Jaka 125 na dobry początek?

Strona główna Fora Rankingi Jaka 125 na dobry początek?

Otagowane: 

  • This topic has 17 odpowiedzi, 6 głosów, and was last updated 5 years temu by tomasz.
Przeglądają 18 wpisy - 1 przez 18 (z 18 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #6316 Reply
    Treisi
    Uzytkownik

    Witam,
    od dłuższego czasu poszukuje jednoślada dla siebie. Przeszukuje fora, czytam opinie, zapewnienia producentów i dealerów. Nie mogę się zdecydować na jeden konkretny model. Zastanawiałem sie nad używką/nówką. W tym momencie natrafiłem na motocykl nowy, w bardzo przystępnej cenie.
    http://skuterymotocykle.pl/pl/p/Bianci-Falco-125-4T/146
    Nie mogę znaleźć żadnych informacji na temat tego motocykla. Żadnych opinii, żadnych danych producenta itd. proszę o pomoc w uzyskaniu informacji o tym modelu.
    Bardzo poważnie rozważam zakup takich modeli:
    – Romet Soft Chopper (nowy)
    – Romet ZetKa 125 (nowy)
    – Romet RX Tour (używany)
    – Zipp TOPS Toros Rimo (używany)
    – Yamaha YBR (używany)
    – Hyosung 1998r.
    – Daelim VL Daystar (używany)
    Ogólnie zależy mi na dość solidnym motocyklu, ale żeby nie było mi żal postawić pod blokiem w zamieszkiwanym przeze mnie mieście (zima w garażu w rodzimej miejscowości).
    Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    #6317 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Bianci – ktoś już o nim pisał o nim na tym portalu ze za te pieniądze ok.
    Ale to nie jest solidny motor:
    1 – lekka rama zaadoptowana z motoroweru (zwroć uwagę na rurkowy wachacz)
    2 – silnik na popychaczach (OHV) nie zapewnijacy dynamiki)
    3 – brak wałka wyrównoważającego – czyli drgania i wibracje na wyższych obrotach (i odkręcajace się samorzutnie śrubki)

    Jeśli chodzi o podane propozycje to soft i zetka mają też OHV bez wałka, RX to OHV ale z wałkiem, toros to to samo co bianci, ybr ok ale drogie części, hyousung – ok ale staroć, daelim ok ale mało popularny – potencjalne problemy z serwisem. (jak dla mnie to RX i YBR by styknęły)

    Doradzilibyśmy coś innego z rynku wtórnego ale nie podałeś jaka kwotą dysponujesz i do czego zamierzasz motorka używać (dojazdy do pracy czy weekendowe wycieczki, szosa czy off-road itd.)
    Istotny jest tez Twój wzrost/waga i czy jazda solo czy z plecaczkiem.

    #6321 Reply
    jas13
    Moderator

    Kymco Pulsar 125S, jest jeszcze kilka nowych wyprzedażówek do wzięcia

    #6323 Reply
    Treisi
    Gość

    Dzięki za odpowiedź. W takim razie pewnie się nie zdecyduję na ten model. Jeśli chodzi o kwotę, chce wydać jak najmniej, ale na 2 lub 3 sezony mieć z głowy jakieś kosztowne naprawy. Powiedzmy, że dysponuję kwotą 4000 zł najlepiej z opłatami. Tak jak pisałem, motor będzie stał pod blokiem i nie chciałbym rano wstać, wyjść i żeby okazało się, że moje 4000 zł zostało zredukowane do kupki złomu bo ktoś pijany wracał po imprezie. Na pewno na drugi motocykl nie będę żałował i będzie garażowany, natomiast teraz chciałbym się nauczyć jeździć. W prawdzie jeździłem już na mocniejszych jednostkach, ale nie czuje się pewnie i muszę zrobić prawko. Jeśli chodzi o użytkowanie, na pewno dojazd do pracy i weekendowe wypady za miasto. Off-road raczej nie.

    #6324 Reply
    Treisi
    Gość

    Gdybyście coś znaleźli i podeslali link w Małopolsce, najlepiej sam Kraków, to byłbym wdzięczny. Albo jakiś link dealera.

    #6326 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Pulsar może i solidny ale już leciwy i to też OHV bez wałka – w KRK nówka nieśmigana stoi za 5 tys.
    Wolałbym już dołożyć 1 tys i kupić coś „współczesnego”. Albo za 4k7 Rometa RXa – ten ma chociaż wałek… A z używek – ja mam 123 i sobie chwalę – solidna, sprawdzona konstrukcja, silnik OHC z wałkiem…

    #6327 Reply
    Treisi
    Gość

    A jeszcze mam pytanie. Czy lepiej z wtryskiem czy na gaźniku?

