Motovlog

Romet ADV125 FI Pro po raz kolejny

Romet ADV125 FI Pro po raz kolejny

Tak jest, jeszcze jeden filmik dotyczący Romet ADV125 Fi Pro na łamach portalu Motocykle125.pl. Niestety po za wpisem Dawida: Varadero killer nie bardzo można znaleźć recenzje tej maszyny.

Cóż, powodów jest kilka, po pierwsze wydaje mi się iż Romet nie ma parcia na reklamę tej maszyny, widocznie są pewni jej sukcesu. Tegoroczna sprzedaż,  zasadniczo w każdej dziedzinie handlu, nie jest imponująca. Nie ma co się dziwić że maszyna za 10tyś zł nie schodzi jak ciepłe bułeczki. Nie znam oficjalnych statystyk, ale domyślam się że stosunkowo mało osób pojazd zakupiło, a ci którzy to zrobili, najwidoczniej stronią od aktywności social-mediowych.Co zrobić, trzeba nagrywać 🙂

Tym oto sposobem, gdy tylko nadarzyła się okazja na choćby krótką przejażdżkę, postanowiłem skonfrontować moje, ubogie niestety, pierwsze wrażenia z materiałami już dostępnymi w sieci. Zdaje sobie sprawę z tego, że to trochę za mało, i konkretny test drogowo-terenowy jest koniecznością by wydać rzetelną ocenę, więc taki też na pewno prędzej czy później zrobię. Póki co lepsze takie, nazwijmy to, pierwsze wrażenia niż nic, tak więc zapraszam do oglądania 🙂

Udostępnij ten post

Czynny motocyklista realizujący swoją pasję w pracy zawodowej.


REKLAMA

32 komentarze

  1. Podobną maszynę, jeśli chodzi o osiągi, wyposażenie (poza szybą i centralką) i komfort oferuje Fuego ( VZ-5, Tekken, Hyper) ale za znacznie niższą cenę. Może stąd sprzedaż ADV ,, nie jest imponująca” (podobnie zresztą jak pochodzące z tej samej fabryki Bartony Blade, chociaż te są dużo tańsze)?
    Tak, wiem : Fuego / Loncin to nie Zongshen, niemniej różnica w cenie (może) jest zaporowa.

    Odpowiedz
    • Loncin też nie jest zły, w końcu robi silniki do F650GS 🙂 Fakt trójka którą wymieniłeś jest zdecydowanie największą konkurencją dla ADV-ki, 1500zł różnicy a czy jakość tak drastycznie wyższa… Tekkenem dobrze mi się jeździło, wygląda fajnie, jedyne czego mi brakowało to szyba, którą przecież idzie dokupić. Roman jak mówiłem/pisałem miał być tańszy, bo szacowali cenę na 9tyś. i to było by git. Jedyny chyba plus dla Rometa który na tą chwilę mi przychodzi do głowy to ilość miejsca dla kierowcy. Benyco do 185, Rometem da radę dwumetrowiec nawet na dalszą trasę.

      Odpowiedz
  2. A czy V-Strom 250 albo GS 310 mają szprychy?
    Stare ADV 125/150 też miały lane felgi i jakoś chłopakom z Kompanii ADV to nie przeszkadzało, w rozjeżdżaniu leśnych duktów.

    Odpowiedz
    • Szprychy koniecznością nie są, ale mają swoje zalety w „terenówkach”.

      Odpowiedz
      • Możliwe, że terenówką w ofercie miało być widmo typu CRS.
        Po załadowaniu tego pokaźnego tylnego kufra (nawiasem to nie było czegoś ładniejszego) , to w terenie może być kiepsko.

        Odpowiedz
        • Dokładnie, strikte w teren miał być CRS ale czemu go nie ma ?!? Nie wiem

          Odpowiedz
          • CRS produkowany jest przez qingqi, ale chyba coś się z tą firmą dzieje bo i Chorwaci czekają na dostawę modeli z Qingqi już ponad rok. Oficjalnej inormacjii o bankrucie czy problemach w chińskim necie nie znalazłem, ale też bardzo nie szukałem.
            Ciekawe czy Kreidler ma coś na stanie.

