Pomóżcie, Jaki moto na moje wymagania ?

Strona główna Fora Opinie Pomóżcie, Jaki moto na moje wymagania ?

Przeglądają 6 wpisy - 1 przez 6 (z 6 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #29478 Reply
    Robert
    Gość

    Na motocyklu klasy 125 jeżdżę już od 4 lat.

    Obecnie mam 125ccm Romet typu chopper.
    I wszystko było by ok gdyby nie:
    Mój wzrost 195cm ( musiałem trochę w nim przerobić), a po 4 latach i tak czuję, że kategoria chopper-cruiser to nie mój typ.
    Tzn. motocykle tego typu mega mi się podobają, ale jak dla siebie szukam czegoś bardziej turystycznego. Lubie ćwiczyć technikę jazdy, wjechać czasami w teren.
    Poza tym jeżdżę głównie miastem (chciałbym również zjechać z drogi dla zabawy), czasami wskakuję na trasę i jazda z przelotową 70km/h nie jest satysfakcjonująca (da się i pow. 100km/h, ale wtedy ten mój chopper nie brzmi jak chopper;) )

    Wymagania:
    Ogółem pasowało by mi, aby moto jechał ok 80- 90 km/h, ale żyłowania silnika. Albo innej klasy moto, coby żyłowanie dziwnie nie wyglądało.

    Dodatkowym wymaganiem jest to, aby moto mało palił, gdyż ma być alternatywą dla samochodu.

    Jak już wspomniałem mam 195 cm wzrostu 90 kg i prawie 40 lat, czasami jeżdżę z żoną i dla niej też mysi być siedzisko.

    Weryfikując Moje wymagania wyszło mi że musiał bym kupić
    1. Malaguti Dune 125( wygodny a’la turystyk, ze spalaniem pomiędzy 2,5 a 4 l/100km)
    2. Honda Varadero ( wygodny bardziej turystyczny, niestety większe spalanie no i serwis na start)
    3. zrobić kat. A i szukać coś innego ( mega mi się podoba Benelli TRK 502)
    i to by było spoko rozwiązanie, ale nie wiem czy to nie przerost co do moich wymagań. (poza tym żona nie chce, abym robił kat. A gdyż sie o mnie boi 😀 )

    Jak byście doradzili? Może macie inne propozycje ?

    #29480 Reply
    Wurux
    Uzytkownik

    Szczerze mówiąc pomyślałbym o kategorii A, dużo jest turystyków mniejszej pojemności(300-500cc) które killerami nie są, wręcz przeciwnie – dadzą Ci większe bezpieczeństwo czy stabilność w trasie, czasem też trzeba wyprzedzić tira, boczne wiatry lepiej się też znosi na trochę cięższym motocyklu, do tego wygodniej przy takim wzroście jeszcze z plecaczkiem, ABS też może uratować skórę gdy spanikujemy w sytuacji podbramkowej, wiesz i jakieś strome podjazdy czy ogólnie jazda w górach przestają być katorgą dla silnika. Sam jeżdżę 125-tką i mimo, iż nie chce mi się znów znosić stresów związanych z robieniem prawka to jednak to optymalny wybór w moim przypadku, więc się przemogę i zrobię w kolejnym sezonie. Rozważałbym te same moto klasy 125cc gdybym chciał zostać w tej kategorii. Dune 125 dobre opinie pozbierał, a varadero to też sprawdzona klasyka – byle znaleźć w miarę zadbanego. Z chopperów pod turystykę dużo dobrego słyszałem o koreańskim Hyosungu GV 125: duży, wygodna kanapa fajna na jazdę z plecaczkiem, dwa cylindry w układzie V i te 15 koni, zamontować szybkę, kufry i można pojeździć, gorzej z terenem wiadomo 🙂

    #29483 Reply
    Robert
    Gość

    Dzięki.
    W najbliższym czasie jadę do Krakowa do salonu przymierzyć sie do tego Dune. Jak nie spasuje to zrobię prawko i bede myśleć później.

    #29486 Reply
    jas13
    Gość

    Przy tych wymaganiach Versys 650, V-Strom 650, TRK 502

    #29491 Reply
    Versys1000
    Gość

    Tylko kat. A odpuść sobie maszyny 125,żadna nie spełni Twoich wymagań. Jako argument dla żony masz zawsze to że motocykle o większych pojemnościach są zdecydowanie bezpieczniejsze. Benelli TRK radzę odpuścić, słabe toto i marnie wykonane, dodatkowo ABS na poziomie japońskich i niemieckich konstrukcji z końca lat 90-tych ubiegłego wieku.

    #29496 Reply
    pavlak556
    Gość

    Przy Twoim wzroście to tylko Varadero w klasie 125.Nie tak dawno (czerwiec) przesiadłem się z Varadero 125 na Hyosunga GV 125.Podczas wizyt kupców na Varadero byli wysocy ludzie i wyglądali na tym moto normalnie.Wadą Varadero jest cena zakupu.Zalety trwałość , kultura pracy małej V-ki , wysoka jakość wykonania.Zużycie paliwa oscylowało 3 , 3,5 l/100 km. Hyosung jest fajnym motocyklem lecz wydaje mi się że silnik ma większe wibracje co mnie nieco w długiej trasie przeszkadza.Ogólnie jakość wykonania nie jest taka jak w Hondzie ale o niebo lepiej niż w Junaku/Romecie.Osiągi tych dwóch motocykli są porównywalne,Hyosung wygodniejszy i lepiej się prowadzi moim zdaniem.I cena… Hyo za tą samą kasę będzie młodszy.Podobnie jak Ty nie mam zamiaru robić prawka „A”.Na 125 pokonałem odległość 800 km jednego dnia i się dało.Pozdrawiam,Paweł z Krakowa.Powodzenia na trasie i przy zakupie.

Przeglądają 6 wpisy - 1 przez 6 (z 6 w sumie)
Odpowiedz do: Reply #29483 in Pomóżcie, Jaki moto na moje wymagania ?
Twoje informacje