Strona główna › Fora › Rankingi › Kask na 125, 70% miasto 30% trasy, do 700zł › Odpowiedz do: Kask na 125, 70% miasto 30% trasy, do 700zł
PeterP chyba ty się pomyliłeś.
W DOT ten sam kas przechodzi kilka prób a w ECE tylko jedną.
Dlatego DOT jest bardziej rygorystyczna.
A snell jest już tylko dla nielicznych, prywatna fundacja…
Nie mieszaj w temacie, nie pisz głupot.
Certyfikat DOT (Department of Transport) nadawany jest w Standach Zjednoczonych, lecz honorowany w wielu innych krajach, między innymi w Kanadzie i Australii. Podczas testu badane są uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach i trwałość zapięcia.
Zasadniczą różnicą w przeprowadzanych testach jest zastosowanie trzech modeli kształtów głów w DOT, zamiast ośmiu modeli, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE. Kolejna różnica to dwukrotne badanie odporności skorupy na upadek w DOT, zamiast pojedynczego w ECE. Samo badanie upadkowe prowadzone jest z wykorzystaniem specjalnej szyny, która zapewnia powtarzalność uderzenia
SNELL jest prywatną fundacją, założoną w 1957 r. w USA po tragicznej śmierci Williama Snella, który zginął na torze wyścigowym, na skutek poważnych obrażeń głowy. Normy fundacji SNELL są znacznie bardziej restrykcyjne niże DOT czy ECE.
Certyfikatem SNELL mogą pochwalić się nieliczni producenci kasków, w dodatku dla niektórych modeli w ofercie. Certyfikat SNELL (M2010 lub M2015) oznacza jednak najwyższy stopień ochrony biernej motocyklisty.
Schemat testu obejmuje upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni – płaską, półokrągłą oraz krawędzie; podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Ostrym ciężarkiem, który spuszczany jest z wysokości, sprawdzana jest odporność na penetrację skorupy. Podobne badanie wykonuje się także na wizjerze. Testowana jest również wytrzymałość zapięcia.