pomoc w wyborze pierwszego motocykla

Strona główna Fora Opinie pomoc w wyborze pierwszego motocykla

Przeglądają 17 wpisy - 1 przez 17 (z 17 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #4881 Reply
    Michał
    Gość

    Dzień dobry, czy mógłby mi ktoś doradzić w kupnie pierwszego motocykla 125 cm. Mam 180 cm wzrostu i 70 kg wagi. Jest to mój pierwszy motocykl z przeznaczeniem jako środek transportu do pracy (około 20 km w warunkach podwarszawskich). Zależy mi na tym aby motocykl był prosty i trwały. Wygląd raczej klasyczny, ale jestem otwarty na propozycje. Budżet około 5k.

    pozdrawiam Michał

    #4882 Reply

    My możemy polecić z nowych Kymco Pulsar. http://skuterymotocykle.pl/pl/p/KYMCO-PULSAR-125/165
    Wysoka jakość. Zresztą Kymco to Kymco 🙂 Jeśli jeździsz takie trasy dziennie to inne chińczyki odpadają. Ewentualnie coś z Keewaya. Ale cięzko dostępne są RKS/RKV, a nowe na wtrysku będą duużo droższe.

    #4883 Reply
    Michał
    Gość

    Dziekuję za sugestie. Pulsar wielkich emocji nie wzbudza ale nie jest brzydki, z pewnościa RKS/RKV są bardziej estetyczne.
    Czy ktoś mógłby jeszcze wyjaśnić i ewentualnie doradzić czy ma sens kupowanie nowego motocykla ale z roczników 2015 lub 2016, które są znacznie tańsze?

    Michał

    #4884 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Możesz też zerknąć na Bartona Classic, to też dosyć dobry model od Senke. Silnik z Junaka 123.
    Całkiem fajnie to jeździ. Albo celować w używanego Keewaya, z małym przebiegiem. Wbrew pozorom możesz być bardziej zadowolony z używanego niż z nowego, bo wszystkie usterki wieku dziecięcego będą już usunięte (dokręcone śrubki, wyregulowany gaźnik itp.)

    #4885 Reply

    Michał ja to tłumaczę klientom w taki sposób:

    Jeśli znasz się w miare na mechanice, lub nie znasz się, ale pasjonuje Cię to i będziesz chciał siedzieć przy swoim moto, regulować wszystko, ogólnie dbać o niego w swoim zakresie to jak najbardziej możesz sobie wybrać jakąś używkę (tutaj ktoś Ci na pewno pomoże z wyborem), bo sam ją wypieścisz tak, że będzie śmigać jak tralala!:)

    Jeśli zaś ten moto ma służyć do tego, żeby przemieszczać się z pkt A do pkt B i nie chcesz mieć problemów z leżeniem pod silnikiem to masz 2 lata gwarancji na start i tanie serwisy, które zrobią Ci 90% usterek od ręki 🙂

    Co do Pulsara, wygląd wyglądem, ale z jakości byłbyś zadowolony
    Co do RKS/RKV – My mamy RKS na stanie. RKV już dawno nie, ale na pewno na Allegro gdzieś ktoś jeszcze ma.

    Czy warto kupić z 2015/2016 – jak najbardziej tak. To ciągle nowy model, tylko z lepszą ceną!

    #4886 Reply
    Michał
    Gość

    A co polecacie drodzy koledzy z poniższych motocykli. Roczniki 2015 i 2016. Rozrzut cenowy jest bardzo duzy i się zastanawiam, czy warto dołożyć więcej i kupić RKS’a czy lepiej wydać mniej bo i tak się różnicy nie odczuje. Proszę o sugestie i opinie.

    Barton TZ – 3500 zł
    Junak 122 – 4000 zł
    Junak 126 – 4600 zł
    Junak 121 – 4700 zł
    Junak 123 – 5200 zł
    Barton Classic – 5300 zł
    Keeway RKS – 5700 zł

    #4887 Reply

    Z tych wszystkich , kupiłbym RKS’a. Nie pytaj dlaczego ? Usiądź na nim i będziesz wiedział dlaczego.

    #4890 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Też jestem na kupnie i mam/miałem podobne dylematy. Na temat chińczyków z niskiej półki trochę się „doktoryzowałem” więc może mogę odrobinę pomóc.

