Zipp Raven/ Benyco Dark Star 125

Strona główna Fora Opinie Zipp Raven/ Benyco Dark Star 125

Przeglądają 31 wpisy - 1 przez 31 (z 31 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #950 Reply
    ishan
    Gość

    Witam
    mam pytanie odnosnie tych motocykli. Czy pojawia sie na tej stronie jakies testy o nich ?? Oba modele to wydaje mi to samo tylko z innymi naklejkami. Jestem średnich gabarytów (wzrost 175cm) a te moto są dość spore jak na 125 i myślę że nie bede na nich smiesznie wyglądał. Pytanie tylko jak sie sprawują, jak ten silnik sobie radzi, czy idzie tym jechać w jakąś trase przykladowo 200km, czy da rade w dwie osoby itp. Może ktoś wie cos o nich, ma takiego itp, każda opinia cenna 🙂

    #951 Reply
    Tyrus
    Gość

    Pierwowzór to Yamasaki YM125-A2. Silnik to 156FMi.W Polsce motocykliści na tym silniku (Romet K 125) zrobili już przebiegi po kilkadziesiąt tys km.Chyba dla każdej 125tki 200 km to długa trasa. Ten motocykl ma 6,8 kW a waży dość dużo. Nie jest to żaden wynalazek, np jest sprzedawany w Anglii jako Panther.

    #958 Reply
    Dawid Parus
    Keymaster

    Oto co udało mi się wyszukać na temat tego modelu. Zipp Raven. Niewiele, ale zawsze coś.

    #965 Reply
    Tytus
    Gość

    Link Zipp Raven prowadzi do Rometa Division 125.

    #973 Reply
    Dawid Parus
    Keymaster

    Poprawiłem

    #1708 Reply
    majkel
    Gość

    mam benyco dark star i nie wiem czy skarzyc sie na niego czy na beznadziejnych serwisantów. to moj pierwszy w zyciu jednoslad i nie znam sie na motorach. problemy jakie mam do tej pory to cieknacy kranik (brak uszczelnienia gwintu baku – niechlujstwo wydajacego motor ), naprawilem sam, luz na kierownicy (nieskrecone łozyska glowki ramy – niechlujstwo wydajacego motor ), odkrecajace sie srubki (nieskrecone i niezabezpieczone). po za tym zobaczymy, ładnie sie prezentuje.

    #1709 Reply
    majkel
    Gość

    jeszcze po 200 km przestały działac kierunkowskazy, niezabezpieczone przewody, proponuje je zaizolowac samemu i ewentualnie zabezpieczyc ostre krawedzie z ktorymi sie stykają. odradzam tez przeglądy gwarancyjne – bylem na pierwszym nic procz oleju i dokrecenia główki kierownicy nie zrobili a chcieli ponadprogramowo 100 zł (w sumie 300zł bo rzekomo dokrecanie nie jest na gwarancji :))

    #1713 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Musiałeś trafić naprawdę na kiepski serwis. To niestety kluczowa rzecz przy chińczykach, aby znaleźć dobry serwis.

    #1727 Reply
    majkel
    Gość

    obecnie rozłozyłem motor i sam sprawdze instalacje elektr. (co sie stało z kieunkami) a reszte postych spaw mam nadzieje ze sie naucze i z czasem to co bede mol zrobie sam.

    pozdrawiam wszystkich i dzieki za pomoc z gory 🙂

    #1908 Reply
    majkel
    Gość

    witam, czy kos wie czy w benyco dark star jest w gaźniku regulacja mieszanki paliwa czy reguluje sie to wysokoscia iglicy przepustnicy tylko. nie wiedze takowej srubki

    #1909 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster
    #1934 Reply
    Alton
    Gość

    Majkel, śrubka o którą pytasz jest z dołu gaźnika od strony cylindra. U mnie jest wykręcona ok. 1,5 obrotu. Iglica jest chyba na drugim wycięciu od góry ale dokładnie nie pamiętam. Silniczek na wolnych obrotach pracuje równo i zapala na widok kluczyka.

