Pomóżcie ROMET RXC 125 czy JUNAK RS 125

Strona główna Fora Opinie Pomóżcie ROMET RXC 125 czy JUNAK RS 125

Przeglądają 8 wpisy - 1 przez 8 (z 8 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #3624 Reply
    Rafał
    Gość

    Witam
    Jezeli przekonam żonę na moto to zakupie któryś z tych modeli. Problem polega na tym że opini na temat tych modeli jest niewiele szczególnie odnośnie ROMETA RXC 125. Ja mam 186 cm wzrostu a moto używał bym na dojazdy do pracy około 30 km w jedna strone głównie teren niezabudowany, wielkościowo bardziej by mi pasował pewnie ROMET natomiast zastanawiam sie czy nie bedzie mi brakowało mocy? Nigdy nie jeździłem na motocyklu poza jazda po parkingu raz czy dwa a ze mam prawko B 14 lat i wiem że bym się tym zajarał to chciał bym od takiego moto zacząć.
    Liczę na każdą waszą opinie zarówno posiadaczy tych moto jak i jaki byscie wybrali.

    Dzieki

    #3627 Reply
    tolek
    Gość

    Witam!

    Zacznę od kwestii mocy bo widać, że najbardziej interesuje Cię właśnie to zagadnienie. 10-11 koni na początek to nie jest najgorszy wynik i zważywszy na to, że nigdy nie miałeś możliwości dłuższego obcowania z motocyklem, taka moc powinna być zadowalająca. Silnik zastosowany w Romecie RXC wydaje się być kopią silnika Hondy CBF 125, który jest nieco zrywniejszy od silnika Yamahy YBR 125, a taki znajdziemy w Junaku RS 125. Druga rzecz-jakość: Junkers pochodzi z fabryki Jianshe, która produkuje podzespoły i pojedyncze egzemplarze małolitrażowych motocykli Yamahy, nie uświadczymy tu oczywiście standardów znanych z prawdziwie japońskich konstrukcji, jednak RS zbiera całkiem pochlebne opinie. RXC to całkowita nowość, a pochodzi z fabryki Yingyang, jest to swoisty debiut motocykli tej firmy w Polsce. Na chwilę obecną ciężko o opinie użytkowników (zbyt krótki staż na rynku). Warto zauważyć, że RXC ma z tyłu hamulec tarczowy a RS: bębnowy. Nie mam pojęcia jak sprawuje się hamulec Rometa, za to co niektórzy użytkownicy nie są zadowoleni ze skuteczności tylnego hebla Junaka (warto mieć jednak na uwadze, że najczęściej używamy jedynie przedniego hamulca), a ten w RS-ie wygląda bardzo przyzwoicie. To tyle ode mnie, kwestię wyboru pozostawiam Tobie. Przepraszam za błędy, jeśli takowe wkradły się do mojej wypowiedzi. Pozdrawiam!

    #3628 Reply
    Rafał
    Gość

    Dzięki za wypowiedz czy za tem faktycznie junak jest lepszy pod wzgledem jakosci i warto zaplacic za niego 2000 zl wiecej?? Czy chlodzenie ciecza i troche mocnejsza jednostka jest tego warta?? Jestem raczej szczuply duzo nie waze a jezdzic bede sam, napewno nie wezme nikogo na moto dopóki nie poczuje sie pewnie a chcialbym tez raz na czas wypasc gdzies 70-120 km od domu z drugiej strony mam skarbonki auta i nie chce skarbonki moto co byscie wybrali lub poradzili ewentualnie innego tyko piszcie dlaczego.
    Dzieki tolek zgryz pozostaje.

    #3630 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Rafał pytałeś o Junaka 125 RS ( i Tolek bardzo fajnie Ci odpisał) a teraz mówisz o Junaku 125 RS PRO. Wersja pro będzie mocniejsza od RXC.

    Kolego Tolek, szacun za wnikliwe obserwacje, widzę że podejście naszego bloga do tematu chińczyków udziela się czytelnikom i sami szukają dokładnych informacji.

    #3631 Reply
    Rafał
    Gość

    A tak przepraszam mialem na mysli caly czas junaka rs pro. Wiec warto czy nie??

    #3633 Reply
    tolek
    Gość

    Rafał, to nowy motocykl na rynku więc ciężko jeszcze o opinie, ale zważając na to, że produkowany jest przez Jianshe nie powinno być źle. Jeżeli wizualnie ci się podoba to można zaryzykować, ale to tylko moja subiektywna opinia.

    Beniamin, dzięki za pochwałę, rzeczywiście blog bardzo zainteresował mnie kwestią chińskich motocykli.

    #3745 Reply
    Maciek
    Gość

    Szczerze mówiąc, poza wspomnianymi sprzętami możesz brać pod uwagę zakup także któregoś z modeli Bartona. Blade 125, Classic 125 – są też różne skutery. Miałem podobny dylemat jak Ty jakiś czas temu. Na szczęście żona nie wtrącała się w zakup – jedynie cena miała być rozsądna. Brałem pod uwagę Junaka, Rometa i dodatkowo właśnie Bartona. Ten ostatni na żywo wydawał się najsolidniej zmontowany, plastiki są dobrej jakości – nie są tandetne jak w innych chińczykach. W czasie jazdy też przekonał mnie do siebie. Póki co sprawuje się bezproblemowo, odwiedzam serwis na gwarancyjne przeglądy i dolewam paliwa.

    #3746 Reply
    adam
    Gość

    Zastanow sie nad keewayem tx 125 ale tylko na kolach supermoto cena mocno spadla i za niecale 7 tys mozna kupic naprawde spory motorek ja mam 172 cm i calymi stopami dotykam tylko w luznych dresach a w motocyklowych spodniach to tylko palcami 😉 hamulce ma spoko dwie tarcze malo pali jest duzy wygodny nie bez wad ale tragedi strasznej nie ma

Przeglądają 8 wpisy - 1 przez 8 (z 8 w sumie)
Odpowiedz do: Reply #3631 in Pomóżcie ROMET RXC 125 czy JUNAK RS 125
Twoje informacje