MZ 125 RT/SM/SX

Strona główna Fora Opinie MZ 125 RT/SM/SX

Przeglądają 41 wpisy - 1 przez 41 (z 41 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #1526 Reply
    jacekdl
    Gość

    Witam,
    Chciałbym założyć temat odnośnie w/w motocykli.
    Motocykle mało popularne w Polsce ale mam nadzieję że to się zmieni.

    Posiadam MZ 125 wersja SM.
    Moto jest z 2004 roku, przebieg 26 tyś, kupiłem go w październiku tamtego roku, przejechałem nim około 1000 km. Jest to moje pierwsze moto, wcześniej 5 lat jazd na quadach.
    Z tego co piszą moto jest najmocniejsze w swojej klasie. Jak do tej pory jestem w 100% zadowolony.
    Co w moto naprawiłem/wymieniłem:
    – nowe opony
    – wymiana oleju (Motul 5100)
    – wymiana całego napędu
    – odblokowanie modułu
    – wymiana pokrycia siedzenia
    – wymiana płynów hamulcowych
    – wymiana klocków
    – wymiana kierunkowskazów
    – założenie regulatora temperatury razem z wskaźnikiem temp
    – wymiana świecy (irydowa)
    – czyszczenie i regulacja gaźnika
    – wymiana przewodów paliwowych

    Zapraszam do dzielenia się uwagami i opisami o swoich mz. W razie potrzeby służę pomocą.

    Pozdrawiam !! LwG

    #1527 Reply
    jacekdl
    Gość

    To może jeszcze + i – według mnie:
    na +
    – niezłe przyśpieszenie i dynamika silnika jak na 125
    – elastyczna skrzynia biegów
    – moto jest duże
    – hamulce
    – zawieszenie
    – dźwięk
    – spalanie

    na –
    – brak obrotomierza
    – brak wskaźnika paliwa
    – na razie niezbyt komfortowe siedziska na dłuższe trasy (mam nadzieję że to kwestia
    przyzwyczajenia)
    – ograniczony dostęp do części jednak widać coraz większą ich ilość na portalach aukcyjnych

    Parę ciekawych linków, może się komuś przyda:
    http://forum.mz-klub.pl/index.php – forum mz (mało tu jest o naszych moto ale można
    zapytać poradę kolegów)
    http://cvieth.bplaced.net/motorrad_mz_1.html – stronka z przydatnym poradnikiem (np. jak
    odblokować moduł)

    Posiadam również service manual oraz katalog części, jak ktoś by chciał mogę wysłać.

    #1528 Reply
    Olo
    Gość

    Jaki jest najnowszy rocznik tego modelu wyprodukowany? Wogóle ciezko znalesc te motory na aukcjach w pl polecacie jakies strony zagranicze? Na stronie producenta widze tylko czesci ale sprawdzalem tylko w telefonie moze cos przegapilem?

    #1529 Reply
    jacekdl
    Gość

    Witaj, najświeższy model to bodajże 2008. W tym roku fabryka została zamknięta i zakończono produkcję. Co do kupna to pojawiają się na aukcjach ale trzeba być cierpliwym.
    Bardzo dużo jeździ ich w niemczech.

    http://olx.pl/oferta/mz-sm-sx-125-4-sow-ciecz-05r-husqvarna-CID5-ID9vkTL.html#6064f2c335

    http://olx.pl/oferta/mz-125-enduro-salonowa-CID5-ID9x6Rt.html#6064f2c335

    Ja swoją znalazłem właśnie na tej stronie z ogłoszeniami.

    #1541 Reply
    Olo
    Gość

    Dzieki za info

    #1600 Reply
    Piotrek
    Gość

    Witam, w zeszłym roku w październiku zakupiłem MZ RT 125 z 2005 roku,model po liftingowy, o przebiegu 14 tyś km,motor jest w stanie bdb, jest to mój pierwszy 4T i jestem zadowolony z osiągów i dzwięku wydobywajacego sie z tłumika. Wykonanie RT jest na wysokim poziomie,nie odbiega od japońskich motocykli. Noi zapomniał bym o bardzo ważnej zalecie tej 125, czyli oryginalność, nie zapomne jak przyjechałem w listopadzie na przegląd to goście co tam pracują nie mogli się naoglądać mojego moto bo myśleli że MZ zakończyła produkcje na serii ETZ a tu taka niespodzianka, silnik wygląda na 250cm3 albo większy już nie raz słyszałem od różnych ludzi.Pare osób miało okazje przejechać sie na mojej Mz i po krutkiej przejażdze był przysłowiowy banan na twarzy, tak jak by zsiadali z jakiejś Hayabusy.