    #6328 Reply
    Treisi
    Uzytkownik
    #6329 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    Trochę duży przebieg ale na plus nowe opony i gaźnik Mikuni. Pewnie do wymiany będzie łańcuch, jeśli jeszcze nie zmieniany, ale poza tym chyba ok. Ten model trzyma cenę…

    #6334 Reply
    Treisi
    Uzytkownik

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wygrał Romet Soft Chopper. Jak narazie od niedzieli zrobione 150 km i jest super.

    #6335 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    No to gratulacje !
    Kupiłeś używkę czy udało się upolować nówkę ?

    Szerokości !

    #6336 Reply
    Treisi
    Uzytkownik

    Używka, pierwsza rejestracja 2015. Przebieg 4000, cena nie całe 3000, w tym przegląd jeszcze rok, ubezpieczenie jeszcze 1.5 miesiąca. Nowe opony z zeszłego roku, wymieniony olej i dodatkowy łańcuch do ręki :P. Ten, który jest jeszcze sezon może jeszcze przyszłego kawałek wytrzyma. Do tego kask, i kufer tylni. Na miasto jest ideolo, zobaczymy jak dłuższe trasy. Jak narazie jeszcze czeka mnie zakup stroju. Polecicie jakieś buty i rękawice? Kurtkę mam skórzaną starą, ale spoko. Na spodnie jeszcze muszę poczekać ze względu na fundusze.

    #7106 Reply
    Kiemons
    Uzytkownik

    Romety są fajne. Miałem kilka w swojej karierze, że tak to ujmę, ale 2 lata czy 3 już dobrze nie pamiętam do tyłu przekonałem się do motorów wydawanych przez Barton Motors. Jak porównacie je do Rometów to jest praktycznie to samo zarówno pod względem specyfiki jak i cenowo z tą różnicą, że „bartonowskie” motory jeżeli tak to mogę nazwać są dodatkowo wyposażone w wałki wyrównoważające, które poprawiają komfort jazdy minimalizując drgania wiedzieliście o tym? Jeżeli nie to polecam przejrzec oferty obu firm i wybrać tą najkorzystniejszą.
    Oczywiście często ciekawy, nowoczesny design też robi swoje, ale to kwestia głęboko indywidualna 🙂

    #7107 Reply
    jas13
    Moderator

    Co wy wszyscy z tym wałkiem, jak silnik jest porządnie wyważony i złożony, to i bez wałka jest ok.

    #7109 Reply
    bsw
    Uzytkownik

    1. „Romety są fajne” to brzmi jak „Polmozbyty są fajne”. Romet to tylko znaczek naklejany w chińskiej fabryce na motocykle dystrybuowane w Polsce przez firmę Arkus… I niestety nie wszystkie są fajne… To samo dotyczy innych dystrybutorów w Polsce. Tak więc podawaj zawsze konkretny model a nie nazwę dystrybutora ktory ma w ofercie i lepsze i gorsze motocykle.

    2. Wałek wyrównoważający to nie jest no nie jest element wyposażenia ale integralna część silnika. I to nie ma reguły. Tani Romet ZXT ma wałek a pochodzący z tej samej fabryki Fosti tani Barton Caffe Racer wałka nie ma (mimo że dystrybutor – który nigdy silnika nie rozbierał) twierdzi że jest.

    #7110 Reply
    Michal30
    Uzytkownik
    #7115 Reply
    Michal30
    Uzytkownik
    #8176 Reply
    tomasz
    Gość

    Luknij sobie na tego https://www.otomoto.pl/oferta/barton-barton-cafe-racer-125-kat-b-raty-transport-ID6BsUcp.html?
    To jest fajna maszyna . Mocna bo prawie 10KM no i świetnie
    wykonana. Ja osobiście jeżdżę Hyperem 125 ale w tym sezonie planuje go sprzedać
    i przesiąść się na coś takiego. Miałem okazję się na nim przejechać w zaprzyjaźnionym salonie i bardzo mi się
    spodobał, przyjemnie się prowadzi, pozycja za kierownicą też jest bardzo
    wygodna. Jedyne co to szkoda że nie ma wałka wyrównoważającego .Ale ogółem dobry stosunek jakości do ceny

Przeglądają 18 wpisy - 1 przez 18 (z 18 w sumie)
Odpowiedz do: Reply #6336 in Jaka 125 na dobry początek?
Twoje informacje