Przeglądając ofertę Zontesa, zawsze odnosiłem wrażenie, że brakuje w gamie modelowej cruisera. Koncern Tayo, właściciel marki Zontes, zawsze sprzedawał cruisery pod branding – na przykład Junaka 121. Motocykle te były jednak chińskimi średniakami jakościowymi, techniczne bardzo dobre, ale mające drobne usterki, typowe dla chińskich motocykl z tej klasy cenowej.
Motocykle sprzedawane w Europie pod marką Zontes, to jednak klasa premium tego koncernu. Kilka lat od premiery pierwszego Zontesa już minęło i dopiero w Sierpniu 2023 pojawił się nowy model, długo oczekiwany 150-C Cruiser.

Motocykl miał premierę w Chinach, a co za tym idzie został wyposażony w silnik o pojemności 150cc, nie jest to jednak przesłanka o tym, że motocykl nie pojawi się u nas w Europie z silnikiem 125cc, znanym już z innych modeli Zontesa. Mam przecieki, że Almot mocno myśli nad wprowadzeniem go do oferty…
Motocykl nie wygląda jak klasyczny ociekający chromem cruiser, nie jest też podobny do modelu Zontes 350 V. Moim zdaniem mocno nawiązuje wyglądem do Hondy Rebel lub Hyosunga GV125S. Opisywany model nie dzieli też ramy z innymi znanymi już modelami Zontesa. Wygląda na to, że inżynierowie z Tayo opracowali ten motocykl od podstaw. I bardzo dobrze!

Chińczycy przyzwyczaili nas już do stosowania najnowszych rozwiązań w swoich markach premium. Nie dziwi już, system bezkluczykowy, pełne oświetlenie w technologii LED, prawie 15-konny silnik czy elektroniczny wyświetlacz. Motocykl ma w standardzie też porty USB A i USB C do ładowania telefonów komórkowych czy nawigacji. Tutaj można by się przyczepić, że porty te znajdują się na boku motocykla, a nie w obrębie kierownicy.

Bezpieczne hamulce
Zontes model C w standardzie ma hamulce z systemem ABS. Warto tutaj wspomnieć, że na przednim kole mamy tarczę hamulcową o średnicy 300 mm. W oferowanych w Polsce 125-tkach oferowane są raczej tarcze 260 mm lub 280 mm. Zresztą nie tylko tarcze hamulcowe są duże, motocykl ma długość 2.1 metra, a przy tym nisko położone siedzisko (700mm). Poważnego wyglądu dodają też spore jak na tę klasę opony. Z przodu mamy oponę o szerokości 120 mm a z tyłu 140 mm. Całkiem fajnie wygląda też krótki gruby tłumik przypominający cygaro.

Na koniec zostawię was z filmikiem reklamowym, od razu chce się siadać na motocykl i jechać w miasto. No tak, w miasto, bo motocykl nie oferuje bagażnika. Podejrzewam, że konstrukcyjnie też nie ma wielkich szans na zamontowanie bagażnika czy stelaży pod kufry. Zresztą zepsułyby one piękną linię tego Cruisera.
Zupełnie nie rozumiem jednak dlaczego kierowca tego motocykla jedzie w kasku integralnym bez szybki…
Dane techniczne:
| Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 10.81 |
| Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.7 |
| Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | |
| Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | |
| Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 1,8 |
| Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
| Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (SOHC) |
| Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
| Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
| Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
| Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
| Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
| Prędkość maksymalna licznikowa | |
| Prędkość maksymalna GPS | |
| Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
| Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 700 |
| Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 845 |
| Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2100 |
| Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/80 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
| Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/70 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |

Anonim
@Beniamin, to to kask retro. Kiedyś nie zawsze były szybki. Tak się jeździło. Powinieneś to pamiętać .
https://www.bikebound.com/2016/09/04/retro-cafe-racer-full-face-helmets/
Sa lub Sa500
Fajny nawet. Dać z tyłu oponę co najmniej 160 i jakiś normalny silnik 500+ i możne coś z tego będzie.
jas13
o ile z tym silnikiem 500+ cenowo zmieści się poniżej CMX500
Beniamin Mucha
Zontes ma Cruisera, ale 350. Tyle że sądząc po zdjęciu, na którym prowadzi go dziewczyna jest on dosyć mikrych rozmiarów…

