Nostalgia na 2 kołach.
Honda Super Cub to motocykl legenda, pierwszy egzemplarz zaprezentowano w 1958 roku, do roku 2017 wyprodukowano w ponad 100mln egzemplarzy. Motocykl produkowany w różnych wersjach pojemnościowych od 49ccm do 125ccm, doczekał się wreszcie wersji 125 zgodnej z aktualnymi normami spalania.
Super Cub to taki mix motocykla i skutera, z jednej strony mamy 17″ koła i klasyczną pozycję na siodełku, z drugiej bak pod siedzeniem i duże osłony chroniące nogi kierowcy. Super Cub jest lekkim motocyklem prowadzącym się jak przysłowiowy rower.
Mamy tu oświetlenie oparte na diodach LED zarówno z przodu reflektor i kierunkowskazy, jak i tylna lampa. Projektanci z wyczuciem zaprojektowali lampy znakomicie oddające styl klasyka motoryzacji.
Tablica rozdzielcza łączy analogowy prędkościomierz i duży wyświetlacz LCD. Na wyświetlaczu spotykamy wskaźnik paliwa, licznik przebiegu i duży wskaźnik aktualnie zapiętego biegu. Poniżej wyświetlacza typowe lampki kierunkowskazów, biegu neutralnego i pozostałe podstawowe kontrolki. Podobnie manetki proste, ale w końcu ma być klasycznie. Natomiast odejściem od klasyki jest pokrętło bezkluczykowego systemu smart key. Bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu to fajny bajer pilot mieszka w kieszeni, a kierowca zamiast szukać kluczyka, po prostu przekręca pokrętło i już można wciskać przycisk rozrusznika.
Silnik klasycznie dla Hondy Cub z poziomym cylindrem i automatycznym sprzęgłem odśrodkowym. W tym modelu próżno szukać klasycznej dźwigni sprzęgła. Chcąc zmienić bieg puszczamy gaz i dźwignią palce-pięta zmieniamy bieg na wyższy. Biegi w tym modelu chodzą na okrągło, czyli N-1-2-3-4-N, dzięki czemu kierowca nie zastanawia się nad typową redukcją przed światłami, tylko z 4-ego biegu od razu wrzuca neutralny. Silnik jest wyjątkowo ekonomiczny, spalanie oscyluje w okolicach 1,5-1,8l/100km, co przy zbiorniku o pojemności 3,7l zapewnia sensowny zasięg 200-230km.
Ten model Hondy podobnie do pierwszych PCX-ów ma ABS na przednim hamulcu tarczowym, z tyłu spotykamy klasyczny hamulec bębnowy. W końcu legenda legendą, ale trakcja przy hamowaniu to wymóg obecnych czasów.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 7.2 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 9.79 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 110 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.065 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 1,5 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 (SOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Półautomatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | 105 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 90 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 780 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 720 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 1915 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 70/90 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 80/90 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
bsw
Soichiro Honda nie poważał silników dwusuwowych z uwagi na ich „ostre brzmienie”. 😉
Stąd decyzja aby 50ccm SuperCub miał silnik czterosuwowy, w czasach gdy dominowały proste dwutakty.
jas13
Dzięki bsw za dobre słowo, już się bałem, że tu nikt nie zagląda. Odkąd Beniamin uciekł do ścigacza porzucając niecnie społeczność bloga, a Dawid poszedł w zabawy w stare Fordy Sierra, tylko dzięki uprawnieniom moderatora (kiedyś nadanych przez Dawida) w wolnym czasie staram się coś dorzucić, ale całości administrowania Bloga nie ogarniam, stąd pewnie śmietnik z reklamami się zrobił.