Wymiana oleju w chińczyku

Strona główna Fora Opinie Wymiana oleju w chińczyku

Przeglądają 7 wpisy - 1 przez 7 (z 7 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #2171 Reply
    Rob
    Gość

    Mam pytanie do fachowców pokroju Baniamina o wymianę oleju. W instrukcji obsługi mojego Routera RM 125 każą wymieniać co 1500 km. Czy faktycznie trzeba aż tak często? Jestem po drugiej wymianie a kilometry lecą szybko…Olej zalecany przez producenta tani nie jest- prawie 50 zł…Full syntetyk Liqui Molly racing 4T.Co Wy na to!? Dzięki za info!…

    #2172 Reply
    Rob
    Gość

    Czy tak częsta wymiana może być spowodowana brakiem filtrów oleju w tanich chińczykach?..Ponoć jakieś sitka tylko tam są!? Niewymienne?… Polecicie olej który można rzadziej wymieniać bez złych konsekwencji dla silnika!? 🙂

    #2173 Reply
    Rob
    Gość

    Obecnie używany to Liqui Moly Racing 10W40

    #2174 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Beniamin wystarczy, chyba nie jestem taki znowu stary żeby mi „Panować” lub pisać po nazwisku a po za tym, motocykliści są zawsze na TY i na Cześć, dlatego też pozdrawiamy się nawzajem mijając się na ulicy, jesteśmy kumplami/braćmi…

    Rob, częsta wymiana oleju silnikowego w chińczykach wynika z braku porządnego filtra oleju. Opiłki z pracującej skrzyni biegów dostają się do łożysk powoli uszkadzając je. Brak filtra oleju w silniku hondy CG, wynika z tego, iż silnik ten był projektowany przedewszystkim na rynki Azji i Afryki gdzie nie było a latach 70-tych mowy o dostępności części eksploatacyjnych. Olej pewnie był ogólno dostepny, a z filtrami mogłobyć już gorzej.

    Tak naprawdę mógłbyś dla oszczędności filtrować ten olej który spuścisz z motocykla przez filtr papierowy i uzyć jeszcze raz stosując jedynie dolewkę świeżego, no ale to chyba trochę przerost formy nad treścią.

    Myślę że bez straty dla silnika możesz przedłużyć wymiany na 2tyś.km. A i nie wiem czy wymieniasz olej samemu, ale warto się nauczyć. Bo szkoda kasy tracić w serwisie. Musisz tylko znaleźć znajomego mechanika który przyjmie od Ciebie olej zużyty.

    Ja w moim romecie Z125 uzywałem oleju Castrol Power 10w40 półsyntetyka motocyklowego, i było całkiem dobrze. Aktualnie używam oleju motocyklowego Orlen PLATINUM Moto 4T 10w-40, 4litrowe bańki kupuje mi kolega w jakiejś hurtowni za 75zł.

    Istnieje również teoria iż silniki chińskie mogą spokojnie pracować na oleju samochodowym, gorzej wtedy chodzi skrzynia biegów i być może szybciej zużywa się sprzęgło. W KCM mamy gościa który przez 80tyś.km lał do chińczyka samochodowy lotos i padła mu skrzynia biegów, no ale po takim przebiegu to miała prawo chyba…

    #2176 Reply
    Rob
    Gość

    Dzięki za odp. Beniamin!:) Będę kupował hurtem to taniej wyjdzie. Olej sam wymieniam, o wiele lepsze dojście niż w samochodzie. Za pierwszym razem nawet przepłukałem silnik naftą lotniczą ale potem już się w to nie bawiłem- za duży smród w piwnicy w bloku…Zrezygnowałem nawet z przeglądów gwarancyjnych bo są po 220 zł a motorek za niewiele ponad 3 tys.zł…Kilka drobiazgów już zrobiłem( wymiana uszczelki wskaźnika paliwa- ciekło, naciąg łańcucha i ogólne dokręcanie od wibracji) a moto ma 4 m-ce dopiero. Ale i tak jestem zadowolony, moje pierwsze moto w życiu ( dzięki ustawie) a już 40-stka na karku!..Nigdy nie było czasu i potrzeby zrobić prawka A ( wszystkie inne mam). Pozatym brak garażu – odwieczny problem. Chińczyk wchodzi na styk do piwnicy ale tyłem trzeba pozarzucać:) Moto super sprawa! Załapałem bakcyla i już marzy mi się większy, lepszy!..Varadero…Shadow…Aquila…Ogromny wybór! To się rozpisałem:) Pozdro& dzięki jeszcze raz!

    #2573 Reply
    pysiu
    Gość

    Jeszcze raz pytanie do Beniamina.
    Gdzie jest filtr oleju w zippie ravenie 125 lux.
    Odpisz proszę.

    #2574 Reply
    pysiu
    Gość

    Dzięki za odpowiedź na KCM w tym temacie. Proszę jeszcze o uzupełnienie.
    LWG.

Przeglądają 7 wpisy - 1 przez 7 (z 7 w sumie)
Odpowiedz do: Reply #2174 in Wymiana oleju w chińczyku
Twoje informacje