    Przede wszystkim nie napisałeś do czego będziesz używać motorka – czy do codziennych dojazdów do pracy, czy do niedzielnych przejażdżek po okolicy. Modele które wymieniłeś to różne typy pojazdów zarówno choppery, nakedy jak i sporty – zatem widać że nie masz też sprecyzowanych oczekiwań co do stylu motocykla…

    Chińczycy to niski naród, ich motocykle to w dużej części też małe pojazdy – dla osób ze wzrostem 175cm max. Przed zakupem należy na wybranym motocyklu posiedzieć, przymierzyć zobaczyć czy pozycja jest wygodna i jak się na nim wygląda – czy aby nie jak Sancho Pansa na osiołku…

    Pokrótce na temat wybranych przez Ciebie modeli:

    Keeway RKS – to bardzo elegancki naked, mnóstwo stylistycznych detali, wypasik. Niestety jest dość niski przez co ja musiałem go odrzucić. Poza tym ma mało popularny silnik – kopię Suzuki GN125 – nie wiem jak z jego serwisem. (BTW: Kopia całego Suzuki GN125, ale bez silnika to Benyco BR125)

    Junak 123 – (dostępny też jako ZIPP VZ2) to dość udany naked z dobrej fabryki TAYO. Ma bardzo dobry silnik z wałkiem wyrównoważającym i rozrządem OHC (wałek w głowicy) – częściowo wzorowany na Hondzie CB. Motocykl jest już bardzo długo produkowany i dopracowany. Ma kilka nowoczesnych elementów jak hamulec tarczowy z tyłu czy tylne amortyzatory gazowe, z drugiej strony jednak ssanie załączane przy gaźniku czy lampa ze zwykłą, słabą żarówką…

    Barton Classic – ma ten sam udany silnik co Junak 123 i ogólnie dość zgrabny i dopracowany soft chopper. Niestety jest niski – dla mnie odpada.

    Junak 121 – też mały chopper ale z gorszym silnikiem – to standardowa, niewysilona jednostka napędowa wzorowana na Hondzie CG. Silnik ten jest sprawdzony w modelach Romet Z czy K. Ale brak wałka wyrównoważającego powoduje większe drgania i legendarne gubienie części na dotarciu. Popychaczowy rozrząd (OHV) powoduje że silnik jest mniej dynamiczny niż jego odpowiedniki OHC. Jeśli chodzi o Junaka 121 to warto się przyjrzeć modelowi 121 FL który ma silnik TYS – (rozwojową wersję tego z Junaka 123).

    Junaki 122 i 126 pochodzą z fabryki FOSTI która specjalizuje się w kopiowaniu japońców. Silnik to wariacja firmy ZNEN na temat Hondy CG. Modele z tej fabryki to raczej średniaki ale za to dobrze wyglądają ( z daleka bo z bliska widać niedoróbki). Ale z fabryki FOSTI warto zwrócić uwagę na IMO niedoceniony model – Romet RX Street. Wizualnie to kopia Yamahy YBR (nawet ten badziewny, nieprzystający bagażnik tylny – choć jak chcesz kufer zamontować jak znalazł).
    W modelu tym zastosowano małą innowację w silniku OHV – wałek wyrównoważający. Ogólnie ładna sylwetka (eleganckie felgi zerżniete z Hondy CB125F) no i bajery typu pełne oświetlenie LED (również przednia lampa !).

    Barton TZ – to nie motocykl – to motorower z silnikiem 125. Spójrz tylko na tylny wahacz – cienka rurka, i jeszcze podnóżki pasażera do niej przymocowali. Jak już chcesz taki „wynalazek” kupić to taniej dostaniesz Ferro FT 125, Router RM 125 czy Toros El Viento.
    BTW tylko Barton się nie kryje oferując to pod swoim Brandem. Inni dystrybutorzy nie chcąc psuć sobie opinii sprzedają to pod przykrywką (Almot(Junak) jako Ferro, ZIPP – TOROS a Romet – Router). A z Motorowerów 125 masz jeszcze do wyboru Romet ZXT …

    #4891 Reply
    Szmarju
    Uzytkownik

    Na Junaku 123 powinno być Ci dobrze. Ja mam 191 cm wzrostu i 83 kg wagi, mierzyłem się do tego motocykla, nie było żadnych problemów (chociaż ludzie są różni i np. Tobie może bardziej pasować sprzęt z dzieloną/profilowaną kanapą, jak np. Keeway RKS, który dla mnie był nieco za mały, gdyż nie mogłem się odsunąć do tyłu). Ewentualnie poszukaj na allegro Zipp VZ-2, jak wiadomo to bliźniak Junaka 123, a można go wyrwać nowego i zarejestrowanego za 4600 zł. Z kolei na OLX ktoś wystawił nowego Torosa Ion 125 za 4000 zł, czyli kolejny bliźniak Junaka i Zipp.

