Keeway MBP F125

Dodaj do porównania
Keeway MBP F125

Kilka miesięcy temu, jesienią 2022 roku, Keeway pokazał na targach w Mediolanie stworzoną przez siebie nową markę motocykli Moto Bologna Passione. Marka MBP została przedstawiona jako marka premium dla Keewaya.

Do tej pory myślałem że, to Benelli miało być marką premium dla QJ, a Keeway miał oferować przystępne cenowo i dobre jakościowo motocykle. Ale to że, Keeway zachowuje się inaczej niż w poprzednich  latach można już było zauważyć na początku 2022 roku. Wtedy to pojawiły się pierwsze motocykle sprzedawane pod marką Keeway a nie pochodzące z fabryki QJ Motor. Skuter Vieste kupowany od Longjia i  Keeway V-Cruise kupowany od firmy Benda. Dodatkowo pojawił się motocykl MBP 502 produkowany przez farbykę Gaokin (model Flame 500). Gaokin to duży producent silników i pojazdów, który może się pochwalić współpracą z CAT, GE czy ISUZU.

Dość powiedzieć że, to dosyć dziwne zachowanie dla tak stabilnej marki jaką jest Keeway, ale poczekamy zobaczymy. Nieoficjalnie dowiedziałem się że, Keeway nie jest już finansowo powiązany z QJ, ale nie potwierdza tego żaden dostępny mi rejestr sądowy. Na oficjalnej stronie QJ motor można znaleźć jedynie informację że, należą do nich trzy marki motocyklowe: QJ Motor, Benelli i QJiang. O Keewayu nie ma ani słowa…

Jednym z nowo pokazanych motocykli jest model MBP F125. Ten agresywnie wyglądający naked napędzany jest 15 konnym silnikiem. Maksymalny moment obrotowy 10,5Nm osiągany jest już przy 6500 obr/min. Za podawanie paliwa do cylidra odpowiada ukłąd wtryskowy Delphi. Ten pierwszy 15 konny motocykl od Keewaya w tej klasie pojemnościowej został bogato wyposażony.

Do tłumienia nierówności drogi zastosowano zawieszenie przednie typu up-side-down. Z tyłu mamy oczywiście amortyzator monoshock -zapewniający stabilne pokonywanie zakrętów.

Nie mogło też zabraknąć pełnego oświetlenia LED. Agresywny wygląd lampy będzie się podobał młodszemu pokoleniu kierowców.  Motocykl jest też na tyle wąski że, świetnie będzie się przeciskał między samochodami w korkach co ułatwią również schowane pod kierownicą lusterka.

Za bezpieczne zatrzymanie tego ważącego około 150kg jednośladu odpowiadają dwie tarcze hamulcowe. Jak na klasę wyższą przystało nie mamy tutaj tańszego CBSa a pełny układ ABS. Ten pomoże zapanować nad motocyklem podczas hamowania na śliskiej nawierzchni – zapobiegnie wpadnięciu w poślizg.

Jak na nowoczesny pojazd przystało, motocykl można obsługiwać z poziomu aplikacji na telefon komórkowy.  MBP Connect to ekskluzywna aplikacja, która dzięki wstępnej rejestracji i aktywacji pozwala właścicielom MBP korzystać z nowych narzędzi bezpieczeństwa, takich jak system czujników wibracji i ruchu, zdalne wyłączanie i przycisk alarmowy. Aplikacja zapisuje też przejechane trasy.

I choć nowe MBP F125 ma wszystko czego można by wymagać od nowoczesnej 125tki z wyższej półki to jestem bardzo ciekawy jak ten jednoślad przyjmie się w Europie.

Moim zdaniem jedyną szansą zaistnienia w umysłach młodych motocyklistów to relatywnie niska cena przy zachowaniu dobrej jakości znanej z Keewaya. Bo na nową włosko brzmiącą nazwę chyba mało kto się dziś złapie.

 

 

 

 

 

 

 

Czy to oznacza że MBP F125 jest kiepskiej jakości?

Nie sądzę, kimkolwiek by teraz był właściciel Keewaya, to jak nikt inny zdaje sobie sprawę z wymagań jakościowych Europejskiego klienta. Czasy się zmieniły i już nie ma miejsca na najtańsze barachło. Zresztą MBP ma być marką premium, co sugeruje pokazanie modelu o pojemności 500 i 1100 – oba motocykle produkowane są przez Gaokin.

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
150
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.073
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
110
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
790
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
780
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2023
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

3 komentarze

  1. Po tym jak importer wycenił MBP500, to nie mam optymistycznych przewidywań dla MBP125. Niestety chińskie na tym rynku nie może kosztować tyle co marki europejskie i japońskie. Wszystko było fajnie jak cena była na poziomie 50%, ale cena na poziomie 70-85% ceny japońskiego to nie przejdzie, no chyba, że trafimy na pasjonata marek z Chin. Jakość jakością, ale przy odsprzedaży nawet z Kymco czy SYM-a trzeba zdrowo zjechać, aby się sprzedał, a co dopiero mówić o innych egzotycznych dla naszego rynku markach.

    Odpowiedz
    • Jak to nie może? Moze i kosztuje…
      Od dłuższego już czasu mnie to zastanawia tak jak i Ciebie. Przecież nawet Hondę CB125F można kupić taniej niż Zontesa G1. A jednak Zontes został dobrze przyjęty, pozostałe marki też sobie radzą i nie znikają z rynku.
      Umyka to naszym umysłom.
      Może to juz ten czas gdy Nokię wygryzł z rynku Huawei?

      Odpowiedz
      • Aktualna CB125F tj. budżetówka do potęgi, motocykl który od chyba 5 lat był sprzedawany w Ameryce Południowej, Afryce,Iranie, itp. wchodzi do Europy i jest zachwalany jako nowa konstrukcja, a jest to po prostu SP125 Shine, bardziej budżetowy niż poprzednio sprzedawany GLR 125.
        Z klasą 125 jest tak, że łatwiej o klienta, bo lejce nie są potrzebne i łatwiej z odsprzedażą. Twoja Benelka 250 kosztowała coś koło 12tys., a zobacz obecnie nie znajdziesz 250+ za mniej niż 18tys.

        Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>