  3. Gdy ujrzałem ten motor po raz pierwszy, sporo sobie po nim obiecywałem. Z chwila, w której przeczytałem jaka ten silnik ma szaloną moc….. nawet w tonie Twojego głosu Kamil można wyczytać te wątpliwości.
    Chyba jednak lepszym wyborem będzie JUnak RS 125 PRO Boczne kuferki mu dać i w drogę, Da sobie zdecydowanie lepiej radę niż ten Zongshenowski wynalazek.. Oj Romet się zdziwi, oj się zdziwi, kokosów to on na tym czymś nie zarobi, oj nie.

    Odpowiedz
    • Ńie ukrywam że jak na turystyka pełną gębą no po prostu potrzeba choć trochę zapasu. Ten silnik jest niezły i da radę poruszać się, jedyny problem widzę w pełnym obciążeniu na trasie gdzie nie będzie miał zapasu mocy.

      Odpowiedz
  4. Chyba zdecyduję na ten model w przyszłym sezonie, czekam jeszcze na cenę Rometa RCR na wtrysku – wydaje się jednak, że może być też w granicach 10k. Nie szukam „terenówki” a wygodnej 125 a ADV 125fi po przymiarce na żywo na taki wygląda. Szkoda tylko, że dystrybutorzy nie robią obniżek na modele z poprzednich roczników. Jedyne na co można liczyć to „promocje ratalne” – to już coś.

    Odpowiedz
    • Raty 0% też kosztują, jak Ty nie płacisz odsetek to dealer/producent musi z bankiem się rozliczyć 🙂
      Jak by ktoś przecenił ADV-kę już dziś to był by skończonym kretynem po prostu. Nowy model a na starcie spada cena, pomyśl o stracie wartości jak Ty będziesz chciał go sprzedać. Jesteś zdecydowany, wal do dealera, dogadaj się, na pewno choćby dobry kask wywalczysz.

      Odpowiedz
      • Przyjadę do CIebie 🙂 Zapomniałem wpisać imię w poprzednik komentarzu.

        Odpowiedz
      • Jak idzie sprzedaż adv-ki tej z filmów? Są na to jacyś klienci, czy tylko dzwonią, że wezmą za 2tys.?

        Odpowiedz
        • Powiem Ci że nie śledzę tego teraz. Mój ojczulek nim jeździ, a że maszyna pasuje i jakoś specjalnie nie śpieszy mu się ze sprzedażą. Patrząc na allegro zainteresowanie jest spore, ale w miejsce używki idzie nowy 😉

          Odpowiedz
    • Kupuj Varadero.

      Odpowiedz
  5. Tak chce kupić tego rometa albo z one R ,ale te wszystkie videorecenzje to nic nie dają, jeden facet pokazuje jak motor wygląda a drugi przejedzie się kawałek i potem opowiada takie pierdoły jakie to wszystko jest super , a gdzie test miarodajny ,np po przejechaniu większego odcinka drogi .

    Odpowiedz
    • Wiesz to nie jest takie proste. Nie każda firma chce użyczać swoje motocykle mniejszym „redakcjom”. Romet niestety nie jest przychylny na to bym coś im testował. Dawid z Beniaminem dostali przynajmniej możliwość krótkiej, ale jednak przejażdżki. Co możemy i robimy, to zwrócić ich ( i nie tylko ich ) uwagę właśnie takimi wrzutami, co by sytuacja się zmieniła, a reakcja taka jak Twoja też się temu przysłuży 🙂

      Odpowiedz
    • Romet dał się przejechać, ale już zapowiedział że tego więcej nie zrobi. Nie pasuje im nasz styl testowania i mówienia o motocyklach, szczególnie to że nazywamy ich importerem a nie producentem….
      Jeżeli chodzi o testy długodystansowe to też jest kłopot, mimo że np. Junak da mi motocykl na 3 tygodnie, to jeszcze trzeba znaleźć czas żeby nim pojeździć.
      Ja staram się 300-400km w tym czasie zrobić.

