[125] #Ciężki wybór #Co wybrać

Strona główna Fora Opinie [125] #Ciężki wybór #Co wybrać

Przeglądają 18 wpisy - 1 przez 18 (z 18 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #6608 Reply
    Anonim
    Nieaktywne

    Witam, jestem Adrian i potrzebuję zaczerpnąć waszej opinii na temat wyboru motocykla.
    A więc tak szukam czegoś do jazdy rekreacyjnej oraz dojazdu do pracy i szkoły.
    70% tras to miasto reszta to teren niezabudowany. Doświadczenie jako takie posiadam, od dziecka jeździłem na motorynce, Kingwayu Łosiu 50cc, niedawno również znajomy pożyczył mi Hondę CBR 125 ponieważ nosiłem się z zamiarem jej kupna.
    Otóż po dwóch dniach jeżdżenia na CBR na nowo zakochałem się w motocyklu lecz nie kupiłem jej gdyż ten typ motocykla nie jest dla mnie – odczuwalny ból pleców, ramion – pozycja nie ta.
    Chociaż nie powiem CBR’ka dawała radę – wyprzedanie osobówek dla niej to pestka (140 v/max).

    Szukam więc czegoś do 6 tysięcy – skłaniał bym się ku nowemu chińczykowi.
    Główne oczekiwania:
    – Wygodna pozycja (172 cm wzrostu)
    – Elastyczność silnika (wiem że po 125 wiele nie można się spodziewać ale liczę że dorówna 12 konnym kolegom) (Wałek wyrównoważający bardzo mile widziany)
    – Ciekawy design (chciałbym aby motocykl nie wyglądał jak skuter a jak jednak coś większego :))
    – Najważniejsze to to aby przy prędkości 75-90 był komfort jazdy (jest to prędkość z którą najczęściej się poruszam)
    – Prędkość maksymalna jest dla mnie mało istotna – Przyjemność z jazdy na motocyklu kończy się dla mnie powyżej 100 km/h
    – Awaryjność na przyzwoitym poziomie

    Jako że pochodzę ze śląska szukam czegoś w tych okolicach i póki co wyłapałem dwie oferty.

    Junaka 125 RZ oraz Rometa Soft Choppera – oba mogę kupić u siebie w Bielsku-Białej lecz motocykli 125 jest taka masa że sam się w tym gubię.

    #6609 Reply
    klient
    Gość

    Szukaj markowej używki w dobrym stanie. Ewentualnie wymienisz jakieś rzeczy eksploatacyjne typu opony, łańcuch, klocki hamulcowe, i będziesz zadowolony. Na chwilę obecną chińczyki z niedopracowanymi wtryskami, to mina. Ucz się na błędach innych, a nie własnych.

    #6611 Reply
    Anonim
    Nieaktywne

    A może Barton Travel?

    #6612 Reply
    jas13
    Moderator

    Z twoich preferencji to raczej skuter typu B-max, czy X-max.
    Z motocykli to Kymco Zing, Keeway Superlight/K-light.
    Komfort jazdy to będziesz mieć na czymś z owiewkami i szybą, na zwykłym nakedzie przy dużej prędkości wiatr miota wściekle

    #6613 Reply
    Anonim
    Nieaktywne

    Problem z markowymi motocyklami jest taki że w nim zawsze trzeba coś wymienić, a nie przejrzysz całego motocykla na raz. Potem wyjeżdżasz w trasę i coś Ci siada, zrywa albo co innego.
    Dodatkowo części są droższe niż do chinoli.

    Co masz na myśli mówiąc niedopracowany wtrysk ? Romet swoją drogą jest na gaźniku.

    #6615 Reply
    Anonim
    Nieaktywne

    Jeżeli kupujesz nowy to tylko na wtrysku ( Euro4).Z tymi wtryskami to ludzie oszaleli, wtryski są na rynku od około 30 lat i jakoś sobie radzą a tu wieczny lament, że problem. Problemy to są z wiedzą o tym sposobie zasilania.

    #6616 Reply
    jas13
    Moderator

    Kolego WPelewator, a co takiego złego jest w gaźniku?
    W tych pieniądzach autor wątku może poszukać stosunkowo młodych używek, zarówno markowych (np. Honda CB125F), jak i tych chińskim rodowodem. Na rynku jest sporo motocykli w wieku 1-3lata, ze znikomym przebiegiem, których właściciele przesiedli się na coś większego.

    #6617 Reply
    Michal30
    Uzytkownik

    Witam,
    Miałem podobny problem so Twojego, co wybrać? Pisał już na tym forum jak zmagałem się z poszukiwaniami motocykla 125 ccm. U mnie wybór padł na Bartona Classic (cena 4999 zł) Zakupiłem go w lipcu i do dnia dzisiejszego w kołach mam ponad 2000 km. Mam 180 wzrostu i ważę 100 kg. Max prędkość licznikowa u mnie to 115 km/h. Ja go osobiście polecam. Pozdrawiam. W przypadku pytań pisz na priw.

    #6618 Reply
    Anonim
    Nieaktywne

    Kolego jas13, gaźnik to przeżytek, już od dawna idzie nowe i trzeba się wreszcie z tym pogodzić. Mówi się, ze do naprawy gaźnika wystarczy młotek i przecinak a jak coś padnie to i tak pojedzie – nieprawda, jak padnie akumulator to pchamy, bo bez prądu to układ zapłonowy nie działa ;).
    Do diagnostyki większości wtrysków wystarczy moduł OBDII i telefon z androidem, to chyba prościej
    i mamy informację co się mniej/więcej uszkodziło. Niektóre wtryski maja kody błędów wyświetlanych bezpośrednio na konsoli motocykla. Wtrysk to lepsze, nowsze i oszczędniejsze rozwiązanie, ale jak ktoś jest święcie przekonany że z gaźnikiem jest lepiej/bezpieczniej to jego sprawa.

