Stodzwódziestka piątka Doskonała

Strona główna Fora Opinie Stodzwódziestka piątka Doskonała

Przeglądają 16 wpisy - 1 przez 16 (z 16 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #2639 Reply
    Dawid Parus
    Keymaster

    Moim zdaniem doskonały motocykl 125 posiadać powinien takie cechy:
    1) Produkcja chińska – bo tania za 6000zł
    2) Bryła lekka coś ala enduro czy turystyk (nie tam żaden ścig) z wyprostowaną pozycją za kierownicą
    3) Moc 14-15 koni silnik V2 4 zawory na jeden cyl (coś jak w Hyosung)
    4) Waga max 130kg
    5) Opony nie tak grube jak w ścigach ale też nie tak cienkie jak w junakach 121, mięciutkie z kauczuku
    6) 1 tarcz z przodu i 1 tarcz z tyłu, przewody w stalowym oplocie
    7) Niewielki schowek pod siedzeniem,
    8) przednia szyba (na deszczowe dni – bezcenna)
    9) skrzynia biegów N-1-2-3-4-5-N-*
    10) Duży skok amortyzatorów, miękko zawieszony, monoshock

    A co Waszym zdaniem było by the best?

    #2651 Reply
    Woyciech
    Gość

    Tak, byłoby idealnie. Ale takie motory nie występują w przyrodzie. Można tylko pomarzyć 🙁

    #2652 Reply
    Gucio
    Gość

    Zrezygnuj z silnika V2 i używana Derbi Terra Adventure spełnia Twoje wymogi (nie rozumiem tylko o co chodzi ze skrzynią biegów w punkcie 9). DTA ma 6 biegów.

    #2653 Reply
    Dawid Parus
    Keymaster

    punkt 9 dotyczy układu skrzyni biegów. Większość motocykli ma w dół jedynkę, a bieg jałowy jest między jedynką a dwójką (1-N-2-3-4-5). Mi bardziej przypada do gustu skrzynia, która działa tak że każde naciśnięcie gałki w dół powoduje zmianę biegu na kolejny. Jadąc na 5 biegu dolatujesz do skrzyżowania na czerwonym świetle, naciskasz tylko raz i masz luz. Możesz na chwilę się zrelaksować. Zapala się żółte, naciskasz raz w dół i masz 1. Poprostu wygoda. Do tego wyświetlacz biegu (znany z chińskich moto) i jest baja.

    #2660 Reply
    Kozi
    Gość

    Popieram pomysł z tą skrzynią biegów i wyświetlaczem! Bardzo brakuje mi wskaźnika przynajmniej ostatniego biegu! Ciągle go szukam. Redukcja przed skrzyżowaniem do „luzu” też czasami uprzykrza życie. Ciągle trzeba liczyć…W 125-tce miałem wyświetlacz ale większe motocykle niestety rzadko go mają.Tylko Honda nc750, suzuki Gladius i GSR.

    #2661 Reply
    pavlak556
    Gość

    Klasyfikacja bliska mojego debeściaka 125…

    #2662 Reply
    Tomii
    Gość

    czyli ? co posiadasz ?

    #2663 Reply
    Gucio
    Gość

    Z tą skrzynią to chyba nie do końca rozumiem jak by to miało wyglądać. Bo istnieje ryzyko, że rozpędzasz się, wbijasz kolejne biegi, ale wydaje Ci się że masz dopiero 4 a w rzeczywistości jest już 5, więc wbijasz kolejny bieg – wyskakuje na luz. Lipa. Mi też się wydawało, że wyświetlacz wbitego biegu to konieczność, zwłaszcza przy skrzyni 6 biegowej, ale parę kilometrów spędzonych na motocyklu w jeden sezon powoduje, że wyświetlacz biegu jest zbyteczny. Autentycznie zdarzało mi się, że mając wbity ostatni bieg próbowałem wbić kolejny bieg i się nie dawało, ale odpuszczenie sprzęgła powodowało, że motocykl dalej przyspieszał. Przy proponowanym przez Dawida układzie skrzyni biegów wyrzucałoby na luz. Ktoś kto w takiej sytuacji „spanikuje” może omyłkowo wbić jedynkę zamiast powrócić na ostatni bieg i co wtedy? Inna sprawa jest taka, że ktoś, kto jeździ dużo po mieście w godzinach szczytu komunikacyjnego (jestem tego doskonałym przykładem) nie ma czasu patrzeć na wyświetlacz, który akurat ma wbity bieg, bo trzeba obserwować auta przed sobą, z tyłu i po bokach. Na wyświetlacz zerkam najczęściej tylko czekając na czerwonym świetle i czasami skontroluję prędkość jak mam przed sobą wystarczająco pustego miejsca.
    A z tą skrzynią, to Dawid musisz jeszcze przemyśleć, czy Twój pomysł jest na pewno dobrym i bezpiecznym rozwiązaniem.