Sa lub Sa500
Musiałby być sporo tańszy myślę.
Virówa125
Dlaczego kolega Sa pod każdym jednym postem komentuje, że trzeba do 125-tki wstawić silnik 500 i dopiero będzie jechać? To jest forum o tematyce motocykli 125, wywalili Cię z wszystkich innych for? Daj się ludziom nacieszyć i doinformować bez toksycznej atmosfery.
Sa lub Sa500
Tak było kiedyś. Teraz min 1 litr.
Anonim
Od ,,zawsze” mu wiele osób zwracało uwagę z sugestią by się grzeczniutko oddalił w siną dal albo na fora dla większych pojemności ale widocznie wszędzie jest poblokowany za te swoje inaczej mądre wypociny i nadal korzysta z wolności słowa na tym portalu.
Tomek
Kolega Sa jest nieco uposledzony. Wykazmy zrozumienie. Jego najwiekszym zyciowym osiagnieciem jest zrobienie prawka kategorii A i od lat sie tym delektuje, zadreczajac wszyskich dookola 😉
Sa lub Sa500
Ale mi osiągnięcie, idziesz, zdajesz I jeździsz. 0 filozofii.
Anonim
@jas13 i inni. Załóżcie sobie na forum jakiś temat. Np. ” kuleczki wzajemnej adoracji „. Bo katalog to nie miejsce na takie żale.
Bo to gwóźdź do trumny tej strony. Zawsze to samo, te same problemy kilku tych samych osób. Najlepiej załóżcie sobie jakieś swoje forum.
Anonim
Do ramy pod 125 ( może pod 250 ) dacie silnik 500 i zastanawiacie się co się stanie ?
Wy to naprawdę macie pojęcie o motocyklach.
jas13
myślałem że ironię załapiesz
Sa lub Sa500
Masz rację, litra lepiej dać
Anonim
@jas13 hahaha wyobraziłem sobie ironiczną postawę reprezentowaną przez Sa oceniającego motocykle.
To jest dobre.
Jas przecież on święcie wieży w swoje myśli które mu w głowie się pojawiają tak z niczego.
Mistrz prostej którego każdy motorynką objedzie jak tylko będą 2 winkle po drodze.
Sa lub Sa500
Będę walczył, położę się mocniej i może chociaż na jednym winklu dam radę.
Magnusso
Rewelacja! W tym segmencie w 125-tkach jest bardzo mały wybór. Teraz tylko kwestia ceny- jak będzie poniżej 15 tys- mocno się zainteresuję. Coś czuję, że producenta lub dystrybutora będzie kusiło żeby zbliżyć się do 20. Widzę, że jakiś salon wystawił poniżej 14- byłoby doskonale, chyba rzuciłbym się w ciemno 😀
Anonim
Szkoda, że gabarytowo taki mokry. Dla małych i szczupłych dziewczynek o skośnych oczętach zrobiony?
Magnusso
tu jest sporo, niektórych dziwnych testów 150-tki w Chinach
https://www.youtube.com/watch?v=5aWUzFcUNRg
H.
Szkoda, że gabarytowo taki mikry. Dla małych i szczupłych dziewczynek o skośnych oczętach zrobiony?
jas13
Nikt nie mówił, że będzie wielki. Zawsze można przesunąć podnóżki, odsunąć kierownicę na mocowaniach, ewentualnie zmienić kierownicę. Virago 125 też nie należała do olbrzymów, a daję się fajnie przerobić.
ExVira
Mam 184cm wzrostu, 90gk wagi i na Virago zrobiłem ponad 20tyś km. Może 12 optymistycznych koni po paru usprawnieniach ponad 20-o letniego silnika dawało radę bez problemu utrzymać 95km/h. Kierownica zmieniona na prawie prostą i nie było problemu z komfortem ani z wyglądem. Już nie wspomnę o tym, że forum jest o MOTOCYKLACH 125 – czyli z reguły małe maszyny, ale żeby dojść do takich wniosków trzeba mieć parę szarych komórek nieskazanych rasizmem i umieć czytać. Taki zestaw jest coraz rzadszy w Internecie
jas13
np. taka jak z linka wygląda fajnie https://pl.remmotorcycle.com/blogs/przypomnij-cykl/jak-przygotowac-splod-yamaha-125-virago
Sa 500 i 650
Siema, jak mnie dawno tutaj nie bylo, cos slyszalem ze strona na sprzedaz. Doszedl drugi motor Bandit, jak to sie stalo to nie wiem. Co tam u was chlopaki? Cos ciekawego w klasie sie dzieje?
jas13
