Odpowiedz do: Junak v12 Vintage kontra Keeway rks

Strona główna Fora Rankingi Junak v12 Vintage kontra Keeway rks Odpowiedz do: Junak v12 Vintage kontra Keeway rks

#5627
bsw
Uzytkownik

Hulajnoga – kolega Mariusz by się pewnie obraził jakbyś tak powiedział o jego wymarzonym M16. 🙂 Ale to prawda – 125 to jest tylko jeździdełko. Dlatego uważam że trochę bez sensu jest stylizowanie ich na choppery/crusery (albo na ścigacze). Ale jest taka tendencja, gdyż dla wielu „świeżych” motocykl własnie tak ma wyglądać – klasyczny chopper z „Easy Rider”. Ja do motocykla podchodzę pragmatycznie i jest to dla mnie głównie środek transportu. Ale takich jak ja „motorzystów” jest zdecydowana mniejszość, większość „używa ich dla przyjemności” i dla nich wygląd i stylizacja ma ogromne znaczenie.

Wracając do meritum. Jeśli zauważasz już inne maszyny, niż te stylizowane na klasyki, to oznacza ze dojrzewasz do decyzji o zakupie. Zrobisz to świadomie, a nie tylko na podstawie ogólnego wyobrażenia. Musisz się jeszcze zastanowić do czego będzie służył Twój motocykl. Czy do weekendowych wyjazdów, czy krótkich przejażdżek po okolicy, czy to codziennych dojazdów do pracy?

Vintage vs RKS – tak jak napisałeś to „dwie różne hulajnogi”. Vintage, jak już sama nazwa mówi, odnosi się do nostalgii za „klasycznym motocyklizmem” – to raczej maszyna hobbystyczna. Co innego RKS – ten niczego nie udaje – to motorek do śmigania po mieście i za miasto. Ja bym wybrał RKS’a oczywiście. To fajny dopracowany technicznie i stylistycznie motorek (I ma sporo subtelnych, designerskich smaczków). W odróżnieniu od innych chińskich motocykli jego silnik to nie klon Hondy czy Yamahay ale Suzuki. Oczywiście to OHC z wałkiem wyrównoważającym ale najważniejszą innowacją jest normalny, papierowy, wymienny filtr oleju. Dzięki temu wymiana oleju jest 2x rzadziej niż w zwykłych chińczykach. Poprzednia generacja miała też nowoczesny podciśnieniowy gaźnik (a nie „szklankowy” jak w większości konkurencji), ale teraz jest już jak wszędzie wtrysk. Keeway RKS ma tylko jedną wadę – jest mały – nieodpowiedni dla jeźdźca powyżej 180cm…