    #1943 Reply
    majkel
    Gość

    bardzo dziekuję
    za pomoc

    #2049 Reply
    Damian
    Gość

    Witam,
    Rozważam zakupienie pierwszego moto 125 właśnie z tych dwóch Zipp Raven/ Benyco Dark Star 125
    Jako laik mam sporo dylematów do rozważenia, (a od pana w sklepie dowiem się tylko tyle, że najlepszy z nich wszystkich to tylko taki który on ma na sprzedaż, Barton Classic 125= za takie porady to podziękuje :D)
    Na pierwszy rzut oka dizajn jest niemalże identyczny, a szukając informacji o nich natrafia się na przeróżne dane już nie mówiąc o osiągach.
    Różnica w cenie jest spora bo ponad tysiaka, a bez sensu jest przepłacać za nalepkę.
    Moje pytanko brzmi.
    1. który jest solidniejszy na długie trasy? Czy ktoś się może pochwalić pokonaną trasą tymi modelami z pasażerką np 200-400km, dzień? Czy może mnie pogięło?
    1.b. Który wygodniejszy na dłuższe trasy?
    2. Marzy mi się wycieczka w góry, ale czytałem że idzie te maszyny (z taką pojemnością i mocą + pasażer) zamęczyć takim podjazdem, ile w tym prawdy?
    3. Z tego co widziałem, Vmax nie przekracza 90km/h. Czy jest możliwość poprawienia prędkości Max, aby to przelotówka była 90 km/h? czy jest jest to mrzonka i powinienem rozważyć inne modele? Zrezygnować z chopperów?

    Zastanawiam się tylko, czy może mocniejszą jednostką od takich celów będzie Zipp Raven 125 Lux, ale to kawał kloca o ponad 50kg cięższy i wydaje mi się, że owy ciężar wraz zadusi jakiekolwiek osiągi, więc wracając do początku po co przepłacać…?

    Wiem, że to czajna prodakszyn więc nie oczekuję że będą niezawodne, ale chciałbym zdrowo nastukać kilometrów, bo z każdym dniem rośnie mi zajawka na ten temat, a nie chciałbym zrobić jakiejś głupoty w tylu wydania 9 tyś na wersje LUX, a okaże się że wersja podstawowa jest wydajniejsza 🙂
    Generalnie zależy mi na wygodzie, stylu oraz przyzwoitej prędkości, prędkość głownie do sprawnego (bezpiecznego) wyprzedzania.
    Po wyprzedzaniu Tira autem służbowym z silnikiem 1.1 mam sporą awersje do tego typu manewrów.

    Będę wdzięczny za wszelkie porady, krytykę i opinie. Jeżeli uważacie że powinienem popatrzyć za innymi maszynami również proszę o taką informacje.

    9tyś to mój max jaki bym niechętnie wydał na szmelc, ale jeśli miała by być jakaś lepsza jakość, to bez oporów 🙂

    Pozdrawiam i z góry serdecznie dziękuje.
    Damian

    #2051 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    No to tak:

    Zipp Raven 125 = Banyco Dark Star 125
    Jedyna różnica to taka, który serwis masz bliżej i w którym mechanicy lepiej się znają na motocyklach.

    Co do tego typu motocykli to Dark Starem nie jeździłem, choć Benyco obiecało dać na testy, muszę się przypomnieć. Kolega ma Keewaya Superlighta i jeździ razem z żoną na wypady do 150 km bez problemu. A silnik taki sam.

    Co do motocykli typu Twin (Honda 125CBT, Junak M11/M16 czy Zipp Lux) to moc mają one podobną ale moment obrotowy większy. Co jednak przekłada się na komfort podróżowania we dwoje.

    Natomiast dużo lepiej zbierają się motocykle z silnikiem ZS125 (klon hondy CB).

    Silnik 156FMI, 157FMI OHC – kopia Hondy CB


    Czyli Romet Soft, Barton Classic, Junak 121.