Pierwszy Admin przerzucił się na samochody, drugi Admin pisze dla ścigacza.pl, w ramach uprawnień moderatora od czasu do czasu dorzucam jakiś artykuł lub poprawiam stare, ewentualnie usuwam spam, na miarę skromnych umiejętności.
Od Dawida i Beniamina coś słyszałem o sprzedaży strony, ale ja nic nie wiem.
A komentujących wywiało, nawet Anonim zagląda od wielkiego dzwonu.
Wojtek_ADV
Cześć.
Ja co chwilę zaglądam i niestety zaraz opuszczam.
Wywiało komentujących bo i za bardzo nie ma czego komentować . To nie zarzut, ale do takiego prowadzenia strony trzeba mieć trochę czasu, a ten posiadają tylko pasjonaci. Dawid znalazł swoją. Beniamin zmienił barwy i taka cisza się zrobiła.
jas13
@Wojtek, łatwiej jest coś robić jak się ma pojęcie, a tu troszkę rzut na głęboką wodę. Dostałem jakąś krótką instrukcję, a jak mam problem, to muszę kombinować. Np. nie mam pojęcia jak ustawić, żeby wpis na blogu pojawił się z boku, jak zniknie z tablicy. Beniamin wyrobił sobie kontakty z importerami, to i łatwiej mu coś na test wyłapać, może i czasu ma troszkę więcej. Prawda jest niestety taka, że bloga Beniamin robił pro bono (czego często niektórzy nie doceniali), a ścigacz.pl za artykuły płaci.
Beniamin Mucha
Strona była na sprzedaż, czy nadal jest nie wiem, trzeba pytać Dawida.
Przeniosłem się na ścigacza, bo to dla mnie rozwój, a i chyba trochę z braku czasu. Na ścigacza piszę jako freelancer, nie mam tam minimalnych ilości miesięcznych. Jak napiszę to dobrze, jak nie to też dobrze.
Piszę 3-5 artykułów na miesiąc, w ramach wieczornego relaksu. Tutaj, żeby strona hulała na 100% trzeba by ostro działać na fb, tiktokach i innych tego typu stronach – nie mam na to czasu.
Życie zawodowe, poza dziennikarskie, mi się dobrze rozwija, nie narzekam (ciekawskim linkedin podpowie czym się zajmuję obecnie).
Zaglądam tu sporadycznie, darzę stronę wielkim sentymentem. Ale nie mam czasu ciągnąc jej sam, tu trzeba by ekipę 3-5 zaangażowanych osób, żeby to miało sens. A i wtedy wyniki finansowe mogą być niezadowalające.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
jas13
@Beniamin Mucha, z tym się zgadzam, że zabawa w pojedynkę to tak trochę jak walka z wiatrakami. Dlatego troszkę się dziwię, że wcześniej nie było hasła o pospolite ruszenie do pomocy 🙂
Wojtek_adv
@Jas13. Jak pisałem wcześniej nie mam pretensji. Szkoda mi tylko tej strony, bo – powtórzę kolejny raz – wychowałem się na niej. Miałem już 50+ gdy wsiadłem na pierwszą swoją 125-kę i to dzięki tej stronie podjąłem świadomy wybór pierwszego a następnie drugiego motocykla 125 i niczego nie żałuję. Myślę, że nie tylko ja rozpocząłem tu swoją przygodę z dwoma kółkami z silnikiem. Niektórzy zrobili później pełne „A”. Pamiętam @Sebastiana, jest @Sa500 czy wreszcie moja skromna osoba. Niektórzy mają od początku kat „A” a wybrali do jazdy 125 bo im akurat bardziej pasowało. W pewnym momencie Admini próbowali wprowadzić opcję „mleko następne”, ale jakoś nie wyszło. Można teraz gdybać. Na szczęście reklamy się pojawiają to i na serwer trochę będzie. Może cały mój wpis jest sentymentalny, ale nic nie poradzę że lubię tę stronę i zaglądam.
jas13
@Wojtek_adv, fajnie, że ktoś zagląda, trochę to motywuje coś dorzucić.
Pełne A miałem zanim trafiłem na stronę, ale świadomie kupiłem 125, wybór troszkę oparty o testy m.in. motogen, niestety w eksploatacji wyszło, że testy chyba ktoś robił pod sprzedawców :(.
Też mam sentyment do tego bloga, po za tym podobał mi się styl opisu motocykli przez Adminów, gdzie zawsze był wątek na temat okolicy, w której testowali motocykle, coś czego nigdzie indziej się nie znajdzie.