    Ja osobiście nie jeździłem motocyklem z silnikiem posiadającym wałek wyrównoważający (jak np. 123/VZ2/Ion125), ale gdybym teraz kupował ponownie, to myślę, że może rozważyłbym dołożyć do takiego moto. Mój Romet K125 po przekroczeniu 6000 rpm przenosi spore wibracje silnika, ale z drugiej strony, ja nie jeżdżę w trasy, tylko po mieście, więc jak dla mnie nie ma większego problemu.

    #4892 Reply
    Michał
    Gość

    Dziękuję za podpowiedzi. Jak wspomniałem w pierwszym poście, motocykla używał bym jako środek lokomocji do pracy (około 20 km w warunkach podwarszawskich) i oczywiście od czasu do czasu na przejażdżkę. Co do stylu motocykla to jestem otwarty i nie musi to być taki czy inny styl. Jestem w stanie zrezygnować z walorów estetycznych na rzecz lepszej jakości, trwałości i ceny jeżeli jest to różnica istotna. Pytanie jest takie czy warto dopłacić te 1700 zł do RKSa, który bardzo mi się podoba i mieć na prawdę lepszy motocykl niż taki junak 122.

    #4893 Reply
    Michał
    Gość

    A co myślicie o motocyklach Kymco Pulsar i ZIPP Maniac?

    #4894 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    ZIPP Manic to to samo co Romet K125 czy Barton N125 czyli silnik OHV 156FMI – kopia Hondy CG. Jeśli wygląd nie ma dla Ciebie znaczenia to zdecydowanie lepiej dołożyć do silnika z wałkiem wyrównoważającym czy rozrządem OHC – np. Junak 123. Ale nie wybieraj motocykla patrząc na zdjęcia czy porównując parametry. Wybierz się do salonów sprzedaży pooglądaj, usiądź przymierz się do kilku – będziesz miał porównanie jaka pozycja i gabaryty bardziej Ci odpowiada.

    Pulsara nie widziałem, RKS za to jest fajny tylko niski…

    Kymco podobnie Keeway to chińska firma która nie rebranduje swoich produktów – a to oznacza ze musi dbać o jakość swoich produktów. Ale osobiście obawiałbym się o dostępność i ceny części/serwisu…

    #4895 Reply
    jas13
    Gość

    Jak dla bardziej wysokiego to RS125, TX125, Marathon, J123

    #4896 Reply
    jas13
    Gość

    Kymco to Tajwańska firma, ale akurat m.in. Pulsar pochodzi z ich chińskiej fabryki, podobnie jak Like, Agility, Xtown

    #4899 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Tajwan to tez Chińczycy. Pulsar kiedyś był produkowany na Tajwanie – tutaj przykład takiego Pulsara z 2010 roku (z silnikiem OHC):

    http://moto.zombdrive.com/images/kymco-pulsar-2010-15.jpg

    Później produkcję przenieśli do Chin kontynentalnych, gdzie montowali go z gorszym silnikiem OHV…

    #4900 Reply
    Janek70
    Gość

    Tak, dokładnie. Kymco też ma typowo chińskiego podwykonawcę: Changzhou. A Pulsara spaprali konkretnie. Ta wersja z silnikiem OHC była super. Później to już typowo budzetowy chinol. Podobnie było z typoszeregiem Agility, gdzie do chyba 2008 roku to była Tajwańska produkcja, a później przenieśli produkcję do Changzhou.

    #4961 Reply
    jas13
    Gość

    Może i Tajwan to też Chińczycy, ale w Chinach motocykle z Tajwanu są uznawane za lepsze jakościowo, od chińskich.
    Silnik zmieniony na OHV, żeby zmniejszyć cenę, rolę flagowego przejął CK-1.
    Sądząc po cenach, koszty produkcji na Tajwanie powoli zbliżają się do Japonii. Kymco robi dla Kawy, oraz kilku innych producentów, więc tańszy sprzęt wyrzuca do Chin.

Przeglądają 17 wpisy - 1 przez 17 (z 17 w sumie)
Odpowiedz do: Reply #4884 in pomoc w wyborze pierwszego motocykla
Twoje informacje