    Tylko że te sprzęty są też gabarytowo i optycznie mniejsze od wymienionych przez Ciebie. Napisz proszę ile ważysz i ile masz wzrostu.

    Pozdrawiam.

    #2057 Reply
    Damian
    Gość

    Ok, czyli już pomogłeś mi wyeliminować Ravena ze względu na wywindowaną cenę, dzięki! Jeden dylemat mniej (no chyba, że jakiś salon chce spuścić tą nadmuchaną cenę to z chęcią kupie)
    Tak poczytałem relacje na tej stronce o junaku m11 i wydał się ciekawy ze względu na osiągi.
    Rozważając tą opcje trzeba postawić m11 vs raven Lux
    Cenowo bardzo podobnie oba modele wypadają, z lekką korzyścią dla ravena lux, ciekawi mnie Twoja opinia w kwestii tych jednośladów na który byś postawił, bo o luxie nie idzie nawet bardzo opinii poczytać…
    Na m16 nawet nie patrze, to już za duży klocek do gibania.

    Ponowie pytano, czy istnieją jakieś legalne przeróbki zwiększające wydajność silnika zamontowanego w Benyco Dark Star? Osobiście mało mnie interesuje spalanie, litr w te czy tamte nie robi mi różnicy 🙂

    Moje parametry
    175cm
    75kg

    Pozdrawiam
    Damian

    #2081 Reply
    majkel
    Gość

    mam benyco dark stara kilka miesiecy – zrobilem nim dotychczas ok 1500 km.
    podoba mi sie coraz bardziej, jechałem juz nim 100 km/h. najdłuzsza trasa to ok 50 km po płaskim.
    jest ok. nie wyobrazam sobie jazdy z pasazerem w górach. przy podjezdzie na wiadukt bez pasazera odczuwam brak mocy :). technicznie nie znam sie za bardzo ale przed odbiorem moto z salonu polecam sprawdzic luz kierownicy (musza dokrecic ) u mnie byl taki luz ze kiera chodziła jakby łozysk nie bylo. sprawdz kierunki swiatła wszystko co tylko przyjdzie do głowy, dealerzy chca szybko i bez dodatkowej pracy sprzedac moto, a masz zagwarantowany przeglad zerowy, ktory ja zbagatelizowałem – zapomniałem o nim. przed odbiorem sprawdz obroty czy są wyregulowane, zobacz czy sie wkreca na obroty nie mowie ze od razu na 10 tys . ogolnie dla jednej osoby bez pasazera dla mnie ok. wiadomo ze jak dasz 10.000,00 zł kupisz kymco zing (ogladalem) bedziesz chyba? bardziej zadowolony bo wykonanie 100 % lepsze tylko ze cena tez o 100% wyzsza :).

    #2082 Reply
    majkel
    Gość

    ogolnie jestem z moto zadowolony mniej z serwsów i dealera ktory sprzedał mi motor

    #2085 Reply
    Alton
    Gość

    Również mam Dark Star’a z przebiegiem ok. 2000km i mogę potwierdzić opinię, że do jazdy w górach we dwójkę zdecydowanie się nie nadaje. Jednym z niewielu modeli, który w pełni wykorzystuje możliwości jakie daje ustawa o 125ccm jest Hyosung GV125C Aquila. Warto mu się przyjrzeć tyle tylko, że cena jest dość wysoka.
    Pozdrawiam

    #2503 Reply
    Czarny
    Gość

    Cześć,

    Od niedawna jestem posiadaczem Zipp Raven`a 125. Moje pierwsze „zasilane 2 kółka”.
    Wygląd i dźwięk zupełnie jak nie 125. Cena z którą udało mi się kupić też śmiesznie niska…
    Jednak borykam się tak jak większość ze słabym skręceniem moto (co już zostało ogarnięte).