    #1607 Reply
    jacekdl
    Gość

    Cześć Piotrek, skąd jesteś??
    Jakie kontrolki zaświecają Ci się po przekręceniu kluczyka??

    #1639 Reply
    Mechatronik_GDZ
    Gość

    Witam.

    Jestem posiadaczem MZ RT 125 (wyprod. w 2004) od początku roku. Jest to mój pierwszy motocykl.
    Na tą chwilę przejechałem nim dopiero niecałe 1000 km.
    Oczywiście po zakupie wymieniłem olej i filtr. Wymieniłem także tylną oponę na Heidenau K66.

    Do zrobienia pozostało jeszcze: wymiana napędu za jakiś czas, być może wymiana tylnej tarczy hamulcowej oraz regulacja gaźnika(zdarza mu się zakrztusić, prawdopodobnie zbyt uboga mieszanka).

    Czy któryś z posiadaczy tego modelu może wstawić zdjęcie lub opisać gdzie podłączony jest czujnik biegu jałowego? W tej chwili czujnik mam usunięty ale chciałbym go kupić i zamontować, najlepiej dokładnie tak jak w oryginale.

    <Piotrek>
    Czym różni się wersja przed liftingiem i po? W jakim roku on nastąpił?

    <jacekdl>
    U mnie po przekręceniu kluczyka zapala się tylko kontrolka oleju.

    Jako ciekawostkę dodam, że posiadam pomiary z hamowni wykonane moim motocyklem.
    Moc mojego motocykla to 14,24KM, a moment 11,09Nm.
    Prędkość maksymalna na hamowni to 127 km/h.
    Realnej prędkości maksymalnej jeszcze nie znam (maksymalnie jechałem nim około 115 km/h), jednak do się nim bez problemu podróżować w granicach 90-100 km/h bez męczenia silnika.

    Jeśli macie jakieś pytanie to piszcie. Postaram się odpowiedzieć.

    #1647 Reply
    jacekdl
    Gość

    Dziękuję kolego za info.
    Co do czujnika biegu jałowego to wydaje mi się ze jest po stronie dźwigni zmiany biegów, na dole.
    Do pokrywy wchodzą dwie wiązki kabli a trzecia (ona nie wchodzi do pokrywy) jest chyba właśnie od biegu jałowego. Nie masz wogóle czujnika czy nie jest podłączony??

    #1649 Reply
    Mechatronik_GDZ
    Gość

    Chyba źle opisałem o co mi chodzi 🙂
    Gdzie sam czujnik powinien się znajdować wiem, ponieważ gdy kupiłem motocykl byłem zmuszony go wykręcić u dorobić zaślepkę w jego miejsce. Był niepodłączony i dodatkowo lekko przekręcony, co spowodowało pęknięcie jego gwintu i sączenie się oleju.
    Chodziło mi dokąd oryginalnie były poprowadzone przewody z niego wychodzące, ponieważ takowych nie ma od momentu kupna. Oczywiście mogę wg schematu gdzieś się wpiąć aby wszystko działało prawidłowo, jedna jeśli już coś robię to wolę to zrobić zgodnie z oryginałem.

    #1685 Reply
    Piotrek
    Gość

    Mieszkam w północnej Małopolsce, po odpalniu na chwile załącza się kontrolka oleju ale dosłownie na chwilkę(2s) i kontrolka biegu jałowego.
    RT 125 przeszło delikatny lifting najprawdopodobniej w 2005 choć mogę się pomylić o rok do tyłu, zmiany obejmowały:
    -troszke większe kierunkoskazy na kożyść +2005
    -felgi w kolorze czarnym, w starszych były szare
    -kanapa była wykonana z lepszego materiału, bardziej chropowatego z przetłoczeniem na boku z napisem RT 125 a w starszej był nadruk biały
    -po lifcie zmieniły się także przełączniki od ssania, włącznik starteru i wyłocznika
    -przed 2005 nie spotkałem mz-ki z naklejką MZ na baku
    i to chyba było by na tyle z wizulanych róznic.

    #1686 Reply
    Jacek
    Gość

    Cześć Piotrek, ja też mieszkam w małopolsce a dokładnie w Chrzanowie. Gdzie dokładnie mieszkasz?? Może razem pośmigamy??

    #1761 Reply
    Piotrek
    Gość

    Wolbrom/Miechów to moje rewiry, a ty czasem nie kupiłeś RT z komisu z Trzebini takiej czarnej?no można by się kiedyś zgadać,chodz ostatnio z wolnym czasem jest krucho, mój brat jest na etapie składania rt 125 i nie dużo mu już zostało to będzie jeszcze jedna.

