Honda Super Cub C125

Dodaj do porównania
Honda Super Cub C125

Nostalgia na 2 kołach.

Honda Super Cub to motocykl legenda, pierwszy egzemplarz zaprezentowano w 1958 roku, do roku 2017 wyprodukowano w ponad 100mln egzemplarzy. Motocykl produkowany w różnych wersjach pojemnościowych od 49ccm do 125ccm, doczekał się wreszcie wersji 125 zgodnej z aktualnymi normami spalania.

Super Cub to taki mix motocykla i skutera, z jednej strony mamy 17″ koła i klasyczną pozycję na siodełku, z drugiej bak pod siedzeniem i duże osłony chroniące nogi kierowcy. Super Cub jest lekkim motocyklem prowadzącym się jak przysłowiowy rower.

Mamy tu oświetlenie oparte na diodach LED zarówno z przodu reflektor i kierunkowskazy, jak i tylna lampa. Projektanci z wyczuciem zaprojektowali lampy znakomicie oddające styl klasyka motoryzacji.

Tablica rozdzielcza łączy analogowy prędkościomierz i duży wyświetlacz LCD. Na wyświetlaczu spotykamy wskaźnik paliwa, licznik przebiegu i duży wskaźnik aktualnie zapiętego biegu. Poniżej wyświetlacza typowe lampki kierunkowskazów, biegu neutralnego i pozostałe podstawowe kontrolki. Podobnie manetki proste, ale w końcu ma być klasycznie. Natomiast odejściem od klasyki jest pokrętło bezkluczykowego systemu smart key. Bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu to fajny bajer pilot mieszka w kieszeni, a kierowca zamiast szukać kluczyka, po prostu przekręca pokrętło i już można wciskać przycisk rozrusznika.

Silnik klasycznie dla Hondy Cub z poziomym cylindrem i automatycznym sprzęgłem odśrodkowym. W tym modelu próżno szukać klasycznej dźwigni sprzęgła. Chcąc zmienić bieg puszczamy gaz i dźwignią palce-pięta zmieniamy bieg na wyższy. Biegi w tym modelu chodzą na okrągło, czyli N-1-2-3-4-N, dzięki czemu kierowca nie zastanawia się nad typową redukcją przed światłami, tylko z 4-ego biegu od razu wrzuca neutralny. Silnik jest wyjątkowo ekonomiczny, spalanie oscyluje w okolicach 1,5-1,8l/100km, co przy zbiorniku o pojemności 3,7l zapewnia sensowny zasięg 200-230km.

Ten model Hondy podobnie do pierwszych PCX-ów ma ABS na przednim hamulcu tarczowym, z tyłu spotykamy klasyczny hamulec bębnowy. W końcu legenda legendą, ale trakcja przy hamowaniu to wymóg obecnych czasów.

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.2
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.79
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
110
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.065
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
1,5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Półautomatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
105
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
720
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1915
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
70/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
80/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post


2 komentarze

  1. Soichiro Honda nie poważał silników dwusuwowych z uwagi na ich „ostre brzmienie”. 😉
    Stąd decyzja aby 50ccm SuperCub miał silnik czterosuwowy, w czasach gdy dominowały proste dwutakty.

    Reply
    • Dzięki bsw za dobre słowo, już się bałem, że tu nikt nie zagląda. Odkąd Beniamin uciekł do ścigacza porzucając niecnie społeczność bloga, a Dawid poszedł w zabawy w stare Fordy Sierra, tylko dzięki uprawnieniom moderatora (kiedyś nadanych przez Dawida) w wolnym czasie staram się coś dorzucić, ale całości administrowania Bloga nie ogarniam, stąd pewnie śmietnik z reklamami się zrobił.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>