Motocykl wysokiej jakości

Strona główna Fora Opinie Motocykl wysokiej jakości

  • This topic has 12 odpowiedzi, 6 głosów, and was last updated 7 years temu by jas13.
Przeglądają 13 wpisy - 1 przez 13 (z 13 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #4765 Reply
    kuku
    Uzytkownik

    Witajcie!;)
    Pierwsze to chciałbym się z Wami przywitać oraz prosic o pomoc…
    Planuję zakup 125-tki, natomiast jest tyle modeli, że na prawdę ciężko o wybór…
    Mam kilka wymagań, a nie wiem , który najbardziej spełni moje oczekiwania. Czego wymagam ? Na pewno wysokiej jakości motocykla, który będzie w stanie wozić moje 4 litery od punktu A do punktu B pokonując dziennie ok 20 km. W weekendy wypad na miasto w okolicach 100 km czasem i 150 km. Dlatego tak dla mnie ważna jest jakość elementów i bezawaryjność. Kolejnym podpunktem jest prędkość i przyspieszenie. Potrzebuje, by było w miare dobre przyspieszenie, a prędkość maksymalna chociaż to 110 km/h. W trasie bez żyłowania by utrzymywał 95-100km/h. Te 2 elementy to podstawa dla mnie bardzo ważna. Cena ? Koło 5 kafli chce się wyrobić, ale nie chce starszego motocykla niż 2 letni. Oglądałem się za kilkoma motocyklami i mam kilka na oku, ale sam nie wiem czego mogę oczekiwać. 1 propozycja to Romet ONE S/T (1 roczny ok.5000zł). Ciekawy design, prędkość jak i przyspieszenie super, ale… troszkę niestety martwi mnie ta stajnia, chociaż wiem, że romet rometowi nie równy. 2 to Keeway RKS 125 (nowy 5.5k). Bardzo mi się podoba natomiast widzę brak dobrego serwisu/ części oraz prędkość maksymalna w większości to 96/97 km/h. Oczywiście są filmiki, ze 110km/h rozpędzi, ale to nie wszystkie. 3 to Kymco CK-1 – również piękny, ale i bardzo szybki (leci spokojnie to 110 i niezłe przyspieszenie tak do 90-tki). Ale to już używka roczna. Co o mnie ? Miałem skuter i tylko na tym jeździłem. Bardzo też chciałbym co ma w miarę opony, a nie jak kolarzówka…Potrafię dbać o motocykl, na bank on będzie na minimum 3 latka. Jeszcze widziałem ZXT 125 ale niektórzy mi polecają, że dobry, a niektórzy że na moje wymagania to Keeway poszukać. To co Panowie poradzicie ? 🙂 Liczę na pomoc! 😉 Pozdrawiam

    #4766 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Zarówno keeway jak i z-one to bardzo dobrej jakości motocykle. Możesz też spróbować zapolować na junaka rs 125, choć mi udało się go rozbujać do 107kmh i więcej nie chciał. Tutaj ważne jest też ile ważysz.

    #4767 Reply
    kuku
    Uzytkownik

    No niestety 85 kilo będzie…
    Tylko tutaj jest teraz różnica taka, że keeway jest nowy a z-one będzie używka. Dlatego mam dość duży dylemat, troszkę też martwię, by się nie rozkraczył na trasie ;/ A co sądzisz o Keeway ? Jaki byś polecił mi motocykl ze wszystkich co są na rynku ? Junak 125 słaby niestety, 125 pro poza ceną. Zostaje Keeway rks, Kymco oraz Romet. Widzę, że testujesz te motocykle dlatego właśnie proszę Cię byś powiedział ze swojego punktu widzenia, te motocykle co testowałeś, to uważasz, że najlepszą jakością do ceny jest… ?

    #4769 Reply
    Szmarju
    Uzytkownik

    Widzę, że skupiasz się między innymi na dynamice, mocy i prędkości. Czy 90-100 km/h a 100-110 km/h, robi Tobie naprawdę dużą różnice? Moim skromnym zdaniem, w tych motocyklach (125 cm3), różnica między tymi prędkościami jest zdecydowanie zbyt mała aby robiło to różnicę np. przy wyprzedzaniu (za mało KM/Nm), a stała prędkość przelotowa, no cóż, łatwo policzyć jak szybko zrobisz trasę 20 km, w przypadku 90 km/h lub 110 km/h, podpowiem, różnica to 4 minuty.
    Może lepiej popatrzeć pod kątem wygody podróżowania? Siedzisko, wibracje silnika, pozycja za kierownicą itd.

    #4770 Reply
    kuku
    Uzytkownik

    Dla mnie ważne jest by utrzymać prędkość przelotową ok.95 km/h. Jeżeli motocykl jedzie maks 100km/h to sam wiesz że nie da rady jechać ciągle podobną prędkością i żyłować. Po 2 chodzi, bym nie zostawał w tyle ze znajomymi. Dlatego dla mnie to jest ważne. Dużo myślałem i jest duże pole manewru, dlatego że jest i Keeway i Kymco, Romeciki One oraz Barton Blade…. Wybór jest dość spory, każdy ma jakieś wady zalety… Szkoda, że takim mocniejszym z partii Junaka jest 125 PRO, ale cena znacznie za wysoka..