    #1764 Reply
    jacek
    Gość

    Witaj Piotrek, znajdź mnie na facebooku (jacek długosz) to sie umówimy, nie mamy daleko od siebie. Ja mam MZ Supermoto. Planujemy ze szwagrem moim pojeździć w niedziele.

    #1843 Reply
    Dobak
    Gość

    Również posiadam ten model od lipca 2014, czyli od czasu, kiedy nie było jeszcze wolno poruszać się 125-ką na „B”. Do tego czasu udało nakręcić mi się około 3000 km bez żadnych poważnych problemów. Jedyne co u mnie nieraz się dzieje to obrotomierz czasami za dużo obrotów pokazuje, ale jak go lekko puknę ręką to już jest wszystko ok. Wiecie co może być tego przyczyną? Jeżeli chodzi o przejażdżki to mam zamiar zrobić sobie jakąś trasę w ciekawe miejsce; prawdopodobnie będzie to zamek w Olsztynie koło Częstochowy, ale nie wiem kiedy dokładnie.

    #2042 Reply
    szybki
    Gość

    Mam pytanko, co może być przyczyną tego, że po odpaleniu na ciepłym silniku obroty wskskuja na ok 4 k rmp a po 3s spadają do 2 . Lewe powietrze czy coś z ggaźnikiem jest nie tak?

    #2043 Reply
    szybki
    Gość

    Mam pytanko, co może być przyczyną tego, że po odpaleniu na ciepłym silniku obroty wskskuja na ok 4 k rmp a po 3s spadają do 2 . Lewe powietrze czy coś z ggaźnikiem jest nie tak?

    #2189 Reply
    wolny
    Gość

    podejrzewam że gaźnik, u mnie było podobnie

    #2328 Reply
    maluch
    Gość

    Witam….ma ktos może do sprzedania Mz Rt 125 do sprzedania? Najlepiej podkarpacie….

    #2428 Reply
    Raff
    Gość

    Witam, a wie ktoś do czego służy dziurka na spodzie silnika?

    #2478 Reply
    Mechatronik_GDZ
    Gość

    Kolego, a w tej dziurce nie powinien znajdować się korek od spustu oleju? 😀

    A tak na serio, opisz gdzie dokładnie jest ta dziurka, sprawdzę u siebie.

    #3096 Reply
    Marek
    Gość

    Nie każdy ma farta jak Ty.kupiłem 125 mz sx.palił na popych bo padł bendix,czyli sprzęgło jednokierunkowe,po 500 km zgon modułu zapłonowego i tak stoi u „mechanika 2 lata .Bendix 700pln i niedostepny ,moduł zamiennik ,nikt nie wie czy zagada bo mechanik nie bedzie rozpychał po placu. Gadał że to na częściach Hyosung a chińczyki odpowiadają że nie widzieli tego modelu. Piszesz że masz katalog części sx,sm .Napisz jaka cena na 733 217 339 i czy po niemiecku.Pozdrawiam szczęśliwca Marek

    #3398 Reply
    Damian
    Gość

    Witam potrzebuje pomocy w regulacji gaźnika Mam rt która stała 2 lata zalane nowe płyny olej itd no i przeszła czyszczenie gaźnika Mam pytanie ile macie wykręconą śrubę mieszanki w swoich MZ-tkach RT,SM czy SX jest do niej utrudniony dostęp gdyż od spodu gaźnika i chcę wkręcić podobnie do innej mz wtedy ewentualnie doregulować Proszę o pomoc

