Test i prezentacja Benelli BN251

Motovlog

Sezon video otwieram nie 125-tką, ale 250-tką, która świetnie się nadaje na motocykl po 125-tce. Dlaczego? Bo posiada wszystko to co skłania właściciela 125-tki do zrobienia prawka „A”, czyli bez problemy wyprzedzi TIR-a, a i w trasie ponad 110 przelotowo poleci, a jednocześnie posiada wszystkie zalety 125t-ki, jest lekka, zwinna i mało pali. Zapraszam do oglądania…

REKLAMA

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Na co dzień pracuje jako koordynator d.s. produkcji i sprzedaży. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

35 komentarzy

  1. Zdjęcie profilowe jas13

    Troszkę dźwięk nawala

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Już kupiłem nowy mikrofon krawatowy, muszę go chyba jeszcze potestować, ale wydaje mi się że bez podbijania dzwięku w Audacity i tak się nie obejdzie. Dziękuję za uwagę. Popracuję nad tym.

      Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe Wojtek

    Baniamin. Wiem, że to stronka o motocyklach 125, ale skoro kierowcy dojrzewają to może taka podstronka o kolejnych maszynkach nie zaszkodzi. Masz może możliwość obejrzenia trochę większego brata, czyli BN302 – pojemność niewiele większa, a zawsze to dwa cylindry. Przeglądając zdjęcia obu motocykli mam wrażenie, że na 302 siedzi się bardziej wyprostowanym, ponieważ ma wyżej poprowadzoną kierownicę. Zaintrygowało mnie również to niesymetryczne tylne zawieszenie. Ciekaw jestem jednak opinii (o całej maszynce) kogoś co z niejednego pieca chleb jadł. Całościowo może być niezłą konkurencją dla BMW, czy KTM-a w tej klasie silnikowej.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe jas13

      Na jednoślad masz test 302. Pozycja na motocyklu to nie jest sama kierownica, ważne jest umiejscowienie podnóżków.
      Patent z amorem z boku to rozwiązanie podobne do Kawy er-6 i Yamy MT03. W tej klasie cenowej konkurencją są G310, MT03, R3, Z300, Duke390, GSX250 (i 😉 Romet 400)

      Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Aktualnie mam już umówione 125-tki na testy, może jesienią zamówię BN302 na testy.

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Sebastian Wave

        Ja jeszcze chciałbym, żebyś zrobił opinie o maxi skuterach ale tych o wyższych pojemnościach, bo mam dylemat …. np. Kawasaki J300, vmax 160km/h przelotowa 120km/h i komfort praktyczność i przyspieszenie lepsze. Spokojnie do Włoch da radę tym polecieć. Moim zdaniem model zupełnie pomijany w testach, nie wiem dlaczego ?? Duża utrata wartości , może coś z nim jest nie tak ???

        Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe jas13

      Byłem wczoraj w salonie Motorlandu, TNT251 niestety dla gości od 190cm wzwyż za mała, kolana nie mieszczą się w przetłoczeniach baku i ciężko trafić w podnóżek.
      TNT302 wbrew pozorom większa, miejsca sporo.
      Mieli na stanie 251, 302 i 502, i widziałem świeżą dostawę Benellek.
      Niestety poza tym, że się udało przysiąść, to już o zakupie nie było z kim porozmawiać, ale to już standard ;(. Zresztą celowałem w 251, na 302 budżetu brak.

      Odpowiedz
      • Jak możesz kupować motor 250 pojemności. Przecież sprzedawca Langer z Tychów twierdzi, że 250-tki się nie sprzedają, a jeśli już to w bardzo małych ilościach rzędu 5-7 sztuk rocznie na całą Polskę;)). Według niego, ludzie kupują albo 125-tki, a jak im się znudzą, to kupują używki japońskie 600-tki, albo Harleye 1200:)).

        Odpowiedz
  3. Strona zaczęła chodzić, acz wybór dealerów skromny, chyba trzeba się kopnąć do centrali

    Odpowiedz
  4. Beniamin, czy ten motor nadaje się dla wysokiego 189 i cięższego kierowcy?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Musiałbyś się przymierzyć, ale raczej ciężko będzie zmieścić nogi (sety obniżające podnóżki to koszt 600zł…), u mnie przy 182 jest akurat ok na standardowych. Ale przy dłuższych nogach może być ci niewygodnie, koniecznie musisz się przymierzyć i dać sobie zrobić zdjęcie, żebyś wiedział czy nie wyglądasz jak na kocie. Sprzęt jest że tak powiem kompaktowy na miasto, a więc też nie gabarytowo duży. Jeżeli ci to nie przeszkadza, i będzie ci wygodnie to czemu nie.

      Odpowiedz
      • A jaka jest pozycja na tym motocyklu w porównaniu do Junaka rs 125. Podobnie pochylona czy bardziej wyprostowana. Dziękuję i pozdrawiam.

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

          Junak RS był w moim odczuciu bardziej turystyczny, to znaczy raczej siedziało się prosto, jak na koniu.
          Benelli idzie raczej w kierunku sport, pozycja jest prosta, ale nogi podkurczone. Z tym że jak się dobrze usiądzie, to znaczy postawi stopy w połowie podeszwy na podnóżkach ( a nie przed piętą), i nie opiera się dłońmi na kierownicy to jest ok. Nogi odpowiednio postawione amortyzują dodatkowo.
          Ja musiałem sobie nową pozycję wyrobić i jest ok. Wiadomo że każda sroka swój ogon chwali, ale nie odczuwam dyskomfortu mięśni kręgosłupa czy karku, które odczuwałem na moim „fotelowym” cruiserze. Dodatkowo przy 90kmh mogę oprzeć się na poduszce powietrznej która napiera na mnie z przodu, całkiem to wygodne odciążenie kręgosłupa.