    #4771 Reply
    Langer
    Uzytkownik

    Jak to mówią mądrzy ludzie: szkłem du.y nie podetrzesz… Nie da się mieć ciastko (wydać mało) i zjeść ciastko (czyli mieć ponadprzeciętne osiągi).

    #4772 Reply
    kuku
    Uzytkownik

    Czy ja wiem, uważam, że nie do końca masz rację – nie oczekuję osiągnięć CBR, ale czy za 5k nie kupisz nic dobrego ? Wymieniłem kilka motocykli, które spokojnie spełniają wymagania w tej cenie (dylemat był który), a że Junak 125 PRO kosztuje 8.5 to przesada – ja rozumiem do 7, ale 9,300 bodajże była CBF na wyprzedaży. A chyba zgodzisz się, że CBF jest lepszym motocyklem niż Junak ?

    #4773 Reply
    ARBA
    Gość

    kreidler supermoto dd. duży, odpowiednia moc, bezawaryjny, spokojnie utrzymasz przy twojej wadze 95km/h. i w tej cenie powinieneś kupić 2-3 latka. pisze bo posiadam. choć zing 2 też pewnie by się nadawał.

    #4774 Reply
    Langer
    Uzytkownik

    Kupując nowy tani ( tak do 10 tys. zł.) motocykl o pojemności 125 ccm świadomie godzisz się na prędkość przelotową rzędu 70 – 80 km/godzinę, a maksymalną nieco tylko wyższą. Są szybsze maszyny, na których ,,wyciśniesz” i 130 km/h, ale są one znacznie droższe. Chcesz dorównać kolegom, kup motocykl taki, na jakimi oni jeżdżą. Wiem – będzie musiał mieć większą pojemność, potrzebne będzie PJ kat. motocyklowej, wszystko wyjdzie dużo, dużo drożej niż 5 tysięcy. Ale taki jest świat, tego to zmienić Ci się nie uda. Pozostaje zmienić założenia, jakie postawiłeś przed sobą odnośnie ceny, jakości i osiągów motocykla.

    #4779 Reply
    kuku
    Uzytkownik

    Kymco CK-1 przelotowa 90, Romet One też patrze przelotowa 90, Keeway tu pytanie jest bo jeden wyciska 90 i w miare to idzie, a niektórym 95 i to już maksymalna. Jak widzisz są w cenie spokojnie do 5 tysięcy za używki. Czym jeżdżą ? Jeden ma CBR 125 a kolejny YBR. Wiem, że jeden kupuje teraz też Honde CBF, ale ona jest podobnej jakości jak inne, parametry i prędkości też, tyle, że ma wtrysk. Pytanie jeszcze czy kupi ją.
    90 przelotowa i jest spokojnie, mi wystarcza, a nie sądzę, by też chcieli oni żyłować maszynki. Jak recenzent na forum wspomniał, Barton Blade przelotowa też koło 90-95. Są spokojnie do 10 tysięcy, tylko chodziło mi który z nich byłby najlepszym wyborem i najlepszy stosunek jakość/cena.

    #4780 Reply
    Langer
    Uzytkownik

    Ja sprzedaję nówki: Junaki i Bartony oraz Zippy. W praktyce wszystkie te ,,125” w porywach wyciągają ponad 100 – 110 km/godz, chociaż w papierach mają znacznie mniej.Trudno mi wskazać jednego ,,zwycięzcę”, wszystkie mają zarówno jakieś wady (np. wyższą niż inne cenę, większą masę) ale też dużo więcej zalet (bezawaryjność, ekonomię eksploatacji, tanie części i serwis). Nie ma jednego, idealnego motocykla, każdy jest jakimś kompromisem. Ogólnie polecam motocykle z fabryki Zongshen (Bartony Blade, Junak M12) jak też Junaka RS125, a dla najbardziej wymagających Junaka M11 lub M11 Cafe. To są motocykle wysokiej (jak na cenę poniżej 10 tys) jakości.

    #4781 Reply
    Adam
    Uzytkownik

    Ja moim txem spokojnie utrzymuje 80/90 z tym ze wszystko zalerzy od wiatru i terenu a ja czesto jezdze po gorach (malopolska) ale jak ostatnio dostalem wiatr w plecy to 120 wyciaglem ale silnik ewidetnie prosi zebym przestal 😉

    #4783 Reply
    jas13
    Gość

    Jeżeli ważna jest prędkość, to zmienić przełożenie i po sprawie.

Przeglądają 13 wpisy - 1 przez 13 (z 13 w sumie)
Odpowiedz do: Reply #4771 in Motocykl wysokiej jakości
Twoje informacje