    Beniamin widziałem we wpisach, że jesteś w stanie powiedzieć coś więcej o moto po numerze VIN. Byłbym dźwięczny za jakieś info początek numeru to „LAN…”

    Przy okazji od razu chciałbym zapytać o słabe ładowanie.
    Gdzieś wyczytałem, że już parę osób miało z tym problemów, czy rozwiązaniem może być wstawienie lampek LED?
    Chodzi mi o stop, kierunki, postojowe etc.
    Jako, że moto jest teraz ode mnie 300 km więc nawet nie mam jak podglądnąć co tam idzie.
    Możecie podpowiedzieć czy jest sens zabawy w taką wymianę czy przerywacz w tym modelu też będzie do roboty, oraz jakie diody LED?

    Pozdrawiam,
    Rafał

    #2504 Reply
    Rob
    Gość

    Moim zdaniem lepiej jednak zainwestować w prawko i kupić przynajmniej 250-tke z 30 KM. Zupełnie inna jazda przy tej samej a nawet niższej cenie za moto. Sam się zastanawiałem nad Hyosungiem gt125 jednak jego cena skutecznie mnie zniechęcała. Miałem do dyspozycji 8 tys zł. Zdałem na kat.A kupiłem yamaszkę 250 za 6 tysi i jeszcze kaska została. Polecam ten sposób. Radość z jazdy/moc znacznie większa/ spalanie prawie to samo.

    #2520 Reply
    MF
    Gość

    Romet Soft i Junak 121 (Zipp VZ 1 / Toros Negro) mają niż Barton Classic silnik. Pierwsze dwa nie mają wałka wyrównoważającego, ten ostatni wałek posiada (to ten sam silnik, co w Junaku 123).

    #2522 Reply
    MF
    Gość

    Uuu… teraz zauważyłem, że odpowiedziałem na wpis z pierwszej strony, nieco „po terminie świeźości”.

    #2911 Reply
    Sylwek
    Gość

    Witam jezdze losiem 50ccm lecz chcialbym sie przesiasc na wiekszego chopperka. A wiec pytanie do was co polecacie? 125ccm, max 8tys zl. Moze byc chinczyk moze byc markowy. Zalezy mi abym mogl sie zmiescic w 8tys zl za nowy motocykl. Chcialbym polatac 60-80km dziennie, mam 168cm wzrostu i waze 53kg. Dobrze by bylo aby byl jak naj mniej awaryjny. Z gory dziekuje za pomoc. 🙂

    #2912 Reply
    Nowywbranży
    Gość

    Jak najmniej awaryjny? To sugeruje Japończyków. Za 8 tysięcy jest z czego wybierać, na pewno odpada jedynie Honda Shadow ale to najdroższy motocykl 125ccm i nawet Varadero się chowa. Proponuję te z silnikiem V2, Intruder, Virago. Jest jeszcze Hyousung Aquila, dobry sprzęt a za te pieniądze znajdziesz młodszy rocznik. A generalnie to wszystkie są porównywalne więc szczerze radzę pokierować się sercem i potem mieć jak najwięcej frajdy z jazdy.

    #2913 Reply
    Sylwek
    Gość

    Nowywbranży mi chodzi o nowe moto z salonu a z twoich wymienionych nic nie znalazlem nowego 😉

    #2916 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Jeżeli chodzi ci o chopperka i chcesz nowego, a chcesz wydać 8tysi, co celuj w Junaka M12 lub tańszego Bartona Classic. Jak tylko obejrzysz M12 to zobaczysz różnicę w jakości w stosunku do Kingwaya Łoś. M12 można wyrwać za 6900 to i na jakiś wypad czy ubranie zostanie.

    #2917 Reply
    Sylwek
    Gość

    Beniamin Mucha a co mozesz powiedziec o benyco 125 lub cos innego niz junak?

    #2918 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Aby dobrać najlepszy dla Ciebie motocykl, musisz wiedzieć jaki styl Ci pasuje (chopper, ścigacz, naked, turystyk) i ile masz kasy do wydania. Wtedy wiesz czego szukać.