      Odpowiedz
      • I prawidłowo ich nazywasz. To importerzy, którym na dodatek mocno spadła sprzedaż.

        Odpowiedz
        • Według prawa gospodarczego marki takie jak Junak, Romet i inne są producentami , a nie importerami. Owszem byli by importerami jeśli sprowadzaliby węgiel, albo banany.
          Volvo też jest importerem ? Nie. Jest producentem. Ale przecież produkuje w Chinach swoje S90. Toyota Yaris produkowana jest we Francji w związku z tym jest importerem bo siedzibę ma w Japoni a fabrykę w Europie ? Nie . Jest producentem.
          W prawie gospodarczym nawet nie chodzi o to że musisz mieć swoją fabrykę … Nie musisz mieć swojej fabryki żeby być producentem.
          Być może dlatego nie chcą współpracować. Według prawa Romet Adv 125 Pro jest produkcji Polskiej, ponieważ firma która oznacza towar swoim logotypem jest zarejestrowana jako podmiot gospodarczy na terenie Polski z siedzibą w Polsce. Czy gwarancje daje fabryka czy producent ?
          Kupiłem Hondę Wave i Beniamin mi sprawdził z jakiej chińskiej fabryki pochodzi.Już nie pamiętam ale nic szczególnego , jakaś mała fabryczka w porównaniu do Zongshena .
          Więc czy Honda jest importerem , czy producentem ?

          Odpowiedz
          • Różnica między markami wymienionymi przez Ciebie a markami takimi jak Lexmoto jest taka, że tamte posiadają własny dział inżynieryjny i same projektują własne pojazdy od podstaw (ewentualnie w porozumieniu z innymi koncernami). U nas inżynieria sprowadza się do wybrania modelu z katalogu oraz jego malowania.
            I uwaga! W przypadku Volvo, czy Toyoty tabliczka znamionowa i nr. VIN mówi że producentem jest Volvo lub Toyota. W przypadku motocykli importowanych z Chin tabliczka mówi coś innego.

            Honda Wave, to joint-venture Sundiro-Honda.

      • Nie kumam o co im chodzi i co to za problem z poprawnym ich nazewnictwem. Fajnie że ściągają coraz to lepsze motocykle, wybierają lepsze fabryki, ale czy jest to dziwne, skoro te gorsze po prostu wypadły z obiegu bo przebranżowili się czy zbankrutowali.
        Dla mnie przykładem producenta pełną gębą jest Jawa. Do dziś robią swoje dwusuwowe 350ccm w chinach. Mają w ofercie model Euro4, czyli odpowiednik Rometa Classic 400, tyle że oni zmienili kilka rzeczy, w tym zbiornik, by choć trochę maszyna nawiązywała do tradycji marki.
        A Romet, czy Junak, Barton, Benyco i inni… robią to samo, a może nawet trochę mniej niż np. można powiedzieć wzór podejścia do klientów i tego typu handlu amerykańskie CSC. Taki RX3 czyli nasz ADV250. Oni zamówili go z kompletem akcesoriów, większe koła, gniazda zasilania, oświetlenie, przełączniki/włączniki dedykowane do tych akcesoriów, czy części do obniżania/podwyższania zawieszenia. Sam silnik mają ten sam, ale osprzęt się różni, np. prądnica jest dużo mocniejsza.

        Odpowiedz
        • Jawa należy do Indyjskiej Mahindra&Mahindra :-). Tak jak Benelli do QjianJiang.

          Odpowiedz
          • No i właśnie szukając informacji o Jawie napotkałem na wiele informacji nie do końca ze sobą spójnych. W indiach faktycznie robili te motocykle zdaje się model 353, ale na chwilę obecną właścicielem jest czeska firma ze sporymi udziałami chińczyków. Doszukałem się w historii tej marki kooperacji m.in. z Rotaxem, Loncinem i Shinrayem

        • Tylko CSC nie ma w USA sieci serwisu, naprawy można zrobić w dowolnym warsztacie motocyklowym, a oni regulują płatność za ewentualne naprawy gwarancyjne.

