Przekładka silnika 125 na 250 od strony formalnej.

Strona główna Fora Przepisy prawa Przekładka silnika 125 na 250 od strony formalnej.

Przeglądają 8 wpisy - 1 przez 8 (z 8 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #2601 Reply
    MF
    Gość

    Cześć.
    Chodzi mi po głowie coś takiego: Kupić motocykl o poj. 125 ccm, nauczyć się na nim jeździć (2h doświadczenia to trochę mało), zrobić kat. A i po roku, dwóch – wymienić silnik na 250 ccm.

    Pytanie, jak taką podmianę zalegalizować? Potrzebne są jakieś specjalne badania, czy wystarczy wizyta w stacji diagnostycznej? Bo domyślam się, że jakiś papier do wniosku o zmianę parametrów w dowodzie rejestracyjnym trzeba dołączyć.

    #2603 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    To zależy od upierdliwości Wydziału Komunikacji.
    Ale z tego co wiem to potrzebne jest:

    – faktura za zakup silnika
    – faktura za usługę montażu przez mechanika
    – przegląd specjalny w Stacji kontroli pojazdów

    #2610 Reply
    MF
    Gość

    Czyli nic nadzwyczajnego. Nie rozumiem tylko wymogu przedstawienia faktury za usługę montażu. Zawód mechanika nie jest koncesjonowany i nie wymaga uprawnień, więc formalnie nic nie przeszkadza temu, aby taką rzecz zrobić samemu. Od weryfikacji poprawności i zgodności z przepisami jest przecierz diagnosta.

    Ale cóż, nie jest to ani pierwszy, ani ostatni przejaw bzdurnej biurokracji…

    #2673 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Byłem dziś w wydziale komunikacji. Dowiedziałem się co następuje :
    Zmiana silnika na większą pojemność to zmiana konstrukcyjna.
    W przypadku przekładki własnej należy mieć przegląd specjalistyczny z okręgowej stacji kontroli pojazdów (nie wszystkie stacje mogą to zrobić, ale w mojej okolicy są co najmniej dwie).
    Na tym przeglądzie diagnosta musi podać nowe parametry silnika i określić nową masę motocykla.
    Tutaj uwaga: większą masa silnika zmniejsza dopuszczalną masę całkowitą a tym samym dopuszczalną masę ładunku.

    Z takim przeglądem udajemy się do wydziału komunikacji.
    Koszt 72,5pln za zmianę dowodu rejestracyjnego. Koniecznie musimy też dokonać wpisu do karty pojazdu.

    Później zgłosić do ubezpieczenia OC zmianę pojemności i na tym koniec.

    Co innego ze zmianą motoroweru na motocykl. To już zmiana klasyfikacji pojazdu.w praktyce nieopłacalna.

    #2674 Reply
    MF
    Gość

    Nie zapytałeś przypadkiem o tę nieszczęsną fakturę za usługę wyminy silnika?

    #36959 Reply
    Tomasz
    Gość

    Mam pytanie o zmianę w drugą stronę. Większy motor (z racji wzrostu) i silnik 125. Np gs500 z silnikiem 125

    #36960 Reply
    Tomasz
    Gość

    Mam też w planie przebudowę „ruska” na silnik yamahy lub suzuki. Cz ktoś orientuje się jak to wygląda prawnie?

    #37394 Reply
    Cop
    Gość

    @ Beniamin Przepisy mocno się zmieniły, przekładka silnika musi być zrobiona w profesjonalnym serwisie (nie da się tego zrobić w „garażu”). Potem specjalistyczne badania techniczne i badania na hamowni w celu ustalenia stosunku mocy do masy (chyba że silnik ma homologację na EU do konkretnego typu motocykla) i potem kolejne badania techniczne i tutaj diagnosta może zażądać ekspertyzy fachowca. Na koniec rejestracja.

Przeglądają 8 wpisy - 1 przez 8 (z 8 w sumie)
Odpowiedz do: Reply #36960 in Przekładka silnika 125 na 250 od strony formalnej.
Twoje informacje