    Jeżeli interesuje Cię chopper i nie Junak, to obejrzyj
    – Keewaya Superlighta. Te z rocznika 2015 mają w większości problem z cieknącymi zbiornikami i Romet który jest gwarantem keewaya w Polsce nie wymienia baków na nowe, tylko klei jakąś żywicą, ile to rozwiązanie wytrzyma nie mam pojęcia. Mam nadzieję, że Keeway w roczniku 2016 tego dopilnował i baki będą OK. W poprzednich rocznikach Superlighta nie występowały praktycznie żadne problemy z motocyklami. Keeway to chińska klasa premium.
    Silnik 156 FMI OHV, kopia hondy CG. Dobrze dotarty 100km/h poleci

    – Zipp Raven LUX 125. To firma Benda, która sprzedawała u nas kiedyś skutery. Te skutery widuje się na ulicach do dziś co raczej świadczy o dobrej jakości. Ten motocykl jest o tyle fajny, że ma dwa cylindry co daje nam dosyć fajny moment obrotowy, a więc przyspieszenie. Moc 12 KM porównywalna z Junakiem 121 czy Rometem Soft, ale jednak dwa cylindry robią swoje, dodatkowo chłodnica oleju i porządne hamulce tarczowe. To wszystko składa się na cenę. Oczywiście Zongshen (czyli M12) będzie lepszy jakościowo od Bendy, ale ta za to oferuje mocniejszy i lepiej wyposażony motocykl. Zipp Raven Lux to konkurent Lifenga (Junaka M11)

    – Benyco BR 125, klasyk z wyglądu. Budżetowy motocykl, bez zbędnych bajerów i z twardą kanapą ale w tej cenie oferujący najlepszy stosunek jakości do ceny w segmencie najtańszych motocykli. Silnik takiej samej konstrukcji jak ten z Keewaya

    – Benyco Dark Star / Zipp Raven, ciężki duży krążownik. Ładny bo duży, niestety 125-tka może mieć problem do rozbujania go do 90km/h, szczególnie z ciężkim kierowcą. Obie firmy kupują ten model z dwóch fabryk oferujących różną jakość Xiantian (Kinroad) lub Yamasaki. Xiantian odrobinę lepszy od Yamasaki. W tych modelach może się zdarzyć, że przy zbyt mocnym naciągu łańcucha lub częstej jazdy z pełnym obciążeniem po około 20 – tysiącach km urywa się mocowanie tylnej zębatki. Niefortunnie rozwiązanie gum zabieraka, znane również w Romecie R250 z rocznika 2012 i późniejszych.

    – Romet R125, to po prostu znana już w Polsce R150 z mniejszym silnikiem. W zasadzie dobry motocykl, produkowany przez Senke (tego samego co produkuje ZK 125, K125, Division 125). Silnik ma taki sam jak Romet Division 125.

    Polecam poszukać używki z niskim przebiegiem, może już doinwestowanej i z dobrych rąk. Jest duże prawdopodobieństwo iż usterki wieku dziecięcego zostały poprzez poprzedniego właściciela usunięte. Motorek jest dobrze dotarty a ty zyskasz trochę kasy w portfelu. Dobrze przeglądnąć fora tematyczne, bo tam zawsze możesz prześledzić historię danego egzemplarza.

    #2919 Reply
    Sylwek
    Gość

    Ogladnalem troche youtuberow z wypowiedziami o junaku m12. Moze go sobie sprawie. Narazie czeka mnie zrobienie prawka A1 jesli do przyszlej jesieni nic fajnego sie nie pojawi to junak bedzie moj. Pozdrawiam i Lewa 🙂

    #38422 Reply
    Zbyszek
    Gość

    Witam
    Mam pytanie gdzie dokupię do Yamasaki YM125- A2 bagażnik taki z oparciem,żebym za oparciem
    mógł zamontować coś na schowanie 2 kasków.
    Pomoże ktoś bo nie łapię się w tym.To po rowerze mój pierwszy jednoślad

Przeglądają 31 wpisy - 1 przez 31 (z 31 w sumie)
Odpowiedz do: Reply #2916 in Zipp Raven/ Benyco Dark Star 125
Twoje informacje