Honda PCX 125

Dodaj do porównania
Honda PCX 125

Honda PCX to bardzo ceniony i chodliwy motocykl na polskim rynku. Zalety tej Hondy to cicha praca silnika i wygodna kanapa. Ten skuter mimo iż podchodzi pod kategorię maxiskuterów, to jest naprawdę lekki. Jedynym mankamentem tego skutera jest wysoki przekrok, który utrudnia, a nawet uniemożliwia przewożenie zakupów. Sprawę rozwiązuje kufer, jednak kufer jest mniej wygodny. Ciekawostką tego modelu jest system Start-Stop, który polega na tym, że silnik gaśnie po zatrzymaniu skutera na dłużej niż 3 sekundy, a po minimalnym ruszeniu manetką gazu automatycznie, nie nerwowo, uruchamia się. Co ciekawe, to jednak wcale nie poprawia wyniku spalania. To jest raczej bajer. Jeżeli nie zdołamy się do tego przyzwyczaić, można ten system po prostu wyłączyć. Jak na 125 to spalanie jest niezłe, zaczyna się od 2L/100 w trasie. Kolejną innowacją jest schowek otwierany za pomocą przycisku. Przycisk jednak nie zadziała, jeśli nie zostanie przekręcony kluczyk w stacyjce. Ta Honda ma także atrakcyjną cenę. 11 tysiaków to nie wiele jak na markowy motocykl. Dla porównania Yamaha Majesty kosztuje prawie 14 tys. Jeżeli chodzi o design to nie ma czego się czepiać. Właściwie to w ogóle nie ma czego się czepiać i to właśnie sprawia, że o Hondzie PCX myśli bardzo wielu zmotoryzowanych. Jedynie czego bym więcej od tej hondy oczekiwał, to wyższa szyba – taka jaką posiadały starsze wersje. Mówi się że duża szyba pogarsza wygląd i przyjemność z jazdy, jednak moim zdaniem, gdy tylko zaczyna padać, w jednej sekundzie przestajesz myśleć o tym czy wyglądasz fajnie na swoim skuterze, w takiej chwili zaczynasz myśleć o tym jak będziesz wyglądał, gdy na spotkanie biznesowe dojedziesz mając na sobie mokre portki.

Filmm

R E K L A M A


Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
11 200 , rocznik 2017: 12500
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.61
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.7
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
126
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.068
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2.2
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna
115
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
740
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
14
Rozmiar koła tylnego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
14

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!
REKLAMA

23 komentarze

  1. Kupiłem Hondę PCX 125 nówkę 2015 r
    i przejechałem do dziś 876 km. Sprawuje się bez problemu niskie spalanie na jednym zbiorniku ok 320 km. Zakupy spokojnie zmieszczą się do schowka pod siedzeniem.
    Mały minus to brak zamka, schowka pod kierownicą, i przednia szyba mogła by być nieco wyższa.
    Opony pomimo wrażenia wąskich po przejechaniu 300-400 km i starciu kolorowych pasków trzymają bez zarzutu.

    Odpowiedz
  2. Miałem PCX 125 z pierwszego wypustu i przejechałem nią 7400 km. Świetny skuter dla niskich, bezwibracyjny cichutki silnik, znakomity start do 60 km/h. Prędkość przelotowa to raczej licznikowe 90 niż 100 podane wyżej. Opony do wyrzucenia, albowiem na mokrym jedzie się koszmarnie (na suchym bez problemów). Skuter wybitnie miejski i tutaj sprawdza się idealnie. W Portugalii na forum PCX jest gościu, który praktycznie bezwaryjnie przejechał 86 000 km. No cóż- honda

    Odpowiedz
    • Jestem zainteresowany tym skuterem i mam 180 cm.wzrostu czy nie będzie za mały ??

      Odpowiedz
  3. opony do dupy na mokrym, nie mówiąc już o śliskiej nawierzchni trzymają fatalnie na suchym spoko chyba że wiedziecie na sfrezowaną nawierzchnie wtedy traci stabilność szybę lepiej zamówić akcesoryjną, spadnie spalanie i przestanie wiać nos , przejechałem swoim pcxem 27000 km bez awarii – zmienić opony

    Odpowiedz
  4. witam,chce kupic pcx, czy ma ktoś na sprzedaż w okolicach lubuskiego gorzow wlkp? jeśli tak to proszę o meila

    Odpowiedz
    • Proszę o podanie maila, miejscowość Katowice

      Odpowiedz
  5. Prędkość maksymalna to po płaskim jakieś 110-115, przelotowa też raczej niższa, powyżej 80 km/h trochę zaczyna za mocno rzucać. Do miasta idealny. Spalanie zdecydowanie niższe niż podane w tabeli 3.3. U mnie przez pierwsze 5 tys. km (rzeczywiste zużycie benzyny do licznikowych kilometrów) średnie 2,12 l/100km, minimalne na 1 zbiorniku 1,94 l/100km, maks 2,25 l/100km (jazda raczej eko, dystanse w większości powyżej 10km, Trójmiasto).