    #3712 Reply
    Kamil
    Gość

    Witam, jestem posiadaczem Mz rt125 z 2002r od 6 miesięcy (stan licznika przy zakupie 22 tyś, aktualnie 23,5 tyś). Mz’tka ściągnięta z Paryża, odziwo można znaleźć tam jeszcze nie jeden egzemplarz na sprzedaż (Szwagier tam mieszka i zajmuje się motocyklami w wolnym czasie. Motorek można wyrwać za naprawdę fajną cenę, zależną od tego co kto oczekuje. Dowóz do Polski raz w tygodniu). Wszystkie opłaty związane z rejestracją ok 450zł (przegląd, oc, tłumaczenie papierów, rejestracja). Można znaleźć wersje zablokowaną (max 80 km/h) i odblokowaną (fabryczną lub przez wymianę modułu w wersji zablokowanej). Mz’tki produkowane były w latach 2000-2008, co powoduje trudniejszy dostęp do części zamiennych. Co ciekawe wychodziły jeszcze Mz’tki rt125 RS. Fabrycznie po lekkim tuningu, inny: wydech, gaźnik, układ zapłonowy, większa moc itd.).
    Motocykl ciekawy z wyglądu, pomimo upływu czasu dalej ma nowoczesny wygląd a niejeden przechodzień zwraca na niego uwagę. Brakuje mu tylko wskaźnika poziomu paliwa, owiewki na kierownice (uniwersalna kosztowała mnie coś koło 100zł) i schowka pod siedzeniem (kuferek zostaje). Czasami obrotomierz szaleje ale wystarczy puknąć w szkiełko (widocznie coś nie łączy) Podstawowe rzeczy jak olej, świece, klocki hamulcowe czy filtry można spokojnie kupić w PL, a za resztą trzeba szukać za granicą.
    Rama jest dość prosto skonstruowana w wyniku czego motor ma bardzo niską masę: 113kg i jest prosta do ewentualnej naprawy. Zawieszenie 1’wsza klasa, bardzo dobrze tłumi nierówności, dodatkowo tylni amortyzator centralny posiada regulacje twardości. Przedni hamulec wyposażono w dużej średnicy tarcze hamulcową (dwu tłoczkowy zacisk) co oferuje skuteczne hamowanie.
    Silnik czterosuwowy, chłodzony cieczą, zasilany gaźnikiem Mikuni (Potrafi być wybredny, śruba regulacyjna składu mieszanki paliwo-powietrze od spodu gaźnika, co utrudnia regulacje, powinna być wykręcona 1,5 obrotu, + – 0,25. Należy pamiętać też o odpowiedniej regulacji poziomu paliwa w komorze plywakowej, trudne to nie jest, ale zabawy troszkę jest, a zła regulacja bardzo wpływa na prace silnika), układ zapłonowy bezobsługowy (jedynie świeca zostaje), głowica z dwoma wałkami rozrządu (Łańcuszek rozrządu lubi się naciągać i silnik dzwoni. A po maksymalnym naciągnięciu (wychyleniu) napinacza łańcuszka, dalej zbyt duży luz łańcuszka może grozić uszkodzeniu karterów.), głowica posiada cztery zawory (Luz zaworowy regulowany odpowiednimi płytkami). Praca silnika (w dobrym stanie i odpowiednio wyregulowanego): jednostajna, równa, gładka, pozbawiona wibracji. Silnik płynnie i natychmiastowo reaguje na dodanie gazu, dobrze wkręca się na obroty nawet do odcięcia zapłonu. Od 1-5 biegu zadowalająco dobrze się zbiera (5 bieg max 105km/h), potem 6 i walka z oporami powietrza. Od 0-100 coś koło 15sek. Maxymalna prędkość jaką uzyskałem to 125km/h (mój wzrost: 182cm, waga: 85kg). Spalanie na poziome 3,3-3,8 l.
    Możliwe, że jest jeszcze wiele innych rzeczy wartych uwagi, dlatego jestem za tym żeby utworzyć forum Mz’tki i bez problemu wymieniać się opiniami czy pomysłami. Ogólnie staje murem za mało znaną w PL Mz’tką i polecam każdemu kto chciałby zakupić swoje 125. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy i życzę szerokiej drogi. W razie jakichkolwiek pytań mogę podać pocztę bądź nr tel.

    #3852 Reply
    Kuba
    Gość

    Witam jestem posiadaczem MZ od kliku miesięcy ale niestety zablokowanej i zwracam się z prośbą do osób które już odblokowywały swoje moduły o dokładne wytłumaczenie jak to zrobić, z góry dziękuje.

    #4742 Reply
    Piotr
    Gość

    Witam kolegów.
    Czy ktoś z Was posiada Repair Manual do Mz 125 SM, SX lub RT, ponieważ potrzebuję schemat jak ustawić rozrząd po wymianie łańcuszka, a nie widzę tam żadnych znaków.

    #4752 Reply
    Adam
    Gość

    Witam jeśli chodzi o odblokowanie modułu to na OLX jest dostępny chip odblokowujący sam równierz go posiadam w swoim MZ RT 125 2001r jestem z niego bardzo zadowolony gaźnik kapryśny czyszczę go co rok inaczej się przytyka, kłopot z odpaleniem itd. Kiedy jest czysty problemy znikają. Po założeniu chipa zamyka obrotomierz niestety miałem szlifa i obrotomierz szlak trafił chętnie kupię jeśli ktoś coś proszę o kontakt na OLX Moduł odblokowujący MZ RT 125 Pozdrawiam

    #5224 Reply
    Mateusz Zs
    Gość

    Cześć właśnie kupiłem swoją MZ 125 SM z 2004 roku gdy jechałem zgasł mi gdy wcisnalem sprzęgło poprzedni właściciel miał ją 1.5 roku i nie czyscil gaźnika myślicie że to może być przyczyną ewentualnie jakieś sugestie. Poza tym czy po przekreceniu kluczyka odrazu chodzi wentylator czy nie?