          Odpowiedz
          • Dziękuję. Jak dotrą do najbliższego dealera zrobię przymiarkę ale coś czuję, że będę dalej się rozglądał.

  5. Ten model chyba skłoni mnie do zrobienia kat. A. Zwłaszcza jeżeli autor dopowie coś np. o komforcie w dłuższych trasach. Jeżeli pojawiłoby się więcej motocykli klasy 250 w rozsądnych cenach, to sądzę że ludzie chętniej robiliby motocyklowe prawo jazdy.

    Odpowiedz
    • Na razie to niech importer postawi jakąś sieć dystrybucji/serwisu, bo na daną chwilę wszystko w powijakach.

      Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Na razie to jednym ciągiem zrobiłem 100 km na motocyklu testowym, i troszkę czułem tyłek, nie bardziej jednak niż na moim cruiserze.
      Testówka miała też ustawiony amortyzator na środek, czyli średnio twarde. W moim prywatnym egzemplarzu ustawiłem w tamtym tygodniu na miękko, i komfort się poprawił.
      Najbliższą trasę planuję na połowę sierpnia to powiem jak było. Fakt jednak jest taki, że o ile nie masz turystyka to zwykle co 100-150km trzeba się na 5-10 minut zatrzymać.
      Chyba, że tylko ja tak mam. Mój Cruiser był bardzo miękki i wygodny a mimo to tyłek wymagał przerwy co 100-150 km.
      Natomiast wbrew pozorom na BN251 nie odczuwam dyskomfortu mięśni pleców i karku, które to były normą na Cruiserze.

      Odpowiedz
      • Dokładnie o to chodziło. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź i gratuluję posiadania fajnej maszyny.

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

          Taka opcja:

          Odpowiedz
          • Zdjęcie profilowe Sebastian Wave

            Rewelacja. Jednak można zrobić kufry które dobrze wyglądają. Jeszcze owiewka Baniamin i będzie super komplet. No może jakieś Halogeny z przodu 😉

          • Mało prawdopodobne by te gadżety trafiły do polskiej oferty, ale fajnie wiedzieć że są – może da się kupić wysyłkowo gdzieś na świecie.

          • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

            Da się kupić, do mnie idą gmole, ale z racji wagi wziąłem najtańszą przesyłkę i zarazem najdłuższą. Za całość wyjdzie około 250 zł, ale pół roku im zejdzie chyba.
            wchodzisz na taobao.com, wpisujesz BJ250-15, lub BJ250-15a i oglądasz obrazki. Jak już wybierzesz co chcesz kupić, wpadasz na cssbuy.com, podajesz im linka,przelewasz pieniążki paypalem i oni już załatwiają resztę. Na razie testuję to rozwiązanie, ale koledzy skutecznie już zamawiali, choćby gmole do Junaka M12. Kurs Yuana (RMB) na dzień dzisiejszy to 0,54 złotego (PLN).
            Jest też obłędnie drogi https://www.benellishop.com/ z akcesoriami…

    • Zdjęcie profilowe Sebastian Wave

      To też jest względne co to znaczy dłuższe trasy ? Na pewno po 200 km musisz zrobić przerwę, a czy się da przejechać 1500 km do Włoch ? Oczywiście że tak.
      Wszystkim się da zrobić dłuższe trasy , zarówno Vespą jak i Hayabusą.
      Trzeba mieć świadomość że to nie jest motocykl turystyczny i dlatego ma pewne ograniczenia. Moto dla motocyklistów o prawidłowych proporcjach do wzrostu 180-185cm

      Odpowiedz
      • Jestem z Łodzi i chodzi mi konkretnie o turystykę krajową. Dłuższa trasa to dla mnie wyjazd z województwa. Marzy mnie się sprzęt, którym będę mógł pojechać na krótki urlop, ale jednocześnie na tyle lekki i przyjemny co by sprawdzał się również codziennie w mieście. Obecnie posiadam sprzęt typowo miejski (Honda Wave, pozdrawiam posiadacza), który jednak nie zgrywa się na dłuższą metę z moimi czterema literami, a pojemność zbiornika wystarczająca na ledwie 150km sprawia że wyjazdy często muszę planować z uwzględnieniem tankowań, bo lubię jeździć w miejsca bardziej odległe od głównych dróg i miast. Postanowiłem więc sobie że w przyszłym roku zmieniam maszynę…

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe Sebastian Wave

          Ja tylko widziałem tego Benelli podczas testu Baniamina, i zrobił na mnie pozytywne wrażenia. Cena atrakcyjna. Musisz do niego kupić owiewkę i można śmigać. Jeśli nie chcesz większych mocy i pojemności to naprawdę świetny wybór. Ja sprzedałem kilka dni temu swoją Wave i kupiłem CBR 600F1 z 1990 roku z salonu Hondy w Szwajcarii. Co mnie podkusiło ? Stan techniczny tego motocykla i przebieg.

          Odpowiedz
          • Lubię małe pojemności, bo lekkie i tanie w utrzymaniu, co ma dla mnie znaczenie. Co wybiorę to się okaże, bo do przyszłego roku może się sporo pozmieniać. Gratuluję klasyka i życzę wielu szczęśliwie przejechanych kilometrów.

          • Zdjęcie profilowe jas13

            Z ciekawości, sam po tą Hondę pojechałeś i przywiozłeś, czy inne źródło?

          • Zdjęcie profilowe Sebastian Wave

            Jest z Innego źródła ale przebieg na fakturze jest 😉

        • Zdjęcie profilowe jas13

          CB500F, NC750, Versys, V-Strom

          Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>