Skuter ADV od Kymco w klasie 125, czyli DT X125. Skuter powstał na bazie Downtowna, chociaż z oczu przypomina starego X-town. Przeglądając ofertę kolejnych importerów, coraz częściej w ofercie pojawiają się skutery o designie terenowym, z ogumieniem na lekkiej kostce, które producent sugeruje zabrać po za asfalt. Kymco DT X125 z uwagi na stosunkowo małą średnicę kół, raczej nie nada się na kopne piachy, czy błotne trzęsawiska. Ale dobrze zestrojone zawieszenie powinno pozwolić na w miarę zamiatanie tyłem po leśnych duktach.
Światła


Wszystkie światła zarówno z przodu jak i z tyłu są wykonane w technologii LED.
Podwójny reflektor daje jasną wyraźną poświatę skutecznie oświetlając drogę w nocy.
Silnik
Norma Euro 5 również u Kymco spowodowała ograniczenie mocy maksymalnej z 15KM do 13KM. Producent inaczej zestroił silnik pod kątem szerszego dostępu dużej wartości momentu obrotowego oraz dostroił przekładnie pod miejski żywot.
Keyless

W Kymco DT X125 nie znajdziemy typowej stacyjki, skuter wyposażono w system keyless.
Z początku wydawało mi się to głupie, ale to rozwiązanie pozwala zapomnieć o gorączkowym szukaniu kluczyka po kieszeniach. Po prostu wsiadamy, naciskamy odpowiednią sekwencję przycisków i jazda. Jeśli oddalimy się od skutera dalej niż 3m, system keyless sam się wyłącza. Skuter wyposażono w system zapobiegające rozładowaniu aku
Hamulce

System hamulcowy wyposażono w tarcze na obu kołach oraz ABS. Z przodu podwójny zacisk, z tyłu pojedynczy.Ciekawostką jest TCS, przy poślizgu tylnego koła, komputer zmniejsza moment na kole, aby odzyskać przyczepność. TCS da się dezaktywować, co pozwoli na ślizgi na szutrach.
Bagażnik

Pod siedzeniem znajdziemy potężny bagażnik. Spokojnie mieszczą się dwa kaski, ale jak nie ma kasków wchodzi plecak, laptop i jeszcze parę rzeczy.
Gniazda USB
W nowoczesnym skuterze nie może zabraknąć gniazd USB do ładowania telefonu, czy nawigacji. W Kymco DT X125 są 3 gniazda USB:
- Jedno znajdziemy w bagażniku,

- drugie w schowku pod kierownicą.
- Trzecie gniazdo USB ukryto pod pokrywką na kierownicy.
Niestety kierownica jest obudowana, więc trzeba kupować uchwyt mocowany do lusterka.
Centrum dowodzenia

Deska rozdzielcza składa się z dużego ekranu TFT pokazującego wszystkie niezbędne kierowcy informacje. W internecie spotyka się głosy, że nie ma nawigacji, systemu noode, mi się podoba tak, jak jest.
Koszty
Na koniec słodzenia, niestety łyżka dziegciu, czyli cena katalogowo 19990. Z jednej strony dużo jeśłi porównamy np. z Romet-em XDV, ale raczej konkurentem jest tu opisywany przez Baniamina SYM ADX.
Dane techniczne:
| Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 9.6 |
| Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 13.05 |
| Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 179 |
| Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.054 |
| Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3 |
| Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
| Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 |
| Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
| Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
| Skrzynia biegów | Automatyczna |
| Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
| Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
| Prędkość maksymalna licznikowa | 110 |
| Prędkość maksymalna GPS | |
| Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 90 |
| Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 800 |
| Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 780 |
| Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2165 |
| Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/80 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
| Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 150/70 R13 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