    #5253 Reply
    Michał
    Gość

    Witam Kolegów, jestem szczesliwym posiadaczem mz rt125 ale mam problem z kupieniem płytek regulujących luzy zaworowe, ma ktos moze namiar gdzie mozna je kupic albo od czego mogą pasowac?

    #5474 Reply
    Rav
    Gość

    Wie ktoś skąd wziąć łańcuszek rozrządu do mz sx 125 rocznik 2004?

    #5796 Reply
    konrad
    Gość

    Cześć posiadam Mz rt 125 od roku i muszę wyregulować zawory i potrzebuje płytek zaworowych ale za ho… nie mogę znaleźć macie jakieś strony albo sami macie jakieś wolne bo potrzebuje tak naprawde jednej o wymiarze 2.6 chętnie odkupie. Proszę o pomoc z góry dzięki

    #5862 Reply
    Paweł
    Gość

    Tel. 513 282 110

    #6220 Reply
    Robert
    Gość

    Witam czy ma pan może instrukcje obsługi MZ sm.
    Robert

    #6224 Reply
    Destej
    Gość

    Witam jeżeli mógłbym prosić o serwisówkę i katalog części to bardzo będę wdzięczny. To mój e-mail: destej@op.pl Ciężko namierzyć jakieś części do tego modelu. Problem mam z wyrobionym trzpieniem klocków zacisku hamulca przedniego , nie mogę nigdzie dostać części do regeneracji zacisku hamulca, jedyne co można kupić w tym temacie to klocki. Nie wiem co będzie jak się coś poważnego wydarzy. Jeżeli możesz też przesłać namiary na jakieś sklepy z częściami do tego moto będzie super. Mam od niedawna wersję MZ 125 SX , na razie włożyłem mu moduł odblokowujący i zadziałało. Pozdrawiam

    #6579 Reply
    Mateusz ZS
    Gość

    739 070 960 mam katalog czesci i pare papierów.
    Części to raczej tylko z DE
    Płytek w polszy nie ma
    Zapraszam na FB MZ 125 RT/SM/SX

    #14068 Reply
    piotr
    Gość

    Siema panowie mam model z 2006r
    Mam do was pytanie bo nie doszukam tego nigdzie jakie macie napiecie ładowania akumlatora na obciazeniu z gazem i bez obciazenia??

    U mnie wyglada to tak ze bez obciazenia mam 13,7v z obciazeniem 14,6 – 14,8

    Czy to prawidlowe ładowanie? I jakie jest u was

    #28751 Reply
    Mark
    Gość

    Witam gdzie i od kogo mogę kupić pewna uszanowana MZ RT? dudek837@wp.pl

    #29036 Reply
    Bartek
    Gość

    Witam. Potrzebuje rady fachowca. Jestem posiadaczem MZ 125 rt 2003 r. mam problem ze zmianą biegów podczas jazdy, ponieważ są sprawne tylko bieg 1 i 2 i wyżej nie mogę wrzucić biegu. Liczę na jakąś wskazówkę do naprawy tego problemu.

    #37637 Reply
    Jan
    Gość

    Witam mam problem z moim mz rt 125. Biegi ciężko schodzą w dół do 3 spoko ale zmienić na 2 albo luz to ciężka sprawa do tego po przejechaniu 2-3km traci moc i ledwo jedzie gaśnie. Po jakiejś minucie wszystko wraca do normy później znowu to samo

    #37647 Reply
    Krzysztof
    Gość

    Witam,
    Posiadam Moto jak wyżej od miesiąca, przebieg 11kkm. Dziś podczas jazdy zaczęło się ślizgać sprzęgło. Po kilku km zatrzymałem się na skrzyżowaniu i było już ok. Jakieś pomysły? Jest wogole jakaś regulacja czy serwis?
    Dzięki z góry.

    #37757 Reply
    Bartol
    Gość

    Witam serdecznie mam DO SPRZEDANIA mz rt 125 striker pomarańczową przebieg 1500 kilometrów praktycznie nowy zapraszam do kontaktu….
    Nie picowana taka została ściągnięta zapraszam do kontaktu drgorimoto81@tlen.pl

Przeglądają 41 wpisy - 1 przez 41 (z 41 w sumie)
Odpowiedz do: Reply #3398 in MZ 125 RT/SM/SX
Twoje informacje