          Odpowiedz
          • Wiesz ale u nich jeden stan jest wielkości polski, więc żeby ogarnąć cały kraj musieli coś wymyślić i robią to z tego co mi wiadomo bardzo skutecznie, więc godne naśladowania 🙂

  6. czyli wychodzi na to ,że jak ktoś chce dokonać zakupu sprzętu ,to na podstawie spotu reklamowego :] ,
    albo poczekać sezon i sprawdzić na forach internetowych. Tak przy okazji to importerzy cz producenci powinni raczej jak najwięcej robić takich testów co się przełoży na sprzedaż, bo ja się waham czy nie kupie czasem zestawu do majsterkowania :]

    Odpowiedz
    • Można jeszcze poszukać opinii chińskich użytkowników. Zwykle modele pojawią się tam wcześniej. Z naszej strony dowiadujesz się jak się dany model nazywa w Chinach. Wchodzisz na Baidu.com, szukasz i czytasz używając translatora…. Zongshen RX1 w tym przypadku, tyle że on w Chinach ma inny silnik bo 15 konną 150tkę…albo i nawet 200cc.

      Odpowiedz
  7. Unikam asfaltu ile się da. Jeżdże na pełno letniej Aprili Etx 125( Rotax 122 bez zaworu wydechowego). Zrobiłem remont generalny silnika na dzień dzisiejszy. Myślałem nad ADV Fi ale z tego co tu czytam to jakaś porażka totalna. Nie mam ciśnienia teraz na zmianę motocykla ale następnym będzie Derbi 125 w wersji Adv z przodem 21cali. Mam czas. Pozdrawiam wszystkich.

    Odpowiedz
    • No niestety ale dwa argumenty świadczą o tym że to nie maszyna dla Ciebie. Po pierwsze unikasz asfaltu to rozumiem że lubisz babrać się w błotku, o czym świadczy to czym jeździsz, cross i to chyba jeszcze w 2T??
      W takim przypadku Derbi Terra z opinii, bardzo dobra maszyna choć problematyczna w częściach, ale w dzisiejszych czasach dla chcącego nic trudnego. Zdecydowanie lepiej poradzi sobie od przereklamowanej Varadero.
      Warto też spojrzeć na pewną kwestię, czy ADV125 to totalna porażka?? Nie wydaje mi się, użytkownicy sobie chwalą, a i ja o wykonaniu złego słowa nie powiem. Silnik jest dla mniej wymagających to fakt, ale trwały i weź pod uwagę że jest to pojazd nowy. Terra kosztuje ok 18tyś zł nowa, to prawie 100% więcej, tak więc porównywać je?? Raczej zaakceptować że jeden to premium a drugi budżet, a w tym drugim pewne kompromisy to podstawa.

      Odpowiedz
      • Sam jesteś przereklamowany.

        Odpowiedz
  8. Przepraszam wszystkich , mój błąd żle napisałem posta. Pisząc porażka miałem na myśli podejście Rometa do udostępniania moto na testy. Uważam że Adv Fi to bardzo dobry sprzęt i nie ma się do czego przyczepić. Zachęcam zainteresowanych do zakupu. Kamilu dla mnie zupełnie nieistotne jest czy na zbiorniku jest znaczek Hondy czy Rometa. Na dowodzie rejestracyjnym się nie jeżdzi. Podoba mi się mocno ta Advka ale brakuje mi w niej jednak trochę chłodnicy wody i przynajmniej 19 z przodu i ciut szerszej opony z tyłu. Dlatego tak mocno siedzi mi w głowie Terra w wersji Adv . Jeśli zamienię moje zapędy z 70% szutry na 70% asfalt to Romet jest nr.1. A 4T też polubię :))

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>