Zakup chińczyka "brand new"

Strona główna Fora Opinie Zakup chińczyka "brand new"

Otagowane: , , , , , , , , ,

  • This topic has 6 odpowiedzi, 4 głosy, and was last updated 5 years temu by Artur.
Przeglądają 7 wpisy - 1 przez 7 (z 7 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #7727 Reply
    sebastianekkk
    Uzytkownik

    Cześć, zima się powoli kończy a, że zainteresowałem się niedawno tematem motocyklami 125 po wielu za i przeciw i gapieniu się na stan konta zdecydowałem się na zakup owej maszyny ale wybór chińczyków jest jakby nie patrzeć – ogromny.
    Ogólnie zamysł jest taki, że ma być nowy żeby była gwarancja podczas której ja nauczę się obsługi tego sprzętu (jeździć jako tako potrafię, motorynką jeździłem). Cel zakupu jest prosty – oszczędność na dojazdach do pracy (~25km, połowa w mieście) a i może urodzi się z tego nowa pasja bo widząc moto pokroju Yamaha Tenere aż się cieplej w środku robi 🙂
    Trochę poczytałem w internecie i wychodzi na to, że wśród chin to najlepiej Keeway (akurat sprzedają w pobliżu wraz z innymi chinolami), bardzo podoba mi się RKF 125 i nawet przez chwilę nie brałem już nic innego pod uwagę ale niestety, cena ponad 9000zł jest dosyć przytłaczająca a do tego mam 184cm wzrostu a podobno on jest troszkę za mały.
    Podoba mi się również Junak RSX125, zwłaszcza, że ma dłuższą i mniej sportową kanapę (czasem z plecakiem nad jeziorko się pojedzie) ale topowe junaki z tego co widziałem są bardzo krótko w sprzedaży, co potem z częściami?
    Biorę pod uwagę także inne, tańsze (byle nie droższe) modele i dlatego chciałem zasięgnąć waszej opinii, wiem, że chinol to chinol bez znaczenia jakiej marki w Polsce jest ale jednak jakieś różnice są, jednostki sprawdzone i polecane albo nowe i nieznane a mi zależy na bezawaryjności. Moto będzie ze mną minimum 2 lata, wtedy dopiero osiągnę wiek 24lat żeby zrobić prawko na większy

    #7729 Reply
    Adam
    Gość

    Jak masz blisko serwis którejś marki to celuj w tę firmę oraz po prostu idź się przymierzyć. RKF to nowa konstrukcja z obiecujący silnikiem. Inne modele mają silniki kopię Suzuki GN,czyli całkiem OK jednostka. Ja osobiście mam spory problem z RKV, ale są są i tacy co chwalą. Uwierz na słowo, dobry serwis blisko to ponad połowa sukcesu przy chinolu.

    #7730 Reply
    Przemysław
    Uzytkownik

    Może warto poczekać na nowe modele keewaya. Pewnie w nich już usterki pierwszych keewayów na wtryskach zostały usunięte. Nowy rks sport wydaje się fajną opcją w swojej cenie. Do rkv musiałbyś się przymierzyć bo to dość niska maszyna i z takim wzrostem może ci być niewygodnie. Szkoda że jeszcze nic nie wiadomo o tx adv bo przy twoim wzroście byłby to idealny wybór. Co do junaka to model rs pewnie dalej byłby sprzedawany jakby tylko producent go przystosował do euro4. Rsx to w zasadzie to samo co romet z one r. Jest to motocykl robiony przez zongshena i junak jak i romet mają parę modeli od niego. Keeway to w zasadzie własna marka sprzedawana na całym świecie a nasze rodzime junaki i romety są zamawiane od różnych producentów i mają tylko naklejki dorabiane. Jest jeszcze bajaj czyli indyjska firma ale to nowość więc za wiele o nich się dowiedzieć nie da.
    Ważne by znaleźć dobry sklep z porządnym serwisem a nie janusza biznesu z mechanikiem rowerowym. Ja musiałem swojego rkv kupować prawie 50 km od domu bo w pobliżu same pseudoserwisy i sklepy rowerowe z dodatkowymi motocyklami.

    #7731 Reply
    Paweł
    Gość

    Cześć. Mam taki sam wzrost jak Ty i na targach w weekend przymierzałem się do 125. Mówiąc krótko rkf wygodniejszy niż rsx, rkv zdecydowanie za mały. Z nie chińskich bajaj pulsar jest mały ale ujdzie i na żywo wygląda moim zdaniem dużo lepiej niż na zdjęciach. Odnośnie większych gabarytowo 125 to romet adv (w junaku to samo) jak dla mnie się nie nadaje bo uderzałem kolanem w wytłoczenie pod bakiem co mogłoby być bolesne na dłuższą metę (chyba że podniesiesz siedzenie o ok 1cm), keeway tx natomiast był chyba najwygodniejszy (txm więc chyba powinien być taki sam).

    #7733 Reply
    jas13
    Gość

    Keeway TX 125

    #7734 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Musisz się sam przymierzyć – nie sugeruj się opiniami. Siedziałem na RKF i wg mnie jest niewygodny (leżąca sportowa pozycja = podkurczone nogi i bolące nadgarstki). TX jest wysoki i wygodny ale nie prezentuje się najlepiej. Dobrze wygląda TX ADT ale jeszcze go nie ma i nie wiadomo czy i kiedy…

    RSX to już sprawdzony pojazd – od roku sprzedaje go Romet jako Z-One R. Z częściami nie powinno być problemu – jak nie u Junaka to można u Rometa szukać. Zresztą to produkt z Zongshen a to solidna fabryka – nie powinno być z nim problemów.

    #7735 Reply
    Artur
    Gość

    Z one r jest spoko, mam 180 i jest bardzo wygodny, jeździ w miarę dynamicznie jak na tą pojemność i wygląda lepiej niż keeweye. Oczywiście to moje subiektywne zdanie.

Przeglądają 7 wpisy - 1 przez 7 (z 7 w sumie)
Odpowiedz do: Reply #7734 in Zakup chińczyka "brand new"
Twoje informacje