Aktywność

  • Sa500 opublikował 1 tydzień temu

    Dla kogo chińskie 125? Jestem teraz w Turcji i widzę tutaj dużo jeżdżących modeli 125, do tego stopnia że jakaś większa pojemność to rzadkość (inaczej niż w Polsce, gdzie już praktycznie nie widzę 125). Króluje tutaj mondial, to to samo co Bartona, Junaki itp. inny znaczek. Sprawdzałem ceny, 125 w podobnych ale większe pojemności już dużo droższe niż u nas. Ale wracają do tematu, Turcy są niscy i wydaje mi się że pod takie nacje jest produkowana chińska 125. My jesteśmy (Polacy) za duzi na tą klasę, do tego u nich ma to jeszcze uzasadnienie ekonomiczne, wyraźnie tańsze modele niż większa pojemność, u nas bardziej opłaca się większa pojemność. Chyba rozwiązałem rebus. Chińskie 125 nie na nasz rynek jest docelowo robione, dlatego tak to tutaj nie pasuje.

    • Mój szef mówi, że z liczbami się nie da dyskutować. Więc nie wiem co Tobie nie pasuje, jak w statystykach widać, że się w Polsce klasa 125 dobrze ma…

    • Wg danych PZPM w roku w Polsce w całym 2022 roku 43,4% nowych rejestracji stanowiły motocykle z silnikami do 125 cm3 (10 373 sztuk).
      Drugą najpopularniejszą kategorią są motocykle o pojemnościach ponad 1000 cm3 (3 947 szt.), które zajęły
      16,5% rynku. Dynamika sprzedaży jest wyższa w przypadku motocykli o mniejszych pojemnościach. Grupa
      do 125 cm3 wzrosła o 14% a grupa ponad 1000 cm3 powiększyła się o 5,4%. Mniej liczne segmenty 250-500,
      500-750, 750-1000 miały również dynamikę wzrostową, odpowiednio: 8,5%, 5,5% i 5,8%, a niszowa grupa
      125-250 straciła -13,1%.
      Jak z tego zestawienia widać SA ma całkowicie błędne wnioski n.t. popularności klasy 125 ccm.

      • Szkoda że klasa 125-350 ma się tak słabo – bo kiedyś była silnie reprezentowana (WSK 175/SHL/MZ/Jawa). Wspołcześnie koszty zakupu i eksploatacji takich maszyn tylko nieco wyższe od 125 za to osiągi już bardziej przystające do obecnego ruchu. Nie wiem tylko czy to wina słabego popytu czy braku podaży…

        • Podaż była i jest, ale na tę pojemność … nie ma klienta! Polska specyfika ( widoczna wyraźnie w danych PZPM): mam prawo jazdy kat. A – kupuję ,,litra”. Zupełnie bez sensu, ale tak wielu czyni.

          • Podaż też jest śladowa. Np. z nakedów obecnie to tylko:
            – Yamaha MT03
            – BMW G310R
            – Benelli Leoncino 250
            – Junak SC 300
            Przy czym modele te często dostępne są tylko teoretycznie (np. Leoncino)

            • Leo 250 są i kwitną w salonach
              zapomniałeś o Dominar 400, RE350, Voge 300AC i Zontesach, z czego Dominar kwitnie w salonach

            • Dominar już za duży, Zontesty odpustowe, Voge = ? a Leoncino 250 jest jedna szt. na cały kraj. W salonach kwitną Leoncino 800…

            • Leo 250: jeden w Toruniu, jeden w Markach, jeden w Gliwicach i teoretycznie jeden u importera, różne ceny więc niemożliwe, żeby to był ten sam motocykl. MT03 jest mała i ciasna. BMW G310 R/GS fajny, tylko silnik ma jakieś cyrki z wałem.

    • Może w Turcji nie muszą leczyć kompleksów dużą pojemnością, a do praktycznego użytku codziennego wolą 125.

      • Bo tam traktują to pragmatycznie – jako pojazd a nie gadżet do lansowania się, jak to jest u nas…