    Odpowiedz
  6. Świetny skuter, mam egzemplarz z 2012, przebieg 2700km śmigam na nim po mieście. Trochę słabo zabezpieczony fabrycznie przed kradzieżą, ale tak poza tym to nie ma się do czego przyczepić. Prędkość max 115km, przyczepność bardzo dobra, świetnie trzyma się w zakrętach. POLECAM

    Odpowiedz
  7. Witam wszystkich ,jestem posiadaczem PCX-a (kupiony w zeszłym roku w salonie) i nadal mnie zachwyca ,ile radości może dać taka 125-a.
    Rakieta to oczywiście nie jest ale przy moich 182 cm wzrostu i 90 kilo radzi sobie świetnie.
    Zdziwione miny niektórych kierowców bezcenne.
    Lecz nie ukrywam ,że za rok mam zamiar zmienić (jeśli nie zrobię prawka na moto) to na Honde Forza, jest piękna.Pozdrawiam wszystkich Diego z Wrocławia.

    Odpowiedz
    • Witam. Wstępnie zastanawiam sie nad kupnem pcx-a. Tez jestem z Wrocławia. Moze mógłbym gdzieś zobaczyć na żywo twoją maszynę?

      Odpowiedz
  8. Witam
    Jestem.na kupnie Pcx’a:na jakie opony warto wymienić? Szyba akcesoryjna tzn. Ta wyższa?

    Odpowiedz
    • Opony na Michelin City Grip, szyba np. Givi

      Odpowiedz
    • szyba najlepiej oryginalna hondoska giv i trochę wibruje

      Odpowiedz
  9. Dlaczego każdy piszę jakieś głupoty o predkości max 115 jak w mojej ewidętnie w odcina paliwo przy 108km/h . Super skuter! Rok prod.2011

    Odpowiedz
    • realna predkość ( odczytana z GPS ) to 98 km/h i taka prędkość maksymalna podana jest w homologacji

      Odpowiedz
  10. Dzisiaj odebrałem pcx z salonu. Mam piękną brązową maszynkę:) na michelin city grip w standardzie, więc nie muszę niczego zmieniać. Przesiadłem się z 50 tki piaggio nrg power. Nie ma czego porównywać. Napiszę więcej po trasie z Poznania nad morze.

    Odpowiedz
  11. Trasa nie doszła do skutku, ale 1300 km juz zrobiłem. Pierwszy serwis w promocji więc jest dobrze. Jeżdzę po Poznaniu codziennie 36 km, spalanie, pierwsze 500 km na dotarciu, więc jazda spokojna i spalanie 2,2 mierzone na zbiorniku. Następne już 2,4 mierzone również na zbiorniku, a komputer pokazuje 2,1 l/100 km. Codziennie mam radochę z jazdy na tym skuterze. Ktoś napisał, że jest dobry dla małych… Hm ja mam 176 cm i 82 kg, więc nie taki mały. Zastanawiam się nad szybą i tutaj pytanie czy to ma sens? Jeśli tak to jaki?

    Odpowiedz
  12. Siemka.
    Pod koniec czerwca kupiłem dla córki PCXsa 2011 z przebiegiem 22 tyś. Trzy dni temu przyjechał do mnie drugi PCX z przebiegiem 23tyś. Ale teraz już dla mnie. W garażu stoi BMW RT turystyk dla nie w temacie. Zakochałem się w tym skuterku. Nie ma nic lepszego na miasto. Honda Forza – fajna ale większa troszkę i koleś nie dał rady za mną w korkach. PCX z 2010 i 2011 roku nie przekracza prędkości 105 km/h wyczuwam blokadę prędkości w oby piździkach. Mi i córce wystarczy. Na miasto mega transport. Spalanie przy ok. 85 km/h w trasie do gdańska w dwie osoby ok 2.3/2.4 l na 100km. Miasto ok 2.7, 2,8l/100km. Sprawdzone na obu PCXach. Pierwszym przejechałem 2,5 tyś km. Żadnych oznak awaryjności. Polecam. Forza za droga do wykorzystania w mieście. Chyba że ma się 22 tyś. luzem.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  13. Ja również poszukuję pcx-a, bardzo mi się podoba, ma ktoś jakieś sprawdzone namiary na kogoś kto sprzedaje lub przywozi z zagranicy? Radek z kalisza, dzięki! swimrad@poczta.onet.pl

    Odpowiedz
  14. Witam poszukuje PCX-a z Małopolski i okolic. swirad.olek@gmail.com

    Odpowiedz
  15. Mam pytanie do posiadaczy PCX’a. A jak z rozpędzaniem się pod górkę ? Motorek potrafi przyspieszyć pod górkę czy raczej zwalnia lub trzyma wcześniej osiągniętą prędkość ?

    Odpowiedz
    • Waze 112kg i zawsze przespiesza a mieszkam w gorzystym terenie

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>