    #2664 Reply
    Gucio
    Gość

    A jeszcze jedna myśl mi przyszła do głowy – gdyby ten „motocykl doskonały” miał silnik na wtrysku, to dojeżdżanie do skrzyżowania powinno się odbywać wykorzystując hamowanie silnikiem – oszczędzasz wtedy paliwo. Zrzucanie w takiej sytuacji z ostatniego biegu od razu na luz to niedobry pomysł.

    #2666 Reply
    Dawid Parus
    Keymaster

    Giuco, aktualnie śmigam motocyklem, który fabrycznie ma taką właśnie skrzynię i nie zamienił bym jej na tradycyjną. Jest tak wygodna że aż miło.

    #2667 Reply
    Gucio
    Gość

    Czyli żeby się rozpędzić, a później zatrzymać, to wystarczy cały czas naciskać dźwignię w dół? Załącza biegi w kółko 1-2-3-4-5, później jałowy, a później znowu 1-2-3… cały czas naciskając tylko w dół? W jakim sprzęcie jest takie rozwiązanie, jeśli możesz zdradzić?

    #2715 Reply
    RURU
    Gość

    Chińczyki z 139fmb 152fmi etc tak mają. Bardzo się cieszę, że przesiadłem się na normalny silnik. Mam tylko kontrolkę N, wystarcza z 5 do N mam 4 szybkie strzały w dół i po problemie, bez zacięć itd, jeśli potrzebuję dojeżdzać na luzie gdzieś, sprzęgło dobrze działa, skrzynia precyzyjna, bez zacięć jak to bywa w chińcach (jeździłem, wiem), a jak się toczę i trzeba ruszać wrzucam 2 i jade, jak musze stanac wrzucam 1 i jade. Po to jest właśnie luz pomiędzy 1 i 2, właśnie dlatego normalne motocykle w 99% mają taką skrzynię. Odchodzi też właśnie ryzyko wbicia 1 przy dużych prędkościach – pal sześć silnik, ale uślizg tylnego koła to porażka przy większych prędkościach. Wyświetlacz biegów, nawet go mając o nim zapominałem. Dajcie ludzie spokój, moto ma małe obroty i nie idzie – redukcja, moto ma duże obroty i nie idzie kolejny bieg. Proste. Po to jest sekwencyjna skrzynia. W skrócie, wiadomo że to ekstremum. Teraz latam na Daelimie, i bardzo gorąco po wcześniejszych przejściach go polecam. Z czystym sumieniem. Moto bardzo dobre, bezawaryjne, świetnie wykonane jak na nie-japońca, konotacje z hondą i dziesiątki lat doświadczeń w innych branżach robią swoje. Wymiary dobre, waga zawieszenie hamulce – bajka. Jakość? Każdy się zdziwi. Trudno mi opisać miny znajomych którzy wiele lat jeżdzą i przejechali się moim maluszkiem – mówią, mało mocy ale prowadzenie jak najbardziej na plus – a ile ma być mocy ze 125 jak siada ktoś kto ma na codzień sześćset, litra czy 1,6… 🙂 Dla nich to mało, mnie wystarcza. Teraz tylko Daelim, jak przyjdzie czas na nieco większy, to Daelim 250. Po moich przejściach na 4 chińskich maszynach 2 pionowy, 2 poziomy silnik, moge powiedzieć jedno – zapomnijcie o serwisie, niewygodzie i przypale. Wiem, ze to co pisze wygląda na bajkę z tysiąca i jednej nocy, ale to są motocykle które warto kupić w klasie 125. Pozdrawiam ciepło.

    #2844 Reply
    Grzes
    Gość

    Kol Ruru którego Daelima tak zachwalasz. Jak z serwisem i dostępem do części.

    #2847 Reply
    maniek
    Gość

    Plotki krążką że Romet będzie kupował od Daelima sprzęty, więc może jakaś szansa jest.

    #2908 Reply
    ZiziTop
    Gość

    Części? A co chcesz kupować do bezawaryjniaka? Bo jeśli mówisz o ekspoloatacyjnych to jest pełno, jeśli o remontach to mało. Ale kto to widział remont w Daelimie. To jak japoniec. Wbijaj na forum, jeśli masz Daelima. 125daelim fora pl

    Znaczy jak ktoś z porządnym moto tu wyląduje to polecam to forum, chłopaki śmigają i bardzo się cieszą. 🙂

    #3590 Reply
    Michał
    Gość

    Wyświetlacz biegów jako odzdzielny zegar można tanio kupić (nowy poniżej 100 zł) i zamontować do każdego motoru z czujnikiem luzu, więc nikt nie powinien szukać motoru ze względu na taki drobiazg. Ja w swoim moto mam fabryczny i przydaje mi się głównie do szukania luzu. Jedynkę mam w dół , a bieg jałowy jest między jedynką a dwójką (1-N-2-3-4-5).

Przeglądają 16 wpisy - 1 przez 16 (z 16 w sumie)
Odpowiedz do: Reply #2664 in Stodzwódziestka piątka Doskonała
Twoje informacje