Odpowiedz do: Modele 125 do których da się włożyć 200 250 ccm swap

Strona główna Fora Opinie Modele 125 do których da się włożyć 200 250 ccm swap Odpowiedz do: Modele 125 do których da się włożyć 200 250 ccm swap

#1201
Beniamin Mucha
Keymaster

Też nie popieram łamania przepisów, chcesz tuningować w obrębe ustawy, czyli do osiągnięca 15KM. Proszę bardzo, ale przekraczanie ustawy może mieć nieprzyjemnie konsekwencje. Ale to już każdy sam musi rozstrzygnać.
Co do dyskusji czysto akademickiej, to wiem że do praktycznie wszystkich jednocylindrowych chińczyków da się wsadzić cylinder i tłok 150ccm a nawet 175ccm. Przy czym wartością graniczną jest tutaj 175ccm przy pojemności 200ccm silnik staje się zbyt nadkwadratowy i zbyt słaby. Pionowe Silniki chińskie o pojemności 110 są silnikami kwadratowymi a 125ccm już sa nadkwadratowe (stosunek średnicy cylindra do skoku tłoka wynosi 1,14).

Zwiększanie pojemności nie zwiększając jednocześnie skoku tłoka daje tylko większą prędkość, za to tracimy na momencie obrotowym, czyli elastyczności.

Standardowe silniki chińskie
Silnik 156FMI poj. 124ccm, średnica tłoka 56.5mm, skok tłoka 49.5mm
Silnik 162FMJ poj. 149ccm, średnica tłoka 62mm, skok tłoka 49.5mm
Silnik 162FMK poj. 175ccm, średnica tłoka 62mm, skok tłoka 58mm
Silnik 163FML poj. 196,9ccm, średnica tłoka 63,5mm, skok tłoka 62,2mm
Silnik 172FMM poj. 233ccm, średnica tłoka 72,5mm, skok tłoka 55,7mm
Przy zamawianiu zestawu tuningowego do chińskich silników typu 156FMI/157FMI należy robić to zawsze po rozebraniu silnika gdyż nawet w obrębie jednego producenta zdarzają się jednostki ze sworzniem tłoka o średnicy 13mm i 15mm.

Innym, choć niewątpliwie droższym rozwiązaniem jest wsadzenie kompletnego silnika z listy powyżej.

Co do tunningu 125ccm w obrebie ustawy, można wsadzić gaźnik mikuni PZ 32 zamiast PZ 26.