Ale motorek ładny, podoba mi się.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>