    #6619 Reply
    Anonim
    Nieaktywne

    @Michał30 – Czym ten Barton różni się od Rometa Soft Choppera – Bo wyglądają prawie tak samo 🙂

    Co do dyskusji wtrysk a gaźnik to sytuacja podobna jak w samochodach – wtrysk powoli staje się standardem. Przeczytałem sporo opinii na temat chinoli i ani razu nie widziałem żadnego narzekania na wtrysk, stąd moje zdziwienie gdy przeczytałem że to „mina”.

    #6620 Reply
    Michal30
    Uzytkownik

    Co do różnicy Barton a Romet poczytaj na tej stronie redaktorzy fajnie opisali. Romet wprowadził identyczny wygląd itd. Jak kupowałem bartona nie było o takim wyglądzie Rometa, był podobny. Wybrałem bartona na podstawie opinii.

    #6621 Reply
    Anonim
    Nieaktywne

    Bo jeszcze jest sprawa taka że chińczyk chińczykowi nie równy. Są junaki/romety/bartony lepsze a są i te gorsze z tym że ciężko je rozróżnić.

    #6622 Reply
    Michal30
    Uzytkownik

    Mam bartona i na razie nic się nie dzieje. Miałem usterkę licznika na który czekam już miesiąc. Poza tym nic się nie dzieje. Dokupilem kilka gadżetów ułatwiających użytkowanie takich jak kufer, szyba. Może jeszcze ktoś się wypowie na temat i to pomoże tobie w wyborze. Najlepiej podejdź do wybranego motoru, przymierz się przejdź i będziesz wiedział że to to. Wybieraj nowy nasz 2 lata gwarancji.

    #6623 Reply
    Wojtek
    Gość

    Cześć
    Oczywiście w ramach jednego importera trafiają się modele z różnych fabryk, ale Barton raczej poszedł w kierunku mniejszej oferty modelowej – w stosunku np: do Rometa czy Junaka, ale są to raczej sprawdzone konstrukcje. Sam jeżdżę Bartonem Classic i generalnie nie powiem na niego złego słowa, a są goście w co pokazują w necie że przejechali ponad 10000km i z droższych rzeczy to zmienili … opony. Jak zadbasz o swoje moto to Ci odpłaci bezproblemową jazdą. Nic dziwnego, że Romet oferuje ten sam model tylko oczywiście pod inną nazwą.

    #6624 Reply
    Kuba
    Gość

    @adi1312
    na początku sierpnia kupiłem Benelli BN125, cena przekracza budżet o którym piszesz, ale warto zrobić przymiarkę i zobaczyć różnicę w stosunku do tańszych motocykli.
    Ja mam 194cm wzrostu i jeździ mi się wygodnie – śmigam do pracy prawie 30km w jedna stronę i w weekendy z synem. W tej chwili 1500km na liczniku i żadnych kłopotów. Można jeździć dynamicznie, nie ma problemów z przegrzewaniem się nawet przy temperaturach w okolicach +30 w miejskich korkach.

    #6626 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Aktualnie mam na testach tego BN125. I zgodzę się z przedmówcą, że naprawdę fajnie wykonany motocykl. I dobrze się nim jeździ. Maksymalnie rozbujałem go do 102km/h, ale skrzynia jest tak ułożona że nie trzeba zmieniać zębatki zdawczej na większą. Na piątce nie da się motocykla do odcinki rozpędzić, za to 94kmh można spokojnie trzymać przy około 7-7,2 obrotów na minutę. Odcinka jest przy 9 z groszem, więc jadąc 94 nie katujemy silnika.

    Co do tego wzrostu 192 to jestem trochę zaskoczony, bo mi wydawało się że dłuższe nogi już pod bakiem się nie zmieszczą a mam 182cm. Ale tutaj znowu trzeba powiedzieć że każdy powinien się przymierzyć sam.

    #6629 Reply
    Kuba
    Gość

    Na płaskim jechałem kilka razy w okolicach 105km/h, raz nawet licznik pokazał 115km/h, ale nie miałem jeszcze okazji tego wyniku powtórzyć jadąc w przeciwnym kierunku.
    Generalnie dynamika fajna i w zasadzie wystarczająca w ruchu miejsko-podmiejskim.

    Byłem zaskoczony jak usiadłem na BN, z zewnątrz nie wygląda na duży sprzęt, ale jest na prawdę sporo miejsca na nogi.

    #6876 Reply
    konik988
    Uzytkownik

    Trochę odkopię temat. Mam Bartona Classic i jestem mega zadowolony. Barton Travel to na bank fajny wybór. Może nie będzie miał osiągów CBRy, ale na bank odwdzięczy się bezawaryjnością i niskim spalaniem.

    Masz 172 cm wzrostu więc praktycznie każdy motocykl będzie dla ciebie spoko pod względem wzrostu, może pomijając Varadero ale to już stare konstrukcje i chcąc enduro też lepiej kupić np. Hypera.

Przeglądają 18 wpisy - 1 przez 18 (z 18 w sumie)
Odpowiedz do: Reply #6622 in [125] #Ciężki wybór #Co wybrać
Twoje informacje