Modele skuterów pod silniki z alledrogo 125 4t

Strona główna Fora Opinie Modele skuterów pod silniki z alledrogo 125 4t

Przeglądają 8 wpisy - 1 przez 8 (z 8 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #3704 Reply
    Filip
    Gość

    Potrzebuję skuter 50 4t do którego pasują silniki 125 4t z alledrogo, bez moralizatorów, używki najlepiej i sprawdzone konstrukcje, i tanie, i małe. Drugie moje pytanie to mam wrażenie że silniki 125 4t na alledrogo mają identyczne mocowania, czy faktycznie różnią się tylko detalami?

    Np Junak 806 wystepuje w wersjach 50 i 125. Czy mocowania sa iden tyczne w obu modelach, ew. Które modele mają mocowania pod 125?

    #3707 Reply
    Filip
    Gość

    Dla uproszczenia mogą to też być modele które występują w wersjach 50 oraz 125.

    Junak 806 na początek

    #3713 Reply
    Dawid Parus
    Keymaster

    Filipie, chyba zbyt arogancko napisałeś swój wątek. Raczej nie wciągniesz nikogo do dyskusji.

    #3729 Reply
    Filip
    Gość

    Możliwe iż faktycznie nieco arogancko Dawidzie, lecz mam dosyć słuchania ludzi nie umiejących wypowiedzieć się w temacie, za to prubujących umoralniać na siłę. Sądzę iż raczej wątek przekładek jest mało popularny, tylko zapaleńcy robią takie rzeczy, stąd brak zainteresowania. Btw. Śmieszą mnie moralizatorzy co mówią że coś tam jest nielegalne ale na pytanie zadane w wątku nie umieją odpowiedzieć bo są laikami. Tępi są niektórzy i zawieszeni w bagnie lat 70 XX wieku.

    Tak więc szukałem taniej dobrej 50 podstawy do przekładki na 125 bo tak…

    Podobno Zipp Quantum jest w wersji 50 oraz 125, jeśli chodzi o taniznę.

    #3732 Reply
    kamil_fmb
    Gość

    Silnik 4T 50ccm ma mocowanie do ramy od dołu poprzez wahacz. Silniki 125 typu GY6 mają mocowanie na wahaczu od góry silnika, więc bez spawania nie ma szans przeróbki.
    Prędzej przerobisz 50 2T na 125

    #3733 Reply
    Filip
    Gość

    Kamilu czy wiesz może jak wygląda sprawa przekładki silnika 125 4T do ramy od 50 2T? Mocowania silnika i amortyzatora są odwrócone względem siebie (w 2T mocowanie silnika jest wewnątrz a amorek idzie na zewnątrz, w 125 4T jest odwrotnie), sprawdzałem to u siebie w TGB Orion 101S i wygląda na to że przy próbie zamontowania sam silnik by się zmieścił lecz mocowanie amortyzatora schowałoby się bardziej do środka, co wtedy z tylnym kołem? Jak to wszystko ustawić na środku? Może gdzieś jest jakiś blog na ten temat albo jakiś e-book?

    #3743 Reply
    Motto
    Gość

    Istnieją silniki, które wyglądają jak 50ccm a mają 110 albo 125. Nie polega to tylko na zmianie cylindra (tak jak 70). Cały korpus jest deczko inny, ale mocowania masz te same (zobacz na silniki moretti: http://www.jednoslady.sklep.pl/galerie/s/silnik-125-ccm-moretti-4_2068.jpg ). Wygląd jest identyczny jak 50, to są takie silniki w których cylinder pracuje w poziomie (tak jak w 50-siątkach). Jak kupisz silnik 125 z tłokiem pracującym w pionie (jak większość 125), od razu wzbudzisz podejrzenia policji i diagnosty na przeglądzie. 50-siątka ma małą tablicę rejestracyjną. Wystarczy że nieoznakowany radiowóz pojedzie za tobą jak będziesz leciał 70 i masz kontrolę, bo mała rejestracja mówi że pojazd ma jechać 45km/h. Wiem bo przeżyłem to. Wyłgałem się jakoś bez kłopotów. Poza tym weszło nowe prawo a ja mam B więc posiadałem uprawnienia do kierowania pojazdem, który ma poj 125 i mnie puścili. Na przegląd też jadę ze stresem. Fakt przechodzi, ale diagnostka jak odpala silnik patrzy na mnie i mówi: ooo tu widzę nie brzmi to jak 50. Wtedy czaruję że tłumik rozwiercony. To diagnosta mówi że w takim razie na analizator spalin jedziemy i znowu musisz czarować.

    Więc te umoralnienia nie są spowodowane jakąś chorą ambicją, zazdrością czy latami 70-tymi. Tak na marginesie to właśnie wtedy łatwiej było kombinować niż dzisiaj. Dzisiaj ubezpieczyciel na 100% cie sprawdzi jak będzie miał wypłacić duże odszkodowanie. Tam gdzie chodzi o kasę nie ma sentymentu. Więc to po prostu to jest bez sensu. Tak samo jak bez sensu jest zwiększanie mocy w 125. Niby fajnie się zbiera, ale gdzieś w podświadomości ciągle masz ten stres że jednak nie jesteś full legal i to ci odbiera przyjemność z jady. Nie odbieraj tego jak umoralnianie, bo ja osobiście mam głęboko w dupie czy stanie Ci się krzywda i czy będziesz miał problemy, dzielę się tylko własnym doświadczeniem.

    #3744 Reply
    Motto
    Gość

    ah nie doczytałem że ty szukasz do skutera pojemności 125, Junak 806 charger występuje w poj 50 i 125. Nawet w 2T i 4T.

Przeglądają 8 wpisy - 1 przez 8 (z 8 w sumie)
Odpowiedz do: Reply #3733 in Modele skuterów pod silniki z alledrogo 125 4t
Twoje informacje